Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bojo Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119301

Az előző tulajnak nem kell kivonatatni a kocsit? Arról nem kell papír?

Alfa lenne. 

Előzmény: downer (119300)
downer Creative Commons License 2023.02.21 0 0 119300

Hi! Ha magyar, akkor nem kell szarozni kétnyelvű szerződéssel, mert az okmányokban is az ő neve szerepel mint tulajdonos, a legsimább ügy. Adásvételi, aztán ha uniós a kocsi, akkor azzal meg a külföldi forgalmival és törzskönnyvel az NKH-nál be kell jelentkezni honosításra (ha van műszakija és megvan a TÜV dokumentum) vagy műszaki vizsára egyedi forgalomba helyezési eljárással. Aztán kell még eredetiségvizsgálat is. Regisztációs adó ügyintézés a nav-nál (lehet ÁNYK-n keresztül is vagy vámügynökségen keresztül is). Ha ez kész, akkor az iratokkal lehet menni okmányirodába forgalomba helyezni a járművet, csak előtte egy KGFB-t még kötni kell. Nyilvántartásba veszik, kapsz rendszámot meg forgalmit, törzskönyvet majd postai úton. Hazamész, felpattintod a rendszámot, felragasztod a matricát a szélvédőre, aztán lehet zúzni. :)

Előzmény: bojo (119298)
bojo Creative Commons License 2023.02.21 0 0 119299

Természetesen itthon venném, és kinti rendszámú a kocsi.

Előzmény: bojo (119298)
bojo Creative Commons License 2023.02.21 0 0 119298

Szia. Azt nem tudod véletlenül, ha külföldön dolgozó hazánkfiától veszek külföldi rendszámú autót, annak mi az ügyintézés menete? 

Előzmény: downer (119297)
downer Creative Commons License 2023.02.10 0 0 119297

Arra. Ahogy tegnap írtam, body-ból ki kell olvasni a kódot, amivel előprogramozzák a chipet. Akkor fogadja  el betanításhoz és aztán zár le a chip.

Előzmény: Adm (119296)
Adm Creative Commons License 2023.02.10 0 0 119296

Az "elő-programozottra" gondolsz?
Én ebből az egész szövegből nem ezt szűröm le...  mindegy, hamarosan kiderül.

Ha jól látom, ID48-as chipre lesz szükségem.

Előzmény: downer (119295)
downer Creative Commons License 2023.02.10 0 0 119295

Dehogynem írja.

 

Előzmény: Adm (119294)
Adm Creative Commons License 2023.02.10 0 0 119294

Érdekes, mert a MES nem is ír róla, hogy csak új kulcsot lehet feltanítani, azt viszont kihangsúlyozza, hogy újratanításánál a régi kulcsokat is fel kell tanítani, mert ha nem, akkor már nem lehet az adott BC-hez feltanítani. De más infó ott erről nincsen.
 

De új új chip ahogy nézem, szerencsére nem egy összes, 1-2 ezer forint.
Majd programozáskor megnézem, hajlandó e megtanulni egy másik autó kulcsát.

Előzmény: downer (119292)
downer Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119293

Utánajártam ennek a GT kapcsán három éve. Rendeltem is szűz chipeket, csak azóta se jutottam a kódoltatásig... :D

Előzmény: downer (119292)
downer Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119292

Biztos igen. Szűz chipet a BCM-ből kiolvasott kóddal kell előkódolni, majd ezt lehet betanítani, aminek során a chip véglegesen lezár. Másik BCM számára idegen a "bontott" kulcs chipje, azért sem sikerülhet és azért sem, mert csak nyitott chipet fogad, ahogy ítam a saját kódjával.

Előzmény: Adm (119290)
Adm Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119291

"másik szűz kulcsot"

Előzmény: Adm (119290)
Adm Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119290

Minden megvan hozzá, csak a code kártya nincs meg ahhoz a másik garniturához.

 

Biztos vagy benne, hogy nem lehet hozzátanítani másik nem száz kulcsot? Ezeknél egyirányú a kommunikáció, sima RFID csippek, honnan tudná az én autóm, hogy ez egy másik BSI-hez már hozzá volt rendelve?

