Nekem is ilyen gond volt, nem melegedett fel rendesen a hűtővíz. Elvittem márkaszervizbe, gyári eredeti termosztátot raktak bele. Most viszont láthatóan tovább melegszik 90 foknál, folyamatos 110-120-as tempónál is (régebben beállt hajszálpontosan 90 fokra, csak városban, dugóban melegedett tovább). Ez mitől lehet? (ja és 1.6-os motorról van szó)
Skoda felicia javítási könyvhöz tud valaki linket adni? Angol vagy magyar kellene. ("Skoda Felicia service and repair manual" ezt keresem de ha van más az is jó)
Vagy meg tudná valaki mondani, hogy akkumulátornál mennyi az a feszültség határ amitől már ugymond kuka az akksi?
Nehezen indult az autó mostnság (1 éves az akkumulátor valami "Freedom" van benne) Arra gyankaszom hogy rossz már az akkumulátor ezért rámértem. Zárta ajtókkal, álló motornál 12,1 V-ot mértem, járó motornál 14,1 szal a generátor jól tölt vissza elvileg.
Ford Fiestához ilyen adatokat találtam:
"12,7 V vagy ennél nagyobb = az akkumulátor jó állapotban van 12,6 V = a normál állapot 12,4 V vagy ennél kisebb = az akkumulátor rossz állapotban
3000/perc motor fordulatszámnál a feszültség 13,5-14,5 V kell legyen. Ez a generátor és a feszültségszabályzó működését bizonyítja. A generátorfeszültségnek (fedélzeti feszültség) nagyobbnak kell lennie az akkumulátor feszültségénél, hogy az akkumulátor menet közben töltődhessen"
Üdv mindenkinek Sok feliciás van itt hát megkérdezném mi lehet a gond az enyémmel. Indításkor felbőg a motor ha hideg ha meleg teljesen mindegy mintha felakadna a gázbowden de nem akad fel szerintetek mi lehet a hiba oka ? A típus :1.3 mpi
Ha valaki még nyárival jár... van egy garnitura téligumim Skoda Felicia-ra 165/80R13 Semperit WinterGrip 2db majdnem új, TopGrip 2db régebbi, de két évet is elmegy még. 13"x5,5" Sérülésmentes felnik, minimális rozsdával. 4x100x57. A gumi és felni egyben 6990 Ft darab ár. 30-366 7656 Bp. XII.ker.
Na meg a skandináv országokba is vittek feliciákat... akkor azokra hűtőtakarónak bizonyára egy jó vastag paplant tettek, sőt az is lehet, hogy hűtőt sem tettek bele, csak visszakanyarítottak egy csövet;)
Na.... Azért ez a termosztát nyit és szétrobban a motor nem úgy kell elképzelni.. Ajánlom,hogy aki még nem látott ilyet nézzen meg egyet egy edényben otthon vízben forralja meg. Látni fogja,hogy a termosztát a víz melegedésével fokozatosan nyílik és engedi át a vizet a hűtőből. Nem úgy van az,hogy 90fok katt és kinyílt. Tehát úgy keveredik össze,hogy nem zúdul egymásba. A Felicia alapból egy egyszerű és jól működő autó. Nem természetes télen a 70fokos hűtővíz. Sőt nem hiszem,hogy a gyárból a télen gyártott darabok is hűtőtakaróval voltak felszerelve. Egész egyszerűen meg kell oldani egy problémát és nem kókányolással.
Amikor nekem ezt csinálta akkor egy fordulatszám jeladó csere megoldotta a problémát.Mindenképpen vidd el hibakód olvasásra azzal kb 99%-ban kiderítik hogy mi a gond.
Először is, köszi Fischi a tippet de nem a kinyitással van a baj, hanem azzal, hogy tönkrement a "zár" és nem csukható le, illetve lecsukható, de nem marad úgy.
A hűtőtakarással kapcsolatban eddíg nem alkottam véleményt de én úgy gondolom, hogy felesleges.
