Keresés

Részletes keresés

darusferi Creative Commons License 2020.12.30 0 0 2662

El

 

 

 

darusferi Creative Commons License 2020.12.30 0 0 2661

Üdv Rigás  Csabi  !

Igy néz ki a Riga 16 ülése amire mondtad hogy kellesz  

darusferi Creative Commons License 2020.12.30 0 0 2660

darusferi Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2659

Üdv Tibi !

Az rendesen szét van kopva , de gondolom magát a sztendert is fel kellesz hegesztened . Van még olyan csövem , úgyis megyek hozzád és viszem .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2658

Sajnos a16-os nem ússza meg hegesztés nélkül: a sztender felfogatása szétesett, kikopott.

Feri, van még olyan csöved, amit ide lehet használni?

vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2657

Feri a képeket erről az oldalról másolta be:

http://mopedmuseum.ru/

 

További érdekességek találhatók itt:

http://www.wagnerland.ru/

 

puckandúr Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2656

Pont ezért is mertem csak beáztatni és nem kutakodni új szimering után.

Előzmény: vermestibi2 (2645)
darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2655

Tibi ezek a képek egy Orosz oldalról vannak , hogy meg osszam ,  próbálom be linkelni de a hiányos számitógépes ismereteimmel nem sikerül , holnap fel hivlak és a te  segítségedet kérem majd hozzá .

darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2654

Ez az Orosz mérnök készittte a V 90 es blokk ot , az ismert Riga karbi van rajta de rezgőszelepes és négyfokzatu a váltja  .

darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2653

darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2652

darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2651

Üdv puckandur !

A kémiai tudásodat látva , egy vegyészmérnök csak tanulhat tőled .  Félre ne értsd azért mondom mert csodálom ahogy dolgozol a tank al is . azért is nézem az ötletet , mert nálam is  a Riga 12 tankja ból csak jön és jön a rozsda .

darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2650

Üdv Tibi ! 

Egyre gondolunk nem nagy távolság én idő ,  szüke miatt ,   elsősorban kocsival gondoltam  egyébként  Katona el kísérne  minket !

darusferi Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2649

Üdv dandy 30 !

A garázsokkal kapcsolatban szintén hasonló gondolatom van  (Ha  oda be szabadulnék még csokoládéval sem tudnának ki csalogatni .)

dandy30 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2648

Most néztem meg ezt a videót . Be lehet kapcsolni az automatikus fordítást magyarra . Bár néha hülyeségeket ír,azért ki lehet szűrni a lényeget . Istenem azok a garázsok ,buldózerrel nem tudnának onnan elhúzni :) Remélem ezek az alkatrészek nem valamilyen szeméttelepen végzik.

Előzmény: darusferi (2632)
dandy30 Creative Commons License 2020.12.27 0 1 2647

Nagyon fontos a kalapácsról lejövő vezeték semmiképpen se érjen testhez ,hiszen akkor ugyanaz történne ,mint amikor összezár a megszakitó . Továbbá lényeges ,hogy a trafó test pontja és maga az alaplap tényleg legyen elektromos kapcsolatban .Nekem volt rá egyszer példa,hogy bármit tehettem,amíg nem vittem fel egy konkrét test szálat a blokktól a trafóra,az istenek sem volt szikra . Tényleg fontos nagyon átnézni főként az alaplapnál az elektromos vezetékeket ,mert itt a hőtől sok esetben már repedezett a szigetelés a vezetéken . Érdemes leszedni a megszakítót /tudom hogy nagyon szar visszarakni a kis csavar anyát a rugó miatt/ és vagy vezetékeket cserélni ,vagy plusz zsugorcsövet veletenni a kritikus részekre . Átérzem a dolgot ,mert én is rengeteget szívtam ezekkel a dolgokkal ,de végül miután megnyugodtam az idegtől ,és úja higgadtan nekiálltammindig sikerült megoldani mindent :) Ez a rigázás egyik oldala :) Folyamatos szélmalomharc

Előzmény: Marcellvs (2636)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.27 0 1 2646

Én elfogult vagyok, sőt eretnek.Én nem restaurálni szoktam, hanem használhatóvá tenni a motorokat, persze az eredetiséget megőrizve, amíg lehet s amíg ésszerű. Én Terra kistraktor tekercset szoktam beépíteni, ez "belsőtrafós" megoldás, vagyis nem kell hozzá se Riga se Simson trafó, hanem a blokkból jön ki a gyújtókábel. Én is ezt használom, a legnagyobb probléma még az szokott lenni vele, hogy túl erős a szikra, így párezer kilométer alatt "megeszi" a gyertyát.

Használható utángyártott megszakítóval még nem találkoztam, mindegyiken fúrni-faragni kell, hogy beépíthető legyen - de olyan is van, hogy nem lesz az. Szóval jobb a gyári, de ha nincs, az utángyártott is használhatóvá tehető, csak macerás.

A kondikkal tapasztalatom szerint nem szokott gond lenni.

