Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lipooth Creative Commons License 2022.03.21 0 0 150295

Nekem '82-es Deluxe a bódé, és már az újabb fajta fűtéskonzol van benne.

Előzmény: Sihuhu (150294)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.21 0 0 150294

Ez erdekes, marmint az ismertetesed. Biztos, hogy eredeti az ajto es/vagy a kilincs? Merthogy elolhutos a kocsid minden mas szempontbol, ahogy emlekszem. A futest hogy adod ra? Vizszintesen vagy fuggolegesen mozgatod a kart? Az uj tipusu "klimakonzol" a fulkeben tan 1984-tol van vagy az elolhutostol kezdve?

 

Azt el tudom kepzelni, hogy nem problemaztak, es felraktak a meg elfekvoben talalt kromkilincseket uj tipusu (muanyag kilincses) ajtokra.

Előzmény: noszkovonye (150293)
noszkovonye Creative Commons License 2022.03.20 0 0 150293

Látom "kilincseztek" :) az én 1981-esemen króm kilincsek vannak, de későbbihez való ajtóval (a kilincs foglalatánál más a domb). Pont a váltás éve volt, ugye. Lehet, hogy gyárilag ilyen torzszülött, vagy utólagos kókányolás inkább?

Előzmény: vadász2 (150258)
noszkovonye Creative Commons License 2022.03.20 0 0 150292

Nincs mit, de attól tartok nem lesz hosszú az élettartama így se, mert nem fog tudni annyit kopni, mint egy 9 millis. Biztosan vékonyabb anyagréteg van a tárcsán a szegecsekig, mint egy 9 millisnél, hiába van meg a nyomóerő. De bírja sokáig, azt kívánom!

Előzmény: Jenő353 (150291)
Jenő353 Creative Commons License 2022.03.20 0 0 150291

Köszi a segítséget, de már a probléma megoldódott, úgy ahogy a 150244 sz. hozzászólásomban

még csak mint lehetséges megoldásként írtam:

- felszabályoztattam a lendkerék súrlódó felületét, /már 350 ekm van benne/

- utána a lendkerék azon felületéből,  ahol a 6db M8 csavar rögzíti a kuplung másik felét, leesztergáltattam annyit, amennyivel vékonyabb az új kuplungtárcsa, ami a gyári 9mm helyett nálam csak 8mm.

/ 9mm vtg. gyári kuplungtárcsa esetén a lendkerék súrlódó felülete és ahol a  6db M8 csavar rögzíti a kuplung másik felét síkok között 25mm kellene lenni, de csak 8mm az új kuplungtárcsa, így 24mm-re esztergáltattam./

Rajzon sokkal könnyebb lenne elmagyarázni, a rajzolás nekem nem gond, de nem tudom csatolni.

Megcsináltam, tökéletes lett.

 

 

 

Előzmény: noszkovonye (150290)
noszkovonye Creative Commons License 2022.03.19 0 0 150290

Szia!

 

Sajnos csak most írok, de lehet egyedi kopófelületet rakatni a kuplungtárcsára és akkor nem kell beérni az utángyártott fos 8 millissel. Nekem 7,7-nél már csúszott, ami azt jelenti, hogy kb 20 ezer km-t bírt ez az utángyártott szar. Azóta bontott 8,6 millis van benn, de tényleg van lehetőség egyedire - ami így akár 9 millis is lehet. Írj e-mailt, ha érdekel.

Előzmény: Jenő353 (150244)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.07 0 0 150289

Mármint bronzkefe.

 

Próbálok a neten találni hozzá áramköri rajzot. Mindegy, fura, hogy ott úgy kiáll egy kábelvég két tekercsnél.

 

Felmerült, hogy pl. teherautóhoz (IFA) használt indítómotor esetén azt a másik két tekercset is felhasználják (nagyobb gerjesztéshez vélhetően). Csak fura, hogy akkor minek rakják be használatlanul a házba Wartburghoz? Mindenesetre valami funkciójuk biztos van, mert a házhoz kapcsolódó, ponthegesztett testelésük megszakad, akkor az indítómotor nem pörget.

Előzmény: Nagyon vidéki (150288)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2022.03.06 0 0 150288

Üdv!

Az állórész tekercset szerintem a szénkeféhez kellene kötni- nekem mintha ez derengene

Előzmény: Sihuhu (150287)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.06 0 0 150287

Vegul is mukodik az inditomotor osszerakva, akkurol kiprobaltam. :-)

Előzmény: Sihuhu (150286)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.06 0 0 150286

Szetkaptam egy 2T warti inditomotort. A negy alloresz tekercsbol ket szemkozti tekercsnek ugy tunik, gyarilag nincs bekotve a tapoldali kivezetese - az elso kepen jol latszik. Ezek azok, amelyeknek a masik kivezetese a hengeres hazhoz vannak ponthegesztve.

