Tudnátok e nekem abban segíteni,hogy Iseki ac2 rotakapához honnan tudnék beszerezni motorfőtengelyt, lehet utángyártott is. Előre is köszönöm a segítséget.
Szóval Honda F400 kistraktor, 2 éve áll, előtte sem tudom mikor voltak benne olajak cserélve, használva nem nagyon lesz, majd be akarom indítani hogy ketyegjen néha, esetleg pár kört menni vele. Milyen olaj kell a sebváltóba, levegőszűrőbe ha ajánlott a cseréjük? Könyvében ennyit találtam, azokba is mehetne a 10w30-40?
Damilfejet keresek 130mm-es átmérőben 10x1.25-ös felfogatással. 3mm-es damillal használom, egy 47cm³-es kaszán, elég nehéz, koptatós területen. Nem ipari, erős otthoni felhasználásra. Tudnátok ajánlani bevált típust, max. 10000 Ft körül? Olyat amit könnyű tölteni, és jól adagol, fém koppantóval. Meg bevált damil típus is jöhet.
Választásnál szempont volt, hogy mi van most raktáron, mert nincs gép, és van amelyiket csak decemberre!! ígérték. Igaz ez még a traktor volt. John deere trakikat néztem régebben, volt akcióban és ott is azt mondták, hogy nincs és nem is lesz egyenlőre, nem is ígérnek időpontot. Szóval ezekből is hiány van és ahogy emelkedik a vas ára úgy fog drágulni is.
Szerintem tökéletes a kicsi is, annyi, hogy azon 84-es az asztal. Én szerettem volna 100 cm felett, de azok nekem drágák, így esett a 94-esre a választás. A 94-es asztalhoz egy hengeres 8 és két hengeres 12KW-os motorral szerelt gép van (T és TC) , árban br. 70 e. a különbség, annyit megért az erősebb, két hengeres motor, nagyobb ccm. Annak a fajlagos fogyasztása is kevesebb, de ez másodlagos.
Eleinte briggs motorosat kerestem, de mindenki rosszakat írt az új briggsről, a hq is vezeti ki a gépeiből, így mindenképp hq motorosat kerestem a végén.
Tudtam, hogy sokszor nagy lesz a fű, mert nincs rá idő vágni, de ezt a 40cm-s füvet fulldoklás nélkül vitte meglepetésemre.
Az akciós katalógusban nem jól szerepelnek az adatok, a hq oldalán nézd!
Nem értem ezt a szervósat. A kormányzása mechanikus, derékba csuklós, ezért fordul szinte maga mellé, A hajtása meg hidrosztatikus, egyik pedállal előre megy a másik meg hátra.
Menj el Te is hq boltba ahol ki tudod próbálni és meg fog tetszeni, majd úgyis kiszállítják ingyen.
Vigyázz, mert a régebbiek briggs motorosak voltak, nehogy egy beragadtat vegyél, már ha van ilyen.
A helyi szerelő azt ajánlotta, hogy ismeretlen márkát ne vegyek, mert ott gond van az alkatrészekkel ha majd netán kell.
Most vettem egy Husqvarna R214TC Rider-t és nem volt probléma a 40 cm-es fű, ráadásul eső után. Több videó is van fent, hogy milyen nagy fűvel is elboldogul, nézd meg. Mellesleg nagyon jól követi a talajt elől a kasza, könnyen tisztítható, 40 cm-es a fordulókör, be lehet férni fák alá... Először trakit akartam, de nagyon örülök, hogy nem az lett.
Itt is van videó a kasza kiemelésről, és a tisztításról:
Mindenképp meleg olajat engedj le. Léghűtéses motorhoz való 10w40 kell, ezért nem tökéletes az autóba való. Az autóolajokat vízhűtéses motorokban való használatra tervezték, nem léghűtésesekben. Az autóolajok forráspontja alacsonyabb, mint a léghűtéses motorokhoz speciális adalékokat tartalmazó olajoké.
Honda F400-as kistraktorban szeretnék olajat cserélni. 2 éve nem volt használva. Leeresztés előtt be kellene indítani hogy a motorból a meleg olaj jöjjön le vagy elég hidegen is kiönteni? Ha jól néztem a 10w-40-es olaj jó bele? Az lenne is itthon.
Van egy Jonsered fűgyűjtős trakim, ami teljesen megfelel a célnak. (2500-3000 nm-ert vágok vele).
Ilyenkor, tavasszal vagyok vele gondban. Van hogy 20 centis a fű, amire neki tudok állni a nyírásnak. Délelőtt nagyon vizes, vagy épp az eső miatt nem jön össze. A tömör, vizes füvet nagyon nehéz vele vágni.
Kidobtatnám hátúl, de eltömődik a garat. 10 percenként ki kell pucolnom.
Nyáron szárazabb időben már nincs ilyen gond.
Van valamilyen ötletetek, tapasztalatotok hogy milyen gép lenne megfelelő aminek a 15-20 centis fő nem okoz ilyen gondot?
Tavaly vettem egy Fieldmann négyütemű fűnyírót, az idei első használatnál egy kissé furán működött: hamar beindult, viszont az alapjárata hullámzik, a regulátorrúd bólogat. Nem vagyok jártas benne, de elég jó műszaki érzékkel rendelkezem, szóval, ha kell bátran neki merek állni, ha van mellettem segítő kéz :)
Mire lehet ilyen esetben gyanakodni? Karbi, rossz levegő/üzemanyag arány? Simán buggyant volt már a benzin benne?