Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fmori_406 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 156172

Teljesen egyetértek veled, Sanyi!

Sajnos ebben az országban az autó csak a német triumvirátus+a - szerintem - elmebeteg módon túlárazott VW. Nagyon kevesen vesznek autót úgy, hogy a fenntartásra is gondoljanak, vagy épp csak a normális null állapot költségeibe. És addig mondhatjuk, hogy ez mindenkinek a saját döntése, amíg csak a kertben, vagy a zárt pályán ücsörög a rom, hulladék presztízs autójában, de amint kijön a közútra és mondjuk az én feleségem által vezetett autóval találkozik a hitvány műszaki állapotú kocsija, na az már nem magánügy! Tovább megyek! Miért van, hogy ebben az országban a DPF, EGR és katalizátorok "okosba" történő meghekkelésére külön iparág van? Miért szalad az utakon megannyi, valamikori presztízs verda Kamazokat megszégyenítő füstfelhőt húzva? És miért van az, hogy ezeknek mind van ÉRVÉNYES műszaki vizsgája? Szóval sok sebből vérzik ez a dolog. És elsősorban ez nem csak pénz kérdése, mert lehet találni olyan autókat a piacon, ami az adott költségkereten belül megvásárolható, még nem bontó-szökevény és ha adott esetben a krómozott kipufogóvég, vagy nagy erölködő, utólagos LED-es menetfény, stb helyett mondjuk a karbantartásra költené emberünk a zsetont, akkor normál állapotban tartható is lenne hosszú éveken át.

Üdv

Előzmény: BmS1 (156170)
anonym19 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 156171

Skodánál megmaradva én a superb-re nagyon hajazok.

 

A lentebb megfogalmazott gondolatmentettel egyetértek. Az lenne a cél hogy mindenki olyat vegyen amit fent tud tartani. Sajnos a gyakorlat nem ígynl néz ki. Sokan pontosan azért vesznek bmw-t mercedest, audit mert az "menőnek" számit. Az állapot meg már nem számít, olcsó legyen mert azt tudja kifizetni a fenn tartás meg már lényegtelen.

 

Előzmény: BmS1 (156170)
h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 156170

Urak

40 éve nem volt Skodám, lehet, nem is lesz. De a paletta alsó vége Fabia, viszont bőven van feljebb is.

 

Persze, hogy az élvezeti érték is fontos, nincs vita. (Az egy másik kérdés, hogy adott esetben egy Honda CRX esetleg nagyobb vezetési élményt tud nyújtani, mint egy öreg BMW 728)

 

Vegyen mindenki olyan autót, ami neki tetszik, és tisztességesen fenn tudja tartani. Semmi gondom nincs azzal, ha vki egy (egyébként csak örömautózásra való, családi autónak alkalmatlan) Porsche 911-ből száll ki, ha az autót korrekt állapotban tudja tartani. Ez tetszik neki, volt / van rá zseton, örüljön neki, örömködve háromszor én is körbejárom az autóját..

A gond ott van, amikor státusz szimbólum gyanánt megveszik az öreg pénztemetőket. (A húszéves srácnak egy 25 éves rozoga BMW 325 is státusz szimbólum lehet, az ő körében farokhosszabbító.)

Egyetlen példa: S-Klasse MB multiform vezetőülése több, mint 1 MFt. Az ajtóba integrált vezérlőpanele is több 100e Ft. Mit vár a virítós fickó egy 15 éves, 700e km-t futott ilyen járgánytól? Az, hogy egy totál hulladékban ül, benne is csak fel kellene merüljön, de elhessegeti a gondolatot. Mert a lényeg az, hogy az autó a külvilág felé mit közvetít róla. Ő az élet császára. És erősen kopog a futómű, rég érett lett volna a motorgenerálra, kézifék már rég nincs, háromszor volt rendesen összetörve, alul csámcsog a rozsda, az autó mint a hintaló, mert drága lenne négy lengéscsillapító, a jobb első ajtót csak belülről lehet nyitni. 

