Hi! Ha magyar, akkor nem kell szarozni kétnyelvű szerződéssel, mert az okmányokban is az ő neve szerepel mint tulajdonos, a legsimább ügy. Adásvételi, aztán ha uniós a kocsi, akkor azzal meg a külföldi forgalmival és törzskönnyvel az NKH-nál be kell jelentkezni honosításra (ha van műszakija és megvan a TÜV dokumentum) vagy műszaki vizsára egyedi forgalomba helyezési eljárással. Aztán kell még eredetiségvizsgálat is. Regisztációs adó ügyintézés a nav-nál (lehet ÁNYK-n keresztül is vagy vámügynökségen keresztül is). Ha ez kész, akkor az iratokkal lehet menni okmányirodába forgalomba helyezni a járművet, csak előtte egy KGFB-t még kötni kell. Nyilvántartásba veszik, kapsz rendszámot meg forgalmit, törzskönyvet majd postai úton. Hazamész, felpattintod a rendszámot, felragasztod a matricát a szélvédőre, aztán lehet zúzni. :)
Érdekes, mert a MES nem is ír róla, hogy csak új kulcsot lehet feltanítani, azt viszont kihangsúlyozza, hogy újratanításánál a régi kulcsokat is fel kell tanítani, mert ha nem, akkor már nem lehet az adott BC-hez feltanítani. De más infó ott erről nincsen.
De új új chip ahogy nézem, szerencsére nem egy összes, 1-2 ezer forint. Majd programozáskor megnézem, hajlandó e megtanulni egy másik autó kulcsát.
Biztos igen. Szűz chipet a BCM-ből kiolvasott kóddal kell előkódolni, majd ezt lehet betanítani, aminek során a chip véglegesen lezár. Másik BCM számára idegen a "bontott" kulcs chipje, azért sem sikerülhet és azért sem, mert csak nyitott chipet fogad, ahogy ítam a saját kódjával.
Minden megvan hozzá, csak a code kártya nincs meg ahhoz a másik garniturához.
Biztos vagy benne, hogy nem lehet hozzátanítani másik nem száz kulcsot? Ezeknél egyirányú a kommunikáció, sima RFID csippek, honnan tudná az én autóm, hogy ez egy másik BSI-hez már hozzá volt rendelve?
Akkor miért nem azokat cseréled át? Csak a távadót tudod betanítani, az immo chipeket nem. Csak előkódolt chipet fogad el a body, amit már egy másik bekódolt, az nem használható többé egy másik rendszerben.
Kikértem a Fiat code-ot egy Fiat szervízből, és sikerült is feltanítanom a távirányítót, végre nem kell a kulcsot használni. Van még két kulcsom, előkeresem és azokat is feltanítom, mert eddig bizony csak egy kulcsom volt.
A TD75 5. kerékpár volt jo a sima benzines Multiba. A TD százasé már hosszú volt, nem tudta kiforgatni. Viszont a gyári gázosban még rövidebb volt a váltó a plusz súly miatt.
Az is ez a váltó, csak C513 alkóddal. Akkor rosszul emlékeztem erre. A dízel váltó se valami hosszú pedig. Jó, nagy test meg légellenállás, logikus. Egy ismerősöm kérdezte, hogy egy Multipla motordonorból érdemes-e a váltót átrakni Brava-ba. Nyilván épp hosszabb váltót szeretet volna, így pont nem.
Kóklerekről jut eszembe... elől egyik helyzetjelző kiégett. Nosza, bevásároltam az összes izzóból, úgy is szívás kicserélni, most nem dobbetét felől támadtam, hanem levettem a lökhárítót. Azt tudtam, hogy a bal első sárvédő sérült volt, de nyúlványok, oszlopon nem volt javítás nyoma, így megvettem anno. Na most így kiderül, hogy a lökháritó össze vissza különböző csavarokkal van felrakva, a bal első lámpa egyik rögzitőfüle törött, a másik popszegeccsel összegányolva. Szóval van egy autó, ami alapvetően jó állapotban van, nem rohad, stb, és össze vissza van faragva, ahol hozzányúltak...
