Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

glx16 Creative Commons License 2009.12.25 0 0 7785
Nekem is ilyen gond volt, nem melegedett fel rendesen a hűtővíz. Elvittem márkaszervizbe, gyári eredeti termosztátot raktak bele.
Most viszont láthatóan tovább melegszik 90 foknál, folyamatos 110-120-as tempónál is (régebben beállt hajszálpontosan 90 fokra, csak városban, dugóban melegedett tovább).
Ez mitől lehet? (ja és 1.6-os motorról van szó)

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!
józsi1966 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7784
Békés boldog áldott szent karácsonyt kívánok mindannyiótoknak! Jó volt veletek!
Pogi78 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7783
NEkem nyáron is 70 fok volt a jellemző! :) Nem emlékszem, hogy gyakran láttam volna 90 körül.. :s
Előzmény: P.Motorsport (7769)
arthur877 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7782
Boldok Békés Karácsonyt minden kedves márkatársnak!
tmk_ Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7781
Sziasztok!

Skoda felicia javítási könyvhöz tud valaki linket adni? Angol vagy magyar kellene.
("Skoda Felicia service and repair manual" ezt keresem de ha van más az is jó)

Vagy meg tudná valaki mondani, hogy akkumulátornál mennyi az a feszültség határ amitől már ugymond kuka az akksi?

Nehezen indult az autó mostnság (1 éves az akkumulátor valami "Freedom" van benne) Arra gyankaszom hogy rossz már az akkumulátor ezért rámértem.
Zárta ajtókkal, álló motornál 12,1 V-ot mértem, járó motornál 14,1 szal a generátor jól tölt vissza elvileg.

Ford Fiestához ilyen adatokat találtam:

"12,7 V vagy ennél nagyobb = az akkumulátor jó állapotban van
12,6 V = a normál állapot
12,4 V vagy ennél kisebb = az akkumulátor rossz állapotban

3000/perc motor fordulatszámnál a feszültség 13,5-14,5 V kell legyen. Ez a generátor és a feszültségszabályzó működését bizonyítja. A generátorfeszültségnek (fedélzeti feszültség) nagyobbnak kell lennie az akkumulátor feszültségénél, hogy az akkumulátor menet közben töltődhessen"

köszi
Macs73 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7780
Üdv mindenkinek
Sok feliciás van itt hát megkérdezném mi lehet a gond az enyémmel.
Indításkor felbőg a motor ha hideg ha meleg teljesen mindegy mintha felakadna a gázbowden de nem akad fel szerintetek mi lehet a hiba oka ? A típus :1.3 mpi

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK
svgyula Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7779
Tisztelt Uraim! Boldog és békés karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek!
qwrt Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7778
Sziasztok! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden Feliciásnak!
potyi20 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 7777
Bekes boldog karacsonyi unnepeket minden kedves forumozonak !
VariJoe Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7776
Ha valaki még nyárival jár... van egy garnitura téligumim Skoda Felicia-ra Skoda Felicia téligumi
165/80R13 Semperit WinterGrip 2db majdnem új, TopGrip 2db régebbi, de két évet is elmegy még.
13"x5,5" Sérülésmentes felnik, minimális rozsdával. 4x100x57. A gumi és felni egyben 6990 Ft darab ár. 30-366 7656 Bp. XII.ker.
hubo44 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7775
En ki beleztem de iraň a kukaba. Epoxid ragastoval be van ôntve.
Előzmény: stemplis (7774)
stemplis Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7774

szerintem nem lehet szétszedni...