Én erről beszélek.

anonym19 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 156169

Itt most én is MW gondolataival értek egyet. Az autóvásárlás a legtöbb embernek nem racionális kérdés, hanem érzelmi. Egy olyan autót szeretne amire ha ránéz, vagy beleül akkor elismeréssel töltse el a lelkét az a tárgy. Minden más már másodlagos. Nem baj ha rossz majd okosba megcsinálják, vagy a példádat véve fejvakarás, mert bele sem gondolt hogy ennyibe kerülhetnek csak a műszakilag legfontosabb dolgok az autón hogy biztonságosan lehessen közlekedni vele. 

Az egykettő fóbia az arra van, hogy városon belül az óvodába / iskolába elvidd a gyereket meg netán egy boltot útnak ejts. Városon kívül gyötrelmes ilyennel közlekedni. A skodánál megmaradva pedig ha feljebb lépünk a kategóriában, akkor ott is bejönnek az üzemeltetési költségek amik még ha olcsóbbak is hasonszőrű társaitól akkor is sok. 

Tipikus eset a DPF. Ne kerüljön már egy szűrő 600-700 ezer forintba egyes modelleknél meg ennél is többe. Mi indokolja ezeket az elszállt árakat? Az hogy nyerészkedni akarnak mindenen és hogy véletlenül se akard az egyébként "jó" autóban a szűrőt lecserélni hanem inkább ballagj be a boltba és vegyél új autót. Ezzel az erővel egyébként jogszabályba lehetne foglalni hogy 10 éves autót tilos műszakin átengedni irány vele a prés.

 

Előzmény: MortalWombat (156167)
MortalWombat Creative Commons License 2018.12.03 0 0 156168

Ha neked mindegy, hogy valamiért 100.-Ft-ot vagy 200.-Ft-ot fizetsz, akkor te egy ideális ember vagy. Mármint a szervíznek.

Nem hinném,  hogy annak idején a Wallis szervíze jobb és elismert lett volna, mint egy Sziki/Ráczmobil/Saab-Box/stb...

Sőt, emlékezetem szerint egy "Sziki-szervízkönyves" autó magasabban volt pozicionálva, mint egy Wallis-os.

Előzmény: Prosztyejsij Szputnyik (156166)
MortalWombat Creative Commons License 2018.12.03 0 1 156167

Üdv!

Alapjában véve igazad van.

De: sajnos el kell fogadni azt is, hogy az ember nem mindig dönt racionálisan. 

Értem én, hogy egy Kotkoda Fóbia olcsón fenntartható egy 1.2 HTP (Hát Toljad, Paraszt!) motorral, de nap mint nap egy ilyenbe beleülni, és közlekedni? Nem megy, kicsi a kasztni (egy nyaralásnyi cucc sem fér el benne),annyira keveset nem fogyaszt, az országúti tempót még bírja, de autópálya már felejtős, egy előzésnél fejben kell integrálni, hogy beférek-e még.

Igaz, hogy top állapotban tartható gombokért, csak egy idő után gyűlölöd az autót. Aztán már letojja az ember,ha valaminek hangja van, már nem cserél évente olajat (minek, csak 8ekm van benne!).

Aztán lát egy tetszetős svéd csodát, elkezd utánanézni.

Mennyit bír ki a vezérlés? Nekem 175ekm-et bírt. Nekem 200ekm-et. Nekem 250ekm-et.
Mennyi is van ebben? 215ekm (óra szerint). Most nincs hangja, akkor még kibír 35ekm-et, az nekem 3 év, és a szett ára 110eFt. Nem számol azzal, hogy specialistához kell vinni, és a motort ki kell venni. És azzal sem számol, hogy ebben 220ekm-et fog kibírni.

Aztán DI-panel. Ebben van 60ekm. Másnak kibírt 80ekm-et. Akkor még 2 évet ez is kibír. 100eFt, addig összejön az ára.

Turbó? 95eFt a felújított középrész. (Ja, hogy kínai?) Átszerelem a Jóskával/Pistával/Jancsival/sógorral, beszerelem, kész.

És ez egy kvázi olcsó kocsi, nincs benne 2tömegű. Bezzeg a másik svéd csoda minden modelljében van, és nagyon drága. 