 

Mielott osszerakom, azert rakerdezek, jo-e ez igy. Fura, mert igy ez ket tekercs nem "dolgozik", minek raktak be gyarilag a helyukre.

 

Klementina1 Creative Commons License 2022.03.03 0 2 150285

Made in Hungary az az elektronikus akármi :)

 

@Lipooth:

Szerintem ilyen vezetékeket nem érdemes egy autóba rakni, nincs mechanikai tartása. Az a conrad-os lenne a legjobb. Ha direkt gépjárművekbe valót nem tud szerezni, akkor random vezetékből inkább vastagabb lenne jobb, pl.:

https://www.tme.eu/hu/details/h05v2-k100gy/egyeres-vezetekek-sodort/helukabel/64113/

 

Előzmény: pizo (150284)
pizo Creative Commons License 2022.03.02 -1 0 150284
Lipooth Creative Commons License 2022.03.02 0 0 150283

Lehet, hogy érdemes ott ilyen szalagkábelt venni. Több szín, 0,5mm, 5A-t bír.

Szalagkábel, 10 ér, 0,5mm2 - Árwill Elektronic (arwill.hu)

Előzmény: Sihuhu (150276)
djpotzi_ver2 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 150282

Köszönöm !

Előzmény: Sihuhu (150276)
djpotzi_ver2 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 150281

Köszönömv!

Előzmény: Cymantrene (150275)
Cymantrene Creative Commons License 2022.03.01 0 1 150280

Igazából ez a mai indukciós tekercses gyújtás rendszer őse.

Áramforrásnak először a strapabíró szárazelemet, pl. nagy méretű cink-szén elemet használtak. Aztán kiépült a ólomakksi csere-rendszer is, amikor már olyan ólomakksit tudtak építeni, ami jól bírta a rázkódást meg az egyéb igénybevételt. A szervízben leadtad a lemerült akkukat a föltöltöttért cserébe, persze vittél többet ebből is az útra. Egy vagy két cella volt a szokásos, szóval 2 vagy 4 V-ról ment. Aztán jött a fedélzeti akkutöltés egyenáramú dinamóval. És ez még erős egyszerűsítés, mert pl a T-Modell akkuról indult, egyenárammal, de aztán a magneto volt a váltakozó áramforrás a világításhoz és a gyújtáshoz.

Jó darabig nem is a megszokott megszakítót+indukciós tekercset+elosztót használták, hanem időzítőt és "trembler coil"-t, ez mechanikusan szaggatta saját áramát. Ruhmkorff-féle szikrainduktor Deprez-rendszerű mechanikus szaggatóval (az angolok Page-nek és Callannak is tulajdonítják). A későbbi elosztóhoz hasonló időzítő helyezte áram alá egy időre a primer kört, és a mechanikus szaggató minden ciklusban soxor szaggatott, sok szikrát adott. 

A megszakítós rendszert '09-ban találta föl Kettering.

Előzmény: Sihuhu (150278)
balabmw Creative Commons License 2022.03.01 0 0 150279

Nincs sajnos. :(

CIN-136 volt a rendszám. Hátha valaki megtalálja. 2004 környékéig élt.

 

Előzmény: Sihuhu (150277)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.01 0 0 150278

Ez a szarazelemes gyujtas erdekes dolog. :-)

Előzmény: Cymantrene (150272)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.01 0 0 150277

Foto esetleg ha van, kerhetunk. :-) Koszi.

Előzmény: balabmw (150274)
Sihuhu Creative Commons License 2022.03.01 0 0 150276

Grat, hogy sikerult.

 

Arwill.hu boltja az Allee mogott, Ujbuda Varoskozpont. Van ott egy masik bolt is ugyanabban az utcaban.

Előzmény: djpotzi_ver2 (150273)
Cymantrene Creative Commons License 2022.03.01 0 1 150275

A Conrad árul ilyesmit.

https://www.conrad.hu/p/leoni-76783021k775-1-jarmu-vezetek-flry-a-1-x-050-mm-szurke-kek-meteraru-604506

Kérdezd meg őket, mert nem mindig pontos a lapjuk.

Előzmény: djpotzi_ver2 (150273)
balabmw Creative Commons License 2022.03.01 0 0 150274

Nagyapámé 1982-es volt,régi köténylemez, régi kormány, fejtámla nélküli ülés és gyárilag fekete fém kilincs.

Előzmény: Sihuhu (150251)
djpotzi_ver2 Creative Commons License 2022.03.01 0 0 150273

Kapcsoló működik. a megfelelő pozícióban átengedi az áramot és úgy gondolom megtaláltam a zárlat okozóját.