Előzmény: downer (119289)
downer Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119289

Akkor miért nem azokat cseréled át? Csak a távadót tudod betanítani, az immo chipeket nem. Csak előkódolt chipet fogad el a body, amit már egy másik bekódolt, az nem használható többé egy másik rendszerben.

Előzmény: Adm (119288)
Adm Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119288

Nem, azokat a motorhoz, amit később vettem. Egyébként ahhoz a garniturához megvannak a zárak, illetve a BSi és az ECU is.

Előzmény: downer (119287)
downer Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119287

A másik két kulcsot is az autóhoz kaptad?

Előzmény: Adm (119286)
Adm Creative Commons License 2023.02.09 0 0 119286

Kikértem a Fiat code-ot egy Fiat szervízből, és sikerült is feltanítanom a távirányítót, végre nem kell a kulcsot használni.
Van még két kulcsom, előkeresem és azokat is feltanítom, mert eddig bizony csak egy kulcsom volt.

bojo Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119285

A TD75 5. kerékpár volt jo a sima benzines Multiba. A TD százasé már hosszú volt, nem tudta kiforgatni. Viszont a gyári gázosban még rövidebb volt a váltó a plusz súly miatt.

Előzmény: downer (119284)
downer Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119284

Az is ez a váltó, csak C513 alkóddal. Akkor rosszul emlékeztem erre.
A dízel váltó se valami hosszú pedig. Jó, nagy test meg légellenállás, logikus. Egy ismerősöm kérdezte, hogy egy Multipla motordonorból érdemes-e a váltót átrakni Brava-ba. Nyilván épp hosszabb váltót szeretet volna, így pont nem.

Előzmény: bojo (119283)
bojo Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119283

Azt a benzinesbe építették be.

Előzmény: downer (119281)
downer Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119282

Ja, tipikus sztori...ahová nyúlnak, csak gányolás marad utánuk. 

Ezért nagyon reménykedem az 1.8-ban, mert a motortérről készült kép alapján érintetlen minden ott, jó eséllyel az egész autón.

Előzmény: Adm (119280)
downer Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119281

Mert az is C510-es, azért cserélgették az 5. fokozatot a Multiplások a TD váltókéra.

Előzmény: bojo (119279)
Adm Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119280

Kóklerekről jut eszembe... elől egyik helyzetjelző kiégett. Nosza, bevásároltam az összes izzóból, úgy is szívás kicserélni, most nem dobbetét felől támadtam, hanem levettem a lökhárítót. Azt tudtam, hogy a bal első sárvédő sérült volt, de nyúlványok, oszlopon nem volt javítás nyoma, így megvettem anno. Na most így kiderül, hogy a lökháritó össze vissza különböző csavarokkal van felrakva, a bal első lámpa egyik rögzitőfüle törött, a másik popszegeccsel összegányolva. Szóval van egy autó, ami alapvetően jó állapotban van, nem rohad, stb, és össze vissza van faragva, ahol hozzányúltak...

Előzmény: downer (119276)
bojo Creative Commons License 2023.02.07 0 0 119279

A Multiplában is vissza volt fogva, 200 Nm-re.

Előzmény: downer (119278)
downer Creative Commons License 2023.02.06 0 0 119278

Sosem foglalkoztam a dízelekkel behatóbban, most ennek okán mégis ugye csak feltűnik hogy ebben a típuscsaládban a C510-es váltóval szerelték a JTD-ket. Meg az is feltűnik, hogy mikor az Alfa 156-ban bemutatták ezt a motort vagy magát a közös nyomócsöves technikát 1997-ben, akkor papíron 250 Nm fölött tudott az első változat.

Na ezt meg jól lecsapták:

Nyilván a váltó és a nyomókuplung méretezése, konstrukciója miatt kellett megnyírbálni.

Az Alfa, Lancia modelljei a húzókuplungos C530-cal jöttek ki, amik jól szolgáltak a GM-éra M32-es, F40-es szarjai előtt.
Nem kis ellentmondás, hogy az alulméretezett 1.9 váltó mellett mégis a Marea volt a legelső típus, ami az akkor teljesen új fejlesztésű C530-at megkaphatta 1996-ban, a 2.4 TD motorhoz. A 156 és a Kappa, de még a Coupé 20V turbo is csak egy évvel később kapta az új váltót. 

