Egyébként később a gyár el is hagyta ezt a fos megoldást,simán csak vaslemez van a későbbi Etz-ken keresztben. Magyarul zartszelveny lett az U vasból :)
Én a vázcső végére felhegesztettem egy széles laposvasat, majd abba csavaroztam egy ütköző gumit. Amikor leveszem az állványról puhán csapódik föl az állvány.
Adott egy TS 250 motor, és lenne egy probléma amire keresném a megoldást.
A középsztenderen álló motort leveszem a sztenderről és a felcsukódó sztender nekiütközik a vázcső aljában lévő úgynevezett vázvégdugónak ami idővel eltörik.
Ez egy műanyag alkatrész elég drága is és jelenleg kapni sem lehet.
Valaki tudna segíteni,hogy mi a megoldás?
Semmit nem hagytam ki összerakás közben, nem találtam olyan helyet ahová lehetne tenni valami gumi ütközőt.
Segitségeteket kérném hogy ki mit használ a lánc kenésére, próbáltam spayt de attól úgy néz ki a hátsó kerék mint amit leöntenek valamivel, hiába a burkolat, kifolyik belőle rá a felnire. Előre is köszönöm válaszotokat.
Az eredeti szimering kibírta a hosszú állásidőt is. Az utángyártott szarok már sokszor nem is voltak benzinállóak.
A hosszú tárolási idő akkor tesz keresztbe mikor nem megfelelő a hely és a motor főtengelyének megállási helyzete.
Kétütemű egyhenger optimális esetben úgy áll meg, hogy a dugattyú lezárja a szívótorkot.
Ha utólag mozgatják az évek alatt egy külső fészerben akkor a főtengely megállhat bármely pozícióban és a szoknya nyitva hagyhatja a szívótorkot.
Innét kezdve a levegő bejuthat a forgattyúsházba.
Azt hinné az ember, hogy egy viszonylag olajos felület nem korrodálhat zárt térben. Aztán mégis rozsdás lesz belül a sonka, a hajtókargörgő és a szimering futópályája.
Valszeg láttál Te is ilyet ha jól visszagondolsz, Én biztosan láttam ilyet több alkalommal is.
Simsonoknál elég gyakori a szimering okozta fals levegő, de jellemző tünet az MZ-k esetében is.
Ha felpörög, nincs alapjárat ez az első amit megnéztem. Nem is kell feltétlenül cserélni a szimeringet, sokszor csak utánahúztam a feszítő rugóját. Főleg ha még a gyári volt benne. Jobb megoldás volt mint beletenni egy fekete színű utángyártott szart.
Volt egy időszak, hogy nemigazán lehetett kapni jó minőségű szimeringet.
Amúgy megvagy, jól vagy, Covid sehol? Már régen voltam itt. Nemigazán látok a régebbi hozzászólókból senkit.
Itt a pont, valószínűleg a sok levegőt a letapadt, kikeményedett, majd a motor forgatása következtében megsérült főtengelyszimmeringnél tudja beszívni.
Adott egy MZ TS 125 motor ami már vagy 10 éve egy fészerben állt.
Ma nekiálltam, hogy elindítom, karbi szétszed, megszakító kicserél,stb és annyit tapasztaltam, hogy csak úgy van alapjárat ha ráhúzom a szivatót, ha visszaengedem akkor felpörög, ha ráhúzom akkor megint jó.
Sziasztok! Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a 125-ös ETZ kilométer meghajtó áttétele mennyi? Míg a kerék egyszer körbe fordul, addig a spirált meghajtó tengely hányszor?