 

 

Előzmény: BmS1 (156165)
Prosztyejsij Szputnyik Creative Commons License 2018.12.03 0 0 156166

Valóban érdekes 

Én azt szoktam megmosolyogni mikor valaki vesz egy új autót és csak addig viszi szakszervízbe amíg garancia van rá.Utàna már nem mert drága:-)

Akinek igazán van pénze újra azt nem érdekli hogy mennyit kér a szerviz.

Előzmény: BmS1 (156165)
BmS1 Creative Commons License 2018.12.03 0 1 156165

Urak.

 

Indulatokat fog kiváltani amit írok. Nem baj, legalább pörög a topic :-)

 

"Navigare necesse est"- hajózni muszáj. Ez ma sok családnak annyit jelent: autó nélkül nemigen lehet meglenni, két-három gyerek, messze az iskola, az orvos, a patika, a buszmegálló. Ezt idáig vágom, saját bőrömön is éreztem.

Ami nekem magas léc: jó felfogó képességű ember józan döntése hogy lehet, hogy mindennapi használatra 15-20 éves, egykor felsőkategóriás (vagy éppen presztízs) autó aggastyánokat vesznek meg, sejthetően nagyon magas valós km. futással, "aprópénzért", úgy, hogy teljesen kiköltekezik. Mi van? Nem hall, nem olvas, nem tájékozódik??

 

Évtizedek óta Saab-bal foglalkozó szakmai barátom mesélte friss "élményét": vki megvett egy öreg svédet úgy fél millióért. (A baj itt kezdődik. Nem kellett volna.) Elvitte hozzá. Csupán az azonnali beavatkozást igénylő tűzoltás jellegű munkák jóval meghaladták volna a vételárat. A tulaj: "Csak nem gondolja, hogy félmilliós autóra ennyit fogok költeni?"

 

Nem is kell. Majd szétesik menetközben a futómű, beesik a fékpedál. Az asszony meg a két gyerek meg a kocsiban. Okos!!!

Miért nem lehetett volna ezért a pénzért (megértem: csak ennyi a keret) mondjuk egy fele idős, felét futott pl. Skodát venni, aminek a fenntartása is sokkal olcsóbb? Mert szempont az, hogy mindenképpen többet akar az emberek jó része errefelé magáról mutatni, mint ami?? Sárguljon a szomszéd, a haver? Ez szvsz. egy kór, "cifra nyomorúság", szánalmas. A tájékozatlan embert esetleg meg lehet téveszteni egy kiglancolt 15 éves S-Klasse Mercivel, de gyakran a valós értéke egy Suzuki Swift alatt van, de csak nem ül bele magára valamit adó ember egy Suzukiba????  Na, így gondolkozik legtöbbünk. ("Hülyék vagyunk, de én nem" :-DD )

 

Nézzetek rá az autós rovatokra. Sok tulaj segítséget vár olyan problémára, amire korrekt válasz nem adható. Ha vki találomra ad egy tippet, és az beválik, az csak a véletlen műve, nem más. Pl. a lemerülő akku kérdése tél elején egyre népszerűbb. Kézenfekvő vizsgálat nélkül kicserélni az akkut. "Vagy igen, vagy nem, de az egyik biztos" Ha az új akksival is gond van, akkor nagyon vsz. hogy más a probléma. DE MI?? Na ez az, amit csak találgatni lehet. És -idáig- van kidobott 20ezer.

 

Miért nem jár a legtöbb ember a földön? Vélemény?

 

Üdv.

 

 

DodoJozsi Creative Commons License 2018.12.03 0 0 156164

Üdv Márkatársak!

Lecserélném a mostani 9-5 gépemet, egy újabb kiadásúra.

Gazdája már meg van, csak magamnak még nem találtam megfelelőt.

Szóval ha valakinek esetleg van 2006-2010 közötti 9-5 Ts Aero szép állapotban és el szeretné adni jelezze nekem, dodopj3 kukac gémél.

Elvárások: szép, megkímélt és olcsó legyen😁😁. Persze ez csak álom, de hát majd meglátjuk.

Köszönöm Józsi

Petrov09 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 156163

Szevasztok!

 

SAAB 9-3 2004-es 2.2 TiD.

Minap lemerült az aksim, vettem bele újat. Egy nap állás után megint nem indul, de most már a kulcsot sem tudom elfordítani.

