Keresés

Részletes keresés

abodi72 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 560

 A fútóborda, ,merevitők 10 esd betonvasból vannak, az András kötések ,meg 3/4 csőböl

 

Most hogy rajta a fólia, nagyon stabilnak tűnik :)

Előzmény: Kontroll-R (559)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.22 0 0 559

Naná, hogy kell a futóborda. Valaminek muszáj tartani a bordák pozícióját.

Ez a baj a házi gyártmányoknál, hogy mindenki mindent lespórol (cső vastagság, beton alap, merevítők stb.) a minimumra, aztán, ha jön a vihar, akkor nem marad más csak az imádság.

 

Előzmény: Ali-bá (557)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.21 0 1 558

Remélem nem lesz gond  vele :)

 

van pár kép a kész sátorrol, igaz kell még pár klipsz de már igy is használható

 

  

 

 

Előzmény: Ali-bá (557)
Ali-bá Creative Commons License 2015.02.21 0 0 557

Jól alakul. Az a vízszintesen futó vékony merevítő azt hiszem akadály lesz télen, nem fog tudni lecsúszni a hó és fölötte majd megnyúlik a fólia. Esetleg a feljebb lévő vékony vízszintes merevítők ősszekötése /kb 10 cm-el a bordáktól) kiválthatta volna ha kell egyáltalán.

Pillanatokon belül 35°C lesz odabent!   :-)

Előzmény: abodi72 (556)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.21 0 1 556

Kicsit megkésve de jelentkezem az új fejleményekkel :)

 

 a fólia felkerült a vázra, már csak a rövid oldala bűvőlése van hátra, majd teszek képeket a kész sátorról is :)

 

 

Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.18 0 0 555

Csak azért írtam le, hogy hogyan kell csinálni, hátha valaki hasznát veszi az információnak.

:)

Előzmény: CBNora (554)
CBNora Creative Commons License 2015.02.17 0 0 554

Egyelőre nem tervezzük, hogy máshová kerül a fólia, de ettől függetlenül nem bánom, hogy nincs ott beton alap. Elég stabil így is, és ha egyszer valamiért meg akarjuk szüntetni, nincs gond a sittel.

Az üvegházat beton alapra tettük. Annak kellett. Készen vett üvegház, elég széllelbélelt szerkezet, tönkremenne, ha megsüllyedne. A fóliánk sokkal stabilabb.

Előzmény: Kontroll-R (553)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.17 0 0 553

Szia !

 

Ha jól értettem, akkor ez a hatszög acél tömör anyag lehet nem üreges.

Ez esetben a csavarozás - amit javasoltam - nem járható út.

 

Ha az ember esztétikus, szép munkát akar, akkor a következő a szakszerű megoldás az alapozásra:

 

Beton alaptestet kell készíteni, a betonba egy lábat kell bele állítani.

A láb vastagsága olyan legyen, hogy könnyedén beletolható legyen a csőváz belsejébe. A csőláb hossza 60-80 cm attól függően, hogy milyen mély az alaptest gödre.

A lábak pontos pozícióját könnyű beállítani, hiszen nem az egész bordát kell pozícióba állítva megtartani a betonnak, hanem csak egy tüskét, ami kilóg a talajszint fölé 20-40 cm-rel. A gödröt nem kell első körben teljesen feltölteni a talaj szintig. Ez azért fontos, hogy lehetőség legyen a talaj szintkülönbségeinek korrigálására negatív irányban is. 

Ha meghúzott a beton (2-3nap) akkor az előre elkészített vázszerkezetet rá kell állítani a lábakra.  Ha minden borda a helyén van, be kell szintezni az egész szerkezetet. A lebetonozott lábakon a szerkezet fel/le irányban teleszkópikusan mozgatható. A szintezés történhet slag vízmértékkel, optikai szintezővel, lézeres szintezővel, vagy legegyszerűbb módszerként egy zsinórra akasztható libellával. Amikor a borda a megfelelő pozícióba került, akkor egy fúró csavar befúrásával rögzíthető az oszlop pozíciója. A csőváz alján érdemes egy 6-6,5-es fúróval előre kifúrni egy lyukat azért, hogy a fúrócsavarnak ne kelljen erőlködni a külső cső átfúrásával.

