Tavaly március óta van egy kis piros Peugeot 106-osom: 92-es évjáratú háromajtós benzines 1124cm3-es, Magneti Marelli G6 befecskendező rendszerrel.
A következő hibát produkálja mostanában:
Gond nélkül indul, az alapjárata is rendben van, nem ingadozik. Néhány kilométer megtétele utána el kezd az autó eleje rázkódni, nem rángat, hanem olyan mintha remegne, csak erősen, és a motor hangja is sokkal rosszabbra vált át, mintha egyenetlenül kezdene járni. Ilyenkor a gáz reakció eltűnik, plusz gázra nem gyorsul, a visszaváltás se segít, padlóig kell taposni ilyenkor hogy menjen. A hiba előfordulásakor félre kell állni, leállítani, majd újraindítani. Pöcröf indul újra, utána elmúlik a remegés/rázkódás.
Elvittem szerelőhöz üzemanyagtankot kitakarította, meg az AC pumpánál szűrőt cserélt. Illetve kaptam injektor tisztító adalékot, és kicentírozta biztos ami biztos alapon a két első kereket. Kb másfél hétig jó is volt az autó, most újra előjött a hiba. Hívom a szerelőt azt mondja, hogy akkor ezek szerint biztos gyújtásrendszer a gond. Úgyhogy cseréljünk, gyertyát, gyertyakábelt, gyújtótrafót biztos ami biztos, és jó lesz. És kérdezem, hogy biztos ez a gond, illetve hogy mindegyik dolog a felsoroltakból rossz-e, és mindet cserélni kell, nem-e csak az egyiket. Erre ő hát ő azt nem tudja megmondani, csak próbálgatással. (Így nekem is menne, bemegyek akkor az unixba veszek mindenből újat és mehet a kirakós hogy mi a rossz, valami csak rossz, még ha többi dolgot fölöslegesen veszem is meg, jó pénzért.) Kérdezem tőle, hogy nem lehetne leszűkíteni a kört egy diagnosztikával? nem lehetne-e kimérni, hogy melyik alkatrész a rossz? Erre ő: ó hát ez már egy régi autó (ez tény) ennél ő nem tud diagnosztikát csinálni, neki ehhez már nincs olyan kábele. (két tűs zöld csatlakozó a motorvezérlő ECU mellett a motortérben)
A kérdésem az lenne a kedves 106-os közösséghez, hogy tapasztalt-e már valaki hasonló hibát, nekik hol volt a hiba? Illetve másik kérdés, hogy tudtok-e ajánlani egy lelkiismeretes PUG 106-hoz értő autószerelőt, aki tud motordiagnosztikát csinálni ennél a régi példánynál, Pesten, vagy észak-, kelet-pest megyében? (NÉV, CÍM, TELEFONSZÁM)
A masik problemam az lenne, hogy a hofok jelzo 3/4 tartomanyban van folyamatosan, ha emelkedonek megyek van hogy fole is emelkedik. Regeli inditas utan par perc mulva mar meleg levegot is fuj.
Szervusztok. Bont itt valaki 106 ost Kellene a váltó rudazathoz egy alkatrész ami a felső kart mozgatja két faudifej van a végén ellenkező irányban. 06 70 öt 18 ezer1 13-
Sziasztok ! Peugeot 106 1.5 D . 1999 évjàrat . Visít , nyikorog a klímaszíjtàrcsa csapàgy . Tudja valaki milyen kompresszor van rajta . Nem làtok rajta semmit . Vagy milyen csapàgy kell bele . Köszönöm !
Egy kérdéssel fordulok hozzátok,van egy 106-osom első szériás,nehezen indul kb ötödszörre,alapjáratom ingadozik és menetközben néha berángat ha netán valaki sejti hogy mi lehet a problémája kérem irjon.
ja és még egy kérdésem volna ebbe az autóban mindig gyehena a fűtés?
