8. Amelyek, akkor sztrájkolnak, ha egy megszoritó csomag visszaveti az életszinvonalat az 1968-as szintre, és nem akkor, amikor 3 évre előre garantálják nekik az inflációnál magasabb béremelést.
Fecóka !
A MÁV kórházba Te is bemehetsz bármikor, teljes és gondos ellátást fogsz kapni minden nyavalyádra. Ha az elmeosztályra mész, légyszi' vidd magaddal Borsik és Gaskó "urakat" is, a vasutas érdekképviseletet -ami egyébként fontos és szükséges - bizd Márkus Imrére
"Ebből is látható, mennyi joga van a magyar munkavállalóknak! SEMMI.
A nyugat rabszolgái leszünk, ha nem lesz gyors változás!"
Teljesen egyetértünk. De ahhoz, hogy bármiféle változás legyen, legelöször is valódi szakszervezetek kellenének. Nem ilyen "reprezentativak".
Mondjuk olyanok, amelyek
1. nem rendelnek el minden szirre-szarra sztrájkot, például 2 év alatt 7-et, mert tudják, hogy ezzel csak a sztrájkot, mint "végső eszközt" járatják le,
2. amelyek vezetői nem az államtól, vagy az állami munkaadótól kapnak magas fizetést, hanem a tagságuk tartja el őket,
3. amelyek tisztségviselői kegyeskednek leereszkedni a tagsághoz, és a saját kis dolgos kacsóikkal beszedni a tagdijat,
4. amelyek csakis akkor hirdetnek sztrájkot, ha előbb megbizható módon meggyőződnek arról, hogy a tagjaik 90%-a fog is sztrájkolni, nem forditva, (például őgy, hogy előtte megkérdezik őket),
5. amelyek nem csak a lehetőleg budapesti központú állami munkahelyeken léteznek,
6. se a vezetőiknek, se a velük "szolidáris" politikusoknak soha semmi köze nem volt az egykori SZOT-hoz,
7. és semmi közük egy MSZP nevű vadkapitalista párthoz. (Meg a többihez sem.)
Lehet, hogy kifelejtettem egyet, s mást, de kezdetnek a'sszem ennyi is elég lenne.
Emberek! A MÁV tényleg azt iérte, hogy 3 évig megtart ugyanennyi embert? Hol lehet jelentkezni vasutasnak? Mert akkor a 2800 km-nyi vonalmegszüntetés után annyi herevere állás lesz, hogy csak na! És ezért még fizetnek is! Na jó persze most is van rendesen!
Volt valami szakszervezetis mozdonyvezető, aki büszkén hírdette, hogy amikor a MÁV a motorkocsik vezetőit el akarta küldeni jegyvizsgálói tanfolyamra, akkor a szakszervezet milyen gyorsan leállíttatta az egészet! Magyarán azt a Kalauz Nélküli rendszert akarták bevezetni a gyenge forgalmu vonalakon, amit X éve használ pl. a Volán. De ezt sikerült megakadályozni! Ilyen hozzáálással nem csodálom, hogy ekkora a MÁV vesztesége.
kkalmi írta talán, vagy szakszervezeti közlemény volt, hogy az a szemét MÁV meg akarja csorbítani a nagy nehezen kiharcolt szociális intézményeket. Tényleg a MÁV jelenlegi helyzetében mi a fenéért tartja fent a MÁV szimpatikusokat? Mert, hogy a MATÁV a tőlünk kirabolt milliárdos nyereségéből áldoz a kultúrára azt megértem. De hogy egy éves szinten 13-14 milliárdos veszteséget "termelő" cég (nem ennyit ad az állam -mi adófizetők-ez csak a veszteség!) most minek költ ilyenre azt nem tudom. Vagy akkor adják oda a Zeneakadémiának a Budapest - Esztergom vonalat Ők meg üzemeltessék azt. És minek ennyi MÁV korház? Vagy akkor évenként három dízelmozdony javításával szálljon már be a traumatológiai intézet is!
Mellesleg én sem értem, hogy miért nem közlekedik az összes személyvonat. Mert a sztrájk tényleg arról szólna, hogy minnél nagyobb veszteséget okozzanak a MÁnak. Azért nem írtam oda a V-t, mert itt már sajnos régen nem a Vasútról (így nagybetűvel) van szó, hanem sokkal inkább az Államról. :-( Sőt kallerok se legyenek! Lehetőleg egész évben! :-)
Fecó
Tisztelt Hölgyeim és Uraim, és Ti, vasutasok!
