Hát nem tudom. Stemplisnek is igaza lehet, de én tomi felé tendálok jobban. Én nemrég cseréltem a termosztátot lengyelre, amíg csak - pár fokok voltak jó is volt stabil 88 fok körül állt a dolog. De tegnap hajnalban a jó -10 vagy több fokban biza- ahogy észre vettem volt az 20 km is mire egy jót nyitott. Tegnap este -7 volt egyik jó barátném Opel Corsája szerint és - érdekes 25 km út után sem volt a víz több 80 foknál neki- elkapta a Felicia betegséget?? Abban is igaza van Tominak hogy a 98 utáni feliknél akkora felületen kap hűtést, hogy az biza emberes!
Ne feledjük, ugra bugrálhatsz te sokat is ha -10 fok van, akkor sem fogsz úgy átmelegedni mint a 20 fokos szobában. Sztem egy hűtőtakaró megoldhatja a pár fokos hőfok problémákat. Már mint 80- vagy 88...
nem vágom, hogy pontosan hogy van ez, de tapsztalat, hogy tud "félig" elromlani is egy termosztát. nem zár be teljesen, vagy lustán zár, kicsit átenged, vagy ilyesmi.
Járt már valaki ma Bp-en a városban? XIV, XIII, IX, VIII ker. Mi a helyzet? tegnap a Hungárián azt hittem, tökön szúrom magam, mert sosem érek haza.
'99-es Feliciához keresek kardánboxot. Ha lehet nem pohártartósat, - de az se nagy gáz. Jó állapotú legyen!!Kép is jó lenne róla... HA van valakinek ilyen kérem szóljon! Köszönöm!!!
szerintem ha rossz a termosztátom és nyitva van akkor nem hogy 60 ra de még 40 re sem menne fel a viz -10 ben én 75 80 al megyek folyamatosan nem araszolok másik ha rossz a termosztát akkor melegedni kellene a termosztát után is a csönek de nem melegszik akkor mi a rossz meg ne felelycsétek el hogy a 98 utáni feliciának milyen a hütörácsa menyi levegö megy ott be és menyi a régi hütörácson.
Igen, "stemplis"-nek tökéletesen igaza van. Egy jó termosztátnak mindegy, hogy a külső hőmérséklet milyen. A lényeg, hogy a hűtőben lévő víz hőfoka mindíg alacsonyabb legyen a termosztát nyitó hőmérsékleténél. Nyáron erről a menetszél, ennek hiányában a ventilátor gondoskodik. A termosztátokon mindíg van egy kis furat, amin keresztül lehetővé válik egy állandó kismértékű cirkuláció, így a teljes rendszeren belül biztosítja a vízpumpa és a vízhőfok által kialakult hűtővíz nyomást.
"peterstyle"-vel abszolut egyetértek, előbb megismerni, megérteni, aztán hozzányúlni. Ne legyünk "hályogkovácsok". Azért van a fórum, hogy mások sok tapasztalatából mi is tanuljunk valamit.
Hülyeség, hogy lassan melegszik...., főúton 10km után 90 fokon kell lennie, még úgy is, ha megy a fűtés. Az, hogy hideg van , a termosztát működését nem befolyásolja, max annyiban, hogy később nyit, és hamarabb zár, de akkor is 88-90 foknál kell nyitnia!!
Egyszóval összfoglalva rossz a termosztátod, a tomi 01-é pedig még rosszabb...
Az ősszel az enyém is így viselkedett, 80-83foknál nem ment fel jobban , aztán szétszedtem és "megjavítottam". Azóta tökéletesen működik, termosztátnyitásnál a -11fokban sem megy lejebb 85 foknál. De a lényeg, hogy nyitni mindig 89-90 foknál kezd, +15foknál is akkor nyitott, meg most is akkor nyit.... szóval az hülyeség, hogy kint hideg van, és azért nem megy fel a vízhőfok 90 fokra!
Ha érdekel a leírás , hogy mit csináltam vele, emailben el tudom küldeni. Képek is vannak hozzá.
Okos ember ebben a témában nem vagyok, meg nem is pontosan értem, mire gondolsz amikor azt kérdezed, hogy milyen rendszerű, de elmondom, amiről azt hiszem, hogy tudom. :)
Ahogy te is láttad, nincs elosztó, megszakító, stb. Van egy jeladó (ha jól tudom, a lendkerékről veszi a jelet), meg nyilván egy csomó szenzor, ami mindenféle paramétert figyel (pl. gázpedál állás, a motor légnyelése, hőmérséklet, fordulatszám,...) és ezek alapján az ECU kiolvassa egy beprogramozott "térképről" azt a befecskendezési és gyújtási adatot, ami a legközelebb van a pillanatnyi értékekhez.
