Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10936
Az a baj, hogy azopkat a tangenciális szakaszokat nehéz úg ykiépíteni, hogy a köztük levő szakaszok mellett lakók ne akarjanak téged a kerület négy sarkába kihelyezni.

Ilyne tangenciális vonalakat láthatsz pl. a Szlovák-Szentmihályi vonalon, ami messzemenően nem alkalmas ilyen forgalom hordozására, de hasonló szakszok láthatók ettől délebbre, és északabbra is. Ha pedig mindezt már kintebb építed meg, akkor érdemes úgy építeni, hogy az egy folyamatos vonalat alkosson, megint csak a forgalomlebonyolódás, és forgalomeloszlás miatt.
Az M0 nyomvonalával vannak problémák, de azzal, hogy egy gyűrű alakba rendezi a rövid tangenciális szakaszokat, azzal nincs baj.

(kicsiben ugyanez, amikor az EIK közepében leő utak keresztezésénél javasoltál egy eltolást az útban- közlekedési szempontból nagyon nem ideális, de ott az alacsony forgalom miatt elviselhető, és városszerkezeti okokból indokoltnak tekinthető)
Előzmény: felucca (10935)
felucca Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10935
Nem, ez Budapesten belül és Budapest körül is igaz. A Hungária azért csőd, mert a Hungária már nem körút, hanem egy részben tangenciális rendszer. Az M0 helyett több, kisebb tangenciális szakasszal sokkal jiobban lehetett volna tehermentesíteni a várost.
Előzmény: mestska (10933)
felucca Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10934
Én arra gondolok, hogy a sugaras-gyűrűs szerkezet a városközponttól bizonyos távolságon kívül már nem igaz. Példaként itt állhat az M0 csődje, de egyes vizionárius nyomvonaltervek ennek ellenére az egész országot Budapest-központú sugaras-gyűrűs rendszerként kezelik és gyűrűket rajzolnak Székesfehérvártól Egerig, meg Szombathelytől Debrecenig. Ez a tipikus íróasztal-menti sztereotípia, ami arról szövegel, hogy Budapest súlyát térségi decentrumok által csökkenteni kell, közben a sugaras-gyűrűs szerkezettel folytonosan erősítik Budapest pozícióját.
Előzmény: BA123 (10930)
mestska Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10933
Az utolsó monatod akkor igaz, ha kinn vagyunk a nag ypuszta közepén. Mivel azonban nem vagyunk ott, ezért a meglevő hálózathoz kell igazodnunk, ott pedig a különféle forgalmi okok miatt (belvárosi forgalomcsillapítás, forgalomelosztás, stb.) sok esetben a gyűrűutak kialakítása lehet célszerű.

Természetesen a gyűrű utak is egy idő után a háló részévé válhatnak, amint történt ez pl. a Kiskörút, Nagykörút, vagy legújabban már a Hungária kapcsán.
Előzmény: felucca (10932)
felucca Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10932
Én a sugárirányú utak nagyszámú metszéspontja, azaz a nyílt háló mellett török lándszát. Ez ugyanis tetszés szerinti helyen, folyamatosan bővíthatő.
Előzmény: mestska (10928)
BA123 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10931
Találtam egy régebbi cikket a keresőben, kb egy éveset. Ha 2/3-a uniós, ez megnyugtató, mert amúgy szerintem ez a legfontosabb pálya a jelenlegi tervek közt.
Előzmény: g86 (10927)
BA123 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10930
Sopron: a középkori Sopront dupla városfalak övezték. A külső városfalak mentén épp most épül ki a kölső körút.
Szombathely: a belsáros az ókori-középkori utcarend alapján valóban négyzethálós. De vagy 100 éve kiszabályozták az első körutat, ami teljesen körülkeríti a várost, és néhány éve elkészült a város körül is a majdnem teljesen bezáródó kör.
Debrecenben is kiszabályozták a körút nagyrészét már jó rég, az egykori sánc helyén.

Dél-Budán is kiszabályozták a körutat elvileg, más kérdés hogy ezt később felülírták.

Nekem ezekből az jön le, hogy magyarországon történelmileg elég jellemző ez a gyűrűs sugaras szerkezet, amire a múlt század erőteljes városfejlődése még ráerősített az újabb koncentrikus körökkel. De sezrintem te nem erre gondolsz, és épp azt mnem írod le hogy mire?

