csak elképzelhetetlennek tartom, hogy mondjuk 2-3x akkora cölöpmennyiség, mint normál altalaj esetén kellene, olyan mértékben megdrágítja a viaduktot, hogy 1000m viadukt drágább lesz, mint 1700m alagút.
Hangosan gondolkodok: Lehet, hogy a hegyen-völgyön áthaladó műtárgy súlya híd esetében nagyon koncentráltan adódik át a talajra, és a puha löszre nagy teherbírású alapozást építeni elég drága, ellenben az alagúttal, melynek nincs szüksége nagy teherbírású alapozásra?
Hmm... A hidas szakasz megépül 3,1 M/km áron, a következő szakasz viszont 1,1 M/km!!!
Ezek után kiváncsian várom a 5-47 szakasz és a folytatás árát. És felmerül a kérdés, hogy Alföld ide, Alföld oda, a többi pálya mi a geciért épül(t) ilyen drágán?
Amennyire tudom szinte az összes eleme része a távlati (25 éves) terveknek. Gondolom ebből reális az M8 és M100, az M0ny viszont igencsak kűzdelmes lesz.
A Papkeszi melletti különszintű az nem csomópont, hanem csak egy felüljáró. Aki Papkesziről akar Akarattyára menni, annak először el kell menni a régi útra, onnan jobbra Fűzfő felé a körforgalomig majd vissza az elkerülő úton.
Mi kb. két hete mentünk kerékpárral végig az úton a papkeszi felüljárótól a főkajári becsatlakozásig. Ha jól emlékszem volt a közúti felüljáró Papkeszinél(13-14km), egy földutas felüljáró Papkeszi és Főkajár között (10-11km környékén) és a vonatos felüljáró(3km). Ezen kívül egy szintbeli földutas keresztezés, ahol éppen enduro motorosok mentek keresztül(5km).
És van a szintbeli körforgalom a régi fűzfői elkerülő útnál, Papkeszitől nem messze. Innen a Fűzfőig tartó szakaszt nem ismerem.
Az elkerülőknél tartva, ha az agglomeráció létező elkerülő-terveit ( az m0-hoz hozzáadva az m4/8-at és m100/11-et) agymenés szintjén összerakjuk, impresszív rendszer jön ki; Prága kettős körgyűrűjét alázza, már-már madridi magasságokba tör..
Valószínűleg hasznosabb volna, ha kevesebb elkerülő épülne, de azok mind egy lendülettel végig el is készülnének. Persze akkor kevesebb város polgármestere lehetne büszke, hogy ő kiharcolt egy elkerülőt.
Első körben ilyen ami eszembe jut a 32-es el nem kerülő útja Jászberénynél, ami 2 km hiányában nem tudja a funkcióját betölteni, de 6 km-t különszintű vasúti felüljáróval megépítettek azért.
ez szinte az összes elkerülőről elmondható:
mivel ütemezve építik őket, amíg az utolsó ütem el nem készül többnyire használhatatlanok, így feleslegesen áll bennük a pénz...
A Papkeszi melletti biztos hogy különszintű, ott én is jártam. Nem láttam még végig az új 71-est, de a sokat kritizált szintbeli kereszteződések szerintem Papkeszi után lehetnek az első körfogótól. Innen már nem a leendő M8 nyomvonalán halad az új út, ez a 71-es rákötése lesz az M8-ra. Ha a Papkeszi-Aliga szakaszon is vannak szintbeli kereszteződések, az tényleg gáz.
Azért ne legyünk telhetetlenek, ez volt a legfontosabb szakasz, és a következő ütem az M7 csopmópontig lesz 2x2-es kialakítással. Tenyleg arról nincs infó hogy ezt mikorra tervezik?