Előzmény: Marcellvs (2644)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2645

Örülnék, ha tennél fel képet a szódabikarbónás kísérlet végeredményéről.

A kerekeknél a szimeringnek (gondolom, ezekről írtál) nem sok funkciójuk van, ha zárt csapágyat használsz. Kárpátiknál pl. már nem is szimeringet építettek be, hanem csak egy elég gyatrán megmunkált műanyag korongot. Én nem is szoktam visszatenni ezeket a szimeringeket. Pedig még eredeti, be-nem-épített is van itthon egy pár.

Előzmény: puckandúr (2640)
Marcellvs Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2644

Gondolkoztam azon is, hogy veszek mindenből újat. Trafót mondtátok itt többen is, hogy új Simson trafót vegyek bele. Utángyári kondenzátorokkal gondolom nem szokott gond lenni. Viszont az utángyári megszakító kérdéses. A szakik azt mondják a közelemben, hogy mindenből érdemes a gyárit megtartani, még ha nem is teljesen tökéletes. Gondolom nem véletlenül. Te mit gondolsz? 

Előzmény: vermestibi2 (2641)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2643

Ezek a képek honnan vannak?

Egyébként többféle változata volt az automataváltós blokknak (ez a képeken is látszik, bár itt némelyik motor import blokkos), az egyikbe épp Tomos röpsúlypofákat építettek be az elvtársak, amiket én is használok.

Előzmény: darusferi (2635)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2642

353km az semmi egy jó Rigával (ha értitek, mire gondolok...)

Előzmény: darusferi (2632)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2641

Ez már az a szint, amikor okosat nem lehet írni: mindent jól csináltál, csak nem volt szerencséd, tovább kell legózni. Ha nem keveredtek még össze az alkatrészek, akkor össze kéne válogatni egy komplet rendszert, ami korábban más motoron működött s azt egy-az-egyben feltenni, mert annak elvileg itt is jónak kell lenni. Aztán abból kiindulva egyesével lecserélgetni az alkatrészeket.

Előzmény: Marcellvs (2636)
puckandúr Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2640

Amúgy tök jó látni, hogy felpörgött a Riga Fórum, mint a blokk a nitrótól :)

 

Nekem most a mosogatóban ázik az első kerék dobfékének takarólemeze lecsiszolva réz-szulfátban. Rögtön utána kap egy kis szódabikarbónás merítést. (lopok a videóból).

 

A csapágyak szimeringjei meg parafinolajban úsznak. Visszapuhulnak. Lehet, hogy jobb választás lenne újat venni, de az orosz motyó életre hívása nekem szebb feladat. Inkább így újítok fel, ha lehet. Természetesen amit kell, cserélem.

Marcellvs Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2639

Írtam már korábban sok hozzászólást, de egyébként egy 1977-es 12-es gépezet.

Előzmény: darusferi (2638)
darusferi Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2638

Üdv Marcel ! 

 Hányas Riga az  ?

darusferi Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2637

Marcellvs Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2636

Üdv elvtársak! Ismét jelentkezem súrológépem miatt, amit elneveztem Rigó-nak különleges hangja miatt. Múltkor mikor próbáltuk a gépet, fogta magát és egyik pillanatról a másikra elment a szikra. Ezt most csak leírtam, ennek lentebb lesz majd jelentősége. Még karácsony előtt megvettem hozzá a csapágyakat és szimeringeket újra. Ma szét lett szedve a blokk (már nem is tudom hány alkalommal), és azzal a lendülettel ment is össze. Mindent ugyanúgy csináltunk mint eddig. Javulást mutatott a technika, mert kézzel forgatásra semmi hangja nem volt. Be is építettük a vázba, pedállal picit rátekertünk és tényleg síri csönd volt. Mivel korábban eltűnt a szikra ezért elkezdtünk utána menni, hogy mi lehet most a baja. 3 trafóval (gyári), 3 alaplappal, 3 kondival később tanácstalanul állunk felette, hogy mi az istenért nincs még most se. A trafók közül 2 működő motorról lett levéve, a másikról nem tudunk semmit. 3 alaplapot is próbáltunk, mindegyik jó állapotú. Kondenzátorból 2 gyárit (korábban működtek másik motoron) és egy új utángyártottat próbáltunk. Nyilván megpróbálkoztunk olyasmivel is mint, másik gyertyapipa, gyertya, gyújtókábel, lendkerék. Mondhatni a komplett gyújtást átvariáltuk többféleképpen is. Sehogy sem sikerült szikrát csiholni bele. Most nyilván lehetne azt mondani, hogy amiket próbáltunk alkatrészeket, azok közül semmi sem új és azért nem jó. Csakhogy minden olyan motorról lett leszedve ami fél rúgásra indult és ment. Mit nézzünk meg elvtársak? Most már úgy érzem, hogy a célegyenesben vagyunk. A benzin-gyufa dolgot már elvetettem, mert javulást mutatott.

darusferi Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2635

darusferi Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2634

Egy gyárilag röpsulykuplungos  Riga blok  .

darusferi Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2633

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!