Előzmény: felucca (10926)
ghosty9 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10929
"Talán Szeged az egyetlen kivétel. "

Itt sincs teljes gyűrű sehol (ugye az a fránya Tisza :-) ); emellett pl. a Nagykörútra is elmondható, hogy egyáltalán nem egységes. Míg a Mars tér környékén kimondottan nagyforgalmú (és: nagy forgalmat vonzó), és az Új-híd előtt, ha a 2x2 sávból az egyiket épp aszfaltozzák, időnként rendőri forgalomirányítás kell a "kidugítására", addig a másik oldalon néha majdhogynem falusias a légkör (pl. körforgalom van a Nagykörút-Szentháromság u. keresztjében, ezt akkor vessük össze a rendőri irányításra szoruló résszel).
Előzmény: felucca (10923)
mestska Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10928
A gyűrűirány utak (és igaz ez tömegközlekedésre is) arra jók, hogy az egyes sugárirányú utak között a forgalom egyenletesebben eloszoljon. Pusztán sugáriányú utak (feltételezve, hogy azok metszéspontja a város kisszámú pontjára mutat) erre csak akkor lennének alkalmasak, ha kellően nagy számban lennének kialakítva, de az akkor szépen oda is vágná az élhető várost.
Előzmény: felucca (10923)
g86 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10927
Hol találtál olyat, hogy az M43 egészben állami pénzből épül?

Egybehangzó sajtóinformációk szerint 2/3 részben az Unió fizeti.
Előzmény: BA123 (10924)
felucca Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10926
Sopron: a Várkerület valóban egy olyan út, ami a várfalak körül vezet, akárcsak kőszegen, ezen az elhanyagolható kis részen kívül azonban a város négyzethálós, illetve nyilthálós, különböző lokáslis csomósodási pontokkal fűszerezve.

Szombathely:...hát igen, valóban megtévesztő, hogy a négyzetrácsban egy utcát több helyen ívesen alakítottak ki, és még csak nem is zárul be....

Debrecenben a belváros körül tangenciális utak metsződnek, amin az aktuális forgalomtechnikai kialakítással éppen gyűrűalakban is lehet haladni, de azért ez egy sugaras-gyűrűs szerkezettől távol áll.

Egyébként igaz, a hajdúsági halmaztelepülések nagyon közel állnak egy sugaras-gyűrűs állapothoz, ezt belátom (Hajdúböszörmény)

A nagykörút bezáródik Budán? arra a Villányi útra gondolsz, ami a Körtérnél átjárhatatlan, egyébként meg egy harmadrendű városi út? Vagy a Bocskai-Karolinára, ami egy tangenciális tengely?
Előzmény: BA123 (10925)
BA123 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10925
Azért én még tudnék néhány gyűrűs elrendezésű települést mondani, mondjuk Sopron, Szombathely, Debrecen, Nyíregyháza, Kecskemét, hogy csak a nagyobbakat említsem...és a nagykörút is frankón bezáródik Budán...szóval valami hézag van ezzel az elmélettel, de talán ha kicsit bővebben leírnád...
Előzmény: felucca (10923)
BA123 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10924
Kicsit böngészgettem, hogy milyen forrásokból épül az M43. Ha jók az információim, ez kizárólag kormányzati pénzből, hazai finanszírozással fog készülni, így ez egy kormányváltás esetén jó eséllyel pályázna a leállításra.
Nincsenek infóid roadrunner a többi pálya finanszírozásáról, és az M6 rendelekzésreállási díjfizetésének az ütemezéséről?
Előzmény: _roadrunner_ (10922)
felucca Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10923
Tudom, miért használják. Azért, mert íróasztal mellől gyűrűirányú és sugárirányú sztereoptípiákban lehet csak gondolkodni. Ezért nyilvánvaló, hogy sugárirányú eljutások esetében is részben a gyűrűirányokat fogják használni, hiszen arra vezet az út. Azt, hogy ezzel gyakorlatilag bilincsbe vertük a településeinket, nyilván nagyon nehéz megérteni.

Meg kellene érteni, hogy egy településünk sem sugaras-gyűrűs. Talán Szeged az egyetlen kivétel. Szeretném, ha mondana nekem valaki egy teljes körutat pl. Budapestről.
Előzmény: mestska (10916)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10922
igen, egy csövön is átvihetik a teljes kétirányú forgalmat baleset vagy bármilyen probléma esetén, úgy lesznek kiépítve ehhez az elektronikus táblák
Előzmény: Rooger Preed (10914)
M43 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10921
Ez igy van. Eleg lett volna csak EUs finanszirozasu projecteket nyomni - persze ezen nincs kasza. Viszont egyik naprol a masikra tokkal vonoval a beruhazasokat nem lehet leallitani, nagyobb kara lenne mint haszna. Vegulis mindegy, mert 2010 korulre kiepul az a minimuminfrastruktura, amivel mar el van az orszag egy ideig, mint a befott.
Előzmény: BA123 (10917)
mestska Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10920
á dehogy, én ismerem feluccat, nem is olyan :)
Előzmény: Törölt nick (10919)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10919

ne erőltesd, nem fogja megérteni...

a kartács esetében arachnophobia van a háttérben, ezért írtózik mindentől, ami a szőrös nyolclábúra emlékezteti... :-)

