Az oldalsó befúvók leginkább csak jól néznek ki :)
Az egyetlen használható funkciója, hogy a szellőző hármas fokozatában langyos levegőt lehel az ember fázós kezére.
Egy kis segítséget kérnék: Van valakinek bontott kesztyűtartó fedele eladó - sürgősben kéne mert elromlott a zár rugója, és így felnyitva tartja magát (szerencsére nem az enyémben) :)
Na végre egy ember, aki reálisan tud gondolkodni!:)
Így utólag már nem is értem minek magyarázkodtam itt a többieknek... Aki akar, az felőlem járhat hűtőtakaróval, meg 75 fokos vízzel is, meg ülhet a hideg autójában... meg is érdemli! ;)
Akkor az én autómmal mi a baj? 68-lovas beindítom simán közleked vele 2perc után már érezhető fűtés van kb 10km után beáll gyönyörűen középre a mutató araszolás után feljebb is megy ahogy kell aztán visszaáll középre. Ja és új elejű. Emberek nehogy már takargassuk. Venni kell egy normális termosztátot és nem bemagyarázni,hogy biztos hideg van azért nem melegszik. Meg "felicia betegség" istenem....
Nyáron ugyan olyan jól fog működni, mint a tiéd:)) A termosztát nem tudja, hogy kint nyár van vagy tél, neki egy adott ponton nyitni kell és kész;)
Azóta már többször előfordult, hogy dugóban araszoltam... a termo nyitott, venti bekapcs, víz lehült, termo bezárt, 93foknál nem tudott feljebb menni a vízhőfok.
Ne gondolj valami nagy buherálásra, kb. 5 másodperces művelet az egész, csak késleltetek a nyitási időponton és kész:)
Egyébként most a hidegben nekem is jobban lehül mint "normális" körülmények között. Nyitni 88-89foknál nyit, utána leesik 80 körülire, de aztán lassan feltornássza magát megint, és kezdődik elölről az egész.
Légteleníteni a jeladónál tudod. Töltőd a löttyöt bele, és a jeladó lyuknál látod ahogy emelkedik a víz szintje- mikor a jeladó lyuk pereme felé van a víz- bedugod a jeladót a helyére és a tágulási tartályban a min- és max jel közé lövöd a szintet- ennyi.
A termosztát egy hőfokon nyit de - 10 fokokban ne várd hogy az össznépi hőfok 80- 85 foknál feljebb legyen- eccerűen anniyra visszahűti a jeges levegő a vizet hogy nem tud 80-85 fok fölé menni a hőmérséklet. Ki kell takarni azt ennyi.
Stemplis kollegánál kiváncsi leszek nyáron majda hőfokra a buhera mártrix termosztáttal!:PPP
Szavesztok! Úgy néz ki ismét feliciás leszek. (nem tudok elszakadni tőle) Most egy 1.9-es dízel gazdája leszek,remélem beválik.Majd írok,de elvileg kedden nálam lesz.
Megkaptam a leírást, köszi szépen. Majd nekifogok valamikor, de szerintem cserélni fogom. Még annyi kérdésem lenne, hogy ha a végén újra feltöltöd fagyállóval (gondolom a tágulási tartályon keresztül), akkor hogy kell légteleníteni? úgy hallottam, hogy magát légteleníti, de már olvastam olyat is, hogy a vízhőfok jeladónál kell feltölteni, hogy ne legyen levegős.
Amúgy meg a vitához annyit, hogy akár mennyire is hideg van, a termosztátnak akkor is egy adott hőmérsékleten kell nyitni.
Abban egyetértek veled, hogy ilyen hidegben sokkal nehezebben megy fel a vízhőfok. Sőt, ha jó hideg szembeszél fúj, akkor akár a bekapcsolt fűtés is lehűti a vizet anélkül, hogy nyitna a termosztát.
De mint irtad, a tiéd 88foknál nyit és tegnap 20km után érte el nagynehezen a nyitási hőfokot... Szóval épp erről beszéltem eddig is, ha jó a termosztát akkor mindig 90 fok körül nyit, lehet -20 fok vagy +30 fok. Csak a hidegben ritkábban, a melegben pedig gyakrabban nyit.
Az viszont marhára nem érdekli a termosztátot, hogy a hűtő mekkora és milyen nagy felületen kap hűtést:)
A hűtőtakaró funkciójáról: pontosan úgy van, ahogy a végén írtad, hűtőt azért szokták letakarni, hogy a termosztátnyitás után ne hűljön le benne nagyon a víz. Mert akkor minden nyitás után túlságosan visszaesik az üzemi hőfok.
A termosztátodnak nem az a baja, hogy folyamatosan nyitva van, hanem az , hogy túl hamar kinyit.
Abban egyetértek veled, hogyha folyamatosan nyitva lenne, akkor meg sem mozdulna a hőfokmérőd mutatója. Na mindegy, nem akarok én ezen vitatkozni, csak javasolni akartam, hogy csinálj vele valamit.
Hát nem tudom. Stemplisnek is igaza lehet, de én tomi felé tendálok jobban. Én nemrég cseréltem a termosztátot lengyelre, amíg csak - pár fokok voltak jó is volt stabil 88 fok körül állt a dolog. De tegnap hajnalban a jó -10 vagy több fokban biza- ahogy észre vettem volt az 20 km is mire egy jót nyitott. Tegnap este -7 volt egyik jó barátném Opel Corsája szerint és - érdekes 25 km út után sem volt a víz több 80 foknál neki- elkapta a Felicia betegséget?? Abban is igaza van Tominak hogy a 98 utáni feliknél akkora felületen kap hűtést, hogy az biza emberes!
Ne feledjük, ugra bugrálhatsz te sokat is ha -10 fok van, akkor sem fogsz úgy átmelegedni mint a 20 fokos szobában. Sztem egy hűtőtakaró megoldhatja a pár fokos hőfok problémákat. Már mint 80- vagy 88...
nem vágom, hogy pontosan hogy van ez, de tapsztalat, hogy tud "félig" elromlani is egy termosztát. nem zár be teljesen, vagy lustán zár, kicsit átenged, vagy ilyesmi.
Járt már valaki ma Bp-en a városban? XIV, XIII, IX, VIII ker. Mi a helyzet? tegnap a Hungárián azt hittem, tökön szúrom magam, mert sosem érek haza.
'99-es Feliciához keresek kardánboxot. Ha lehet nem pohártartósat, - de az se nagy gáz. Jó állapotú legyen!!Kép is jó lenne róla... HA van valakinek ilyen kérem szóljon! Köszönöm!!!
szerintem ha rossz a termosztátom és nyitva van akkor nem hogy 60 ra de még 40 re sem menne fel a viz -10 ben én 75 80 al megyek folyamatosan nem araszolok másik ha rossz a termosztát akkor melegedni kellene a termosztát után is a csönek de nem melegszik akkor mi a rossz meg ne felelycsétek el hogy a 98 utáni feliciának milyen a hütörácsa menyi levegö megy ott be és menyi a régi hütörácson.