óó most látom, nem sokkal csúsztam le arról a hivatalos kékről. Azt írja az atlasz, hogyaszongya: "Ezen az úton vezetett évtizedeken keresztül a kék jelzés föl a Lófej-forrásig, onnan a Nagy-Nyilas kis fennsíkján át le a Ménes-völgybe. 2001-ben az Aggteleki Nemzeti Park azt a vidéket ún. magterületté, azaz szigorúan védett természetvédelmi területté nyilvánította, ez azt jelenti, hogy minden emberi tevékenységet távol tartanak innen. Tehát itt ne használják a régi jelzést, a régi utakat!"
Na ennek semmi köze a kéktúrához,de ezt hogy csinyátad?? Először a "nagyítani"helyett "bagyítani"-t ütöttél,és kijavítottad,(pedig már gyúrtam rá poénilag:-)) ) majd most meg ez az utólagos szerkesztés...ezt hogyan kell??:-O
Mivel kéktúrás relikviagyűjtő is vagyok ,így van két régi füzetem is,egyik tulajdonosa 1981-ben,a másik 1989-ben kezdte meg a kéktúrát,de nem fejezte be egyikőjük sem.
Nekem csak az okt-pecsételfüzetemben van szerintem még az az útvonal berajzolva, vagy ha nem, akkor láttam már olyat, amiben az volt :)
Ja, kölcsön tudom kérni a kisméretű keményfedelű kéktúraleírást, azt a 1979-es bejárás idején használta a forrásom (az egyik 1,5M lépéses epizódban a delikvens hátizsákja is látszik egy rövid snitt erejéig :).
Na jó,úgymond "kényelmi" okokból ritkán terelnek,én egy ilyenről tudok,ez pedig Dédesvár,amelyet egykor megmászott a kék sáv jelzés,de később leterelték róla,mert az év egyes szakaszaiban konkrétan járhatatlan az út,erről éppen Hörpölin is tudna mesélni...:-)
Itt pedig azért feltételeztem ezt mert jelen állapotában is kb 25km-es szakasz ez (Jósvafő-Bódvaszilas)lakott település és szakaszolási lehetőség nélkül (esetleg Szögliget,lásd szintén Hörpölinék),a Lófej völggyel pedig megvolna vagy 30 km minimum.
A Szandavárat sem épp kényelmes megmászni, oszt mégis.
Nem inkább biztonsági?
Egyébként karácsony miatt egy kis folklór erről a vidékről:
itt a fenyők betelepítéséig boróka volt a karácsonyfa.
A ma szigggorrrúúúannn megtiltott lakossági favágás úgy zajlott, hogy az apák a fiaikkal kimentek az erdőbe és megvizsgálták a fákat, amelyik elhalt, kiszáradt ment a fűrész alá, az éppet békén hagyták. Ugyancsak fűrész alá került a vadhajtás is, hogy az egészséges, egyenes ágból lehessen fa. Ha arról volt szó, hogy látták, beteg a fa, de még él, akkor képesek voltak még két évet is várni, csakhogy kiteljen a fa ideje és csak utána vágták ki.
Ezzel a komoly környezetkárosító teljesítménnyel tényleg le kellett számolni!
Na csak előkerült! Már épp terveztem rákérdezni, hogy kismiújság?
Hörpölin nincs gond a túrakezdéssel egyáltalán, mindig ott voltam, még ha ez volt hogy a sorompó átszakítását is jelentette ;DDD és a pity malik, nem a pinty! :DDD
Különben meg valahol az Öreghegy és bajóti vágás között már mintha kaptam volna ígéretet a dvd-re, de csak nem, hát gondoltam most talán igen! ;-)))
Tamás mobil netem van, ami valójában nyet, úgyhogy asszem maradok a dvd-nél! ;-))) Na jó megkegyelmezek, rákeresek boltokban, azongyák néha Ocsányban még elérhető!
A térképek nagyon jók! Szerencsés az, vagy régi motoros kinek ilyen kincsei vannak!
Ez meg egy Ural,nem?Bár a Krazokkal is össze lehet téveszteni...Annyi a baj csak velük hogy gyenge a benzines motor bennük,és 100km-en szélsőséges esetben hozza a liter/km "normát":-))
Azt lehet tudni hogy a Lófej-völgyből miért terelték át a kéket?Természetvédelmi okokból,vagy csak kényelmi?Balla Go ha erre rávilágítanál esetleg...:-))
A másfélmillióhoz három dvd kell, de kétrétegű, akkor nem kell betömöríteni, viszont a menüket is meg lehet hagyni. De ezt a témát csak ugatom, ebben &son a szagérző!
Mi a gond a túrakezdési időpontjaimmal, he? Ha nem szereted látni a pintyet mallani a túrák kezdetén, akkor akkor biza más túratárs után kell nézned! :-)))
Hobo Bobo! Mi Nógrádsipeken annó 2004 nyarán a következő gépet és a nyomait láttuk a Malom-völgy sáros földútján:
olahtamas!
Azon az 1.5E6-on meg kifeküdtem, amikor leesett a tantusz! :-D
(hogy egy 4-6 éves gyereket mi fogott meg ebben a sorozatban, mai fejjel nehéz felfogni, de én akkor mindig ott ültem a tv előtt és tátott szájjal néztem a sorozatot...jó dolog, hogy azóta már én is járom az utat. ;-)
Én azt feltételezem, hogy a Lófej völgyben felment, majd a Szilícei kaszálókon át le a Mogyorós-kút vagy a Büdös-kút felé, és onnan a Ménes-völgybe lefele vezethetett az út.
Vannak ilyen megszállottak! ;-))) Én is egy-két Hörpölines túra óta tudom, milyen az amikor malik a pity! :DDD
Mindenesetre én péntek este zúzok le az tutti! ;))) Logisztikát meg zsanuáriában megbesz, amikor már túl vagyunk a beigli mérgezésen, a szilveszteri részegségen és tiszta lesz, hogy hányan is megyünk in grand total.
A régi térképre nagyon számítok egyrészt mert az fog tudni segíteni a tájékozódásban másrészt és legfőképp pedig hivatkozási alap. ;))
Akkor ne hagyd ki Mezőkövesden a Mezőgazdasági gép múzeumot!
Mi a képen látható traktort addig nézegettük, míg legnagyobb meglepetésünkre jó volt benne az akkumulátor, és majdnem beindult, amikor poénból ráfordítottuk az indításkapcsolót :)
Az az "abszurd drámás" rész a beszámolódban nagyon jóóó!:-))) A fényképen meg fel kellett röhögnöm,annyira jó lett,jobb mint ha be tudtál volna pózolni rendesen.