Ha jó a termosztát (ami persze feliciánál nem mindíg jön össze) akkor tökéletesen kezeli a hideg víz-meleg víz problémát. Mivel nem csak nyitott vagy zárt áállapota van, hanem köztes is, a hőmérséklettől függően, így elméletileg folyamatosan szabályozzas az átfolyást. Ezzel együttazt gondolom, hogy amikor először nyit ki akkor egy kicsit valóban visszaeshet a hőmérséklet, mert a hűtő-körben lévő addíg még hideg víz is beszáll a keringésbe. De ez nyilván nem tart sokáig, és ha tényleg jó a termosztát akkor semmi szükség a hűtő takargatásra.
Saját tapasztalt, hogy az öreg favoritomnál még Én is szórakoztam vele, de hamar rájöttem, hogy csak azt érem el, hogy városi forgalomban túlmelegszik, így rábíztam a termosztátra a melót.
Ja még annyit...........Felícia kényes pontja a termosztát hőérzékelő jeladója..............lehet hogy a víz tuti hőfok csak a műszer mutat összevissza............érdemes aztvis kicserélni......
Ez a hűtő elé papirt tenni ez nemvalami jó ötlet...........eleve ha nem megy fel hőfok ott valami termosztát gond van,vizkövesedés a rendszerben stb..........annak ugy jónak kell lennie ahogy van papír nélkül bárhol bármikor gyári állapotban. A másik meg az ha beérsz városba araszolni ott meg nemkapja meg a megfelelő hűtést.........Nézd meg termoszátot és nyomasd át a rendszert is valami oldóval.........
Legtöbbször hosszú utakra használom az autót, autópályán közlekedek vele 110-120 km/h-ás sebesség mellett. Jónak tartjátok, ha egy kartonnal letakarnám mondjuk a hűtő felét, mert autópályán úgy 75-80 fokon marad csak a hőmérséklet, és ahogy lehajtok a pályáról, visszaesik a hőmérséklet olyan 60-ra is, ha jól emlékszem.
hosszú idő után újra benéztem, és visszaolvasgattam kicsit. Nos, ez a termosztátos dolog nagyon nem világos, megnéztem a linket is amit küldtettek (Totalcar cikk) de nem értek semmit. Azt írják, hogy télen, amikor nyit a termosztát, nem szabadna visszahűlnie a víznek??? :S
Nem hülyeség? Vagy lehet én értelmeztem rosszul...
Mert ugye indítás után a kis körforgásban kering a víz, és onnan is veszi a fűtést. Felmegy kb 90 fokra, amikor kinyit a termosztát, és akkor visszahűl a víz olyan 70-re, ami sztem abszolút normális, mert megnyitja a nagy keringési kört, és jéghideg víz áramlik a motorba. Én inkább azon töröm a fejem, hogy hogy a csudába nem robbantja szét az a mínusz akárhány fokos jéghideg víz a motort, mikor hirtelen beleömlik a 90 fokos helyére??........
Valamelyik Skodás fórumon szokott téma lenni. Sosem forralod fel a farost kartonpapír nélkül. :-) (tehát nagyjából : a menetszél hűti a hűtőn keresztül a motor által felmelegedett vizet; ha eltakarod a hűvösebb levegőt a hűtő elől, akkor hogy is fog lehűlni?)
A központizárra annyit tudok mondani hogy nekem mikor kiment 1 motor gyárit sehol se találtam, ezért vettem univerzálisat csak meg kell nézni hogy fér el benne, amúgy nem is drága én 1000 ft-ért vettem autóvillamossági boltban. Adnak hozzá leceket, lemezeket amikkel kis barkácsmunka után működött is.
Köszi szépen a leírást s a fáradtságot amit segítségemre fordítottál! :) Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre bár biztos vagyok benne, hogy lesz az eddig írtak alapján, ami számomra teljesen kézenfekvő, csakhát eddig nem votlam biztos az áldásos 90 fok körüli vízhőfok kérdésében. még1x köszi!!
Lenne egy két kérdésem.............adva van egy Felícia 1.3 MPI.......jár a motor szépen alapjáraton azt egyszercsak felpörög össze vissza 4-5 ezerig oda vissza stb"ezt akkor csinálja ha már bemelgszik jól a motor pl városban araszolásnál"azt utána pár perc esetleg egy ujrainditás és abbahagyja...mi lehet ennek az oka. Másik kérdésem az lenne hol tudnék jobb oldali első ajtóba központi zár müködtető motort venni olcsón?