Azt nem tudom, de a hajtómű lényege itt az lenne, hogy az un Unruh sugárzást árnyékolja le, ezáltal létrehozva azt a hatást, ami a meghajtás, illetve az inercia csökkenése/megszűnése az árnyékolás irányában. Vagy nem tudom. :)
Itt egy elég részletes cikk a témában az elméletről, és annak lehetséges használatáról:
A műholdjuk (Barry-1) a Transporter-8 küldetéssel ment fel (illetve ha jól olvastam két műhold is ilyen meghajtással/kísérlettel) tavaly, 2023 novemberében.
A program X-Plane12, erre megoldható, hogy több gépet kezeljen, jelen esetben két erős gép van, egyik csak a nagy központi képernyőt viszi, amiből esetleg (fantáziálás mode ON) később lehetne projektorokkal egy gipszkarton félkörivre vetitett háttér, most egyelőre egy nagy TV viszi főképernyőt. A másik PC viszi a főprogramot és a műszerfalra (mögé) szerelt pár kis képernyőt. A műszerpanelekhez tényleg sok USB kell, de ahhoz USB hubok vannak, kettő, ill van műszer, ami Ethernet kapcsolódik, szóval egy switch is van az USB hubok mellett. Van egy harmadik gép, ami meg a programhoz közvetlenül nem kapcsolódik, de a programmal IP cim alapján kommunikáló külső segédprogramokat futtat, pl a Navigraphot (https://navigraph.com/) ami ugyanúgy Jeppesen adatbázist használ, mint az igazi gépek is. Egy tablet meg egy WebFMC nevü kiegészitővel kapja az FMC képét a programból, legalábbis addig amig meg nem érkezik az olaszoktól rendelt "igazi" FMC. Sok különféle kiegészitő van, az is külön kiegészit, ami kiszedi a Boeing pilótafülke képernyőinek a képét, hogy ki lehessen saját displayekre rakni, és folyamatosan azt mutassa, ami a szimulátor programban megy, a a palenekhez is kell egy halom plugin, a végén már irtam hozzá egy kis inditó programot, hogy ezek mind egy gombnyomásra, és plusz a megfelelő sorrendben álljanak fel. Igy stabil a rendszer.
A fiamat nagyon érdekli ez a repülés téma, már számolgatja, hogy mikor kezdheti az első pilóta tanfolyamot (PPL), kb bő 1.5 év.
wow.. ez már most jól néz ki. de hova lehet ennyi mindent csatlakoztatni, valami usb switchbe? és ezt mind kezeli is a flight simulator? :o
(youtube-on láttam régebb, hogy elvetemült autóversenyes gamer-ek a széküket is bedönthetővé alakították a gyorsulás/lassulás/kanyarodást szimulálandó.)
Ez mar igaz! :) A cikk, ahol a fotot talaltam, azt irta, hogy a kisse Esöember kullemu srac valami 1700 munkaorat ragasztotta az gyufaszalakat, ami nagyon durva. Ha minden nap 8 orat csak ezt csinalta, akkor is vagy 220 elfecserelt nap az eleteböl. Viszont, ha a gyufaszalakat valahogy egyszer begyujtja, es az egesz cucc latvanyos eleg, az a video nagyot menne az instan! :)
Egy ilyen sztori sosincs igazan kesz, max megunja az ember es abbahagyja, de mivel a fiam nagyon lelkes, igy csinalnom neki, bar mivel nagyon szeretek epiteni dolgokat, projectelni, elektronikaval, softwarekkel baxakodni, igy tulajdonkeppen egy kicsit magam miatt is megy. Par takarolemez ide-oda, festes, csavarfejek a heti terv, plusz mar tervben az ujabb atepitesek, bövitesek, sosincs kesz. :)
modern népművészet ezen relikviái a dizájncenterbe valók.. inkább boeing szimulátorról rakjál be, vagy hogy hogyan pirít a lézer, az többeket érdekelhet itt. :)