Kálmán kivétel, Neki külön üdvözletem!
Megint nem néztem ide két napig, erre annyi hüjeséget hordtok össze - 10telet a kivételnek -, hogy az csúcs. :-)
Újfent megjegyzem, kedves Kálmán - amire régebben sem válaszoltál semmi érdemlegeset -, hogy Nektek semmi sem jó. Ha van rajta sapka, azért, ha nincs rajta, azért. Ha van tüze azért, ha nincs tüze, azért. Ha öngyújtója van...stb. folytassam? Ismered... :-)
Most akkor mi a jó büdös *******-t is sztrájkoltok? Az, hogy el kéne már dönteni, csak egy hüje kívánság a részemről. De hogy Ti sem tudjátok _egymás_ között eldönteni?! :-OOOOO
Én tényleg két megoldás híve lennék /politikától függetlenül/:
1.) Hagyni benneteket sztrájkolni. Ameddig akartok. Ezt rögtön az elején is kifejtettem. Előbb-utóbb megunjátok. Aztán meg hagyni tovább benneteket szintén nem dolgozni. És mellesleg gondolkozni.
2.) Ha ugyebár csak a mozdonyászok - mert a létszámjelentésből ez következik - sztrájkolnak, akkor feltenném a kérdést: hány mozdonyvezető is van?! Mert ugyebár őuraságaik korlátozzák a létszámot... :-O Ennyit kilóra vennék valamelyik szomszéd országban, a sztrájkolók részére pedig szárnyakat biztosítanék vágyaiknak: huuuusssssss!!!!!!! Aztán mehetnének az EU-ba a magas fizetésükkel...
Lásd még:"A sztrájkfelvétel aránya elegendő ahhoz, hogy a vasút ne menjen. Akkor minek több sztrájksegélyt fizetni? Én is gondolkoztam azon, hogy nem sztrájkolok, hanem azt a pénzt amit a MÁV fizet a sztrájk idejére átutalom a Mozdonyvezetők Szakszervezetének számlájára, mivel a vasút attól függetlenül áll, hogy dolgozok, vagy nem. Végülis a sztrájk mellett döntöttem. Mellesleg a dolgozók érdekei azok a bizonyos követelések, bármit is hangoztat a MÁV PR."
"A MÁV vezetése továbbra is ragaszkodik az egyoldalú szabályozás lehetőségéhez."
Én eddig valahogy mindíg azt olvastam ki a soraitokból/soraidból, hogy a szakszervezet volt eddig az Isten, és ezt akarják megszüntetni, ezért a felháborodás. Most akkor mi ez a "továbbra" ?! :-) (Tudom, hogy hol van benne a bukfenc, de ezt mondd ki Te! :-)
"Ez lenne az igazi megoldás, de kivitelezhetősége szinte 0. Csak azért is, mert a MÁV vezetői a tőlük nem idegen törvénytelen eszközök alkalmazásával, ezt megakadályoznák."
Ha csak egy kicsit is belegondolsz, ilyetén eszközök alkalmazása esetén nem sztrájk nem lenne, de ekkora arcotok sem. Ha még lenne egyáltalán... :-((((((
Szar ügy, hogy privatizálják a vasutat, és a huszonöt cigarettázó ember helyett négy _dolgozó_ fog maradni...
"Van megosztottság. Ennek okai, főleg az, hogy mindenki félti a munkahelyét.
A mozdonyvezetők egységesek. Az a néhány kivétel, akik a vezetőknél szeretnék magukat benyalni, dolgozik, akik nem tagjai a Mosz-nak.
