"fenntarthatatlan hogy pl. korhazakat zarunk be, ugyanakkor kihasznalatlan palyakat epitunk sajat manibol "
Szerintem meg az a helyzet, hogy Mo-n bürokratikus, korrupciós, és csak harmadsorban egészségügyi okokból fektetnek kórházba embereket, ennek megfelelően fölösleges kórházi kapacitások vannak, amiket le kell építeni. Autópálya viszont - az elmúlt néhány év intenzív fejlesztései ellenére - kevés van, ezért a magyar hálózatot változatlan ütemben tovább kellene építeni. Szerintem. A rendszer még nincs kész. Politikai analógiával élve ha egy marhacsordát terelünk át a gázlón új legelők felé, akkor nem a folyó közepén kellene elkezdeni pofázni, hogy "mi a faszé' jöttünk be/ tökig ér a víz, / meg menjünk vissza".
Ez a kétségbeesett szerecsenmosdatás meg tényleg nem tudom, miért van. Nem is azt mondta, amit mondott, de azt mondta, hogy mégis azt mondta..... Mire jó ez? Nem lehetne egyszer világosan megmondani, hogy mit akar valaki? Vagy az akkor már nem profi politikus? Végre egy őszinte szó, amit aztán olyan hörgőkórus követ és próbál elkenni, hogy az már nevetséges.
Az egyik klientúra másikra való cserélését pedig, ami miatt 1988-ban jó két évre szintén leállt minden ap fejlesztés (biztos sok álmatlan éjszakájukba került ezt így összeeszkábálni) lehet a "közpénzpocsékolás megszüntetésé"-nek nevezni, de minek? Szerintem.
Lehet hogy nincs tul komoly szandek a hatterben, csak kicsit erosebb nyugtatokra kene tenni a nagy vezereket - meg emlekszem a 2002-es Fidesz felhordulesre az Mszp elso, igencsak sovany (es igy utolag realis) AP epitesi koncepciojara... Oszt meg most kiderul, hogy nem is kell - hat azert ez furcsa kommunikacio. Az viszont tenyleg igaz, hogy fenntarthatatlan hogy pl. korhazakat zarunk be, ugyanakkor kihasznalatlan palyakat epitunk sajat manibol (kivetel az M0 hid, ez mindenkeppen kellett es nem artana tovabb vinni a 10-es fele az M0-t).
Az M0 nyomvonalaval semmi baj nincs. Az viszont tenyleg feelinges, hogy jelenleg autopalyan csak a fovaros erintesevel lehet az orszag egyik felebol a masikba eljutni es ez persze Bp-nek se jo. Ezen a szerkezeten javithat majd az M4-M8 rendszer, ha megerjuk...
Különben miért csinálnák? Beruházások leállítása nem szokott politikai tőkét kovácsolni, de az aktuális ellenzék mindig jól meglovagolja. Gondoljunk csak a világkiállítás lefújására, a nemzeti építkezésének a leállítására, vagy a 4-es metró még meg sem kezdett építésének a strórnózására 1998-ban. Ahogy én emlékszem, akkor erősen zuhant a Fidesz népszerűsége. Most kiszivárogtatták, felmérik a reakciókat, hogy kész tervük legyen a közvélemény kezelésére. Konkrétumokat majd csak akkor fogunk megtudni, ha valóban váltás lesz, addig csak találgatni lehet...
"csak arról van szó, hogy a közpénzpocsékolásnak megpróbálják elejét venni, ha odajutnak"
Komolyan? Huhh, de megkönnyebbültem. És ezt biztosan tudod? Talán ott voltál a Kéri által szervezett találkozón, vagy egyéb forrásaid vannak? Egyébként egyetértek, tényleg olyan politika szagú az egész.
egyébként a kiszivárgás legújabb (ma megjelent) verziójában már csak annyit szerepel, hogy újratárgylná ezeket a szerződéseket mert biztosan lehet olcsóbban is kivitelezni.
hát ez már politika, a 22 millió román, Magyar Gárda, stb. szintű riogatás.
Pedig csak arról van szó, hogy a közpénzpocsékolásnak megpróbálják elejét venni, ha odajutnak. De pl. M6 esetében ez már nem fog menni, a 4-es metrónál sem, csak ott lehet, ahol még nincs szerződés, nem folyik építkezés a váltáskor.
Ezeket a beruházásokat pedig el fogják indítani, amint lehet, mert 85 vagy 50-60%-os támogatással simán megéri, de mivel a támogatási keret összegszerűen adott, ez nem jelentheti azt, hogy akkor bármennyiért bárhol épülhet bármi, csak az a projekt épülhet, amire reális, versenyképes ajánlatok érkeztek be. A projektek közül csak a PPP-k miatt kell legfeljebb aggódni, ha oda jutnak. Én inkább azért aggódnék, hogy irreális árakon és konstrukciókban fog épülni bármi. Mert szépek az új hidak meg utak és hasznosak is, de ilyen árakon nem vagy nem ennyi kell belőlük.
Ezt biztos csak viccnek szántad, de ha nem, remélem a délutánonként ott posztoló octavia kombi megbüntet pár tízezerre. A többieknek javasolnám menjenek tovább a Mol körforgóig, majd vissza, és jobbra Gyömrő felé. Plusz 2 km minusz 5perc.