Sosem foglalkoztam a dízelekkel behatóbban, most ennek okán mégis ugye csak feltűnik hogy ebben a típuscsaládban a C510-es váltóval szerelték a JTD-ket. Meg az is feltűnik, hogy mikor az Alfa 156-ban bemutatták ezt a motort vagy magát a közös nyomócsöves technikát 1997-ben, akkor papíron 250 Nm fölött tudott az első változat.
Na ezt meg jól lecsapták:
Nyilván a váltó és a nyomókuplung méretezése, konstrukciója miatt kellett megnyírbálni.
Az Alfa, Lancia modelljei a húzókuplungos C530-cal jöttek ki, amik jól szolgáltak a GM-éra M32-es, F40-es szarjai előtt. Nem kis ellentmondás, hogy az alulméretezett 1.9 váltó mellett mégis a Marea volt a legelső típus, ami az akkor teljesen új fejlesztésű C530-at megkaphatta 1996-ban, a 2.4 TD motorhoz. A 156 és a Kappa, de még a Coupé 20V turbo is csak egy évvel később kapta az új váltót.
Gondoltuk ma felrakjuk a váltót a JTD-re...még a kuplung rendben is lett volna.
Aztán felraktam a kinyomócsapágyat a váltóra, keresztbe nyom, szorul...én már alapból meg szoktam venni az új vezetőhüvelyt és a kiemelővilla tengelyt a perselyekkel, hát most már az emberünk is kénytelen lesz. Megtart ez, egész héten. Holnapután majd folytatjuk.
Ha olcsóbb autót vesznek, azzal is egyik szerelőtől a másikhoz járnak, akkor meg legyen új, mert azt verték beléjük, hogy ami új, az jó, és mellesleg villogni is lehet vele. Aztán meg ugyanolyan bomba, mint a régi...
Na azt meg főleg nem értem, hogy adhatnak milliókat az emberek szar autókért...aztán jön a kiszolgáltatottság a kókler szerelőknek, az alkatrészárak, brutál szervizköltségek és az állapot csak romlik tovább mindenek ellenére. És így passzolják tovább őket, adják és veszik a problémákat, a pénz meg folyik a zsebükből kifelé. Én nem vagyok egy ruppótlan gyerek, megvehetnék bármilyen autót, de köszönöm, nem erre szeretném a javaimat áldozni, hanem olyanokra, ami értéket ad a tyúkszaros életemhez.
Hát a bringa legjobb esetben jövő héten, vagy inkább az azutánin. Mondtam a srácnak, hogy OK nem életbevágó, de mivel egy töröttet kell pótolni vele, azért próbálja úgy szervezni, megígérte.
Mi a helyzet a te bringáddal, megérkezett már? A használtautó-piac ennél a dízel Mareánál sokkal fiatalabb autók esetében is sírnivaló. Beterveztem idénre egy cserét, de az elmúlt másfél évben annyira elszálltak az árak, hogy amit eredetileg erre szántam, abból értelmes autó nem jön már ki. Kicsit feljebb emeltem a keretet, még mindig nem lettem boldog... közben az újautó-árak már lefelé jönnek (nemcsak a Teslánál :), több márkánál is visszatértek a kedvezmények/normális szállítási idök, raktári autók is akadnak már épeszü áron - ennek belátható idön belül jól érezhetö hatása kellene legyen a használtpiacra is. Pár hónapot ki tudok várni, kíváncsi vagyok, mi lesz belöle.
Hogy lehetek ennyire hülye, hogy egy ótvaros, retkes dízellel koszoljam össze a kezem...boá...
Bottal sem piszkálnám, csak segítek, dehát ez...nincsenek szavak. És még a kuplungtárcsa is fordítva volt beszerelve. Lato cambio, az nem mond semmit az átlagszerelőnek, a gearbox side se nagyon, ha épp az van ráírva. Ez egy Marea JTD105, nem értem mi vesz rá embereket arra, hogy egy végletekig lepusztult, elhasznált, elfeslett szarért pénzt adjanak. Aztán egy kuplungszettért 120 ezret, szíjhajtások, stb. De még akkor mindig egy elnyűtt utastérben ül, hajlik a küszöb az emelésnél és a motortérben nem létezik egyetlen szivárgási pont, amiből ne dőlne az olaj. A csövegk megkeményedve, kábelkötegek porladva, pusztulat, nincsen rá jobb kifejezés.