Én úgy tudom, hogy a computer nem "kiszámolja" ezeket, hanem kikeresi, hogy a rengeteg előre beprogramozott üzemállapotra vonatkozó érték közül melyik a leginkább az adott viszonyhoz legjobban illeszkedő érték. De lehet, hogy nem jól tudom.
Na, aztán a spriccniknek adja a jelet, hogy mennyi ideig nyissanak (a nyomás szerintem elvileg állandó), a sortrafónak meg a megfelelő időben a delejt nyomja, hogy a szikrát jókor dobják a gyertyák.
Na, talán sikerült akkora baromságokat leírnom, hogy erre majd reagál valami gépjárműipari mérnök ijedtében. :))
Jaja! Ahogy Tomi is mondá- ebben a hidegben nem lesz neked 90 fokos vízed- gondolj csak bele ma reggel is volt vagy -10 vagy még több fok!! Ne várd hogy szerencsétlen melegedjen ebben a hidegben. Takard ki a hűtőt aztán úgy talán jó lesz!
Addig oké, hogy a computer-nek van egy bizonyos feszültség miniuma (valami 8,x Volt vagy 9V rémlik) ameddig tud dolgozni. Viszont a kolléga azt írta, hogy 5-ször indítózott, miután lefulladt a motor. Márpedig az az aksi, ami már az ECU-t sem tudja kiszolgálni, kizárt, hogy képes lenne önindítózásra.
Nekem a leírás alapján üzemanyagellátási gondnak tűnik.
Tényleg lehet töltés baja is. Nekem mikor döglődött a generátorom csinált olyat hogy nem tudtam neki gázt se adni csak alapjáraton járt és szépen megállt, mikor töltöttem az aksiba menet megint míg le nem merült, először csak kihagyogatott, után nem reagált a gázra és leállt, közbe meg a műszerfal világítása is villogott, ha nagyobb fogyasztót kapcsoltam be leállt, generátor csere után jó lett minden. Nekem ez csinált hasonlót, persze sok más is lehet.
Nem tömték be véletlenül a tank lélegző nyílását (már ha van ilyen még a Feliciákon)? (Ha van értelme az ötletnek: leszedett tanksapkával tovább megy?)
Gondolom ez is lehet sokmindentől... Pl. benzinszűrő, lecsökkent benzin nyomás (döglődő pumpa), víz a tank aljáról ;) stb... Abszurd ötletnek elektronikai anomáliák: - beázott biztosíték tábla (ott van a benzin szivattyú reléje is, nem?) - döglődő szivattyú kapcsoló relé Tényleg, leálláskor a többi elektromos fogyasztó mit csinált? A többiek majd kiegészítik, ha van valami specifikus ötlet.
én nem lennék biztos benne hogy rossz a termosztát nekem ebbe a hidegbe 60 65 nél nem melegeb a motor le takartam az elejét a teljes hütöt és igy 85 kb
Sziasztok! Srácok nagy a gond a 98as 40 kwos benzines feliciámmal:S Máma nagyba tartok hazafelé, egyszercsak ujra elöjött az a problémája, hogy tartom a gázt de egyszercsak leesik a fordulatszám , és csak a kuplungolás segit rajta. de ezuttal le is fulladt a kocsi, és kb 5ödik inditozásra pöffent be. mi lehet a baja?:S első 4 inditozásnál, beindult félig meddig, szoval egy picit felpörgött a motor de le is állt rögtön. Ötlet javaslat, hozzászolás? Köszönöm előre is a válaszokat! Üdv: Csabi
Pár napja kérdezősködtem, hogy vajon a termosztát okazta-e azt, hogy nem megy 80 fok fölé a víthőfok menet közben. Elmentem egy alkatrészboltba, volt 2400,-ért Wahler, 88 fokon nyitós. Azt mondta az eladó, hogy nem biztos, hogy rossza a termosztát, mert ezek a motorok lassan melegszenek..
Teljesen meg vagyok kavarva.
Szerintem termosztát a bajos. Lehet, hogy 80 fokos van benne (ilyen is létezik), vagy szar és előbb nyit, mert ha teljesen nyitva lenne, akkor meg se nagyon mozdulna a mutató ebben a hidegben. ha olyan 75-80 fok (hőmérő szerint) körül megfogom a csöveket, akkor a termosztátból a hűtőbe menő vastag cső meleg, a hűtő is langyos, meg a hűtőből visszatérő cső is. CSak a termosztát lesz az! Nem??? Amúgy ezek a szarok egy adott hőfokon egy pillanat alatt nyílnak, vagy csak úgy nyílogatnak folyamatosan.?
Nem áll szándékomban tuningolni, de szeretném megismerni a technikai háttereket a motorján, pl. hogy működik az MPi-s motor gyújtórendszere, azt is a motorelektronika állítja?
Egyet értek a véleménnyel, szerintem se éri meg buherálni a motort meg nagyon meghajtani se, gyárilag jól van az kitalálva, az út meg nem versenypálya.