Az biztos, hogy a ventilátorral valami nem oké, sokszor késve kapcsol csak be a fűtés, 2 vagy akár 5 perc múlva.

Lehet az ok ez?

Astra Há Creative Commons License 2018.12.02 0 0 156162

Sziasztok!

A 2006-os 9-3-as Saab Z19DTH autónak gázadásra,elvéselre koppan a motortartó bak.

A tartóbak cserés szokott lenni vagy csak meg kell húzni a csavart?

Vagy a szilent szokott kikopni?

Köszönöm!!

 

szila86 Creative Commons License 2018.12.01 0 0 156161

9-5 Saab 2001 előtti modellhez van 2 vadiúj elsőkerék csapágyam. Eztet küldték, de az én 2002-es gépemhez nem jó, úgyhogy akinek esetleg ilyesmi kell, jelezze! Én ~5200-ért vetted darabját, de bárkinek odaadom 6000+ postaköltségért (számlával együtt) a kettőt együtt.

CiborUK Creative Commons License 2018.12.01 0 0 156160

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet :)

Előzmény: v_tom (156157)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.30 0 0 156159

Urak!

 

Jó készülődést mindenkinek!

 

 

=)

Prien47 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 156158

Gyerünk emberek! :D

 

https://saab900.hu/saab-photorally-2018/

 

(Megyó, remélem nem csak lájkolsz, jössz is.) :)

 

v_tom Creative Commons License 2018.11.28 0 0 156157

Közben találtam az autódhoz egy "Hydraulic Roof Pump/Drive Unit"-ot:

https://www.neobrothers.co.uk/hydraulic-roof-pumpdrive-unit-saab-9-3-98-02-convertible-4739-p.asp

Előzmény: CiborUK (156131)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 156156

Szia!

 

Mivel neked már a 2008 után gyártott 9-3 van, tehát a faceliftes változat, ezért a 2008-as lesz jó. 

Előzmény: kiegett (156153)
v_tom Creative Commons License 2018.11.26 0 0 156155

Sajnos nem értek ennyire az autókhoz, nem ismerem az ilyen műszaki részleteket: ha problémám van az autómmal (szerencsére nem gyakran), akkor szervízbe viszem. Amúgy az enyém már a következő generáció, nem lehetetlen, hogy a váltáskor ezen is módosítottak.

De lehet valaki olyan is tud válaszolni Neked, akinek bár nem lenyitható az autója, de jobban ismeri a márkát.

Előzmény: CiborUK (156131)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 156154

Visszafelé egész járható volt. Bár az M1 sávterelése már szerintem fél éve sem változott semmit. Mire eljutnak odáig, hogy visszaállna minden a "normális" közlekedéshez, addigra ismét lezárások a 2x3 sávra való bővítés miatt... 

 

Előzmény: BmS1 (156152)
kiegett Creative Commons License 2018.11.24 0 0 156153

Joestet, tanacsra lenne szuksegem, nem vagyok saab guru, csak egy tulajdonos. Van egy kombi saab 9-3 1.9 ttid-m 2009-es evjaratu. A motorhaztetomet le kell cserelnem, nezelodok e-bayen, de nem tudom, hogy milyen tipusokkal kompatibilis.

Angliaban elek, es ezek jottek fel keresesre:
1. talalat

2. talalat

3. talalat

4. talalat

(a linkek kulon ablakban nyilnak meg)

Aero, TID ezekkel kompatibilis? milyen evjarattol milyen evjaratig?

Remelem jo helyen kerdezek.

 

BmS1 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 156152

... és ez Magyarország egyik legfontosabb útszakasza. 

Mennyi ideje is fut ez a "felújítás"? Mit is igérnek, mikor lesz majd végre vége?

 

A Kína-Hong Kong- Makao tengeren átvezető híd (részben tenger alatti alagút) 55 km hosszú. Hét év alatt lett tokkal vonóval kész. Az a project sok százszoros nagyságú mint az M0

részleges kopóréteg cseréje. 

 

Hol tartunk itt Európa közepén? Ez az egész M0 játék akár egész viccesnek is tűnhetne, ha valahol Dél-Afrikában lenne. De rálátok a sok kilométeres dugóra :-(((

 

Előzmény: blueye (156150)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.11.24 0 0 156151

Jah, én is mindig a Lágymányosi híd felé kerülök. Mondjuk múltkor azt is beszoptam..