"Igazságot Mareának" :D

downer Creative Commons License 2023.02.06 0 0 119277

Gondoltuk ma felrakjuk a váltót a JTD-re...még a kuplung rendben is lett volna.

 

 

Aztán felraktam a kinyomócsapágyat a váltóra, keresztbe nyom, szorul...én már alapból meg szoktam venni az új vezetőhüvelyt és a kiemelővilla tengelyt a perselyekkel, hát most már az emberünk is kénytelen lesz. Megtart ez, egész héten. Holnapután majd folytatjuk.

downer Creative Commons License 2023.02.06 0 0 119276

Igen, kb. így van. A külsőségek meg nagyon fontosak mindenkinek...hogy kifelé mi látsszon.

Előzmény: Adm (119275)
Adm Creative Commons License 2023.02.06 0 0 119275

Ha olcsóbb autót vesznek, azzal is egyik szerelőtől a másikhoz járnak, akkor meg legyen új, mert azt verték beléjük, hogy ami új, az jó, és mellesleg villogni is lehet vele. Aztán meg ugyanolyan bomba, mint a régi...

Előzmény: downer (119274)
downer Creative Commons License 2023.02.05 0 0 119274

Na azt meg főleg nem értem, hogy adhatnak milliókat az emberek szar autókért...aztán jön a kiszolgáltatottság a kókler szerelőknek, az alkatrészárak, brutál szervizköltségek és az állapot csak romlik tovább mindenek ellenére. És így passzolják tovább őket, adják és veszik a problémákat, a pénz meg folyik a zsebükből kifelé. Én nem vagyok egy ruppótlan gyerek, megvehetnék bármilyen autót, de köszönöm, nem erre szeretném a javaimat áldozni, hanem olyanokra, ami értéket ad a tyúkszaros életemhez.

Hát a bringa legjobb esetben jövő héten, vagy inkább az azutánin. Mondtam a srácnak, hogy OK nem életbevágó, de mivel egy töröttet kell pótolni vele, azért próbálja úgy szervezni, megígérte.

Előzmény: R. Scherbotsky (119273)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2023.02.05 0 0 119273

Mi a helyzet a te bringáddal, megérkezett már?
A használtautó-piac ennél a dízel Mareánál sokkal fiatalabb autók esetében is sírnivaló. Beterveztem idénre egy cserét, de az elmúlt másfél évben annyira elszálltak az árak, hogy amit eredetileg erre szántam, abból értelmes autó nem jön már ki. Kicsit feljebb emeltem a keretet, még mindig nem lettem boldog... közben az újautó-árak már lefelé jönnek (nemcsak a Teslánál :), több márkánál is visszatértek a kedvezmények/normális szállítási idök, raktári autók is akadnak már épeszü áron - ennek belátható idön belül jól érezhetö hatása kellene legyen a használtpiacra is. Pár hónapot ki tudok várni, kíváncsi vagyok, mi lesz belöle.

Előzmény: downer (119272)
downer Creative Commons License 2023.02.04 0 0 119272

Hogy lehetek ennyire hülye, hogy egy ótvaros, retkes dízellel koszoljam össze a kezem...boá... 

 

 

Bottal sem piszkálnám, csak segítek, dehát ez...nincsenek szavak. És még a kuplungtárcsa is fordítva volt beszerelve. 
Lato cambio, az nem mond semmit az átlagszerelőnek, a gearbox side se nagyon, ha épp az van ráírva.
Ez egy Marea JTD105, nem értem mi vesz rá embereket arra, hogy egy végletekig lepusztult, elhasznált, elfeslett szarért pénzt adjanak. Aztán egy kuplungszettért 120 ezret, szíjhajtások, stb. De még akkor mindig egy elnyűtt utastérben ül, hajlik a küszöb az emelésnél és a motortérben nem létezik egyetlen szivárgási pont, amiből ne dőlne az olaj. A csövegk megkeményedve, kábelkötegek porladva, pusztulat, nincsen rá jobb kifejezés.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!