Előzmény: tomi 01 (7773)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7773
üdv mindenkinek szedet e valaki szét mpi sortrafot lehet azt javitani???????? igy karácsonyra tönkre ment
Előzmény: stemplis (7772)
stemplis Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7772

Na meg a skandináv országokba is vittek feliciákat... akkor azokra hűtőtakarónak bizonyára egy jó vastag paplant tettek, sőt az is lehet, hogy hűtőt sem tettek bele, csak visszakanyarítottak egy csövet;)

 

Boldog Karácsonyt mindenkinek!:)

Előzmény: P.Motorsport (7769)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7771
BÉKÉS BOLDOG KARÁCSONYT!
homa78 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7770
Kellemes Karácsonyt és Boldog Újévet nektek!Reméljük jövőre már nem lesz ez a recepció!!! :)))))))))))))))))
P.Motorsport Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7769

Na.... Azért ez a termosztát nyit és szétrobban a motor nem úgy kell elképzelni.. Ajánlom,hogy aki még nem látott ilyet nézzen meg egyet egy edényben otthon vízben forralja meg. Látni fogja,hogy a termosztát a víz melegedésével fokozatosan nyílik és engedi át a vizet a hűtőből. Nem úgy van az,hogy 90fok katt és kinyílt. Tehát úgy keveredik össze,hogy nem zúdul egymásba. A Felicia alapból egy egyszerű és jól működő autó. Nem természetes télen a 70fokos hűtővíz. Sőt nem hiszem,hogy a gyárból a télen gyártott darabok is hűtőtakaróval voltak felszerelve. Egész egyszerűen meg kell oldani egy problémát és nem kókányolással.

Előzmény: georg-b (7761)
sciroccosdelfin Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7768
Minden Skoda Felicia tulajnak :

BÉKÉS BOLDOG KARÁCSONYT!

Delfin
sergio1966 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7767
Amikor nekem ezt csinálta akkor egy fordulatszám jeladó csere megoldotta a problémát.Mindenképpen vidd el hibakód olvasásra azzal kb 99%-ban kiderítik hogy mi a gond.
Előzmény: Márk Driver (7756)
stemplis Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7766

Hát elég sok értelmetlenség van ott... épp ezért írtam a 7755-ös hozzászólást... 

 Egy 110-120km/h -as sebességnél már elég jó fordulatszáma van  a motornak, a hőfokmérőnek ott már szinte folyamatosan 88-90 fokon kellene lennie.

Nem takargatni kell, valószínűleg a  termosztátod a rossz.

Előzmény: georg-b (7761)
Epeter01 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 7765

Sziasztok!

 

Először is, köszi Fischi a tippet de nem a kinyitással van a baj, hanem azzal, hogy tönkrement a "zár" és nem csukható le, illetve lecsukható, de nem marad úgy.

A hűtőtakarással kapcsolatban eddíg nem alkottam véleményt de én úgy gondolom, hogy felesleges.

Ha jó a termosztát (ami persze feliciánál nem mindíg jön össze) akkor tökéletesen kezeli a hideg víz-meleg víz problémát. Mivel nem csak nyitott vagy zárt áállapota van, hanem köztes is, a hőmérséklettől függően, így elméletileg folyamatosan szabályozzas az átfolyást. Ezzel együttazt gondolom, hogy amikor először nyit ki akkor egy kicsit valóban visszaeshet a hőmérséklet, mert a hűtő-körben lévő addíg még hideg víz is beszáll a keringésbe. De ez nyilván nem tart sokáig, és ha tényleg jó a termosztát akkor semmi szükség a hűtő takargatásra.

Saját tapasztalt, hogy az öreg favoritomnál még Én is szórakoztam vele, de hamar rájöttem, hogy csak azt érem el, hogy városi forgalomban túlmelegszik, így rábíztam a termosztátra a melót.

 

És még egy:

Mindenkinek balesetmentes, boldog karácsonyt kívánok!

Márk Driver Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7764
Ja még annyit...........Felícia kényes pontja a termosztát hőérzékelő jeladója..............lehet hogy a víz tuti hőfok csak a műszer mutat összevissza............érdemes aztvis kicserélni......
Márk Driver Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7763
Hello!

