Ők sem tudták biztosra, hogy barna vagy zöld volt a kocsik festése, de a tartálykocsik zöld festéséből kiindulva gondoltak arra, hogy a tartányok (nem írtam el) is zöldre voltak festve.
Lentebb közölte, hogy két színvariációt tartanak lehetségesnek.
A kép nem készülhetett 1929-ben, mert akkor már nerm MÁV cégjeles kocsi lenne hanem CSD, a feliratok pediglen szlovák nyelvűek lennének.
Plusz a kocsin alkalmazott betűtípusok használatát már előbb 1917-ben, majd ismét 1925-ben végleg megszüntették. A Cégjel csak M.Á.V., és nem M.Á.V. (vagy esetleg Á.V.) Hungária.
A Hungária nélküli M.Á.V. cégjel csak a Monarchia alatt volt használatban.
Tehát UIC korszak előtti a kép,bármi is van ráírva.
Ne törődj vele, valaki az idejét tölti a mínuszokkal... van egy pár oldal, ahol nekem is osztogatják, meg az oldalon még vagy öt-hat embernek, nagyjából találomra. Múltkor még erdőszéli is kapott, pedig vele sose szoktak szórakozni...
Továbbra is izgalmas a hozzászólásaim mínuszolgatása :) de a MÁV 1897-es kocsiszolgálati utasításában a fedett teherkocsik oldalfalainak és tetőlemez színének a "vaséleg" vörös színt adják meg, ami mai magyarul vasoxid-vörös ("rozsdavörös" RAL 3009), a kocsik homlokfala pedig ezen utasítás szerint feketére festendő.
Ezzel szemben az 1951-es kocsiszolgálati utasítás (ami a 2. világháború előttinek egy felújítása lényegi változtatás nélkül) a teherkocsik színeként vagy a bauxitvörös vagy a vasmínium vöröst javasolja, amik a RAL 3020 "verkehrsrot" színnel feleltethetők meg.
...de a modellezőnek lehet valami adata, ahonnan a színt vette, és ebben a mi véleményünk irreleváns /na, ezt a szót is sikerült már használni egyszer :-)) /.