Persze a számokkal kapcsolatban fenntartásaim vannak. Egyébként jó ez az arány, a vasút áll, a dolgozók bérét a MÁV fizeti, a sztrájkot pedig tovább lehet folytatni, mert később fogy ki a sztrájkalap. (Rájöttek erre a MÁV vezetői is, nem véletlenül kapkodnak, és kezdenek engedni). Állítólag, ha mindenki sztrájkol akkor is 3 hétig futotta volna, így pedig jóval tovább. :-)"
Itten már megint ellentmondás van. Ha a MÁV enged, akkor az kapkodás? Ha nem enged, akkor az diktatúra. Amit a VDSZSZ nyújt be, az "kompromisszum". Amit a MÁV, az "egyoldalú sértés". Hogy van ez? Aki dolgozik, az a vezetőknél akarja magát benyalni? És aki nem dolgozik? Az meg a szakszervezetnek akarja benyalni magát!
Egyébként öröm látni, hogy mennyire örülsz, hogy akár több mint 3 hétig nem kell dolgozni. Lehet hogy utána se.
"Én meg azt hittem, hogy jó informatikai szakember. A vasúthoz nem ért , de hogy a tanult szakmájához sem... :-)))))))"
Kálmán, te a honlapod szerint egy 22 éves forgalmi szolgálattevő vagy. Jobban értesz a vasúthoz, mint a közlekedési miniszter?
"Ebből is látható, mennyi joga van a magyar munkavállalóknak! SEMMI.
A nyugat rabszolgái leszünk, ha nem lesz gyors változás!"
Sajnos már most azok vagyunk. De ha a ti hathatós segítségetekkel mégjobban lerohad a MÁV és szétszedik, akkor pont a saját elméletedet köpöd le. Mert privatizáció lesz, jönnek a tőkés bácsik és kirúgnak.
Végezetül Mondolattól szabadon: A gaskóéké a mámor, de tiétek lesz a másnaposság!
A VDSZSZ közleménye. Ebből is látható, hogy a MÁV Rt. vezetői a felelősek a kialakult helyzetért, és a sztrájk miatt keletkezett károkért. Attól függetlenül, hogy mindent a dolgozókra akarnak hárítani!
KÖZLEMÉNY
A február elsején 0 órától tartó sztrájk ideje alatt a reprezentatív szakszervezetek immár sokadik kompromisszumos javaslatukat küldték meg a munkáltatónak. A közösen kimunkált anyag 10,78 %-os alapbéremelést tart kívánatosnak, szemben a MÁV egyoldalúan végrehajtott kb. 6,5 %-os alapbérfejlesztésével. A szakszervezeti javaslat komponensei a következők:
Alapbéremelés mértéke 6,00 %
1999. évi teljesítményjutalom alapbéresítése 1,50 %
A 2000. évi prognosztizált hazai össztermék (GDP) növekedés fele, mínusz az 1999. évi
bérintézkedések áthúzódó hatása és a balesetmentességi jutalom kiterjesztése 1,58 %
A kollektív szerződéssel kapcsolatos viták továbbra is a munkarendek alkalmazásával, bevezetésének lehetőségével kapcsolatban folynak.
A MÁV vezetése továbbra is ragaszkodik az egyoldalú szabályozás lehetőségéhez.
A kollektív szerződés bizonyos elemeinek munka törvénykönyvi szintre való leszorítása az elmúlt tíz év során közösen megteremtett, a vállalati kultúra részévé vált szabályozások teljes elvetését jelenti. Ez a kapitalizmus korai időszakára jellemző állapotokat eredményezne a munkáltatás terén. Az egyoldalúan végrehajtott bérfejlesztés és differenciálás után, mikor tovább nyílt az olló a vezetők és vezetettek között, senkinek ne legyen illúziója, hogy milyen jövő vár azokra, akik nem képesek érdekeikért kiállni.
Amit a MÁV szakszervezeti kiváltságok, illetve az irányítás visszaszerzése címén harsog az nem más, mint:
a munkavállalók kontroll nélküli vezénylése, kirendelése
vasútvonalak, munkahelyek megszüntetése
a vasút nagy értékű állóeszközeinek, ingatlanainak kíváncsi tekintetektől mentes privatizálása
a szociális ellátások szűkítése
Nagyjából ezek az elemek biztosítanák a kívánt hatékonyság növelést, ugyanis fejlesztésekről, beruházásokról egyelőre szó sincs.
A menedzsment elbizakodott, gőgös magatartását mi sem jellemzi jobban, hogy a 17. órájába lépő sztrájk alatt a MÁV vezetése még nem volt képes tárgyalóasztalhoz ülni. Telefonon üzengetnek az érdekképviseleteknek és óráról órára halogatják a tárgyalások ismételt megkezdését. Nekik nem sürgős. Úgy tűnik, csak a munkavállalóknak kell, hogy lelkiismeret furdalása legyen a nemzetgazdaságnak okozott kárért.