Ez a hűtő elé papirt tenni ez nemvalami jó ötlet...........eleve ha nem megy fel hőfok ott valami termosztát gond van,vizkövesedés a rendszerben stb..........annak ugy jónak kell lennie ahogy van papír nélkül bárhol bármikor gyári állapotban.
A másik meg az ha beérsz városba araszolni ott meg nemkapja meg a megfelelő hűtést.........Nézd meg termoszátot és nyomasd át a rendszert is valami oldóval.........
georg-b Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7762

Még valami...

 

Legtöbbször hosszú utakra használom az autót, autópályán közlekedek vele 110-120 km/h-ás sebesség mellett. Jónak tartjátok, ha egy kartonnal letakarnám mondjuk a hűtő felét, mert autópályán úgy 75-80 fokon marad csak a hőmérséklet, és ahogy lehajtok a pályáról, visszaesik a hőmérséklet olyan 60-ra is, ha jól emlékszem.

georg-b Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7761

Sziasztok,

 

hosszú idő után újra benéztem, és visszaolvasgattam kicsit. Nos, ez a termosztátos dolog nagyon nem világos, megnéztem a linket is amit küldtettek (Totalcar cikk) de nem értek semmit. Azt írják, hogy télen, amikor nyit a termosztát, nem szabadna visszahűlnie a víznek??? :S

Nem hülyeség? Vagy lehet én értelmeztem rosszul...

Mert ugye indítás után a kis körforgásban kering a víz, és onnan is veszi a fűtést. Felmegy kb 90 fokra, amikor kinyit a termosztát, és akkor visszahűl a víz olyan 70-re, ami sztem abszolút normális, mert megnyitja a nagy keringési kört, és jéghideg víz áramlik a motorba. Én inkább azon töröm a fejem, hogy hogy a csudába nem robbantja szét az a mínusz akárhány fokos jéghideg víz a motort, mikor hirtelen beleömlik a 90 fokos helyére??........

 

Üdv.

 

Gyuri

DEM992 Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7760
Hehe...

OFF

Valamelyik Skodás fórumon szokott téma lenni. Sosem forralod fel a farost kartonpapír nélkül. :-) (tehát nagyjából : a menetszél hűti a hűtőn keresztül a motor által felmelegedett vizet; ha eltakarod a hűvösebb levegőt a hűtő elől, akkor hogy is fog lehűlni?)

ON
Előzmény: Epeter01 (7750)
Fischi Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7759
Fedélrugót lehet kapni a For-Mucha-nál -nem is drága, az nem oldaná meg a helyzetet???
Előzmény: Epeter01 (7749)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7758
A központizárra annyit tudok mondani hogy nekem mikor kiment 1 motor gyárit sehol se találtam, ezért vettem univerzálisat csak meg kell nézni hogy fér el benne, amúgy nem is drága én 1000 ft-ért vettem autóvillamossági boltban. Adnak hozzá leceket, lemezeket amikkel kis barkácsmunka után működött is.
Előzmény: Márk Driver (7756)
Pogi78 Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7757
Szia stemplis!

Köszi szépen a leírást s a fáradtságot amit segítségemre fordítottál! :)
Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre bár biztos vagyok benne, hogy lesz az eddig írtak alapján, ami számomra teljesen kézenfekvő, csakhát eddig nem votlam biztos az áldásos 90 fok körüli vízhőfok kérdésében.
még1x köszi!!
Előzmény: Pogi78 (7741)
Márk Driver Creative Commons License 2009.12.22 0 0 7756
Hello!

Lenne egy két kérdésem.............adva van egy Felícia 1.3 MPI.......jár a motor szépen alapjáraton azt egyszercsak felpörög össze vissza 4-5 ezerig oda vissza stb"ezt akkor csinálja ha már bemelgszik jól a motor pl városban araszolásnál"azt utána pár perc esetleg egy ujrainditás és abbahagyja...mi lehet ennek az oka.
Másik kérdésem az lenne hol tudnék jobb oldali első ajtóba központi zár müködtető motort venni olcsón?

Köszi a válaszokat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!