Valaki régebben keresett diamantschwarz tetőablakot, gondolom azóta nem, de eladó egy nagyon jó állapotban lévő darab. Ár megegyezés kérdése, külföldi árakat nézve, közelíti a 80-100000 Ft-ot.
Régi képekkel tudok csak szolgálni, ha lesz valami látványosabb változás, csinálok majd újakat :)
87/11-es M20 Mtech2 limo
Korai nagylámpás, tehát az ablakemelőkben, üvegekben, meg a hátsó lámpa kábelkötegben még a kislámpásra hajaz (sőt, talán még az ajtóban is).
Viszonylag jól felszerelt, ráadásul az elmúlt 33,5 évéből kb 31-et garázsban töltött, így néhány apróságtól eltekintve csak ott kell javítani, ahol korábban hozzányúltak. Ezeket már beszereztem (original bmw teile természetesen), a csupasz karosszéria homokszórása és fújása után szépen újjá is fog épülni, a tervek szerint még idén :)
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek mint a miénk is már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Valahogy így értelmeztem én is a válaszod, köszönöm a megerősítést!
És igen, valóban értékelem már azt is, hogy egyáltalán tudok még rendelni ennyi mindent hozzá, és végre felébreszthetem egy indokolatlanul hosszú pihenésből az autót.
Viszonyítás kérdése, nekem megérte, de azért könnyen lehet kapni egy kisebb infarktust is a számla láttán... :)
ertem! reszben a kerdesedre is probaltam ezzel valaszolni: cserelik a lokharitokat a patronoktol 'kifele', de a hatfalat nem. tehat kompatibilisnek kell legyenek. en nem etk-ztam a temaban, csak azokbol a projektekbol indultam ki. csak nem ertem korbe a sajat gondolatommal :) ha nem akarod levakitani lemezzel, akkor a legcsinosabban talan az odavalo gumi atvezeto allna, szoval meg kell csinalod usa helyzetjelzosre a lokosoket ;) szerintem egyebkent igy is csoda, hogy gyari uj elemek vannak egy 30-40 evvel ezelott gyartott szeriahoz. mas markaknal ez nem jellemzo 10-20 evre sem, hiaba a nagy darabszamban keszult tipusok.
Kezd helyreállni a rend, nemsokára érkezik az 508-as cikkszámúból a német raktárba.
Úgy látszik, egyre macerásabb beszerezni a dolgokat, szóval ha valaki hasonlóban gondolkozik, javaslom, hogy szaladjon el egy nagybevásárlásra. De ha elkapkodjátok előlem a hátfalakat, mérges leszek! :)
Petrolhead: a bumper swap topikokat azért néztem, hogy a fotókon vizsgáljam a hátfalat. A 088-as egyébként már "ended", csak úgy látszik, lassan frissülnek az online ETK-k. Mondjuk az Mtech2 amúgy is takarta volna, de a tudat, hogy nem oda való, zavart volna...
az a bumper swap, ami sok helyen felbukkan, az a tenyleges bumperrol szol. ha nezel netes kepeket usa valtozatokrol, lathatod azokat az csunya busz lokharitokat. az ottani akkori szabalyok miatt kellett utolag raterveznie a bmwnek. ezert van ez a diszharmonia erzese az egeszseges embernek, ha ranez azokra a kocsikra :D igy vannak ezzel jenki testvereink is es tomegesen swappoljak at oket csinos europaira. szerintem a konzol/patronig nincs elteres, csak onnan 'kifele' haladva, szoval teged ez nem erint. egyebkent sok mercedessel es porscheval is ugyanez volt a helyzet akkoriban.
Abszolut csak logikai síkon minden tapasztalatot nélkülözve szerintem a szélesség jelzőknek mehet ott ki a madzag.
Valahol legalábbis ki kellett vinni oda, én erre tippelnék.
Illetve cikkszám szerint menet közben rákeresve 41 34 8 103 088-ra ETK-ban már nem csak tipp, ha a 325i illetve 325ix-nél legördíted a további részleteket hozza is USA piacot, viszont csak oda. :)
Szerintem fogták és összevonták egy kalap alá, vélhetően később már váltani is fog rá a cikkszám, gondolom nem fogy már annyi hogy mindkettőből raktárazzanak, és mivel ezen van több lyuk ezt tartanak vagy épp az hogy ez nem fogyott, vagy X....
M40-be 5w40, ha a tokeknek jot akarsz! Ha 316 alatt a karburatoros M10-re gondolsz, oda jo a 10w40. Valtoba castrol smx-s, difibe saf-xo. Ezeknek valami uj hangzatos nevuk van, de szerintem ez alapjan megtalalod petrolhead linkjen.
ezek szerint megiscsak visszamentel az idoben :) sajnos megszunt azota, pedig tok jo elerheto aron volt. a Castrol gyartotta azt is egyebkent. nekem is valtanom kellett utana, de mivel az olajcserek igencsak megritkultak azota, ezert az ar nem volt mar annyira szempont es BMW kereskedesen keresztul vettem Castrol 10W60-ast, amit a markaszervizekben hasznalnak. figyelj, nem annyira kenyes joszagok ezek, barmelyik ismert gyarto benzinesbe valo 10W40 olajat hasznalhatod, csak ne valami noname webshoprol vedd, hanem megbizhato forrasbol. sok a hamistas/atcsomagolas. valto/difi es minden egyebet megtalalsz itt mennyisegekkel egyutt (egy kis nemet kell hozza):
pedig az az. a kek auto az konkretan az enyem. amit az utolagos fekete szar alol kipucoltam, az mar a gyari. eltero, hogy hol milyen az arnyalat. szurkes/feheres nem teljesen ugyanaz volt az anyag szine es a stukturaja sem a 10evnyi gyartas alatt. + az, hogy a kulso szin mindig egy kicsit bele van kodolve. hasonlitsd ossze a piros es a szurke kocsival, amit linkeltem.
A korábbi véleményeid alapján a BMW Highpower Special 10W40-es olajat ajánlod E30-ba. Nem nagyon találtam már ilyen olajat, sőt, gyári BMW olajat sem amit E30-hoz ajánlanak.
Te mit ajánlanál (316 benzines) motorolajként, valamint váltóba, difibe (nen sperr), valamint fékfolyadékként?
Bár lehet hogy nem kell ragaszkodni a - régebben kifejlesztett - BMW gyári olajhoz, mert lehet hogy a mai modern olajok már jobbak.
"Viszont a kék BMW-n a bézs színű alvázvédő szórás az nem gyári igaz?"
ezek szerint nem olyan sokat olvastal vissza. volt egy, amiben a sajat facebook hsz-omat masoltam be. ott le van irva minden. a gyari szorhato tomito (mert igy hivjak, nem alvazvedo) az bezs szinu.