Kamu, hogy a vasutasok az ország HELYETT sztrájkolnak. Aki visszaél azzal, hogy meg tudja bénítani az országot (bár már ez sem igaz), az az ország ELLENÉBEN akarja saját érdekeit érvényesíteni.
Szykla
" Kedves kkalmi !
Hogyan értékeli a részvétel mértéke körüli matematikázást ?
Nyilván beszélget kollégáival, nincs megosztottság ?"
Van megosztottság. Ennek okai, főleg az, hogy mindenki félti a munkahelyét.
A mozdonyvezetők egységesek. Az a néhány kivétel, akik a vezetőknél szeretnék magukat benyalni, dolgozik, akik nem tagjai a Mosz-nak.
Persze a számokkal kapcsolatban fenntartásaim vannak. Egyébként jó ez az arány, a vasút áll, a dolgozók bérét a MÁV fizeti, a sztrájkot pedig tovább lehet folytatni, mert később fogy ki a sztrájkalap. (Rájöttek erre a MÁV vezetői is, nem véletlenül kapkodnak, és kezdenek engedni). Állítólag, ha mindenki sztrájkol akkor is 3 hétig futotta volna, így pedig jóval tovább. :-)
Korovioff ! (768)
"Kedves pali, ne kerülje el a figyelmedet, hogy az érdekeltek támogatását se bírja. Nyolc százalékos sztrájkrészvétel az nudli. Azonkívül az se muködik, akármennyire támogatnák is a vasutasok a szakszervezeteiket, hogy visszaélve a vasót fontosságával, ártsanak az egész országnak. Napnál is világosabb, hogy a MÁV-os szakszervezeti vezérek talpa alól szép lassan kicsúszik minden támogatás, mert már rég nem valós és szélesköru érdekekért küzdenek, hanem kizárólag a saját érdekeikért."
A sztrájkfelvétel aránya elegendő ahhoz, hogy a vasút ne menjen. Akkor minek több sztrájksegélyt fizetni? Én is gondolkoztam azon, hogy nem sztrájkolok, hanem azt a pénzt amit a MÁV fizet a sztrájk idejére átutalom a Mozdonyvezetők Szakszervezetének számlájára, mivel a vasút attól függetlenül áll, hogy dolgozok, vagy nem. Végülis a sztrájk mellett döntöttem.
Mellesleg a dolgozók érdekei azok a bizonyos követelések, bármit is hangoztat a MÁV PR.
cirmos ! (772)
" Az összes költség 40%-a.
Most már érthető?"
Ha ez igaz, ebből is látszik, mennyit költenek a vasút fejlesztésére, a szolgáltatások színvonalának javítására...
akiaki ! (777)
Akárhogy is nem tetszik, ez van. A stratégiai pozícióban lévők harcolnak. Mellesleg akik nem sztrájkolnak ugyanúgy megérdemlik a fizetésüket, mert a munkáltató hibája, hogy nem tud elegendő munkát biztosítani. Ezért van bevezetve a készenlét, amiért 50%-os bért fizetnek. Hogy ez mennyire törvényes? (Majd kiderül.)
soltika ! (780)
" Szerintem a kisnulla Katonának ez az "eksön" a hattyúdala. Ideje már kirúgni ott a Maninger(Mandiner) megélhetési politikus a talonban.
Amúgy sem épitett semmit, még a frekvencia pályázaton befolyt lé egy részét sem tudta megszerezni a tárcájának. "
Én meg azt hittem, hogy jó informatikai szakember. A vasúthoz nem ért , de hogy a tanult szakmájához sem... :-)))))))
aggályos ! (787)
"A privatizációval összefüggésben profiltisztítást kell végrehajtani. A MÁV-nak el kell adnia azokat a cégeit, illetve tulajdonrészeit, amelyek tevékenysége nem kapcsolódik a vasúti közlekedéshez. "
Jó adja el, de mi a garancia arra, hogy ez a bevétel a vasút fejlesztésére fordítódik, és nem tűnik el a vezetők zsebében, mint sikeres privatizálásért osztogatott prémium, sikerdíj, évvégi prémium, stb. ? A szakszervezetek kizárásával pont ezt készítik elő, és a legdurvább, hogy nem is titkolják ezt a szándékukat! (Vasárnap este az RTL Klub Akták c. műsorban volt erről szó.)
csoma ! (788)
A "segítő szándékú javaslatok" közül nekem leginkább az tetszik, hogy "a sztrájk célja a minél nagyobb károkozással a munkáltató álláspontjának változtatásra kényszerítése."
