Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fischi Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7735
Légteleníteni a jeladónál tudod. Töltőd a löttyöt bele, és a jeladó lyuknál látod ahogy emelkedik a víz szintje- mikor a jeladó lyuk pereme felé van a víz- bedugod a jeladót a helyére és a tágulási tartályban a min- és max jel közé lövöd a szintet- ennyi.

A termosztát egy hőfokon nyit de - 10 fokokban ne várd hogy az össznépi hőfok 80- 85 foknál feljebb legyen- eccerűen anniyra visszahűti a jeges levegő a vizet hogy nem tud 80-85 fok fölé menni a hőmérséklet. Ki kell takarni azt ennyi.

Stemplis kollegánál kiváncsi leszek nyáron majda hőfokra a buhera mártrix termosztáttal!:PPP
Előzmény: bordoLX (7730)
Adm Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7734
barati korben van.
Előzmény: Tizedes82 (7732)
Adm Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7733
nem kene am tul sokat visszaolvasnod...
Előzmény: bordoLX (7730)
Tizedes82 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7732
Van itt valakinek dízelje?
Tizedes82 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7731
Szavesztok! Úgy néz ki ismét feliciás leszek. (nem tudok elszakadni tőle) Most egy 1.9-es dízel gazdája leszek,remélem beválik.Majd írok,de elvileg kedden nálam lesz.
bordoLX Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7730
Megkaptam a leírást, köszi szépen. Majd nekifogok valamikor, de szerintem cserélni fogom. Még annyi kérdésem lenne, hogy ha a végén újra feltöltöd fagyállóval (gondolom a tágulási tartályon keresztül), akkor hogy kell légteleníteni? úgy hallottam, hogy magát légteleníti, de már olvastam olyat is, hogy a vízhőfok jeladónál kell feltölteni, hogy ne legyen levegős.

Amúgy meg a vitához annyit, hogy akár mennyire is hideg van, a termosztátnak akkor is egy adott hőmérsékleten kell nyitni.
Előzmény: stemplis (7728)
Fischi Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7729
Na akárhogy is van- életemben nem gondoltam volna hogy én eccer majd a vízhőfok mérőt fogom skubizni egy otóban az út helyett:)))) Érdekes:D
Előzmény: stemplis (7728)
stemplis Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7728

Abban egyetértek veled, hogy ilyen hidegben sokkal nehezebben megy fel a vízhőfok. Sőt, ha jó hideg szembeszél fúj, akkor  akár a bekapcsolt fűtés is lehűti a vizet anélkül, hogy nyitna a termosztát.

De mint irtad, a tiéd 88foknál nyit és tegnap  20km után érte el nagynehezen a nyitási hőfokot... Szóval épp erről beszéltem  eddig is, ha jó a termosztát akkor mindig 90 fok körül nyit, lehet -20 fok vagy +30 fok. Csak a hidegben ritkábban, a melegben pedig gyakrabban nyit.

Az viszont marhára nem érdekli a termosztátot, hogy a hűtő mekkora és milyen nagy felületen kap hűtést:)

 

A hűtőtakaró funkciójáról: pontosan úgy van, ahogy a végén írtad, hűtőt azért szokták letakarni, hogy a termosztátnyitás után ne hűljön le benne nagyon a víz. Mert akkor minden nyitás után túlságosan visszaesik az üzemi hőfok.

 

 

Előzmény: Fischi (7725)
stemplis Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7727

A termosztátodnak nem az a baja, hogy folyamatosan nyitva van, hanem az , hogy túl hamar kinyit. 

Abban egyetértek veled, hogyha folyamatosan nyitva lenne, akkor meg sem mozdulna a hőfokmérőd mutatója. Na mindegy, nem akarok én ezen vitatkozni, csak javasolni akartam, hogy csinálj vele valamit.

Előzmény: tomi 01 (7721)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7726
srácok tud e valaki a szárcsa73 nevü társunkról a telefon száma kellene mailre nem válaszol
Fischi Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7725
Hát nem tudom. Stemplisnek is igaza lehet, de én tomi felé tendálok jobban. Én nemrég cseréltem a termosztátot lengyelre, amíg csak - pár fokok voltak jó is volt stabil 88 fok körül állt a dolog. De tegnap hajnalban a jó -10 vagy több fokban biza- ahogy észre vettem volt az 20 km is mire egy jót nyitott. Tegnap este -7 volt egyik jó barátném Opel Corsája szerint és - érdekes 25 km út után sem volt a víz több 80 foknál neki- elkapta a Felicia betegséget?? Abban is igaza van Tominak hogy a 98 utáni feliknél akkora felületen kap hűtést, hogy az biza emberes!

