Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2021.01.30 0 2 53560

És itt a másik fele: :)

 

M8 autóút [Dunaújváros-Kecskemét] szakasza

 

Előzmény: nyebojsza (53552)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 53559

Hát úgy igen nyugat Európa felé néztem.

35 km rel van feljebb mint az M8

Előzmény: nyebojsza (53558)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.29 0 0 53558

De közvetlen kapcsolat az M6-al, mindjárt alatta az M8 az meg megy majd Kecskemétre... vagy az M7-re, az meg Fiumébe...

Előzmény: Gyurma73 (53556)
part_wish Creative Commons License 2021.01.29 0 1 53557

Iváncsa/Adony M6 csomópont (szerintem ide épülhet) - M8

kb. 25 km...

 

Előzmény: Gyurma73 (53556)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 53556

Iváncsa az M6 mellett van Ercsi alatt.

Az M8az lejjebb megy sokkal.

Előzmény: part_wish (53553)
part_wish Creative Commons License 2021.01.29 -2 2 53555

A Dunaferr kapcsán kell is egyfajta funkcióváltás Dunaújvárosnak. Az M8-M81-gyel Újváros az "ország közepe" lesz,

öt irányban (észak, dél, nyugat, északnyugat, kelet) gyakorlatilag a határig nyúló autópálya eléréssel és akkor még ott a Duna is.

 

A végén pedig ha a kormány nem tud megállapodni a külföldivel Ferihegy visszavásárlásáról, akkor jöhet a FIA (Fehérvár International Airport)

a börgöndi reptér helyén - közvetlen bekötéssel M7-M81-62-re -, valamint a Keleti-Népliget-Kelenföld-Börgönd/Fehérvár gyorsvasút.

Előzmény: dimelo (53554)
dimelo Creative Commons License 2021.01.29 0 1 53554

Van itt még keresgélni való:

 

https://villanyautosok.hu/2021/01/29/gigantikus-akkugyarto-beruhazas-erkezik-magyarorszagra/

 "A dél-koreaiak a jó logisztikai adottságok, és a megfelelő munkaerő-állomány mellett a térség jól kiépített, komplex iparfejlesztési stratégiáját emelte ki vonzó tényezőként.

Szijjártó Péter elmondta, hogy a beruházás megvalósítása már idén, a harmadik negyedévben megindul, mintegy 700 ezer négyzetméternyi területen, amelyhez a kormány

egy komoly energetikai és közlekedési infrastruktúra-fejlesztési programot hajt végre a dunaújvárosi járásban."

Előzmény: part_wish (53553)
part_wish Creative Commons License 2021.01.29 0 3 53553
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53552

Azt látjuk, de a híradásokban soha semmi...

Előzmény: Aladár46 (53551)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.28 0 1 53551

Nem látjátok azt a térképet, amit megosztottam a #53542 hsz.-ben?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157236901&t=9013571

 

 

Előzmény: nyebojsza (53550)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53550
Előzmény: nyebojsza (53549)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53549
Előzmény: nyebojsza (53548)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53548

Én is ezt akartam mondani; nagy szenzációként közlik ezeket a híreket, de térkép nélkül nesze semmi, fogd meg jól...


https://maps.app.goo.gl/Bu9NWk1JmoqhW14B7

Előzmény: hegyaljai3 (53541)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.01.28 0 4 53547

Hűha, baloldali közlekedés lesz az úton :-)

 

Azért nincs ennyi gyorsforgalmi út mellett egy hazai kép illusztrációnak, elég szégyen.

Előzmény: Gyurma73 (53544)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.01.28 0 1 53546

Érdekes, hogy már ez sem lesz autópálya, csak 2*2 sávos autóút. ami nem baj, csak a Duna-híd már elég luxus lett azzal a böszme nagyságával autópályának építve leállósávval. De mindegy, az már ott van, kár rágódni rajta. Csak az M7-M5 között épülhetne az M8-as rendes pályának, főleg, hogy síkvidék mondhatni, így műtárgyak terén nem olyan extrém drágább a szélesebb sávok, és a leállósáv. 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (53539)
NAR Creative Commons License 2021.01.28 -1 1 53545

Ha az óvodás gyerek szól, hogy pisilni kell, akkor nagyon hasznos, ha 5-10 percen belül félre lehet állni (ugye a leállósávot nem használjuk erre)...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53543)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53544

ez egy régebbi a 81 esről.

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.28 0 2 53543

Vajon miért van szükség 3 pár pihenőre ezen a kb. 60 km-es nyúlfarknyi szakaszon? Egy bőven elég lenne...

 

(Csak tájékoztatásul!! Ontario legfontosabb útszakaszának két végein lévő pihenőhelyek 763 km-re vannak egymástól. Összesen 10, egymástól kb. egyforma távolságban található, ilyen megálló.)

Előzmény: Aladár46 (53542)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.28 0 4 53542

Aladár mindig hozza friss térképeket: :)

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (53541)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53541

Térkép, vagy vázlat.

Előzmény: hegyaljai3 (53540)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53540

Azért az jellemző, hogy a sajtótájékoztatón kiaosztott sajtóanyagban nem szerepelt egy térkép, vagy válasz. Az sem jobb, hogy volt benne, miért nem osztotta meg egy portál sem?

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (53539)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53539
dimelo Creative Commons License 2021.01.28 0 1 53538

Ebben a cikkben új infó nem sok van, mindezt már 2020. szeptemberben is leírták.