Miért? Szerinted mi a sztrájk célja?
De az sem kutya: "javasoljuk, hogy a MÁV nyereséges teherszállító munkáját a sztrájk eszközével továbbra is bénítsák meg!"
Ez lenne az igazi megoldás, de kivitelezhetősége szinte 0. Csak azért is, mert a MÁV vezetői a tőlük nem idegen törvénytelen eszközök alkalmazásával, ezt megakadályoznák.
nevtelen ! (791)
Ebből is látható, mennyi joga van a magyar munkavállalóknak! SEMMI.
A nyugat rabszolgái leszünk, ha nem lesz gyors változás!
Egy taxisofőr nekem azt mondta ma, hogy reméli, a vasutasok jól befűtenek a kormánynak. Mégiscsak ez a lényege a sztrájknak? Egyre inkább így látom, hiszen kevés a logika a MÁV ajánlata és érvei után. Amúgy az MSZOSZ (MSZP) is most adott ki egy szolidaritási nyilatkozatot.
1. Úgy van!
És éjjen és virágozzék a Máris szomszéd!
2. Levelük, mint a fröccsel!
És vigyázzunk, mert ha a szemét csutkások győznek, akkor még a végén az orvosok, ápolónők, meg a többi pária is rájön, hogy van a kunyeráláson túl más módja is az érdekérvényesítésnek, - oszt akkor kevesebb jut országimázsra, oszt +nézheti magát a nép!
3. És hivatkozzunk sürün az ország érdekére. Főként, ha az egyik hadakozó fél egy részvénytársaság, amelyiknek a privatizálását tervezgetve lehet, hogy valakiknek nem hátrányos, ha nem túl jól müxik... Jut eszembe, - miért is kell privatizálni?
Budapest, 2000. február 2. (MTI) - Lejárt szerdán délben a MÁV Rt. hároméves
keretmegállapodás-tervezetében tett béremelési javaslatának elfogadására szabott
határidő, egyelőre azonban bizonytalan, hogy ennek mi a jelentősége. A MÁV Rt. és a
szakszervezetek közötti szerdai délelőtti zárt körű szakértői egyeztető tárgyalásról nem
szivárgott ki információ, így nem tudni, hogy a vasúttársaság meghosszabbította-e a
határidőt, és hogy a szakszervezetek elfogadták-e a javaslatot.
Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója még kedden este, a vasúttársaság
igazgatósági ülését követően bejelentette, hogy a hároméves
keretmegállapodásban szereplő reálkereset növekedésére vonatkozó ajánlatot a
vasúttársaság szerda délig tartja fenn, és ezt követően minden óra
munkabeszüntetés 4 millió forinttal csökkenti a bérfejlesztésre fordítható idei évi
keretet.
A MÁV adatai szerint a nappali műszakba jelentkező 24.318 dolgozóból
22.663 vette fel a munkát.A szerda délelőtt a MÁV Rt. 28 vonat közlekedésére
tett javaslatot, amit első olvasatban a szakszervezetek kifogásoltak, mert, bár az
engedélyezett vonatszám-keretbe belefér, de nem felel meg azoknak az elveknek, amelyeket
korábban a szakszervezetek támasztottak. A MÁV által javasolt vonatok gyorsvonatként
közlekednének és nem enyhítené az elővárosi zsúfoltságot.
A MÁV tájékoztatása szerint a mozdonyvezetők közül egyre többen, szerdán például 36-an
jelentkeztek munkára. Az elégséges szolgáltatáson túl 38 személyvonatot tudott elindítani a MÁV
Balassagyarmat, Mezőhegyes, Vésztő és Szentes térségében.