Előzmény: mestska (10916)
BoGar Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10918
Ha! De ezek után kezd kétséges lenni ez a "ha".
Előzmény: Rooger Preed (10896)
BA123 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10917
Itt azért nem egészen erről van szó. A seggünk kilóg a gyatyából, annyira nincsen pénzünk, de mi továbbra is úgy költekezünk mintha minden rendben lenne. A beruházások visszafogása nyilván azt jelenti, hogy átmenetileg leállítják őket néhány évre, amíg az ország rendbeszedi magát.
Azt azért el kell ismernünk, hogy ahhoz képest hogy mennyire tönkrement a gazdaságunk, ész nélkül szórtuk a pénzt az útépítésbe. Persze megvan ennek az oka, ez az a terület ahonnan nagy summákat lehet lenyúlni, ezért is olyan drága nálunk az autópályaépítés. De a pályák legalább ott maradnak, azt már nem lehet ellopni:)
Úgy viselkedett az elmúlt kb négy évben a kormányunk mint egy alkoholista, aki tudja hogy már akkor a mája mint a tüdeje, de mégis innia kell hogy életben maradjon, és ne remegjen a keze...
Előzmény: M43 (10915)
mestska Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10916
ezért beszélünk _elméleti_ foirgalmi modellről. :) Nem az a lényge, hogy ott mennyi autó van ma pontosan, hanem, hogy miért használják az autók a gyűrűirányú utakat :)))
Előzmény: felucca (10893)
M43 Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10915
Az egy hettel ezelotti hsz (EUs manibol epulhet AP, a tobbi nuku) eleg gyorsan realizalodott, legalabbis szavakban. A dolog azert nem ilyen ecceru, ha leallnak a beruhazasok megzuhan a GDP es no a munkanelkuliseg is, ugy erzem hogy jo magyar szokas szerint atesunk a lo tuloldalara...
Előzmény: BA123 (10901)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10914
Mik ezek a 70/40 táblák a prezentációban? :o

Lehetőség, ha valami gebasz van, akkor akár ennyire is megfoghatják a forgalmat?
Előzmény: _roadrunner_ (10912)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.23 0 0 10913
Fogunk még hallani, szerintem június-július környékén kihírdetik a nyertest és gőzerővel elkezdik építeni.

Az ár viszont tényleg nevetséges. Az M43 esetében 1,2 M/km áron épül egy szakasz, az M60 is a te táblázatod szerint 1,6 M/km, akkor ez a rész miért lenne 2,2 M/km?
Előzmény: _roadrunner_ (10911)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.05.22 0 0 10912
Előzmény: _roadrunner_ (10911)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.05.22 0 0 10911

Osztrákoknál is 100-as táblák szoktak lenni az alagutakban...

 

Ez a slide mutatja, hogy autópályás és autóutas kiépítésnél is 90-re kell lassítani.

http://www.kte.mtesz.hu/05rendezvenyek/250704utugyi_napok0907/ea_binx/4_szekcio/Pankotai_Csaba_Dr_Keleti%20_Imre/Pankotai_Csaba.ppt#11 (16,0 MB)

 

Sok más műszaki adat és ábra is van a prezentációban. Érdekes pl. hogy itt még 4,5 m-es magasságkorlátozás is van az alagút előtti csomópontnál kitáblázva, de az autóutas animáción már nincs ilyen:

http://roads.extra.hu/animations/

 

Ez a projekt szerintem is megállíthatatlannak tűnik, mivel már épül, az M6 Dunaújváros-Szekszárdról viszont nagyon nem hallani semmit azóta, hogy megírták, kik jelentkeztek február elején. Mondjuk 150 millárd Ft-ért - ami csak a jelenértékként megadott építési költség PPP-ben - jobb ha nem is hallunk még egy jó darabig erről.

Előzmény: radio100jozsi (10910)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.05.22 0 0 10910
Érdekes, a Horvátoknál 100-al lehet haladni az Ap alagutakban. Na itthon is csak dísznek lesz az a 90-es korlátozás ha tényleg lesz.
Előzmény: _roadrunner_ (10908)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.05.22 0 0 10909

Most már az út kezelője is felrakta a hírt, és még egy térképet is odabiggyesztettek:

 

Elkészült a Balatonfűzfő - Balatonakarattya elkerülő út

http://web.kozut.hu/index.php?id=15&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=799&tx_ttnews[backPid]=5

 

_roadrunner_ Creative Commons License 2008.05.22 0 0 10908

szerintem nem tévedés. A honlapon van egy link egy prezentációra valamelyik M6-os térképnél, abban benne van, hogy autópályánál (130) és autóútnál (110) is 90-re kell lassítani az alagút előtt, csak máshogy táblázzák ki. Ap-nál előbb 110, aztán 90.

Lehet, hogy kirakom ezt a képet is, mert 5-6 év után kezd aktuálissá válni.

 

Lehet, hogy az alagútkeresztmetszet ugyanaz autópálya és autóút esetében is, mert nincs leállósáv, tehát kvázi autóút megy csak alagútba (Ld. Kőröshegyi völgyhíd ahol nincs leállósáv).

Előzmény: Rooger Preed (10904)
BA123 Creative Commons License 2008.05.22 0 0 10907
Oppsz, természetesen az M41, az M43 akart lenni
Előzmény: BA123 (10905)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!