A kilóméter óra kontrolllámpa sorhoz közlei megvilágító izzójának a csatlakozó saruja el volt görbülve mikor kiemeltem a panelt. Mögötte van egy karosszéria merevítő idom. Szerintem ott kontaktált és az görbítette el. Ez egy festett és némileg rozsdafoltos idom és ezért egy ideig szigetelt vagy nem volt teljes kontakt a saruval, de a hibát már okozhatta. Ahogy keresgéltem az okot a vezetékeknél mozdulhatott annyit a panel, hogy teljes lett a kontakt és egyszercsak elfüstölt a műszerfal világítás táp kábele. Szürke-kék a csatlakozó elemig (kilenc sarus) és onnan szürke az izzókig.

Megpróbálom pótolni a kábelt by-passal. A leégett (szürke-kék) belefut a kormányoszlop tövénél lévő kábelköteg rengetegbe, a szövetharisnya alá. Megpróbálom megtudni hova fut (folytonosság-szakadás mérés, harisnya alóli kifejtés).

 

Ehhez kapcsolódóan tudsz ajánlani Te vagy bárki más Budapesten és környékén (ideális esetben észak Buda) vmi boltot, műhelyt ahol tudnék venni méterre vezetéket?

0.5 és 0.75 kellene ideális esetben szürke-kék színben (ha még létezik ilyen) vagy valami közeli színben. Ha nem muszáj nem vennék 100 esetleg 50 méteres tekercset. Neten ezekkel találkoztam és csak egyszinüvel.

Előzmény: Sihuhu (150268)
Cymantrene Creative Commons License 2022.02.28 0 0 150272

Ha ugyan karbid, és nem érték egy petróval, mint a lovaskocsikon :-) 

A gyújtásra szárazelemeset írtak, akkor még normális volt, hogy azt ugyanúgy venni kellett fogyóeszközként, mint a benzint. A teljesítményéről szebbeket írnak, mint a norwégok, sőt, másutt láttam, hogy egy fejlesztett változata inspirálta Rolls-t és Royce-t.

https://brasscarera.com/france/decauville/1900-2/

https://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg-Motorwagen

És bocs a kitérőért, annyi mentségem van, hogy a Fahrzeugfabrik Eisenach tényleg fölmenője volt az újabb kori népi tulajdonú üzemnek (VEB)

https://de.wikipedia.org/wiki/Automobilwerk_Eisenach

Előzmény: Sihuhu (150269)
Cymantrene Creative Commons License 2022.02.28 0 0 150271

Úgy látszik, a franciáknak akkor bejöttek a kis, egyéni-családi méretű dolgok is, nem csak óriási tervekben gondolkoztak, mint hogy pl. vasútat mindenüvé, hanem az egyéni közlekedésben is. A '70-es vereség utáni talpra állásban sokat számított a Lenoir-féle gázmotor, ami kis, 5-10 fős műhelyeket is el tudott látni mechanikus energiával még a villanymotor előtt. És az egyéni közlekedés is bejött nekik a marne-i csata taxijaival...

Előzmény: Sihuhu (150270)
Sihuhu Creative Commons License 2022.02.28 0 0 150270

Akkoriban a franciak lattak fantaziat a belso egesu motorral szerelt autokban, ok tettek gyakorlati hasznalathoz alkalmassa. :-) Mas orszagokban jopofa hobortnak konyveltel el.

Előzmény: Cymantrene (150266)
Sihuhu Creative Commons License 2022.02.28 0 0 150269

Gyujtas csak van hozza. :-) A lampa meg elmukodik karbidbol es vizbol generalt acetilen gazzal.

Előzmény: Cymantrene (150265)
Sihuhu Creative Commons License 2022.02.28 0 0 150268

Akkor a bizti utan erdemes probalkoznod, ahogy irtam.

Előzmény: djpotzi_ver2 (150264)
Sihuhu Creative Commons License 2022.02.28 0 0 150267

Konnyen kimerheto a kapcsolo multimeterrel szetszedes nelkul. :-)

Előzmény: djpotzi_ver2 (150264)
Cymantrene Creative Commons License 2022.02.27 0 0 150266

Szerepel a norwég autóregiszterben is. 

https://regnr.info/E102

Itt van kicsit bővebben a digitális múzeumban:

https://digitaltmuseum.no/021018323363/wartburg-1899

És úgy tűnik, az eredeti modell a Decauville Voiturelle volt:

https://auta5p.eu/lang/en/katalog/auto.php?idf=Decauville-Wartburg-3916

https://no.wikipedia.org/wiki/Decauville

https://en.wikipedia.org/wiki/Decauville_automobile

A Decauville nálunk is ismert volt a mobil keskenyvágányú vasútjáról, a "dákóvilláról", amit ideiglenesen akár kézi erővel is ki lehetett építeni meg odébb rakni előre szerelt vágányelemekkel, kb. mint egy nagy modellvasút.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!