Most egyfolytában üti a fejem, hogy takarítsam el a Phedra-t, és azonnal vegyek egy 9-3-ast.
És hihetetlen, de nekem a motorral sosem volt gondom, mindig ment, sosem hagyott az út szélén, pedig tudom, hogy kultúrkörnyezetben a Bosch Vp44PSG16 a legdurvább szitokszó.
Azért a Saab bukásához az GM is nagyban hozzájárult.
Egyetértek egyébként azzal, hogy keverték a gagyit a modernnel. Pl, ha csak a beltér kopogós műanyagjairól beszélünk. NEVS formájában azért kíváncsi vagyok, hogy mikor törnek be az EU-ba.
Nem mondtam olyat hogy az okozza, de lehetséges hibaforrás. A lengőkarok nem olcsóak, sőt, kifejezetten drágák. Célszerű lenne egy másik futóművest is megkeresni hogy megnézze, vagy akár egy Saab szervizt is. Ahogy BmS is írta, célszerű korábbi hozzászólásokat is megnézned. Többször idézték vissza Anti leírásait.
kormánymű biztosan nem, ott a kormánylegördülési sugárral lesz baj szerintem. Milyen felnijeid vannak? ET stimmel? Toronycsapágyak jók, nincsenek sérülve/torzulva?
Kormánymű úgy lehet esetleg, hogy el tud mozdulni a helyén, vagy maga a rögzítője görbül, ami ugye annak a platformnak elég gyenge pontja volt. Volt is hozzá egy utólag szerelhető kormánymerevítő.
Mi nem vagyunk futóműre kihegyezve. Van ugyan egy kollégám, aki sokáig futóművezett, de sem emelőnk, se futóműállítónk, se lengéscsillapító vizsgálati lehetőségünk nincs.
Ha egy szakinak sincs előrevivő ötlete, és minden kötél szakad, esetleg ránézhetünk. Hátha...
Érdekes, hogy a Saab milyen mesterien ötvözte a megkövesedett, gagyi, ócska megoldásokat a szupermodernnel.
Saab nélkül nem tartana itt a turbómotor, elévülhetetlen érdemei vannak, 1974-től kapuzárásig csiszolgatta a technikát, a Porsche mellett fejlesztésben a Saab volt a király. Ezen kívül is egy csomó innováció fűződik a Saabhoz, a fűtött ülésektől a közvetlen gyújtásig, az oldalvédelemtől a kombinált ablak/fényszóró mosóig....
Egy tisztelgő fejhajtás mindenképpen jár, le a kalappal.
A másik oldalon meg ott van a 900-asok érthetetlen építési módja (motor a váltó fölött, magasan van a súlypont). Amikor mások már rég 4-5-6 fokozatú automata váltót raktak az autóikba, a 900-asban 3!! fokozatú volt! (És meg tudták etetni a néppel! Nekünk is volt.)
Aztán ott volt a 9000 merev hátsó hídja, adott esetben egy nagyteljesítményű, sportos motorral kombinálva. (Nekem is volt)
Aztán ott az "egyszerű, ócsó" futómű, a McPherson (MacPershon), ezt biggyesztették be a csúcs 9.5 Aerokba is, ami hozzápiszkálás nélkül is 260 lovas volt. (Nekem is több volt belőle.)
(Mire felébredtek, meghallották az idők szavát, késő volt. A második generációs 9.5 -2010- futóműve sokkal jobb, csak éppen elkéstek vele egy bő évtizedet, csődbe mentek)
A Saab mindenesetre hosszú ideig ügyesen el tudta magát adni, beltérben is, reklámanyagokban is erősen rájátszott a cég korábbi repülőgépes múltjára. Erősen hangsúlyozta a "biztonságos autó" megjelölést, ami szövegnek nem volt rossz. Ehhez képest a 2009-es 9,5 kombimban négy légzsák volt, a hasonó árú, kategóriájú más járgányokban meg 8, vagy éppen tíz.
Egyébként a kormánytépkedést csak megerősíteni tudom. Ha hosszanti nyomvájúra térsz át előzésnél egy padlógázas kidörrenessel, elég masszíva kell kapaszkodni a kormányba.
Még egy szösszenet: "jobb" McPershon is készült, egy fejlesztés eredményeképp pl. ez kerül(t) egyes sportautókba. Pl. éppen a Focusba, RevoKnuckle néven, a Renault sportautóiba, itt ISAS, ez volt a megboldogult "új" 9,5-ben és az Opel Insignia OPC-ben HiPerStrut néven. Lényege: a gólyalábtól függetlenül tud szögben elfordulni (kormányzás) az első kerék.
