Légteleníteni a jeladónál tudod. Töltőd a löttyöt bele, és a jeladó lyuknál látod ahogy emelkedik a víz szintje- mikor a jeladó lyuk pereme felé van a víz- bedugod a jeladót a helyére és a tágulási tartályban a min- és max jel közé lövöd a szintet- ennyi.
A termosztát egy hőfokon nyit de - 10 fokokban ne várd hogy az össznépi hőfok 80- 85 foknál feljebb legyen- eccerűen anniyra visszahűti a jeges levegő a vizet hogy nem tud 80-85 fok fölé menni a hőmérséklet. Ki kell takarni azt ennyi.
Stemplis kollegánál kiváncsi leszek nyáron majda hőfokra a buhera mártrix termosztáttal!:PPP
Szavesztok! Úgy néz ki ismét feliciás leszek. (nem tudok elszakadni tőle) Most egy 1.9-es dízel gazdája leszek,remélem beválik.Majd írok,de elvileg kedden nálam lesz.
Megkaptam a leírást, köszi szépen. Majd nekifogok valamikor, de szerintem cserélni fogom. Még annyi kérdésem lenne, hogy ha a végén újra feltöltöd fagyállóval (gondolom a tágulási tartályon keresztül), akkor hogy kell légteleníteni? úgy hallottam, hogy magát légteleníti, de már olvastam olyat is, hogy a vízhőfok jeladónál kell feltölteni, hogy ne legyen levegős.
Amúgy meg a vitához annyit, hogy akár mennyire is hideg van, a termosztátnak akkor is egy adott hőmérsékleten kell nyitni.
Abban egyetértek veled, hogy ilyen hidegben sokkal nehezebben megy fel a vízhőfok. Sőt, ha jó hideg szembeszél fúj, akkor akár a bekapcsolt fűtés is lehűti a vizet anélkül, hogy nyitna a termosztát.
De mint irtad, a tiéd 88foknál nyit és tegnap 20km után érte el nagynehezen a nyitási hőfokot... Szóval épp erről beszéltem eddig is, ha jó a termosztát akkor mindig 90 fok körül nyit, lehet -20 fok vagy +30 fok. Csak a hidegben ritkábban, a melegben pedig gyakrabban nyit.
Az viszont marhára nem érdekli a termosztátot, hogy a hűtő mekkora és milyen nagy felületen kap hűtést:)
A hűtőtakaró funkciójáról: pontosan úgy van, ahogy a végén írtad, hűtőt azért szokták letakarni, hogy a termosztátnyitás után ne hűljön le benne nagyon a víz. Mert akkor minden nyitás után túlságosan visszaesik az üzemi hőfok.
A termosztátodnak nem az a baja, hogy folyamatosan nyitva van, hanem az , hogy túl hamar kinyit.
Abban egyetértek veled, hogyha folyamatosan nyitva lenne, akkor meg sem mozdulna a hőfokmérőd mutatója. Na mindegy, nem akarok én ezen vitatkozni, csak javasolni akartam, hogy csinálj vele valamit.
Hát nem tudom. Stemplisnek is igaza lehet, de én tomi felé tendálok jobban. Én nemrég cseréltem a termosztátot lengyelre, amíg csak - pár fokok voltak jó is volt stabil 88 fok körül állt a dolog. De tegnap hajnalban a jó -10 vagy több fokban biza- ahogy észre vettem volt az 20 km is mire egy jót nyitott. Tegnap este -7 volt egyik jó barátném Opel Corsája szerint és - érdekes 25 km út után sem volt a víz több 80 foknál neki- elkapta a Felicia betegséget?? Abban is igaza van Tominak hogy a 98 utáni feliknél akkora felületen kap hűtést, hogy az biza emberes!
Ne feledjük, ugra bugrálhatsz te sokat is ha -10 fok van, akkor sem fogsz úgy átmelegedni mint a 20 fokos szobában. Sztem egy hűtőtakaró megoldhatja a pár fokos hőfok problémákat. Már mint 80- vagy 88...
nem vágom, hogy pontosan hogy van ez, de tapsztalat, hogy tud "félig" elromlani is egy termosztát. nem zár be teljesen, vagy lustán zár, kicsit átenged, vagy ilyesmi.
Járt már valaki ma Bp-en a városban? XIV, XIII, IX, VIII ker. Mi a helyzet? tegnap a Hungárián azt hittem, tökön szúrom magam, mert sosem érek haza.
'99-es Feliciához keresek kardánboxot. Ha lehet nem pohártartósat, - de az se nagy gáz. Jó állapotú legyen!!Kép is jó lenne róla... HA van valakinek ilyen kérem szóljon! Köszönöm!!!
szerintem ha rossz a termosztátom és nyitva van akkor nem hogy 60 ra de még 40 re sem menne fel a viz -10 ben én 75 80 al megyek folyamatosan nem araszolok másik ha rossz a termosztát akkor melegedni kellene a termosztát után is a csönek de nem melegszik akkor mi a rossz meg ne felelycsétek el hogy a 98 utáni feliciának milyen a hütörácsa menyi levegö megy ott be és menyi a régi hütörácson.