Ne feledjük, ugra bugrálhatsz te sokat is ha -10 fok van, akkor sem fogsz úgy átmelegedni mint a 20 fokos szobában. Sztem egy hűtőtakaró megoldhatja a pár fokos hőfok problémákat. Már mint 80- vagy 88...
daVeFR Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7724
nem vágom, hogy pontosan hogy van ez, de tapsztalat, hogy tud "félig" elromlani is egy termosztát. nem zár be teljesen, vagy lustán zár, kicsit átenged, vagy ilyesmi.

Járt már valaki ma Bp-en a városban? XIV, XIII, IX, VIII ker. Mi a helyzet? tegnap a Hungárián azt hittem, tökön szúrom magam, mert sosem érek haza.
Előzmény: tomi 01 (7721)
vaczics Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7723
Hali stemplis! Engem is érdekelne, hogyan csináltad meg a termosztátot:) emailcimem: vaczics@gmail.com Előre is köszi!
Előzmény: stemplis (7720)
józsi1966 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7722
'99-es Feliciához keresek kardánboxot. Ha lehet nem pohártartósat, - de az se nagy gáz. Jó állapotú legyen!!Kép is jó lenne róla... HA van valakinek ilyen kérem szóljon!
Köszönöm!!!
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 7721
szerintem ha rossz a termosztátom és nyitva van akkor nem hogy 60 ra de még 40 re sem menne fel a viz -10 ben én 75 80 al megyek folyamatosan nem araszolok másik ha rossz a termosztát akkor melegedni kellene a termosztát után is a csönek de nem melegszik akkor mi a rossz meg ne felelycsétek el hogy a 98 utáni feliciának milyen a hütörácsa menyi levegö megy ott be és menyi a régi hütörácson.
stemplis Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7720

Küldtem a mailt, majd nézd meg átment-e.

Előzmény: bordoLX (7719)
bordoLX Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7719
Köszi a segítséget.

Jó volna, ha tudnál valami infot küldeni.

Az e-mail címem: liborlasz@gmail.com

Előzmény: stemplis (7716)
gyvelholm Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7718

 Igen, "stemplis"-nek tökéletesen igaza van. Egy jó termosztátnak mindegy, hogy a külső hőmérséklet milyen. A lényeg, hogy a hűtőben lévő víz hőfoka mindíg alacsonyabb legyen a termosztát nyitó hőmérsékleténél. Nyáron erről a menetszél, ennek hiányában a ventilátor gondoskodik. A termosztátokon mindíg van egy kis furat, amin keresztül lehetővé válik  egy állandó kismértékű cirkuláció, így a teljes rendszeren belül biztosítja a vízpumpa és a vízhőfok által kialakult  hűtővíz nyomást.

"peterstyle"-vel abszolut egyetértek, előbb megismerni, megérteni, aztán hozzányúlni. Ne legyünk "hályogkovácsok". Azért van a fórum, hogy mások sok tapasztalatából mi is tanuljunk valamit.

PeterStyle Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7717
Köszi szépen! Amúgy szeretem nagyon a gépeket, sokat szereltem is, de ezek az új dolgok addig nem hagynak nyugodni míg meg nem értem hogy mükszik :D
Előzmény: daVeFR (7713)
stemplis Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7716

Hülyeség, hogy lassan melegszik...., főúton 10km után 90 fokon kell lennie, még úgy is, ha megy a fűtés. Az, hogy hideg van , a termosztát működését nem befolyásolja, max annyiban, hogy később nyit, és hamarabb zár, de akkor is 88-90 foknál kell nyitnia!!

Egyszóval összfoglalva rossz a termosztátod, a tomi 01-é pedig még rosszabb... 

Az ősszel az enyém is így viselkedett, 80-83foknál nem ment fel jobban , aztán szétszedtem és "megjavítottam". Azóta tökéletesen működik,  termosztátnyitásnál a -11fokban sem megy lejebb 85 foknál. De a lényeg, hogy nyitni mindig 89-90 foknál kezd,   +15foknál is akkor nyitott, meg most is akkor nyit....  szóval az hülyeség, hogy kint hideg van, és azért nem megy fel a vízhőfok 90 fokra!

