Köszönöm, sajnos akinél volt, nem foglalkozott vele, pedig ott volt 3 napig az autó, inkább csak nyűg volt neki. Tegnap kaptam egy szakembert, jövő héten egyeztetek vele. Köszönöm a segítséget.
Szia, pontosan ezt írtam neked, hogy mind így jártunk, hogy eltömítődéstől függetlenül 200 ezer körül a kocsi hisztizni fog a részecskeszűrő miatt. Ez bele van programozva! Hogy egy másik példát mondjak, 2002-es évi Epson nyomtatóm van. Mondták, hogy bizonyos számú nyomtatás után, hibát fog jelezni, hogy vidd szervizbe. De a válasz, hogy vegyél másikat. Persze, mert ebbe még 300 Ft !! a patron. A szervizben mondták, hogy van rá szoftver a neten, ami lereszeteli a chipet, de ők nem tehetik meg. Megtaláltam neten, megcsináltam, és utána köszöntött a gép, hogy megvettem az új terméküket. Azóta kétszer kellett reszetelni, de hibátlan.
Azért volt nálunk, kicsit más a helyzet, mert akkor még nem 316 ezernél olcsóbban részecskeszűrő, és akkor 25 volt a tisztítás. Azért ott más az arányszám, de azóta eltelt 8 év.
Maga az additív folyadék szint alacsony kifejezésre nem emlékeztem pontosan, de az is hisztizni fog, ha kell legközelebb, de 2 liter, az több, mint 120 ezerre elég szerintem, ha odafigyelsz a tankolásokra.
Uzem kozben a kocsi rendszerenek feszultsege szabalyozott. A rendszer feszultsegingadozasa legfeljebb 0,2-0,3 V.
Ez nem okozhat latvanyos jeleket sem a homeresben, sem a fenyszoronal.
Szoval szerintem a kovetkezo vizsgalatnak az uzem kozbeni feszultsegmeres legyen az akkumulator kapcsai, mikozben bekapcsolod sorban a fogyasztokat. Ha itt a fentinel nagyobb elterest tapasztalsz, akkor a lehetseges hibak:
Generator
Akkumulator
Feszultsegszabalyzo.
Ha az akkunal stabil a feszultseg, akkor valszeg a testvezetek csatlakozasanak korrozioja okozza.
Autovillamossagi szakembernek ezt latnia kellett volna.
2009-es gyártású 1,4-es benzines 207-es ről kérdeznék.
Olyan probléma jelentkezett, hogy a hőfokvisszajelző szerint a hűtővíz nehezen melegedett, drasztikusan ingadozott a vízhőfok, illetve nem érte el az üzemi hőmérsékletet. Szerelő látta, bár azt mondta hogy a termosztát jó, ennek ellenére ez is, illetve a hőérzékelők is cserélve lettek. Közben látta villamossági szakember is, "természetesen" a hiba akkor nem jelentkezett. A csere után úgy tűnt helyreállt a dolog, bár érzésem szerint nem teljesen tökéletes, nagyjából egyenletesen melegszik. De ahogy esősre, párásra fordul az idő szintén lassú melegedést mutat az óra, illetve ingadozást a vízhőfokban, lámpák felkapcsolása ezen egy kicsit még fokoz is, de felpörgetve a motort egy pillanat alatt e helyes értékre ugrik a mutató. ( Jelzem, hogy fal előtt állva a lámpák fényereje egy kicsit "hullámzik".) Valahol a neten, talán a youtubon olvastam-láttam, hogy alacsonyabb feszültséget kap a hőérzékelő, ez által jelez fals hőfokot, magasabb fordulaton, az üzemi feszültséget megkapva helyes értéket mutat.
Mi lehet a probléma, hol keressem, mit nézessek meg ?
"azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, "
Azt nem mondták a két szervizben, hogy akkor is az eltömődés veszélye" figyelmeztetést kapod az autótól, ha a szűrőben levő adalékanyag (FAP folyadék) mennyisége elér egy szintet ? Paraméterekben a diagon ez is látszik. Ilyenkor is cserére írja ki a gép a szűrőt, miközben koromból nem feltétlenül van benne annyi , amenyi már indokolná a cserét. Ezt az adalékanyagot is kimossák olyankor, amikor tisztítják a részecskeszűrőt.
Ígértem, hogy beszámolok a részecskeszűrő kálvária végeredményről...
1,6 HDi / 109LE / 223 ezer km
Két hónapot kellett várnom a megoldásra, jó szerelőnél ennyi a sorbanállás... Közben legalább sikerült az alkatrészeket olcsón levadászni. A részecskeszűrővel együtt sok dolgot csináltattam egyszerre, úgy mint kettőstömegű lendkerék, kuplungtárcsa cseréje + kapcsolódó praktikus alkatrészek. Még minden gyári volt a kocsiban.
