Tetszett nagyon az írás, valójában tisztábban látok az autóm és jómagamat illetően:) Bár ezt a varázst egy kicsit összetörte MF-JET beírása, úgyhogy még1x el kell olvasnom , hogy értsem megint az érzéseimet az autóm iránt. :DD
A szövegem amúgy elsősorban terjedelmi okokból le lett kurtítva; íme az eredeti, akit érdekel (akit nem, skip! :-):
"Lapos. Széles. Gyors. Egyedi. Érzésekre ható. Nálam körülbelül ez az az öt ismérv, amelynek együttes fennállásakor gyerekkorom óta szűnni nem akaró csodálattal eltelve vagyok képes rajongani egy-egy autóért, még így, meglett felnőtt fejjel is. Ilyen autókat gyártott például a Honda (CRX, Civic), a Toyota (MR2, Celica), a VW (Scirocco, Corrado), Alfa Romeo (Alfetta, Spider), és még lehetne sorolni a példákat - elsősorban a '80-as évekből. És ilyen autó a Volvo 480-as is. Amikor tavaly nyáron hozzám került az akkor 16 éves autó egy korában elérhetetlennek tűnő álom valósult meg (e sorok szerzője néha még mindig nem hiszi el, hogy valóban az övé-e a szeretett gépjármű, pedig sem alkoholos befolyásoltság, sem más tudatmódosító szer nem befolyásolja a normális Béta-agyhullámokat...)
Mindezeket azért tartottam fontosnak megemlíteni, hogy világos legyen az a nem kis mérvű elfogultság, amellyel e típus iránt viseltetek. Jermann Kálmán megkeresett a minap és megkérdezte, lenne-e kedvem a Volvo új zászlóshajóját, a C30-ast kipróbálni, annak is a turbós, full-extrás kivitelét, és mint 480-as használó - amennyiben kedvem tartja - megosztani a tapasztalataimat róla. Nos, hát mit is lehet egy ilyen kérésre felelni? Volt kedvem.
Röviden és elöljáróban: nem válnék meg a 480-asomtól. Még egy több, mint tizenkétszer drágább C30-asért sem. Íme az okok:
Ami a külső benyomásokat illeti, ha akad némi hasonlóság is köztük (háromajtós; a hátsó ajtó teljesen üveg, négy személyes; így hirtelen más nem is ugrik be), a C30-as és a 480-as két teljesen más világ. Azt ugyan nem tudom, mennyire volt tudatos koncepciója a Volvonak a C30- cal a hajdani 480-as vérvonalának a frissítése, de ahogyan az egyes csokiszeletek csak nyomokban tartalmazhatnak mogyorót, úgy a C30- as is csak nyomokban utal a 480-as formai jegyeire. A C30-asnál hiányzik a bukólámpa (amennyire tudom, a '90-es évek közepe óta törvény tiltja az alkalmazását), az autó rövidebb, keskenyebb és magasabb. Ami ugyebár nem tesz jót a sportosságnak, nem beszélve a vezetési élményről. A 480-as a maga korábban lényegesen unikálisabb megjelenésű volt - úgy a Volvok, mint a többi autók között -, mint a C30-as ma.
Belül még nagyobb a különbség a 480-ashoz képest: egy finom ízléssel megtervezett, minden ízében high-tech és a XXI. század ínyencségeit felvonultató beltér fogad. Az anyagok nagyon jók, messze a mai autóktól megszokott átlag felett. A vájtfülű zenerajongók számára jó hír, hogy ebben az autóban végre gyárilag olyan audiorendszer van, amely tényleg szükségtelenné tesz minden utólagos piszkálást, cserét. Akik járatosabbak a hifi világában, azoknak nyilván sokat mond a név: Dynaudio. Ezt el tudnám viselni a 480- asban, de ezzel a C30-as beltérre vonatkozó erényei nálam véget is értek. Mert hiába a fantasztikus fogású bőrkormány, ha nem eléggé informatív, hiába a pazar és egyedi kialakítású középkonzol, ha hiányzik róla a turbo- és olajnyomás-mérő műszer és a töltésmérő, amelyek a 480-asban bizony nem öncélú parasztvakításképp funkcionálnak, hanem nagyon is hasznosak a mindennapokban. Hiába az elektromosan állítható ülés, ha egy sportos autóhoz mérve magasan ülök.
