Hamisitá: " Két fiú, Szem és Kám neve a magyar nyelvben az utódra utal, valaki magja annak utódja! Szem a mag másik neve (búzaszem), és ugyanez Kám neve is,de fordítva! Kám neve fordítva mák, mak(k), vagyis mag! Noé utódai Szem, Kám és Jáfet a vízözönt követően az ismert népek ősapái, egyben a magjai is lettek! A harmadik fiú, Jáfet neve csak a mássalhangzóit figyelembe véve: JáFeT = J_F/V_T (f helyett v, az angol írás is megőrzött ilyen f/v váltást: the wife = a feleség, the wives = a feleségek), vagyis JóVeTő (mag)".
Na látod, pontosan ezért hiteltelen a magyar történelem, mert a megcsontosodott finnugristák még mindig ott ülnek székeikben, igaz lassan csak csontvázként!:-)))
Jó, amikor első szám harmadik személyben írsz magadról:-) Ezt kérlek szépen én írtam, bár gondolom költői volt a kérdés. Forrásom nincs, de ha azt vesszük hogy Jézus születését 5500-ra akarták kalibrálni, akkor az fix lehetett mind a bizánci, mind az alexandriai érában. A többi dátum szabadon változhatott. Az előző példámat kicsit számszerűsítve: az alexandriai éra 5500-as éve az etióp időszámítás kezdőévével esik egybe. Ha a 8 éves módosítással közelebb került Jézus születése a Caesari reformhoz és így 45 év lett a különbség, akkor feltételezhetjük, hogy előtte 53 év volt. Akkor ez átszámítva, az alexandriai érában 5447. A bizánci érában viszont már 5463-nak kellett lennie, ami már csak 37 évre van az 5500-as esztendőtől. Lehet, hogy ez örződött meg a pireneusi érában.
Pl.: amikor nagy buzgalommal átírták a könyveket az új írásmóddal és módosították az évszámokat, akkor Jézus születését meghagyhatták a 16 évvel kisebb dátummal, míg Caesar naptárreformja már az új, megnövelt dátummal szerepelt, "
Látom, ha egy kérdésre nem tudsz válaszolni, akkor rögtön kötözködsz. Tudom, hogy a másik az alexandriai volt, de végeredményben mind a kettő Bizáncban volt használatos. Reméltem, hogy nem kell túlragoznom, de gondolhattam volna, hogy ezen fogsz fönnakadni. Nyugodj meg ezt az alkotásodadt is olvastam... de nem rémlik, hogy lett volna rá magyarázat.
Ha jól rémik, szerinted Hispániában valamikor a XIII-XIV század között volt a betoldást, pont amíg használták a pireneusi érát. Gondolom van összefüggés a kettő között.
Visszatérve a 38 évhez, mert engem továbbra sem hagy nyugodni. Egy lehetséges magyarázat a bizánci időszámításban rejtőzhet, mégpedig az, hogy 16 évvel visszatolták a Teremtést. Talán nem véletlen, hogy Sevillai Izidor is a bizánci császárokhoz képest határozta meg a gót uralkodókat. Pl.: amikor nagy buzgalommal átírták a könyveket az új írásmóddal és módosították az évszámokat, akkor Jézus születését meghagyhatták a 16 évvel kisebb dátummal, míg Caesar naptárreformja már az új, megnövelt dátummal szerepelt, így az először feltételezett 53 év különbség nagyjából 38 lett. Ha már a két bizánci éránál tartunk, azt lehet tudni, hogy mi volt az ok, hogy 16 évvel módosították?
Értem, és az általad említett 18. század mit jelent, hogy akkor is használták még, vagy csak tudtak róla, hogy létezett. Illetve, forrásban az megjelik, hogy azonosították a julián érával, vagy csak egy utólagos történészi spekuláció? Továbbá azzal a bizonyos szűk 200 évvel hogy tudták szinkronba hozni, ha már nem AD-ben, hanem i.sz-ben számoltak és tartani kellett a 38 évet?
Érdekes, hogy a 323-324-et emelted ki, a mondandómból, ami a leglényegtelenebb része volt. A 38/53 év problematikája érthető?