Az eltelt két hónapban az autót folyamatosan használtam, havi átlag 1300 km-t tettem bele. Természetesen minden indításnál jött az üzenet a részecskeszűrő eltömődésének "veszélyére" figyelmeztetve és állandó "service" lámpával.
Ez alatt sem érezhető teljesítménycsökkenés vagy fogyasztásnövekedés, sem a részecskeszűrőhöz köthető bármilyen más hibajelenség nem jött elő. A kocsi átlag 600-800 km-ként regenerált attól függően, hogy mennyi városi km ment bele. Ez sem rossz.
Beigazolódni látszik, hogy a hibaüzenet teljesen fiktív km-függő üzenet. Gyárilag szoftverben állíthatták be, hogy 220 ezer km-nél jöjjön el a pillanat, amikor a részecskeszűrőt "meg kell vizsgálni".
Természetesen ez motortípus és szoftververzió függő is lehet. Meglehetősen lehúzós dolog, mert normál használat mellett még több tízezer km-ig is lehetne használni az autót a legkisebb gond nélkül. Vélem, hogy extrém városi használatra terveztek a paraméterezésnél.
Két szervizben voltam a kocsival, mindkettőben kiolvasták a hibatárolót. Az egyikben azt mondták, hogy rafkósak a franciák. A szoftver figyeli a részecskeszűrő adatait. Nem elég kiütni a hibát, vissza fog jönni rövidesen. Ha nincs az első regenerálás utáni nyomáskülönbség értéknél csökkenés az utolsóhoz képest -ami alapján feltételezheti a részecskeszűrő cseréjét-, akkor ismét hibaüzenetet dob. Rájön, hogy át akarták verni... Tehát minimum mosatni kell, vagy cserélni a hibatörlés előtt.
Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, higgyük el!
Szóval én a részecskeszűrő cseréje mellett döntöttem, mert elég olcsón sikerült megvennem a Kaufer-nél. Ugyan Közel 100 ezer forintba került, de egy 30-50 ezres tisztításhoz képest ez szerintem már méltányos összeg, különösen, hogy innentől valószínűleg nem lesz ezzel gond a kocsi várható élettartama alatt.
A kiszerelt részecskeszűrő mögötti olajszűrőt is cseréltettem, mert ennek eltömődése gyakran vezet a turbó halálához, sőt gyakran a javított vagy csere turbó is behal, mire rájönnek, hogy ez okozza a bajt. Viszont hozzáférni csak a részecskeszűrő leszerelésével lehetséges. Praktikus ilyenkor cserélni.
Ami a lényeg, hogy a kiszerelt részecskeszűrőt megvizsgálva, azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, szemben az interneten látható elrettentő fényképekkel. A szerelő szerint sincs kutya baja sem. Mindenesetre eltettem, lehet, hogy piacra dobom, legfeljebb egy mosás kell neki az újszerű állapothoz.
Sziasztok , találkozott már valaki olyannal hogy menet kozben minden elsötétül , sem a radio sem a műszerfal , sem az óra semmit nem mutat , kocsi ugyan ugy indul , viszont minden sötét marad , mi lehet ez?
Azt megkérdezhetem, hogy hol tudom megnézni, milyen fajta adalék való a kocsimba? Nekem egy 307-es, 1.6 HDI diesel van, és egy pár napja jelzi, hogy " Diesel Adittive minimum Level".
Én is szeretném szerelővel feltölteni a tartályt, de egyelőre el akadtam, hogy milyen is való bele.🤔
Elnézést, rosszul értelmeztem a palotai szervíznél az árat. 12 ezer literenként az ár, és 12 ezer a betöltés, de az nem literenként. Így 3 liter betöltése 48 ezer, de nem tudom náluk mi tartozik még az árba, de ha ennyiért feltöltik, az nagyon jó ár. A szerelőmnél 25 ezer a komplett DPF szűrő mosás, de ha nagyon el van tömítődve a szűrő, akkor kétszer kell mosni. Amióta az első hibakód kijelzése után egy héten belül mindig elvittem kitisztíttatni, azóta elég volt egyszer mosni. Azért írom múlt időben, mert nemrég cseréltem le a kocsim, de az új is 1,6 hdi, csak ez újabb, de van a családban továbbra is régi, ha fontos megkérdezem ? literes a tartálya.
Az én Peugeottom, 1,6 Hdi, de 3 literes tartálya van. 60 ezer Ft a teljes feltöltés. Peugeot Beleznay, XI. kerületben van, nekem bevált ( csak Fap feltöltésre, és DPF tisztításra jártam oda, a kocsim általában én javítom itthon), de egy másik cég szerint, 24 ezer/liter most az ár, és szerintük, 2-3,5 literesek autónként a tartály.