És akkor a vágta: a C30-as egy bivalyerős dög, noha azért nem versenyautó. Nem is annak szánták. 220 LE, többszáz Nm. Amennyire - számomra - szolidan sportos kívülről, annyira szemtelenül ádáz az utakon. Nekem szerencsém volt autópályán is kipróbálni, gyorsítani, lassítani, figyelni a futóművet, váltót, miegyebet. Nem kérdés: a C30-as menetteljesítményei, vezethetősége minden szempontból jobb, fölényesen veri a 480-ast. A váltója halálpontos, a fékek dettó, a futóműre sem lehet egy szavam sem - az autó tapad, mintha sínen száguldana. Turbolyukat itt sem tapasztaltam, rendkívül eltalálták a svédek ezt is. A C30-as gyorsulása, dinamikája is könnyűszerrel alázza a 480-ast, még 6-ikban is kellemesen gyorsul. Ne feledjük azonban: a két motor között több kategória és több mint húsz év különbség van, így hát most az almát hasonlítgatom a szőlőhöz.
Hogy miért ültem mégis örömmel vissza a 480-asba? Mert a 480-asban egyszerűen lélek van. Ahogyan J. Kálmánn mondta: "őszinte autó". Minden ízéből süt, hogy kamaszlelkű lelkes felnőttek tervezték hasonló lelki karakterisztikájú felnőtteknek. A C30-as egy szofisztikált, a maga nemében tökéletes mestermű, de már ravasz (és ügyes!) marketingesek tervezték. Fogyasztói termék, még ha sokkal kívánatosabb is, mint a legtöbb kortársa. A design-on én biza érzek némi izzadtságszagot, amely a mostani trendbe decens módon és egyúttal a mostani trendből való határozott kitűnni vágyás antagonisztikus ellentétéből fakad.
A 480-as ezzel szemben már kezdetben sem volt tökéletes, pont azért, mert technikailag ugyan innovatívabb, de még kiforratlanabb volt a '85-ös születésekor, mint a C30-as 2007-ben. Épp ezért lehetett és lehet szeretni. A fanatikusoknak. A C30-as nem a fanatikusok autója. A célközönsége szerintem elsősorban a '30-as yuppiek, illetve azon tehetős idősbödő házaspárok, akiknek a gyerekei már kirepültek otthonról, tekintettel arra, hogy nekik már nem számít, ha az autó híján van mindazon praktikumoknak, amelyek fontosak egy családi autó esetében.
C30-ast jó ízlésű, gazdag sznob vesz, 480-ast az individualizmusát markánsabban felvállaló, kispénzű sznob."
Majd megvárom amíg olcsó lesz.. Amúgy elvből nem veszek új autót, és nem hiszem, hogy 12 millát szánnék bármilyen autóra, akkor inkább egy nagyobb lakás, vagy egy jobb környék, azért mégsem az autójában lakik az ember. De mindegy is, mert 480-as marad. Persze megint más kérdés, a mi lenne, ha lenne soksok fölösleges millám.
Ha teheted, mindenképp érdemes kipróbálni. Meggyőző, de nem felejthetetlen élmény... A C30 mindazonáltal egy kiváló autó, de kérdem én: több, mint 12 millióért ki az az őrült, aki megveszi? Még ha turbos és minden csúcstechnika benne is van, akkor is rengeteg pénz. Aki meg az 1,6-ost venné meg (az is potom 5 millió körül van), magával szúr ki: sok pénzt ad ki egy vérszegény, lényegesen kevesebb izgalmat kínáló kocsira, mint a T5-ös csúcsmodell.
