Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dizzyws Creative Commons License 2022.05.11 0 0 126675

Sziasztok

Ma beugrott megint a fault, kb 1 hónapja ugyan ez volt.

" Átmeneti hiba. Kipufogó nyomáskülönbségének jele. Rövidzárlat a testen vagy becsipődött csövek." P1429

 Motor ikon kint marad, törölni tudtam.

Van valami tipp mit, hol kellene megnéznem rajta? 

Aleko Viva Creative Commons License 2022.05.11 0 0 126674

Sziasztok!

 

Adott egy 307 cc 2.0 16V  RFN motorkóddal. A probléma a következő. Hidegindítás után gázadásra fullad az autó. Pöccre indul stabil az alapjárat de gázadásra lehörög és visszadurrog a szívócsőbe. Ha hagyom járni hogy kicsit melegedjen kb 5 percet akkor utána már szinte tökéletes az autó. Trafó gyertyák újak, befecskendező szelepek cserélve. Üzemanyagnyomás stabilan 3,5 bar. EGR szelep vakolva, Fals levegő kizárva. Kompresszió minden hengerben 12,5-13,5 bar között hidegen.  

Vízhőfok beszívott levegő hőfok normális MAP szenzor ellenőrizve,  fojtószelep próbából másik autóéról cserélve a jelenség ugyanaz. Valakinek valami ötlete esetleg? Már csak a hengerfej hiba merült fel bennem, hogy esetleg kitámasztanak a szelepek hidegen.

NLZen Creative Commons License 2022.05.09 0 0 126673

Köszi!

Előzmény: janitoth (126672)
janitoth Creative Commons License 2022.05.07 0 0 126672

Szia, a CC-nek úgy tudom osztott a hátsó lámpája. Így ez a lámpa szerintem nem jó bele. Ez a 3 illetve 5 ajtósókhoz jó. Szerintem.

Előzmény: NLZen (126671)
NLZen Creative Commons License 2022.05.05 0 0 126671

Sziasztok!

Tudnátok ismételten segíteni?
A linken található lámpát vajon egy 2005-ös 307CC-be is jó lehet?
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160481728&t=9040099

janitoth Creative Commons License 2022.05.03 0 0 126670

Sziasztok. 2001es,5 ajtós 1.6os,16 szelepes,benzines 307esben .ilyen alapon megy a fordulatszám mérés? Jól gondolom hogy elektromos módon és nem spirállal? Olyat szokot csinálni induláskor hideg motornál hogy mintha pillanatokra elvesztené a jelet s ugrál a mutató a 0 és az adott fordulatszám közt. Amikor fékezek visszatér a folyamatos kijelzés. Csak a fordulatmérő teszi ezt a többi kijzés stabilan műxik. Van valahol egy jadó aminek lelazulhatott a csatija? Üzemmelegen nem csinálja.

Papalac Creative Commons License 2022.04.29 0 0 126669

Azért az a tárcsa már elég kopott, de ha kibírt 220 ezret, akkor az jó. Az utángyártott nem fog annyit bírni. Sima váltónál 150 körül cserélni kell sajna. Mondjuk a szerkezet vagy a csapágy adja meg magát.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126668)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.24 0 0 126668

Lemaradt a kuplung képe, rossz gombra klikkeltem... :-)

 

 

Konszenzusra abban jutottunk, hogy a tetűlassú MCP6 félautomata sebességváltó előnye, hogy ennyire kíméli.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126667)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.24 0 0 126667

Ilyen a kicserélt részecskeszűrő:

 

 

 

Érdekesség, de ahogy írtam egy füst alatt a kuplungot (kettőstömegű lendkerékkel együtt) is cseréltem.

 

Nem hitte el a szerelő, hogy 220 ezer km van benne!

 

 

Előzmény: kirsan (126665)
kistoves Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126666

Köszönöm, sajnos akinél volt, nem foglalkozott vele, pedig ott volt 3 napig az autó, inkább csak nyűg volt neki. Tegnap kaptam egy szakembert, jövő héten egyeztetek vele. Köszönöm a segítséget.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126664)
kirsan Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126665

Szia, pontosan ezt írtam neked, hogy mind így jártunk, hogy eltömítődéstől függetlenül 200 ezer körül a kocsi hisztizni fog a részecskeszűrő miatt. Ez bele van programozva! Hogy egy másik példát mondjak, 2002-es évi Epson nyomtatóm van. Mondták, hogy bizonyos számú nyomtatás után, hibát fog jelezni, hogy vidd szervizbe. De a válasz, hogy vegyél másikat. Persze, mert ebbe még 300 Ft !! a patron. A szervizben mondták, hogy van rá szoftver a neten, ami lereszeteli a chipet, de ők nem tehetik meg. Megtaláltam neten, megcsináltam, és utána köszöntött a gép, hogy megvettem az új terméküket. Azóta kétszer kellett reszetelni, de hibátlan. 

