Told ki csüt. reggel jó napsütötte helyre. Hahyd ott délutánig. Bőven 10 celsius feletti hőmérsékletet ígérnek. Majd jól felmelegedve nyomass egy videót újra a hidegindításról! Kíváncsi lennék az eredményre!
XTZ660 95ből: karbiból kijáratás nem segített, hidegen nehezen indul még mindig, pedig új gyertya is benne van már. Az szokott segíteni ha indítása közbe befogom a kipufogót (ezt nem tudom számít-e, de leírtam). A másik plusz infó, hogy motorféken durrog, nem olyan egetverően KTM-esen, de jobban mint a kis TT-m (pedig azon egy aludob van és nem durrog). XTZ-n a kipufogó gyári, de már farigcsálták, van benne db killer. Holnap kiveszem a gyertyát és megnézem milyen színű, félek, hogy nem lesz barna :( A kérdés az, hogy egy ilyen 660-as egy hengeres gépeknél mennyire szokványos a durrogás? Lehet csak én lihegem túl (mint mindent), de nem szeretném ha baja lenne mert épp szarok rá :)
A Hungarian Ténéré Owners Club által 2019-ben is megrendezésre kerül a kétévenkénti offroad túra Erdély gyönyörű tájain. Az időpont: 2019.július 15-20. Változás az eddigiekhez képest a félpanziós ellátás és a csillagtúra. A hagyományoknak megfelelően két rendezvényt kötünk egybe: hétközben az Offroad Trip, hétvégén a Nemzetközi Tenere Találkozó. Az ütemezés: TOT: Mezőberény - Erdély - Mberény 07.14 hétfő érkezés, ismerkedés 07.15-18 erdélyi offroad túra 07.18 este visszaérkezés Mo-ra
ITM: Mezőberény 07.19 off és on-road túra dél-kelet Mo-on 07.20 táborbontás, búcsú
Simán maradhat én 2 szezomt mentem 20w-50-nel! 10 fok külső hőmérséklet alatt jelentkeznek ilyen hangok. Bár nekem csak a himbák ciccegtek! Most 15w-50-et hasznalok.(elf)
Értem. Köszi a választ. Ismerőstől vettem a motort, ő előtte azt hosem repsol 10w40-el használta, de azt mondták neki hogy az nem az igazi. Aztan a yamaha szervízben mondták neko tegyen bele yamahalugot 20w50-et. De szerintem eléggé sűrű olaj ez. Zsír új amúgy benne az olaj, úgy adta el hogy lecserélte, de ez ilyen kimérős olaj volt a szervízben. Gondoltam rá hogy lecserélem lecserélem majd ezt az olajat, de elég drága is ez az olaj elvileg, meg teljesen új is. Nem tudom hogymaradjon e vagy tegyek bele hígabbat. Igazából télen nem használom, csak tegnap már beindítottam.
Jobban elgondolkozva a DRZ-n is volt egyrövidkeideig hasonló, de jóval halkabb hang vezlánc csere után, de kb 50 km után megszűnt. Akkor a szerelő úgy magyarázta, hogy racsnis a vezlánc feszítő, de a lánc pont olyan hosszú, hogy két borda között áll meg a biztosító racsni, ilyenkor lehet hangja. Ha kicsit igazodik a vezlánc ez megszűnik. Így is lett, de ott tudtuk,h új a lánc! A tiedben lehet rosz a feszítő is pl: törött rugó, vagy túlnyúlt lánc. Meg kell nézni. A láncot a hengerfej szerelő ablakán keresztül könnyen meg lehet nézni, a feszítő is kivehető egyszerűen!
A 20W-50-es olajnak hideg van még! +10 celsius alatt tapasztalni fogod. tegyél bele később 15W-50-et, azzal 0 celsiusig nem lesz gond. Ez sem probléma csak nem szabad forgatni, amíg meg nem melegszik picit az olaj.
Vagy esetleg lehet lassan felépülő olajnyomás? Jobboldalt az olajszűrő fedelén van felül egy csavar. Elvileg azzal tudom ellenőrizni, hogy van e olajnyomás igaz? Azt kitekerem indításkor és megnézem, hogy mennyi idő mire elkezdi nyomni az olajat kifelé?
Videó alapján mi csöröghet? Kb 8-10 másodpercig egyenletes folyamatos csörgő hang, ami hirtelen megszűnik. Csak hidegindításnál adja. Ma 7 fok volt mikor beindítottam, 20w50 olaj van benne, ez az olaj elvileg plusz 5 fok kinti hőmérséklet felett használható. A motor amúgy elég jó, bár 56 ezer km van benne, de 3 hónap állás után így indult mint ahogy a videón látható. Nem füstöl, tökéletes. Egyedül ez a csörgő hang zavar. Szelep hang lehet ez? Vagy vezérműlánc? Videón amúgy durvábbnak hangzik a dolog, telefonos felvétel. Élőben nem ennyire durva a zörgés.
Mintha csak magunkat láttam volna 20 évvel ezelőtt, mit ki kellett bírni szerencsétlen dr600, xt600, klr600, xr600, tt600 és társaiknak. :)
Szögeltük, reszeltük, hegesztettük őket csak még 1 napot bírjon csak még egyet csak még1......., szegények mentek multiszuper, botond, finish, szóval ami volt otthon csak legyen meg a szint. :D
Viszont aki túlélte és nem is törte össze magát úgy, hogy elmenjen a kedve a motorozástól az megtanult motorozni.