Igen, "stemplis"-nek tökéletesen igaza van. Egy jó termosztátnak mindegy, hogy a külső hőmérséklet milyen. A lényeg, hogy a hűtőben lévő víz hőfoka mindíg alacsonyabb legyen a termosztát nyitó hőmérsékleténél. Nyáron erről a menetszél, ennek hiányában a ventilátor gondoskodik. A termosztátokon mindíg van egy kis furat, amin keresztül lehetővé válik egy állandó kismértékű cirkuláció, így a teljes rendszeren belül biztosítja a vízpumpa és a vízhőfok által kialakult hűtővíz nyomást.
"peterstyle"-vel abszolut egyetértek, előbb megismerni, megérteni, aztán hozzányúlni. Ne legyünk "hályogkovácsok". Azért van a fórum, hogy mások sok tapasztalatából mi is tanuljunk valamit.
Hülyeség, hogy lassan melegszik...., főúton 10km után 90 fokon kell lennie, még úgy is, ha megy a fűtés. Az, hogy hideg van , a termosztát működését nem befolyásolja, max annyiban, hogy később nyit, és hamarabb zár, de akkor is 88-90 foknál kell nyitnia!!
Egyszóval összfoglalva rossz a termosztátod, a tomi 01-é pedig még rosszabb...
Az ősszel az enyém is így viselkedett, 80-83foknál nem ment fel jobban , aztán szétszedtem és "megjavítottam". Azóta tökéletesen működik, termosztátnyitásnál a -11fokban sem megy lejebb 85 foknál. De a lényeg, hogy nyitni mindig 89-90 foknál kezd, +15foknál is akkor nyitott, meg most is akkor nyit.... szóval az hülyeség, hogy kint hideg van, és azért nem megy fel a vízhőfok 90 fokra!
Ha érdekel a leírás , hogy mit csináltam vele, emailben el tudom küldeni. Képek is vannak hozzá.
Okos ember ebben a témában nem vagyok, meg nem is pontosan értem, mire gondolsz amikor azt kérdezed, hogy milyen rendszerű, de elmondom, amiről azt hiszem, hogy tudom. :)
Ahogy te is láttad, nincs elosztó, megszakító, stb. Van egy jeladó (ha jól tudom, a lendkerékről veszi a jelet), meg nyilván egy csomó szenzor, ami mindenféle paramétert figyel (pl. gázpedál állás, a motor légnyelése, hőmérséklet, fordulatszám,...) és ezek alapján az ECU kiolvassa egy beprogramozott "térképről" azt a befecskendezési és gyújtási adatot, ami a legközelebb van a pillanatnyi értékekhez.
Én úgy tudom, hogy a computer nem "kiszámolja" ezeket, hanem kikeresi, hogy a rengeteg előre beprogramozott üzemállapotra vonatkozó érték közül melyik a leginkább az adott viszonyhoz legjobban illeszkedő érték. De lehet, hogy nem jól tudom.
Na, aztán a spriccniknek adja a jelet, hogy mennyi ideig nyissanak (a nyomás szerintem elvileg állandó), a sortrafónak meg a megfelelő időben a delejt nyomja, hogy a szikrát jókor dobják a gyertyák.
Na, talán sikerült akkora baromságokat leírnom, hogy erre majd reagál valami gépjárműipari mérnök ijedtében. :))
Jaja! Ahogy Tomi is mondá- ebben a hidegben nem lesz neked 90 fokos vízed- gondolj csak bele ma reggel is volt vagy -10 vagy még több fok!! Ne várd hogy szerencsétlen melegedjen ebben a hidegben. Takard ki a hűtőt aztán úgy talán jó lesz!
Addig oké, hogy a computer-nek van egy bizonyos feszültség miniuma (valami 8,x Volt vagy 9V rémlik) ameddig tud dolgozni. Viszont a kolléga azt írta, hogy 5-ször indítózott, miután lefulladt a motor. Márpedig az az aksi, ami már az ECU-t sem tudja kiszolgálni, kizárt, hogy képes lenne önindítózásra.
Nekem a leírás alapján üzemanyagellátási gondnak tűnik.
Tényleg lehet töltés baja is. Nekem mikor döglődött a generátorom csinált olyat hogy nem tudtam neki gázt se adni csak alapjáraton járt és szépen megállt, mikor töltöttem az aksiba menet megint míg le nem merült, először csak kihagyogatott, után nem reagált a gázra és leállt, közbe meg a műszerfal világítása is villogott, ha nagyobb fogyasztót kapcsoltam be leállt, generátor csere után jó lett minden. Nekem ez csinált hasonlót, persze sok más is lehet.