De attól is függ, ki a "user". Én be szoktam vallani, ha valamivel mellényúltam...:)
Holnap lesz a vezérléscsere Szerénkén. A következő lépés a gumi, a dolog nem sürgős, van időm "megrágni" a dolgot. Mivel hosszútávú az elképzelés, így nem az ára az első a sorban.
Egy tanács, a teszteknek higgyél, ne a usereknek. A userek döntő része mindig a saját választását fogja igazolni, egyrészt hiúságból, másrészt nincs igazán összehasonlítási alapja, néhány évente vesz egy öregedő, kopó gumi helyett egy újat, ami ráadásu korszerűbb is, nem is ráz, halkabb is lesz, és el van ájulva, hiába nyomott utoljára 6 és fél éve padlógázt. A teszteken viszont minden guminál megnézik, hogy hol a határ, az egyértelmű és a szubjektivitást a lehetőségekhez képest kiküszöbölő ítélet. És annak is fontos, hogy hol a határ, aki azokat tervezetten sosem feszegeti, mert mindenki kerülhet vészhelyzetbe a saját ráhatásán kívül, és akkor és ott minden múlik azon is, hogy a gumi meg tudja-e oldani a feladatot.
Nálunk a városi rohangálós kiskocsin 175/65 R14 méretben ez teljesít remekül, áprilisban lesz egy éve: KLEBER QUADRAXER 2 /és mellékesen egyazon városban használjuk:) /
Eddig minden rendben, nem tapasztaltam kiugróan hátrányos szituációt, de nem autózom sohasem "határon".
Kapott >30°C és -15°C is, eddig megfelelt, kicsit hangosabb mint a nyári szett volt, száraz/esős-nedves úton jó, de sajnos - hála a változó éghajlatunknak - "nagy" havat még nem látott, erről nem tudok beszámolni, nincs releváns tapasztalatom.
Összességében nem kiemelkedő, de az én vezetési/közlekedési szokásaimnak - egyelőre - megfelel.
4 évszakosnál hatványozottan igaz, hogy meg kell találnod a neked szükséges szempontrendszert.
Mindegyik kompromisszum, nem vállalhatatlan, de kompromisszum. Vagy télen viszonylag jó és nyáron viszonylag szar, vagy fordítva, vagy egyikben sem igazán jó, de egyikben sem szar. Ez persze csak a kb. 4-5 élmenőre igaz, a többinél mindnél találtam olyan ponto(ka)t, ami miatt nekem vállalhatatlan.
Én jó pár éve voltam ebben a cipőben, akkor a városi autóra a GoodYear FS Gen2-t választottam, a Nokian Weatherproof volt a másik amelyik tetszett. A Continental akkor még nem volt szereplő ebben a szegmensben, azóta ők is odatették magukat és ahogy néztem nem is rosszul.
De ha te pl. meg tudod csinálni, hogy igazán téli időben nem mész vele akár napokig, akkor lehet neked a Michelin a nyerő, de az hóban pl. egy GoodYearnél vagy Nokiannél sokkal szarabb.
Fékútban mindegyik kompromisszum (talán a Michelin nyáron és a Nokian télen nem az), amire valamennyire tudsz figyelni defenzív vezetéssel, de sakk-matt helyzetben sajnos lehet olyan pl. nyáron, hogy még 30-cal vészfékezel ott, ahol egy jó nyárival már állnál. Ezeket bele kell kalkulálni a "kontra" tételek közé.
2007 végén néztem akkori páromnak autót és akkor már csak készletes F1-ek voltak. Végül Ford Fusion-t vett, pedig le is alkudtam neki egy 100 LE-s 1.4 F1-et.
Az nem rémlik hogy rendelni lehetett volna még, igaz, akkor az nem volt opció. Akkor kellett az autó.
Nem biztos, hogy a telep hibája, gyakorlatilag az összes akkut kukázni tudod, ha egyszer túlmeríted és sokáig úgy hagyod. De egyébként a 18650-esek között óriási különbségek vannak, nekem van egy pár fejlámpám ami ilyennel megy és két vásárolt kivételével az összes akkut kukázott, akkutelepként már nem működő, bőven 10+ éves laptoptelepból szedtem össze, és a jobb akkuk simán 2000 mAh felett tudnak ma is. Csak összehasonlításképpen: miután a flex-szel szétlőttem egy utángyártott BOSCH akkupakkot (nem bírták az akkuk az áramfelvételt), az abban lévő fél éves akkuk (10-ből 2 kuka lett, a többi OK) a ráírt 1500mAh-ból kb. 1100-1200-at tudnak. Lehet persze, hogy soha nem tudtak többet, de az egészen biztos, hogy egy ilyen akkus ketyerénél az olcsó akkun tud spórolni a megrendelő.
Az offos téma: akksi tönkrement a kézilámpában, mikor bekapcsol 3.15V, majd leesik 0.45-re. A telep 2019.08.-as, tehát friss. Az ördög vigye el az Emost a kínai sz@rjával együtt!
