Keresés

Részletes keresés

trip__y Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1691
Sziasztok!

Tetszett nagyon az írás, valójában tisztábban látok az autóm és jómagamat illetően:)
Bár ezt a varázst egy kicsit összetörte MF-JET beírása, úgyhogy még1x el kell olvasnom , hogy értsem megint az érzéseimet az autóm iránt. :DD


Egy France kolléga autója
Előzmény: hurráoptimista (1687)
Gotha2 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1690
:)
Előzmény: Bogyo65 (1689)
Bogyo65 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1689
Jó napot Neked is! :-)))
Előzmény: MF-JET (1688)
MF-JET Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1688

480 alkatrészek 06 20 2232290.

hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1687

A szövegem amúgy elsősorban terjedelmi okokból le lett kurtítva; íme az eredeti, akit érdekel (akit nem, skip! :-):

 

"Lapos. Széles. Gyors. Egyedi. Érzésekre ható. Nálam körülbelül ez az
az öt ismérv, amelynek együttes fennállásakor gyerekkorom óta szűnni
nem akaró csodálattal eltelve vagyok képes rajongani egy-egy autóért,
még így, meglett felnőtt fejjel is. Ilyen autókat gyártott például a Honda
(CRX, Civic), a Toyota (MR2, Celica), a VW (Scirocco, Corrado), Alfa
Romeo (Alfetta, Spider), és még lehetne sorolni a példákat - elsősorban
a '80-as évekből. És ilyen autó a Volvo 480-as is. Amikor tavaly nyáron
hozzám került az akkor 16 éves autó egy korában elérhetetlennek tűnő álom
valósult meg (e sorok szerzője néha még mindig nem hiszi el, hogy
valóban az övé-e a szeretett gépjármű, pedig sem alkoholos
befolyásoltság, sem más tudatmódosító szer nem befolyásolja a
normális Béta-agyhullámokat...)

Mindezeket azért tartottam fontosnak megemlíteni, hogy világos legyen
az a nem kis mérvű elfogultság, amellyel e típus iránt viseltetek.
Jermann Kálmán megkeresett a minap és megkérdezte, lenne-e
kedvem a Volvo új zászlóshajóját, a C30-ast kipróbálni, annak is a
turbós, full-extrás kivitelét, és mint 480-as használó - amennyiben
kedvem tartja - megosztani a tapasztalataimat róla. Nos, hát mit is
lehet egy ilyen kérésre felelni? Volt kedvem.

Röviden és elöljáróban: nem válnék meg a 480-asomtól. Még egy több,
mint tizenkétszer drágább C30-asért sem. Íme az okok:

Ami a külső benyomásokat illeti, ha akad némi hasonlóság is köztük
(háromajtós; a hátsó ajtó teljesen üveg, négy személyes; így hirtelen
más nem is ugrik be), a C30-as és a 480-as két teljesen más világ. Azt
ugyan nem tudom, mennyire volt tudatos koncepciója a Volvonak a C30-
cal a hajdani 480-as vérvonalának a frissítése, de ahogyan az egyes
csokiszeletek csak nyomokban tartalmazhatnak mogyorót, úgy a C30-
as is csak nyomokban utal a 480-as formai jegyeire. A C30-asnál
hiányzik a bukólámpa (amennyire tudom, a '90-es évek közepe óta
törvény tiltja az alkalmazását), az autó rövidebb, keskenyebb és
magasabb. Ami ugyebár nem tesz jót a sportosságnak, nem beszélve a
vezetési élményről. A 480-as a maga korábban lényegesen unikálisabb
megjelenésű volt - úgy a Volvok, mint a többi autók között -, mint a
C30-as ma.