Azért volt nálunk, kicsit más a helyzet, mert akkor még nem 316 ezernél olcsóbban részecskeszűrő, és akkor 25 volt a tisztítás. Azért ott más az arányszám, de azóta eltelt 8 év. 

Maga az additív folyadék szint alacsony kifejezésre nem emlékeztem pontosan, de az is hisztizni fog, ha kell legközelebb, de 2 liter, az több, mint 120 ezerre elég szerintem, ha odafigyelsz a tankolásokra. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126656)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126664

Uzem kozben a kocsi rendszerenek feszultsege szabalyozott. A rendszer feszultsegingadozasa legfeljebb 0,2-0,3 V.

Ez nem okozhat latvanyos jeleket sem a homeresben, sem a fenyszoronal.

Szoval szerintem a kovetkezo vizsgalatnak az uzem kozbeni feszultsegmeres legyen az akkumulator kapcsai, mikozben bekapcsolod sorban a fogyasztokat. Ha itt a fentinel nagyobb elterest tapasztalsz, akkor a lehetseges hibak:

Generator

Akkumulator

Feszultsegszabalyzo.

 

Ha az akkunal stabil a feszultseg, akkor valszeg a testvezetek csatlakozasanak korrozioja okozza.

Autovillamossagi szakembernek ezt latnia kellett volna.

Előzmény: kistoves (126663)
kistoves Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126663

Sziasztok !

2009-es gyártású 1,4-es benzines 207-es ről kérdeznék.

Olyan probléma jelentkezett, hogy a hőfokvisszajelző szerint a hűtővíz nehezen melegedett, drasztikusan ingadozott a vízhőfok, illetve nem érte el az üzemi hőmérsékletet. Szerelő látta, bár azt mondta hogy a termosztát jó, ennek ellenére ez is, illetve a hőérzékelők is cserélve lettek. Közben látta villamossági szakember is, "természetesen" a hiba akkor nem jelentkezett. A csere után úgy tűnt helyreállt a dolog, bár érzésem szerint nem teljesen tökéletes, nagyjából egyenletesen melegszik. De ahogy esősre, párásra fordul az idő szintén lassú melegedést mutat az óra, illetve ingadozást a vízhőfokban,  lámpák felkapcsolása ezen egy kicsit még fokoz is, de felpörgetve a motort egy pillanat alatt e helyes értékre ugrik a mutató.  ( Jelzem, hogy fal előtt állva a lámpák fényereje egy kicsit "hullámzik".) Valahol a neten, talán a youtubon olvastam-láttam, hogy alacsonyabb feszültséget kap a hőérzékelő, ez által jelez fals hőfokot, magasabb fordulaton, az üzemi feszültséget megkapva helyes értéket mutat.

Mi lehet a probléma, hol keressem, mit nézessek meg ?

Köszönöm a segítséget.

FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126662

Mivel tettél bele új szűrőt és feltételezem, hogy ezt fel is tanították az autónak, nem valószínű, hogy bármi probléma lesz a közeljövőben.

 

Amit írtam, az inkább a régi szűrőhöz (és az állapotához) tartozott.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126661)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126661

Hát reméljük a legjobbakat.

Ha bekövetkezik, az gyorsan ki fog derülni, szerintem legkésőbb a következő tankoláskor, ami lassan esedékes.

Előzmény: FeZ_ (126660)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126660

Ja, optimális esetben. Aztán meg van, hogy vicceskedik az autó. (szoftver)

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126658)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126659

Például:

"Diesel additive required"

"Fap additive level too low"

Előzmény: FeZ_ (126657)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126658

Ezt ellenőriztettem. Én is erre gyanakodtam elsőre.

2 literes zacskó van benne, vagyis a legnagyobb.

Azt mondták, hogy azt egy pontosan erre utaló hibaüzenetben fogja a tudomásomra hozni az autó.

Előzmény: FeZ_ (126657)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126657

"azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, "

 

Azt nem mondták a két szervizben, hogy akkor is az eltömődés veszélye" figyelmeztetést kapod az autótól, ha  a szűrőben levő adalékanyag (FAP folyadék) mennyisége elér egy szintet ? Paraméterekben a diagon ez is látszik. Ilyenkor is cserére írja ki a gép a szűrőt, miközben koromból nem feltétlenül van benne annyi , amenyi már indokolná a cserét. Ezt az adalékanyagot is kimossák olyankor, amikor tisztítják a részecskeszűrőt.

 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126656)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126656

Ígértem, hogy beszámolok a részecskeszűrő kálvária végeredményről...

1,6 HDi / 109LE / 223 ezer km

 

Két hónapot kellett várnom a megoldásra, jó szerelőnél ennyi a sorbanállás... Közben legalább sikerült az alkatrészeket olcsón levadászni. A részecskeszűrővel együtt sok dolgot csináltattam egyszerre, úgy mint kettőstömegű lendkerék, kuplungtárcsa cseréje + kapcsolódó praktikus alkatrészek. Még minden gyári volt a kocsiban.