Ami a hátulját illeti: tényleg jól néz ki, de nekem már rohadt magas az egész. A 480-assal mentem a C30 mögött: hát, bizony nem laposabb egy mellette elhaladó első generációs Astránál, ami - legalábbis - nekem eleve kizáró ok, kerüljön bármennyibe is. A Te two-tone paripád szerintem sokkal különlegesebb, még mindig!
Fenébe... :-( Köszi! Esetleg legközelebbi alkalommal ránézhetnél, már amennyire ki lehet deríteni. Ezért szétszedni igencsak kár volna azért, báááár... Így szét fog nekem rohadni, azt meg nem szeretném. Még agyalok, mit lehetne tenni. Addig a kisagy parancsait követem.
először is szerezz be egy szobatiszta kutyát vagy gyereket vagy amit szállítottál.
Komolyan: bárhol beázhat, és mivel az a legmélyebb pont, ott gyűlik össze a víz. Ki lehet nyomozni,de apróra kell szedni aza autót. Ha rozsdás a sárvédőd, nagy esélye van, hogy onnan folyik be, de lehet az ablakgumi is, vagy bármi más pont. Van a padlólemezen egy csomó vakdugó, az is hiányozhat pl.
Szóval a 480-as körül nincs elég hely a garázsomban, nehezen férek hozzá oldalt. Mindig beütöm a lábam itt-ott ennek a fekete dögnek a kasznijába (néha már direkt rúgok bele dühösen, annyira zavar). A képen látható autó ennek okán eladó, ne is lássam:
Lenne egy kérdésem, ugyanis titokzatos parajelenséget tapasztaltam. Közepesen nedves foltot találtam a jobb hátsó ülés előtti szőnyegen. Csak ott, sehol máshol. Körülötte nyoma sincs semmiféle ázásnak, de eső után rendre átázik... Mi lehet az oka, honnan jöhet be az eső szerinted?
Köszi előre is!
*
Fogyasztási beszámoló:
Budapest - Szeged odafele végig 160-170 km/h (siettem)
Szeged - Budapest visszafele végig 90-100 km/h
utána városban még kb. 100 km. Ez így összesen eredményezett kereken 9 liter fogyasztást, ami szerintem egész jó érték.
még valami : a hátsó gyárilag az első bekapcsolásával és járó motor mellett működik. Az elsőre több opció van, tompítottal vagy anélkül, erre valók az országkódok. Van egy átkötés amit ki lehet cserélni relére, de már nem tudom mit okoz. Én tettem bele egyet, íg ymost asszem a dán verzióval járok.
Jut eszembe!! Hiányoljuk ezeket a szépségeket és tulajaikat! Miért nem jöttök át a négyesek saját kis topikjára? Szinte csak 440-460-asok vagyunk, szinte nincs is 480-as! Pedig minden közös alap!
A fórum amúgy meg jobb is, mint ez az indexes topik, független hely, nincs fatva, nincs szponzor, banner meg minden hasonló xarxemét. Grapee kolléga kopácsolta össze, pontosabban a régit újította, jó lett, megbízható, gyors és szerintem kezd egyre jobban beindulni! Egy próbát megér! Itt találjátok!
PC-vásárlás egyelőre elhalasztva, úgyhogy a fényezés van soron... Felhívtam a Kövesdi Kft-t, de ezen a tel. számon egy számítástechnikai bolt jelentkezett. Biztosan ez a számuk?
Hát, ha a kresz szerint ézzük szigorúan, akkor jogos volt. Más kérdés, hogy inkább pénzgyűjtés szaga van... Én meg átnyergeltem drótszamárra. A munkábajárás távját kerek 5 perccel teljesítem lassabban mint kocsival, de meglájuk meddig marad a lelkesedés, egyelőe nagyon élvezem..