Egy év után láttam az FI-emet. Női kéz alatt van, rövid távon használva, csillaggarázsban. :-( Eszi az uv, itt-ott hólyagos, lejött a lakk. Mindkét első ablak javítva volt, beestek. Jelenleg megy a szopás velük, állítólag vezérlő+motor volt cserélve benne, a hidegben megint nem mennek az el. ablakok. Fékeket meg kell nézeni, alig fognak, sztem min. 1 tisztítás + folyadékcsere. Az egyik Quatrac5 vhol a felninél lassan ereszt, gumis szerint előfordul. A vezetőoldali ajtó határolója elgyengült, a csomagtér nyitóján a gumi szétporlott. A fényszórók bemattultak, valami ismerős ismerőse felpolírozta, de kár volt bele a forint, mert sokat nem ért. Az akksi kb. 3 évente cserés a távok miatt. Mindez 16 év és 34e km termése. A pozitív oldal: ennek ellenére még működik. Csak azt sajnálom, hogy nem tudom én karbantartani, sokkal jobban meg lenne becsülve.
Ma hajnalban megtréfált minket Szerénke (Fabia I. 1,2/64LE HTP). Nem akart indulni. Kettőt forgott, és kikapcs...
Nem hibáztatom érte, gyakorlatilag Szolnokon belül tölti az életét, gyakori megállásokkal, rövid távokon használva. Egyszerűen nincs ideje az akksinak rendesen utántöltődni.
Aztán magához tért, vele jöttem ma Pestre dolgozni. A szokott útvonalamon, az M4-en hozott fel. Zokszó nélkül tartja az autóúti tempót, 110-zel simán, erőlködés nélkül végig. Még bele is tud gyorsítani, ha nem akarok beszorulni a külsőben egy kamion mögé, és feltartani sem akarom a gyorsabbakat a belsőben. És eléggé fürgén el is éri ezt a tempót, amivel utazom. 3000- 3200 között forog ilyenkor ötödikben, ez bő egy ezressel nagyobb, mint Hópihe (Octavia III. 1,2TSI) hatodikban, kb. ugyanilyen utazónál.
Sokan lesajnálják, de ennek ellenére egy élhető, használható kis jószág, én szeretem. Pedig, amikor megjelentek ezek a motorok, akkor én is csak hüledeztem, hogy atyaég, három henger. Igen, és? Gyakorlatilag virgoncabb a kocsi ezzel a motorral és váltóval, mint a jó öreg OHV blokkos 1,4/68LE-s. Modernebb is a motor.
Szerénke 2009-es évjárat, a korai vezérlési gondokról én csak hallottam, majd most az éves szerviznél lesz cserélve nála.
Viszont, amiben csalódtam, és mindenképpen csere, amint lehet, az téli Hankook gumi. Most először volt alkalmam hideg, ici-picit havas úton vezetni Szerénkét. Amennyire elégedett voltam még Kormi Kandúron a Hankook nyári gumikkal, ez legalább akkora csalódás. Megy, ahogy lehet. Mivel keveset jár a kocsi, amit meg igen, azt városon belül javarészt, így négyévszakost fog kapni. Majd keresgélek valami rendeset rá, megérdemli.
Elképesztően vagytok! Az ember idetéved úgy 15 év kihagyás után, és nagyrészt ugyan azok az emberek uralják a fórumot, mint amikor 2002-ben először idecsöppentem. Ma is őrzöm a fehérvári tali képeit talán 2003-ból. Talán a következő talira ki kéne menni a 3.6 VR6 L&K Superbbel (2014) vagy az 1000 MB-vel (1969).Örülök, hogy láttam a régi nickeket. Mindenkinek jó egészséget!
Nekem a céges off - Clio-ban is lekapcsol. Úgy kellett beletetetnem olyat is ami nem kapcsol le, hogy az esetlegesen szükséges sárga villogónak legyen delej leállítás után is.
Igen, a Skodákban (ellentétben a VW-kel) gyújtás nélkül is van delej! Engem is megszívatott amikor a kamerát szereltem az asszony fabigyójába. A Passatban a kapcsolt 12V-ot a szivargyújtóról vettem le, de a Skodában mikor betettem a kamerát az nem
volt hajlandó így parkoló üzembe váltani, volt is fejvakarás mire rájöttem a dolog nyitjára...
Így jártam én is néhány éve offos autóval, azt hittem gyújtás levétele után nincs áram..., de volt....utólagos ülésfűtés el is fogyasztotta az akksi energiáját, de csak 1x.
Utána, kiszállás előtt ha eszembe jutott mindig kihúztam félig a szivargyújtóból a csatlakozót.
Ui.: a szivargyujtóban nektek is fixen van a villany? Hiába veszem le a gyújtást, akkor is fesz.alatt van. Vettem egy ülésfűtést, így nem lesz tartós az akku.