Ha minden oszlop  szintezése megvan, akkor mehet a beton alaptest felbetonozása a talaj szintig. Az első betonba célszerű betenni 2 db 6-os betonacél bajusz vasat mielőtt megkötne. A vasak végét ki kell lógatni  a betonból, úgy hogy ne érjen fel a talajszintig. Erre azért van szükség, hogy a második beton hozzákössön az elsőhöz.

A felbetonozáskor a külső oldalt érdemes 45 fokban lecsapni azért, hogy a fóliának ne legyen útjában.

 

Ez egy jól bevált precíz technológia, persze lehet más megoldásokat is keresni.

 

 

Előzmény: CBNora (546)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.16 0 0 552

Minden bordára kell egy vízszintes növénytartó, ami a fej magasság fölött van és a tető ív két szélső pontját köti össze. Ez egyrészt erősíti a szerkezetet, másrészt ezek fogják tartani a hosszanti huzalokat, amikre majd a növények lesznek felfuttatva.

A hosszanti drótokat hozzá kell rögzíteni a vízszintes növénytartókhoz.

A növénytartókat legalább 1, de inkább 2  függőleges merevítővel össze kell kötni a tető ívvel.

Ezt praktikusabb lett volna még a borda felállítását megelőzően a földön behegeszteni, de utólag is megoldható létráról.

 

Előzmény: abodi72 (549)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.16 0 0 551

"Sajnos a süllyedésre nem gondoltam"

 

Pedig én szóltam

 

527-es hsz.

"A beton alap két dolog miatt is jó:

Egyrészt védi a fémet a korróziótól, másrészt nem engedi elsűlyedni a csövet a sárban."

Előzmény: abodi72 (548)
CBNora Creative Commons License 2015.02.16 0 0 550

Nekünk van mennyezet. Uborkahálót tettem már rá, de csak saláta, retek, újhagyma és paprika szokott benne lenni, azt meg karóhoz kötöm. Egyszer próbáltam a paprikát a mennyezethez zsineggel, de olyan őrült sok zsineg kellett hozzá, hogy többet nem csináltam.

https://picasaweb.google.com/103892183310716369077/Foliasator?noredirect=1#5401838176438677538

A részletes oldalra kattintva nagyítható, valami látszik a talajközeli részekből is.

Előzmény: abodi72 (549)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.16 0 0 549

Egy kérdés?

 

kell készitsek egy "rácsos menyezetet , hogy legyen amire felkötni, rávezetni a paradicsomot, és az uborkát?

 

 Vagy ti mire kötitek fel ? hogy csináljátok ?

abodi72 Creative Commons License 2015.02.16 0 0 548

Sajnos a sülyedésre nem gondoltam, de reménykedem,hogy nem fog nagyon sülyedni, mert elég  kötött a talaj .

De utólagosan ha hegesztenék a lábakra a föld  szitjébe egy kb 20 cm csővéget , ezzel is csökkenteni a sülyedését.

 

Tudom nem egy profi megoldás , de lehet eredményes :)

 

 

CBNora Creative Commons License 2015.02.16 0 0 547

Persze a zártszelvény keret ugyanolyan jó, nekünk akkor adott volt a cső.

Előzmény: Kontroll-R (545)
CBNora Creative Commons License 2015.02.16 0 0 546

Hatszög keresztmetszetű rúd. Jó erős holmi.

Mi is gondoltunk az esetleges költöztetésre, és egyébként is helyenként elég sok sittet találtunk a kert talajában, nem akartuk a betonhányadot tovább gyarapítani.

Csőkeretet Abodi72 kolléga még utólag is csinálhat, bár akkor valószínűleg érdemes a beásott fél métert levágni a vázból. A kerethez hegesztve talán mehetne a talajba, kis darabot kilógatva bele lehetne hegeszteni a rögzítő csapot, mondjuk hatszög vagy rúdacélból.

Előzmény: Kontroll-R (545)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.16 0 0 545

Szia !