 

Belül még nagyobb a különbség a 480-ashoz képest: egy
finom ízléssel megtervezett, minden ízében high-tech és a XXI. század
ínyencségeit felvonultató beltér fogad. Az anyagok nagyon jók, messze
a mai autóktól megszokott átlag felett. A vájtfülű zenerajongók
számára jó hír, hogy ebben az autóban végre gyárilag olyan
audiorendszer van, amely tényleg szükségtelenné tesz minden
utólagos piszkálást, cserét. Akik járatosabbak a hifi világában, azoknak
nyilván sokat mond a név: Dynaudio. Ezt el tudnám viselni a 480-
asban, de ezzel a C30-as beltérre vonatkozó erényei nálam véget is
értek. Mert hiába a fantasztikus fogású bőrkormány, ha nem eléggé
informatív, hiába a pazar és egyedi kialakítású középkonzol, ha
hiányzik róla a turbo- és olajnyomás-mérő műszer és a töltésmérő,
amelyek a 480-asban bizony nem öncélú parasztvakításképp
funkcionálnak, hanem nagyon is hasznosak a mindennapokban. Hiába
az elektromosan állítható ülés, ha egy sportos autóhoz mérve
magasan ülök.

 

És akkor a vágta: a C30-as egy bivalyerős dög, noha
azért nem versenyautó. Nem is annak szánták. 220 LE, többszáz Nm. Amennyire - számomra - szolidan sportos kívülről, annyira szemtelenül ádáz az utakon. Nekem szerencsém volt autópályán is kipróbálni, gyorsítani, lassítani, figyelni a futóművet, váltót, miegyebet. Nem kérdés: a C30-as menetteljesítményei, vezethetősége minden szempontból jobb, fölényesen veri a 480-ast. A váltója halálpontos, a
fékek dettó, a futóműre sem lehet egy szavam sem - az autó tapad,
mintha sínen száguldana. Turbolyukat itt sem tapasztaltam, rendkívül
eltalálták a svédek ezt is. A C30-as gyorsulása, dinamikája is
könnyűszerrel alázza a 480-ast, még 6-ikban is kellemesen gyorsul. Ne
feledjük azonban: a két motor között több kategória és több mint húsz
év különbség van, így hát most az almát hasonlítgatom a szőlőhöz.

Hogy miért ültem mégis örömmel vissza a 480-asba? Mert a 480-asban
egyszerűen lélek van. Ahogyan J. Kálmánn mondta: "őszinte autó".
Minden ízéből süt, hogy kamaszlelkű lelkes felnőttek tervezték hasonló
lelki karakterisztikájú felnőtteknek. A C30-as egy szofisztikált, a maga
nemében tökéletes mestermű, de már ravasz (és ügyes!)
marketingesek tervezték. Fogyasztói termék, még ha sokkal
kívánatosabb is, mint a legtöbb kortársa. A design-on én biza érzek némi izzadtságszagot, amely a mostani trendbe decens módon és egyúttal a mostani trendből való határozott kitűnni vágyás antagonisztikus ellentétéből fakad.

 

A 480-as ezzel szemben már kezdetben sem volt tökéletes, pont azért, mert technikailag ugyan innovatívabb, de még kiforratlanabb volt a '85-ös születésekor, mint a C30-as 2007-ben. Épp ezért lehetett és lehet szeretni. A fanatikusoknak. A
C30-as nem a fanatikusok autója. A célközönsége szerintem
elsősorban a '30-as yuppiek, illetve azon tehetős idősbödő
házaspárok, akiknek a gyerekei már kirepültek otthonról, tekintettel
arra, hogy nekik már nem számít, ha az autó híján van mindazon
praktikumoknak, amelyek fontosak egy családi autó esetében.

C30-ast jó ízlésű, gazdag sznob vesz, 480-ast az individualizmusát
markánsabban felvállaló, kispénzű sznob."

Gotha2 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1686
Majd megvárom amíg olcsó lesz.. Amúgy elvből nem veszek új autót, és nem hiszem, hogy 12 millát szánnék bármilyen autóra, akkor inkább egy nagyobb lakás, vagy egy jobb környék, azért mégsem az autójában lakik az ember.
De mindegy is, mert 480-as marad.
Persze megint más kérdés, a mi lenne, ha lenne soksok fölösleges millám.
Előzmény: hurráoptimista (1685)
hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1685

Ha teheted, mindenképp érdemes kipróbálni. Meggyőző, de nem felejthetetlen élmény... A C30 mindazonáltal egy kiváló autó, de kérdem én: több, mint 12 millióért ki az az őrült, aki megveszi? Még ha turbos és minden csúcstechnika benne is van, akkor is rengeteg pénz. Aki meg az 1,6-ost venné meg (az is potom 5 millió körül van), magával szúr ki: sok pénzt ad ki egy vérszegény, lényegesen kevesebb izgalmat kínáló kocsira, mint a T5-ös csúcsmodell.