Lehetővé vált továbbá a Dunaferr érc- és szénellátása, a Dunai Kőolajfinomító
olajküldeményeinek továbbítása, az Audi, a Mátravidéki és az Inotai Erőmű, az ózdi acélmű és a
TVK szállítási igényeinek kielégítése.
A MÁV nyilvánosságra hozta a január eleji 60 órás vasutassztrájk okozta veszteségek összegét,
amely számításai szerint 488,3 millió forint volt.
Az egyeztetést délután fél egykor folytatják a MÁV nyugdíjfolyósító igazgatóságának
épületében. +++
Készséggel elhiszem, hogy hallasz ilyet is, de legalábbis az én ismeretségi körömben abszolút nem ez a jellemző! Még az az ismerősöm is, aki meggyőződéses MSZP szavazó, ma délben azt mondta: remélem a MÁV VEZETÉSE keményen kitart.
A kkalmi olvtárs által nagyra tisztelt szaxivezér Gaskó mondta, hogy "jellemző, hogy az elmúlt 10 év 14 db vasutassztrájkjából 7 azaz hetes db esett a Fidesz 2 évére."
Nahát ez az egy amiben Gaskó szaktárssal kivétel nélkül mindenki egyetért. Ez jellemző.
:-)
Remélem, hogy a MÁV vezetése állja a szavát, és nem mi, utasok fogjuk megfizetni azt is, hogy nem tudunk utazni.
Akar itt még valaki egyáltalán vonatra szállni?
Szykla
Egy ilyen berharc ami kiterjed egy egesz agazatra es nem egy falusi pekuzlet tulajdonosanak es segedjenek a vitaja az bizony politikai ugy is.Es elsosorban az.Ugyanis kihat az egesz tarsadalomra, nemcsak a kozvetlenul erintettekre. Raadasul itt a kormany tehat egy politikai ero tartja kezeben a kartyak jelentos reszet. Es itt a megoldas a kormany kezeben van, mert a vasut vezetese csak uzenetkozvetito ebben az esetben, nem az o kezukben van a dontes, mivel eruk sincs. Csak az amit a kormany megenged nekik. namost egy baloldali partnak minden esetben elvi alapallasbol mindig a munkavallalok oldalan kell allniuk. "
Sok mindennel egyetértek, de az utolsó mondatodra fel szeretném hívni a figyelmet. A munkavállalók oldalán kell álljanak! De melyik munkavállaló oldalán? Azén, aki átlag feletti bérrel, biztonsággal is elégedetlen, vagy aki amúgy is kiszolgáltatott, pluszban tússzá vált a mozdonyvezetők kezében. Megbocsáss, de míg sokmindenben megértem a palesztinokat, de mégis s kezükbe került túszoknak drukkoltam és drukkolok!
Ha a mozdonyvezetők azért sztrájkolnának, hogy adjanak az ápolónőknek több bért, meglengetném a kalapom. De EZ MOST CSAK DUMA, hogy ők zászlóshajóként a többiekért harcolnak, és ha ők elbuknak... Jelen pillanatban a mozdonyvezetők a társadalom többségének ellenében nagyobb szelethez kívánnak jutni a közös tortából. Megértem, bár nem helyeslem. De legalább ne tegyenek úgy, mintha az én érdekemben tennék. Azt hiszik, hogy elég erősek, hogy a SAJÁT érdekeiket érvényesítsék. Remélem tévednek.
És mondd az is úgy műxik a nyugati szaxervezeteknél, hogy a magánkézben levő munkahelyeket úgy kerülik mint a pestist? (Esetleg épp azért, mert ott "másodállásban" maguk is kizsákmányolók?)
És az is úgy van a nyugati szaxervezeteknél, hogy kizárólag az állami cégeknél keménykednek, de ott is csak akkor, ha nem az ő "szociáldemokrata" kormányuk van hatalmon?
Előfordult e a nyugati szaxervezeteknél az, hogy egy egy 20%-os jövedelemcsökkenést okozó, a jóléti intézményeket jórőszt felszámoló megszoritó csomagot követően rögtön 3 évre "munkabékét" kötöttek a kormánnyal?
Higyjük el hogy bármiféle köze lenne a valódi szakszervezetekhez ennek a nálunk működő, a kommunizmusból szinte érintetlenül átmentett viplistás "transzmissziós szij"-nak?