 

Nos, ha van egy cső keret, akkor az már nem engedi megsüllyedni a vázat.

Abodi72 kollégánál az lesz majd a gond, hogy egyrészt a talaj szerkezete sem homogén, van ahol lazább, van ahol tömörebb, másrészt a tetőről lefolyó csapadékvíz nem egyformán áztatja át a talajt. Ahol a csapadékvíz megáll ott az átázott talajban jobban fog süllyedni a levert cső. mint máshol.

 

Nekem van egy gyári vázszerkezetem ott is hasonló a megoldás. Csináltam neki egy 40x60-as zártszelvény talpat, amire ráhegesztettem 50-es cső csonkokat 2 méterenként, arra csúszik rá a csőváz. Nálam azért lett így kialakítva a szerkezet, hogy adott esetben könnyen áthelyezhető legyen az egész szerkezet egyben.

A zártszelvény nem horganyzott, csat alapos felület védelem után festve lett. Igazából az lenne a jó, ha a föld felszín fölött maradna és akkor ez elegendő védelmet ad a festés.

Ha bekerül a talajba, akkor  előtt utóbb számolni kell a korrózióval. Ez még alakulóban van, ezért is mobil az egész.

 

Ezek a hatszög acélok érdekelnének.

Hogy kell ezeket elképzelni ?

Ezek olyanok mint a normál zártszelvény, vagy esetleg cső, csak hatszög keresztmetszetűek ? Gondolom azért lett hatszög acél, mert ebben a formában volt olyan méret, ami a csőváz belső méretéhez  passzolt.

 

A talaj közeli hatszög acélokhoz nem érdemes hozzáhegeszteni a borda csöveit, mivel úgyis a fólia az ami az építményt a talajhoz rögzíti nem az alsó csőváz.

Ha nincs hozzá hegesztve az még jól is jöhet, ha valamiért esetleg szét kell szedni a vázat. Ha valami miatt mégis szükséges lenne a rögzítés (pl. felnyitott oldalszellőző felület), akkor is elegendő egy kívülről behajtható fúrócsavar.

 

Előzmény: CBNora (544)
CBNora Creative Commons License 2015.02.15 0 0 544

Betonalap nekünk sincs. Talajszinten van körben egy csőkeret, ahhoz hozzá vannak hatszög acélok hegesztve. Ezek vannak beverve kb. 0,5 m mélyen a földbe, kb. 10 cm nyúlik a keret fölé. Erre vannak ráhúzva a függőleges csövek. A csövekbe is hatszögacélok vannak hegesztve, arra vannak ráhúzva az ívek.

Arra nem emlékszünk, hogy a talajközeli hatszög acélokhoz hozzá vannak-e hegesztve a függőleges csövek. Valószínűleg nem, de meg kellene nézni. Majd holnap megnézem, úgyis ki kellene ásnom a fóliában egy josta magoncot, ami idén már ki fogja nőni ott a helyet.

Előzmény: Kontroll-R (543)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.15 0 0 543

Kár, hogy elmaradt a betervezett beton alap.....

Egyrészt a korrózió védelem miatt, másrészt a lábak idővel úgy süllyednek majd össze vissza, ahogy nekik tetszik.

 

Előzmény: abodi72 (542)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.15 0 0 542

Belülröl van megerősitve a toldás

 

Nincsen beton alap, simán levertem 50-50 cm  minden lábnál 

 

remélem elég lessz

Előzmény: Kontroll-R (541)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.15 0 0 541

Szia !

 

Látom áll a szerkezet. :)

Amikor összehegesztetted a tető ívet, meg az oldal csövet, a találkozáshoz tettél be egy-egy toldó stucnit ?

Végül is lett beton alap ? A képen ez nem látszik jól.

Előzmény: abodi72 (540)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.15 0 0 540

Még a merevitők váratnak magukra , de legalább a helyülön vannak a lábak, kb igy néz majd ki :) :

 

A végeredmény 12 m a hossz és 5 m a szélesség 2,5 méter belmagassággal

 

  

Előzmény: abodi72 (539)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 539

  

 

A lábak a helyükön, ,kis csiszolgatás , festegetés és mehet a helyére :)

 

5 m széles ás 2,5 m magas lett :)

Előzmény: Kontroll-R (538)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.13 0 0 538

OK, jó munkát !