 

Ami a hátulját illeti: tényleg jól néz ki, de nekem már rohadt magas az egész. A 480-assal mentem a C30 mögött: hát, bizony nem laposabb egy mellette elhaladó első generációs Astránál, ami - legalábbis - nekem eleve kizáró ok, kerüljön bármennyibe is. A Te two-tone paripád szerintem sokkal különlegesebb, még mindig!

Előzmény: Gotha2 (1684)
Gotha2 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1684
Én vagyok féligmeddig. Azért én kipróbálnám szívesen, de szerintem nem néz ki rosszul a hátulja, az elejével nem fogalkozom, mert az s40/s80/s bármi.
Előzmény: hurráoptimista (1683)
hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1683

Na mi az, mindenki elaludt?

http://totalcar.hu/tesztek/c30t5/

 

A második oldalon meglepetééés ;-)

bala480 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1682

elnézést az összevisszaság miatt, amikor írtam még nem így nézett ki..

bala480 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1681

Sziasztok!

Szükségem lenne pár alkatrészre egy 1988-as 480-ashoz.:

szélvédő gázbovden kuplung bov hátsó lámpa búrák térképtartó, jobb első hátsóablakmosó fuvóka

első biztonságiöv tartó

hátsó sárvédő ívek

Ha valaki tud segíteni kérem jelezze és privátban megkeresem.
hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1680
Fenébe... :-( Köszi! Esetleg legközelebbi alkalommal ránézhetnél, már amennyire ki lehet deríteni. Ezért szétszedni igencsak kár volna azért, báááár... Így szét fog nekem rohadni, azt meg nem szeretném. Még agyalok, mit lehetne tenni. Addig a kisagy parancsait követem.
Előzmény: kisagy (1679)
kisagy Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1679

először is szerezz be egy szobatiszta kutyát vagy gyereket vagy amit szállítottál.

 

Komolyan: bárhol beázhat, és mivel az a legmélyebb pont, ott gyűlik össze a víz. Ki lehet nyomozni,de apróra kell szedni aza autót. Ha rozsdás a sárvédőd, nagy esélye van, hogy onnan folyik be, de lehet az ablakgumi is, vagy bármi más pont. Van a padlólemezen egy csomó vakdugó, az is hiányozhat pl.

 

Előzmény: hurráoptimista (1675)
hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1678
Hm, mondasz valamit! Ideiglenes megoldásnak jó lesz így, utána meg ha nem veszik meg, majd eltolom a MÉH-be...
Előzmény: Gotha2 (1677)
Gotha2 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1677
Oldalra kell fordítani, és úgy befér a 480-as is. Simán..
Előzmény: hurráoptimista (1676)
hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1676

Szóval a 480-as körül nincs elég hely a garázsomban, nehezen férek hozzá oldalt. Mindig beütöm a lábam itt-ott ennek a fekete dögnek a kasznijába (néha már direkt rúgok bele dühösen, annyira zavar). A képen látható autó ennek okán eladó, ne is lássam:

 

hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1675

Jó estét kisagy!

 

Lenne egy kérdésem, ugyanis titokzatos parajelenséget tapasztaltam. Közepesen nedves foltot találtam a jobb hátsó ülés előtti szőnyegen. Csak ott, sehol máshol. Körülötte nyoma sincs semmiféle ázásnak, de eső után rendre átázik... Mi lehet az oka, honnan jöhet be az eső szerinted?

 

Köszi előre is!

 

*

 

Fogyasztási beszámoló:

Budapest - Szeged odafele végig 160-170 km/h (siettem)

Szeged - Budapest visszafele végig 90-100 km/h

utána városban még kb. 100 km. Ez így összesen eredményezett kereken 9 liter fogyasztást, ami szerintem egész jó érték.