Meg lett a hiba, hátha valakinek segítség lesz, de inkább ne legyen ilyen tünet senkinek.
Azt írtam, hogy a vízkör dugulást megoldottam.
Fojtószelepháznak az egyik jeladóját elfelejtették visszadugni, megtaláltam visszadugtam, de nem ez volt a hiba, elhagyták az alapjárat beállító csavart, így a bovden tartotta az alapjáratot, ezért is nem volt meghúzva, hanem lötyögött az akkumulátor sarum, mielőtt mentem visszarakták valószínűleg a sarut, hogy az elektronika betanuló időszakában megy a kocsi egy ideig gondolták...de nem mert más hiba is volt.
Féktisztítóval kerestem fals levegő beszívást, de nem találtam.
Leszereltem a fojtószelepházat, kivettem az alapjárati motort, eltisztítottam mindent. Mindkettő nagyon koszos volt, az alapjáratmotor meg se tudott mozdulni szerintem, annyira koszos volt a fészke. Visszaszerelés, betanítás, indítás, próbakör és jó! Azóta használom pár napja és rendben van. Évente a légszűrő cserekor mindig megvizsgálom a fojtószelepházat, sose volt ilyen koszos. A hengerfej a fojtószelepházzal légszűrőház nélkül 1.5 hétig állt a szervizbe letakaratlanul valószínűleg, ha eltisztították volna, amikor átrakják az új hengerfejre, továbbá átmossák rendesen a hűtőrendszerem akkor karácsonykor valószínűleg nem szerelek.
Tanulság meg van, nem elég beindítani a kocsit (ebben az esetben frissen, kinullázott elektronikával, bovden tartotta alapjárattal) nem vettem észre a hibát, csak miután elhoztam a második utcába jöttem rá, hogy nem szokatlan, hanem xar a kocsi.
Ha végiggondolod, te is rájössz ;-) : elakadásjelző kapcsoló.
Ezeken a gépeken azon a kapcsolón keresztül van bekötve az index, van, hogy csak kicsit megnyomva a kapcsolót, megjavul az index, de lehet, hogy többször ki-be kell kapcsolni, stb.
Az ünnepek alatt rokonlátogatóban voltunk a 106-tal (98-as 1.1), mikor minden előzetes jel nélkül elment az index (se jobbra, se balra). A bajuszkapcsolót nyomogattam ki és be, azzal nem értem el semmit. Ezután benyomtam az elakadásjelzőt, és ez működött, sőt, a sima index is megjavult. Ezt még egyszer eljátszotta később, az elakadásjelzős tákolás akkor is segített rajta. Mi lehet a baja, indexrelé? Ez már úgyis kattogott néha az utóbbi években. Esetleg bajuszkapcsoló, biztosíték?
Gyorsan a történet az, hogy hengerfejtömítés cserés volt az 1.4 Kfx Benzines 106-osom. Két utcára jutottunk a szerelőtől, mikor elhoztam. Elkezdte főzni a vizet, nem ment a radiátor, ventilátor... Nem tudta megcsinálni, haza hoztam, átmostam a rendszert, jó is lett nem melegszik, kapcsol a ventilátor, van fűtés is. Álló kocsinál szépen kilehet pörgetni, az alapjárat kicsit ingadozik (de elhagyták a szerelők a csavart, így most a bovden fogja, majd pótolom), de nagyobb baj, hogy menet közben alacsony fordulaton, továbbá hirtelen gázadásra megtorpan és lassan pörög fel, van hogy elkapja és gyorsul, de nem az igazi.
Gyújtás részét jónak találtam (gyertya, kábelek) meg hát álló autónál szépen pörög.
Szerintem levegőt nem kap eleget.De találtam egy jeladót amiről eltűnt a vezeték, emlékszem, hogy volt rajta mielőtt szerelőhöz vittem. Ha valaki megnézné, hogy honnan jön, akkor lehet megtalálnám, ha nem vágták le.