Előzmény: abodi72 (537)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.13 0 0 537

Nem akadt el, holnap azaz szombaton hegesztem rá a lábakat, sajnos sok volt a más jellegű meló és picit csúszott a projekt :)

 

Előzmény: Kontroll-R (536)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.12 0 0 536

Hahó Abodi72 kolléga !

 

Mi történt, elakadt  a projekt ?

Vagy már csak a kész házat mutatod meg ?

:)

Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.02 0 0 535

Valami változott a fórum motor környékén.

Vannak újabb elemei, amik eddig nem voltak.

Bezzeg a kép megjelenéssel eddig nem voltak gondjaim.

:((

 

Előzmény: Kontroll-R (534)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.02 0 0 534

Ha, ha...

Szerkesztésnél még nem így nézett ki, pont a lények csúszott ki a képből.

Ha duplát kattintasz a képen, akkor megjelenik nagyban.

Azért még egyszer megpróbálom, hátha most jó lesz:

 

Előzmény: Kontroll-R (533)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.02 0 0 533

Létezik olyan végfal szellőző megoldás, hogy a teljes végfal két részből áll és nyitható az egész.

A felső rész az un. "bukó félhold" a kisebb szellőztetés céljára szolgál.

 

 

A félhold alatti részen van egy bejárati ajtó 1, vagy 2 szárnyú, ezen lehet bejárni és szellőztetni is. Meg lehet csinálni úgy, hogy nagy melegben a teljes félhold alatti rész két cső segítségével egészen vízszintes  pozícióig felnyomható és a két csővel kitámasztható, így a levegő teljesen átjárja a házat. A félhold alatti rész felül csuklópántokkal van rögzítve. Ez munkaigényesebb,  de a nyári kánikulai időkre gondolva megéri a befektetést.

 

Léteznek oldalszellőzős megoldások is, de azok mindenképpen költségesebbek.

 

Ha már úgyis belejöttél a cső hajlítgatásba, ne felejtsd el a bukó félhold ívét legyártani.

Előzmény: abodi72 (532)
abodi72 Creative Commons License 2015.02.02 0 0 532

Igazad lehet sok mindenben, igyekszem megfogadni a tanácsaidat, papir kilőve :)

 

A szelőzést ,mindkét oldalon nyitható nagy ajtóval oldom meg, ugy hogy szinte az egész rövid oldal szabad legyen ha szelőztetek, 

Még nem pontosak a részletek, de az elv a fentebb leirtak .

Előzmény: Kontroll-R (531)
Kontroll-R Creative Commons License 2015.02.01 0 0 531

Érdekes ez a papír szalagos megoldás. Kérdés, hogy hosszútávon hogy válik majd be.

A papírszalag idővel átázik.

Az átázott papír alatt egyrészt dolgozik a rozsda, másrészt ha átázik valószínűleg le is fog válni a csőről.

Persze ez csak feltételezés a részemről. Egy alapozó réteget azért mindenképpen érdemes lenne felvinni rá.

 

A felmelegedő vascső egyébként nem szokott problémát okozni. A nem megfelelő fólia feszesség, meg a durva rozsdás felület igen. A mechanikai kopás miatt elvékonyítja a fóliát és a borda ív mentén szétreped.

 

Ha mégis a festés mellett döntesz fehér festéket javasolnék.

 

Az első és az utolsó bordán a fólia palástot belevasalt és lefeszített UV álló kötéllel szokták házilagosan rögzíteni. Van olyan lehetőség is, hogy egy segéd ívet alakítasz ki a fő ív alatt és arra klipszered rá cső klipszekkel a fóliát. Vagy lehet alumínium rögzítő síneket is használni. Ez utóbbi a legjobb és egyben a legdrágább megoldás.

 

A szellőzésre van valami kialakult elképzelésed ?

 

Előzmény: abodi72 (530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!