Előzmény: blueye (156150)
blueye Creative Commons License 2018.11.24 0 0 156150

OFF
Nekem a szemem elott lebeg egy behajtani tilos tabla ha eszembe jut az M0 ezen szakasza. En is Erden elek most, minden nap elmegyek az M0 lehajto mellett az M7esen de ha a waze mutatja h epp nincs dugo, akkor sem megyek arra, barmikor kialakul egy pillanat alatt.

Előzmény: BmS1 (156149)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 156149

Eszetlen öt, tíz kilométeres, vagy még hosszabb dugók. Az elkerülő utakat is eldugaszolják a környéket ismerő autósok.

 

Mondja már meg valaki hozzáértő ember: miért kell ennek a munkának ilyen baromi hosszú ideig tartani? És az miért van, hogy miközben autók, kamionok ezrei álldogálnak, feleslegesen elégetve az MO-n ácsorogva, húsz métert haladva, megint megállva benzin / gázolaj tonnákat havonta, végre odavergődsz a hosszú sor elejére, szétnézel, és éppen senki sem dolgozik. Azt hiszed, rosszul látsz. Amikor ezt már harmadszor tapasztalod, akkor csak felmerül a kérdés: biztos, hogy nincs ez az egész iszonyatosan elcseszve, úgy ahogy van??

 

üdv

Előzmény: anonym19 (156148)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 156148

Szia Mester!

 

Ha ma lövöd a képet lehet hogy rajta lennék.  1,5 órát töltöttem az m0-án.  Ebből az Anna hegyi pihenőtől az m5 lehajtójáig kb 1.3-mat. A borzasztó ebben, hogy 1 hónapja mikor Tiszaújvarosba mentem, akkor is ilyen volt.  Látszólag semmi nem változott,  és ezért fizethetünk útdíjat...

 

Előzmény: BmS1 (156049)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 156147

Az elméleti, 100%-os töltöttségű hagyományos "indító akkuk" terheletlen kapocsfeszültsége 12,72 Volt. A gyakorlatban ezt 12,6 Volt körül szokták emlegetni.

 

Az AGM-es akkuknál az elméleti kfesz. 13,0 Volt. Kicsit más a töltési procedúra, részleteiben én sem ismerem.

Előzmény: korzo (156144)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 156146

A Varta-t is ha jól tudom a Jászplasztik gyártja. 

Előzmény: korzo (156144)
lorke80 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 156145

Sziasztok,

 

Akkucsere után a kilométeróra magasabb értéket mutat, nem 0-ról indul, hanem 50-ről.
Tud valaki rá egyszerű megoldást?

korzo Creative Commons License 2018.11.22 0 0 156144

De az AGM-es akksiknak spéci töltés is kéne ha jól tudom.

 

Kapcsolódó: 11 év után - jobb a békesség alapon, bár a mérhető értékei még elfogadhatóak voltak - lecseréltem a Disco gyári(! Varta) akksiját egy új Banner Professional-ra. Két és fél évet bírt... Most mérgemben kapott egy szép nagy Jászakkut (na jó, valami más van ráírva, állítólag a Jászakku prémium márkája, ilyen MegaSuperPower szintű név, de a Jászakku gyárja), annyit ez is biztosan ki fog bírni.

Viszont ami érdekes volt, és talán gyári hibára utal: a Banner új korától kezdve 15V körül kérte a töltést indítás után, ami pár perc után olyan 14,5V körül stabilizálódott (nem AGM-es volt), miközben a Jászakku 14,5-ről indul, és csupán 13,8V a "nyugalmija". Szóval ki tudja, mi az igazság...

Előzmény: BmS1 (156142)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 156143

Pont ezért kérdeztem,  mert többen írták az exidre hogy alig 2 évet bírt.  

Érdekes ez az élettartam,  egy olyan autónál ahol már csak csekély anyagi ráköltés számít ott a semmilyen akku is pl már 3. - 4. éve teszi a szolgálatot (unixos). 

Előzmény: BmS1 (156142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!