Előzmény: kisagy (1674)
kisagy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1674
még valami : a hátsó gyárilag az első bekapcsolásával és járó motor mellett működik. Az elsőre több opció van, tompítottal vagy anélkül, erre valók az országkódok. Van egy átkötés amit ki lehet cserélni relére, de már nem tudom mit okoz. Én tettem bele egyet, íg ymost asszem a dán verzióval járok.
Előzmény: kisagy (1673)
kisagy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1673

Ahány ország, annyi KRESZ, viszont köülföldön nem tudom, számonkérhetik-e  a saját szabályaikat egy idegen autón?

Nálunk tudtommal engedélyezett a Day Running light, nincs tiltva az oldalsó helyzetjelző (ld DACIA 1310TLX).

A ködlámpa a helyzetjelzővel is éghet, nem szükséges a tompított , ez régen volt így.

Kiegészítő fényszóró engedélyezett, de csakaz eredeti távfény melllett, ennekis megfelelek.

Ködlámpát csak ködben, vagy sűrű hóesésben szabad használni, ezért a magyar is megbüntethet, így igaza volt. (hacsak nem volt  köd stb)

Előzmény: R100 (1663)
kopiteki Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1672
Húúú bonyek, az a mélykék a sokküllős! Gyönyörűűséges! :o)
Előzmény: Gotha2 (1669)
czimbi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1671

Jut eszembe!! Hiányoljuk ezeket a szépségeket és tulajaikat! Miért nem jöttök át a négyesek saját kis topikjára? Szinte csak 440-460-asok vagyunk, szinte nincs is 480-as! Pedig minden közös alap!

A fórum amúgy meg jobb is, mint ez az indexes topik, független hely, nincs fatva, nincs szponzor, banner meg minden hasonló xarxemét. Grapee kolléga kopácsolta össze, pontosabban a régit újította, jó lett, megbízható, gyors és szerintem kezd egyre jobban beindulni! Egy próbát megér! Itt találjátok!

czimbi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1670
Miért is nincs nekem egy 480-asom a garagémban a 460-asom mellett???? :-)) 
Gotha2 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1669
egy kis képkollekció

1



Gotha2 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1668
1
2

hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1667
Köszi!
Előzmény: Gotha2 (1666)
Gotha2 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1666
Lehet, hogy én írtam el valamit. Keress rá a kövesdi névre a nagyVolvo topikban..
Előzmény: hurráoptimista (1665)
hurráoptimista Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1665

Szia Gotha!

 

PC-vásárlás egyelőre elhalasztva, úgyhogy a fényezés van soron... Felhívtam a Kövesdi Kft-t, de ezen a tel. számon egy számítástechnikai bolt jelentkezett. Biztosan ez a számuk?

 

Köszi!

Előzmény: Gotha2 (1591)
Gotha2 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1664
Hát, ha a kresz szerint ézzük szigorúan, akkor jogos volt. Más kérdés, hogy inkább pénzgyűjtés szaga van...
Én meg átnyergeltem drótszamárra. A munkábajárás távját kerek 5 perccel teljesítem lassabban mint kocsival, de meglájuk meddig marad a lelkesedés, egyelőe nagyon élvezem..
Előzmény: R100 (1663)
R100 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1663

Kösz, meg fogom próbálni! (Ma is esett, az eredményét már ismerem...)

Kisagy csak óvatosan a fényekkel! Ma Párkánynál a szlovák határőr félreállított,

mert becsukott lámpával, de (elöl) világító ködlámpával érkeztem (nappal), majd

megbüntetett 500 Koronára ezért a főbenjáró bűncselekményért!

Ha meglátná a te mindenhol világító táltosodat, min. tarkólövés a hátsó lökhárítónál!!!

Előzmény: attis480 (1662)
attis480 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1662
Hello R100!!...Én a lámpánál áztam,a tömítés felújitása ota,száraz a csomagtartó...(szilikon,vagy valamilyen lágygumi megoldás lehet..)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!