 

Az eltelt két hónapban az autót folyamatosan használtam, havi átlag 1300 km-t tettem bele. Természetesen minden indításnál jött az üzenet a részecskeszűrő eltömődésének "veszélyére" figyelmeztetve és állandó "service" lámpával.

Ez alatt sem érezhető teljesítménycsökkenés vagy fogyasztásnövekedés, sem a részecskeszűrőhöz köthető bármilyen más hibajelenség nem jött elő. A kocsi átlag 600-800 km-ként regenerált attól függően, hogy mennyi városi km ment bele. Ez sem rossz.

Beigazolódni látszik, hogy a hibaüzenet teljesen fiktív km-függő üzenet. Gyárilag szoftverben állíthatták be, hogy 220 ezer km-nél jöjjön el a pillanat, amikor a részecskeszűrőt "meg kell vizsgálni".

Természetesen ez motortípus és szoftververzió függő is lehet. Meglehetősen lehúzós dolog, mert normál használat mellett még több tízezer km-ig is lehetne használni az autót a legkisebb gond nélkül. Vélem, hogy extrém városi használatra terveztek a paraméterezésnél.

Két szervizben voltam a kocsival, mindkettőben kiolvasták a hibatárolót. Az egyikben azt mondták, hogy rafkósak a franciák. A szoftver figyeli a részecskeszűrő adatait. Nem elég kiütni a hibát, vissza fog jönni rövidesen. Ha nincs az első regenerálás utáni nyomáskülönbség értéknél csökkenés az utolsóhoz képest -ami alapján feltételezheti a részecskeszűrő cseréjét-, akkor ismét hibaüzenetet dob. Rájön, hogy át akarták verni... Tehát minimum mosatni kell, vagy cserélni a hibatörlés előtt.

Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, higgyük el!

 

Szóval én a részecskeszűrő cseréje mellett döntöttem, mert elég olcsón sikerült megvennem a Kaufer-nél. Ugyan Közel 100 ezer forintba került, de egy 30-50 ezres tisztításhoz képest ez szerintem már méltányos összeg, különösen, hogy innentől valószínűleg nem lesz ezzel gond a kocsi várható élettartama alatt.

A kiszerelt részecskeszűrő mögötti olajszűrőt is cseréltettem, mert ennek eltömődése gyakran vezet a turbó halálához, sőt gyakran a javított vagy csere turbó is behal, mire rájönnek, hogy ez okozza a bajt. Viszont hozzáférni csak a részecskeszűrő leszerelésével lehetséges. Praktikus ilyenkor cserélni.

 

Ami a lényeg, hogy a kiszerelt részecskeszűrőt megvizsgálva, azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, szemben az interneten látható elrettentő fényképekkel. A szerelő szerint sincs kutya baja sem. Mindenesetre eltettem, lehet, hogy piacra dobom, legfeljebb egy mosás kell neki az újszerű állapothoz.

 

Előzmény: kirsan (126620)
setzka Creative Commons License 2022.04.20 0 0 126655

Sziasztok , találkozott már valaki olyannal hogy menet kozben minden elsötétül , sem a radio sem a műszerfal , sem az óra semmit nem mutat , kocsi ugyan ugy indul , viszont minden sötét marad , mi lehet ez?

d.jocov Creative Commons License 2022.04.16 0 0 126654

A valakit érdekel, a héten vettem, de nem fér a kofferba. 5 év gari van rá. 40 Euró.

L. Freamon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126653

Igen. A linkelt oldal alján van egy táblázat, hogy milyen DAM-hoz mi tartozik.

Előzmény: szasza0211 (126652)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126652

Igen én is úgy emlékszem hogy Eolys 176 megy 307-be.

Előzmény: L. Freamon (126651)
L. Freamon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126651
Előzmény: DGy77 (126649)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126650

Szia 

Én peugeot szervizt hívtam fel ők nézték meg alvázszám alapján. 

 

Előzmény: DGy77 (126649)
DGy77 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 126649

Szia! 

Azt megkérdezhetem, hogy hol tudom megnézni, milyen fajta adalék való a kocsimba? Nekem egy 307-es, 1.6 HDI diesel van, és egy pár napja jelzi, hogy " Diesel Adittive minimum Level".

Én is szeretném szerelővel feltölteni a tartályt, de egyelőre el akadtam, hogy milyen  is való bele.🤔

Előzmény: szasza0211 (126644)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126648

Köszi 

Milyen kis egyszerű megoldás.

Bár ahogy nézem talan levétel nélkül is bele lehet önteni a cuccot.

Előzmény: kirsan (126645)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126647

Igen fel.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126646)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126646

Diagban is feltanítja?

Előzmény: szasza0211 (126644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!