Ha érdekel a leírás , hogy mit csináltam vele, emailben el tudom küldeni. Képek is vannak hozzá.

 

Előzmény: bordoLX (7700)
daVeFR Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7715
Meg gondolom, van ott még kismillió pillempatty meg bizgentyű. ;)
Előzmény: tomi 01 (7714)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7714
szerintem is valami ilyesmi csak kifelejteted a kopogás érzékelöt
Előzmény: daVeFR (7713)
daVeFR Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7713

Okos ember ebben a témában nem vagyok, meg nem is pontosan értem, mire gondolsz amikor azt kérdezed, hogy milyen rendszerű, de elmondom, amiről azt hiszem, hogy tudom. :)

 

Ahogy te is láttad, nincs elosztó, megszakító, stb. Van egy jeladó (ha jól tudom, a lendkerékről veszi a jelet), meg nyilván egy csomó szenzor, ami mindenféle paramétert figyel (pl. gázpedál állás, a motor légnyelése, hőmérséklet, fordulatszám,...) és ezek alapján az ECU kiolvassa egy beprogramozott "térképről" azt a befecskendezési és gyújtási adatot, ami a legközelebb van a pillanatnyi értékekhez.

Én úgy tudom, hogy a computer nem "kiszámolja" ezeket, hanem kikeresi, hogy a rengeteg előre beprogramozott üzemállapotra vonatkozó érték közül melyik a leginkább az adott viszonyhoz legjobban illeszkedő érték. De lehet, hogy nem jól tudom.

Na, aztán a spriccniknek adja a jelet, hogy mennyi ideig nyissanak (a nyomás szerintem elvileg állandó), a sortrafónak meg a megfelelő időben a delejt nyomja, hogy a szikrát jókor dobják a gyertyák.

 

Na, talán sikerült akkora baromságokat leírnom, hogy erre majd reagál valami gépjárműipari mérnök ijedtében. :))

Előzmény: PeterStyle (7712)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7712
Na valaki okos ember leírná hogy milyen rendszerű a gyújtása az MPi-nek? mert ezen már az elosztó helyén csak egy fedő van amit 2 csavar fog.
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7711
Van lélegzője a tanknak, azonnal a beöntő alatt van 1 kis furat, ha nem tömődött még el.
Előzmény: keresztg (7705)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7710
Amúgy meg biztos hogy igazad van, nekem nem tekerte az önindítót már.
Előzmény: daVeFR (7707)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7709
Nem vagyok szerelő, azért írtam a végére hogy más is lehet, ezekhez az agyonelektronikázott masinákhoz nem igen értek.
Előzmény: daVeFR (7707)
Fischi Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7708
Jaja! Ahogy Tomi is mondá- ebben a hidegben nem lesz neked 90 fokos vízed- gondolj csak bele ma reggel is volt vagy -10 vagy még több fok!! Ne várd hogy szerencsétlen melegedjen ebben a hidegben. Takard ki a hűtőt aztán úgy talán jó lesz!
Előzmény: bordoLX (7700)
daVeFR Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7707

Addig oké, hogy a computer-nek van egy bizonyos feszültség miniuma (valami 8,x Volt vagy 9V rémlik) ameddig tud dolgozni. Viszont a kolléga azt írta, hogy 5-ször indítózott, miután lefulladt a motor. Márpedig az az aksi, ami már az ECU-t sem tudja kiszolgálni, kizárt, hogy képes lenne önindítózásra.

 

Nekem a leírás alapján üzemanyagellátási gondnak tűnik.

Előzmény: PeterStyle (7706)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.19 0 0 7706
Tényleg lehet töltés baja is. Nekem mikor döglődött a generátorom csinált olyat hogy nem tudtam neki gázt se adni csak alapjáraton járt és szépen megállt, mikor töltöttem az aksiba menet megint míg le nem merült, először csak kihagyogatott, után nem reagált a gázra és leállt, közbe meg a műszerfal világítása is villogott, ha nagyobb fogyasztót kapcsoltam be leállt, generátor csere után jó lett minden. Nekem ez csinált hasonlót, persze sok más is lehet.
Előzmény: vaczics (7701)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!