A kettős keresztlengőkar ezeknél is drágább, de jobb is.
Olvassatok vissza. Jó pár éve már sokan ragozták ezt a témát.
Eleve: elől a McPershon-nak vannak előnyei (kis helyigény, alacsony gyártási költségek), de messze nem az a kategória, mint pl. a kettős keresztlengőkaros megoldás. Forma1-ben pl. még véletlenül sem lehet látni McPhersont.
Ha egy nagy nyomatékú motor elől hajt, és McPherson van elől, az eleve nem jó hír. A 9,5 Aero-k 260 lóerejéhez pl. ez nem az igazi. Lehet faragni a futóművön, jobb lehet, jó nem annyira. Tökös indulásnál ki akarja szedni a kormányt a kezedből, egy fullgázos előzésnél is érdekes dolgokra képes.
Mindamellett van eltalált McPherson is, pl. Ford Focus.
Instabil az eleje. Apró nyomvályú, a kormány kiakar ugrani a kezemből alig bírom megfogni. Induláskor nagy gáznál ugyanez. Fékezéskor ugyanez. 130 körül ugyanez. Mintha akarna menni mindenfelé.
Lengőkar cserék megvoltak, gumi/kerékcserék megvoltak. Négy futóműves, gumisok sora. És az autó ugyanazt csinálja. Tippeknek kaptam már kormányművet is. Csak a sok tipp eddig sokba került.
205/55R16-os gumik vannak rajta. Lassan azt hiszem a méret nem megfelelő, vagy már nem is tudom.
1.9ttid 2008 9.3 kabrio. Vector. Futomuves atnezte, gatlok elol ~80 hatul ~ 70 % amire azt mondta h az uj sem jobb. Viszont en pattogosnak es kormany mozdulatra pedig labilisnek, belengosnek erzem. Tisztaban vagyok vele h az auto "sarnehez" majd 2tonna.
De ugy gondolom ez nem normalis. Nagy sebessegnel egy renszarvas tesztnel tuti lerepulnek az utrol vele. Anno olvastam cikket, h a futomuve oktalanul kemeny de megsem eleg stabil.
Van ezzel valakinek tapasztalata? Esetleg a rugok vannak elgyengulve s egy rugo es gatlo csere segitene?
Minél bonyolultabbak az autók, annál inkább. Az esélyét jelentősen le lehet csökkenteni, teljesen kizárni nem. Mogadishuban a gyászos esemény előfordulásának esélye jóval nagyobb, mint Münchenben, de a legprecízebb német márkaszervizben is bejöhet.
A készített beállításán kellett butítani mert ugyanúgy kormolt. Aztán megnéztük a gyárit és azzal jó volt. Így a sajátján is finomított, így most bem füstöl.
Az injektor nyitás azon ami rajta volt szintén ilyen 20-30%-kal volt emelve.
Kicsit gyengébb lett ahhoz képest mint amilyen volt, de ez a járulékos veszteség.
Véletlen beszélgetéskor kiderült, hogy a szeptemberi Euroskills versenyen autószerlés / diagnosztika területen Magyarországot képviselő fiatal szakember "majdnem" szomszédod :-D
Erősen szurkolunk neki, az "Európa bajnok" akár magyar is lehet. (28 résztvevő ország!)
Képzeld a hideg indítás után az alapjáratot az EGR nem hagyja nyugodni, annak ellenére hogy új pierburg. Ami meglepő hogy az ECU-t már korábban kibontották. A rajta lévő matrica alapján hirsch performance csomagot kapott. A rigoteches srác megnézte és azt mondta hogy nem valami fényűző a beállítás. Elmondása alapján a lambda + 28%-al el van tekerve. Az injektor nyitás szintén és magasabb fordulaton a turbó is. Ezekhez nem mondott értékeket, de ennyit mondott egyelőre. A referencia szoftver alapján csinál egy beállítást majd rátöltjük és megnézzük hogy mi lesz. Legelsőnek a próba körön fel is tűnt neki hogy magasabb fordulaton nem fogy el a teljesítmény .
nem tudom melyik melyik ág, de az egyik elöl a zárhídon középtájon van felül, a másik a szervóolaj tartály környékén.... színes vagy fekete kupak van mindegyiken...