A mostani megfogalmazás - ha lehet - itt-ott még homályosabb:

"A 8527. jelű út utat új nyomvonalra helyezik, azonban az autóút Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont közötti szakaszának az átadása, a forgalmi zavarok elkerülése érdekében

csak ezen, új nyomvonal átadásával együtt lesz lehetséges. Jó hír, hogy a Fertőrákos csomóponttól a Mély útig tartó szakasz burkolatfelújítását is elvégzik.

Ezen projektelem tervezése és engedélyeztetése a végéhez közeledik és megkezdődött a szükséges területszerzési eljárások, valamint a régészeti feltárás előkészítése is.

Mint Kiss Boglárka szóvivő portálunkat tájékoztatta, a NIF Zrt. törekszik arra, hogy az M85 Sopron kelet- Fertőrákos csomópont közötti szakaszát és a 8527. jelű út jelzett fejlesztéseivel együtt

mielőbb a közlekedők részére átadásra kerülhessen, de ennek időpontját csak a szükséges tervek és területek rendelkezésre állását, valamint a régészeti feltárások befejezését követően lehet meghatározni."

 

Szerintem egy szűk látókörű óhajt-vágyat priorizálnak. (Városi utat építtet a NIF?)

A Mély úttal csupán 250 méteren enyhül a Pozsonyi u. forgalmi nyomása.

A tervek szerint lámpás csomópontot építenek majd, vagyis ahhoz, hogy a Mély út forgalmát beengedjék a 84. útra, percekre megakasztják a Stornó F. , Híd és Kőrösi Cs. utcákon közlekedőket.

Nem nehéz elképzelni, hogy mennyi óriásdugó lesz a temető sarki körforgalomban...

 

Nagyon erős és önző a Virágvölgy lobbi...

 

A forgalmi "zavarokat" csak a teljes elkerülő alagútja oldja meg 2024-ben. (Akkor majd ottmarad a Mély út - üresen.)

 

Fontosabb lenne most tudni, hogy a Balfi úti csomópontig miért nem adják át hamarabb az M85 szakaszt,

hogy legalább a Győri út forgalmát hatásosan csökkentse.

 

Kis lépés is jobb a semminél...

Előzmény: rm40 (53534)
dimelo Creative Commons License 2021.01.28 0 0 53537

Beszédes ez a "na ja":)))

 

Biztosan többet tudsz a természetvédelem dolgairól.

 

Karcagon erős a vágy, hogy majd a pénzügyminiszter segít...

mert tudja a jogszabálytól eltérés kiskapuit...

 

Ez az év rámegy, sőt, akár még több is, ha visszagondolunk:

2015-től 3 év abban a hiszemben telt el, hogy engedélyt kap - és 2016-ban kapott is - az M4 autóPÁLYA...

 

Majd jött 2018... és minden megszerzett engedély ment a kukába.

Előzmény: ÁsítóSárkány (53536)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.27 0 0 53536

Na ja :/

A magam részéről annyira hívtam fel a figyelmet, hogy megvan az érdemi kockázata egy elhúzódó pereskedésnek az új nyomvonal környezetvédelmi hatásai miatt, és ez alighanem a legrosszabb kimenetel lenne mindenkinek.

Előzmény: dimelo (53535)
dimelo Creative Commons License 2021.01.27 0 0 53535

Álláspontod alapján érthetetlen, hogyan tudott megépülni

például az M4 határszakasz a Nagykereki melletti Natura 2000 átszelésével.

Vagy a Tisza-hídnál a madarakat sem óvták ilyen erélyesen.

 

 

A kompromisszumkeresés máshol nem erőssége a természetvédőknek,  - de a példák szerint - itt-ott mégis...

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53533)
rm40 Creative Commons License 2021.01.27 0 2 53534
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.27 0 0 53533

Ezt pedig megértem.

 

A magam részéről nem manipulációról, hanem érdemi természetvédelemről beszélek, és a Hegyesbor fenntartási terv csak remélem, hogy a 2. eset jön.

Előzmény: dimelo (53529)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.27 0 0 53532

amúgy a rejtett költségek közé mindenképp bevenném az olcsóbb alternatív útvonalon fekvő településeken a levegőminőséget (asztmás esetek számának alakulása), zajvédelmet (stressz és ingatlan értékcsökkenés), baleseti statisztikákra gyakorolt hatást stb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (53523)
dimelo Creative Commons License 2021.01.27 0 1 53531

Ja, semmi újabb. Ezek a 2020. októberi infók.

 

Nem a nyomvonal lesz rövidebb, hanem a Karcagi csomópont lehetne közelebb a városhoz.

Hálózati szempontból a Karcag-keleti elkerülő is nyereség. (34-33. út felé)

A legfontosabb, hogy bevonná a 4. főúti elkerülőt az M4-be, úgy mint a Cegléd-Abony-Törökszentmiklós-Kisújszállásit.

 

A költségeket most az Albertirsa-Cegléd  szakaszból következtetem (2018-as árakon):

Albertirsa és Cegléd közötti 14 kilométert a Colas  kivitelezi, 20,48 milliárd forintból.

Ez fajlagosan 1,5 milliárd/ km... volt.

 

Karcagnál 8 km-en kellene +1 sáv, de 10 km-en új 2x2.

talán megtakarítható 8 milliárdból épülhetne a 8 km-es városi elkerülő, de nem biztos hogy belefér,

mert a 100-as vasúton és a 4. főúton átívelő felüljáró (aluljáró) és csomópont brutális költségű műtárgy...

továbbá a 4206. utat is az M4 csomóponthoz kel bekötni.

 

De - ahogy írod - izgalmas kísérlet ez: Karcagon MINDENT IS LEHET...

 

 

 

 

Előzmény: szil93 (53528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!