Az a probléma, hogy ebben az esetben olyanról vitázunk amiről a szükségesnél is jóval kevesebb információnk van. Ez így egy olyan infó, ami ha komoly lenne, akkor erre egész szép ellenkampányt lehetne építeni, és ezt azok is tudják akik ezt kiszivárogtatták. Szóval szerintem rövidesen meg fognak jelenni a cáfolatok, ami nekem azt mondja hogy mi itt most éppen tesztelés alatt vagyunk. A jobboldal azt teszteli, hogy melyik beruházásokból lehet a gazdaság talpraállításához szükséges pénzt kivonni. Az már kiderült hogy az adóemeléssel nem megy, de a beruházások leállításának is megvannak a veszélyei. De ez még mindig jobban hangzik mintha az adónkat emelnék meg. Szóval szerintem a jobboldal adócsökkentést tervez, és a kieső lét a beruházások visszafogásával próbálja előteremteni. De előtte teszteli a népet, hogy mit szólna a plebsz a metró és az autópályaépítések leállítása esetén.
Azt azért el kell ismernünk, hogy ahhoz képest hogy mennyire tönkrement a gazdaságunk, ész nélkül szórtuk a pénzt az útépítésbe.
ácsibácsi!
1. a gazdaság (még) nincs tönkremenve.
(ellenben a túlburjánzott szocháló fojtogatja rendesen, úgyhogy jó úton van a tönkremenetel felé...)
2. az ész nélkül stimt, mert valóban épültek indokolatlan utak/kapacitások is - károgok miá eleget -, de az elköltött összeg GDP arányosan egyáltalán nem volt sok (1-1,5%?), sőt!
(nem akarok nagyon OFFFolni, de hogy érezd az arányokat: csak az ajándékba adott 13.havi nyögdíj ÉVI!!! 200mrd körül van.
ha valami sokkk, akkor pl. ez az. karácsonyi ajándéknak mindenképp...)
Némi csoda a 10-es út Süttő-Neszmély közötti szakaszán. A nemrégiben felújított néhény km.-nyi útfelület egészen kiváló minűségűnek tünik. Remekül autózható.
Ha az alsóbbrendű útjaink minősége hasonló lenne' megspékelve a kiépített csatlakozókkal, meg persze lecsökkentenék a főldúti ráhajtókat, hát akkor az óriási pénzeket felemésztő au.-pálya építési költségekat is célszerűebben lehetne felhasználni...;-)
Az a baj, hogy azopkat a tangenciális szakaszokat nehéz úg ykiépíteni, hogy a köztük levő szakaszok mellett lakók ne akarjanak téged a kerület négy sarkába kihelyezni.
Ilyne tangenciális vonalakat láthatsz pl. a Szlovák-Szentmihályi vonalon, ami messzemenően nem alkalmas ilyen forgalom hordozására, de hasonló szakszok láthatók ettől délebbre, és északabbra is. Ha pedig mindezt már kintebb építed meg, akkor érdemes úgy építeni, hogy az egy folyamatos vonalat alkosson, megint csak a forgalomlebonyolódás, és forgalomeloszlás miatt. Az M0 nyomvonalával vannak problémák, de azzal, hogy egy gyűrű alakba rendezi a rövid tangenciális szakaszokat, azzal nincs baj.
(kicsiben ugyanez, amikor az EIK közepében leő utak keresztezésénél javasoltál egy eltolást az útban- közlekedési szempontból nagyon nem ideális, de ott az alacsony forgalom miatt elviselhető, és városszerkezeti okokból indokoltnak tekinthető)
Nem, ez Budapesten belül és Budapest körül is igaz. A Hungária azért csőd, mert a Hungária már nem körút, hanem egy részben tangenciális rendszer. Az M0 helyett több, kisebb tangenciális szakasszal sokkal jiobban lehetett volna tehermentesíteni a várost.
Én arra gondolok, hogy a sugaras-gyűrűs szerkezet a városközponttól bizonyos távolságon kívül már nem igaz. Példaként itt állhat az M0 csődje, de egyes vizionárius nyomvonaltervek ennek ellenére az egész országot Budapest-központú sugaras-gyűrűs rendszerként kezelik és gyűrűket rajzolnak Székesfehérvártól Egerig, meg Szombathelytől Debrecenig. Ez a tipikus íróasztal-menti sztereotípia, ami arról szövegel, hogy Budapest súlyát térségi decentrumok által csökkenteni kell, közben a sugaras-gyűrűs szerkezettel folytonosan erősítik Budapest pozícióját.
Az utolsó monatod akkor igaz, ha kinn vagyunk a nag ypuszta közepén. Mivel azonban nem vagyunk ott, ezért a meglevő hálózathoz kell igazodnunk, ott pedig a különféle forgalmi okok miatt (belvárosi forgalomcsillapítás, forgalomelosztás, stb.) sok esetben a gyűrűutak kialakítása lehet célszerű.
Természetesen a gyűrű utak is egy idő után a háló részévé válhatnak, amint történt ez pl. a Kiskörút, Nagykörút, vagy legújabban már a Hungária kapcsán.
Találtam egy régebbi cikket a keresőben, kb egy éveset. Ha 2/3-a uniós, ez megnyugtató, mert amúgy szerintem ez a legfontosabb pálya a jelenlegi tervek közt.
Sopron: a középkori Sopront dupla városfalak övezték. A külső városfalak mentén épp most épül ki a kölső körút. Szombathely: a belsáros az ókori-középkori utcarend alapján valóban négyzethálós. De vagy 100 éve kiszabályozták az első körutat, ami teljesen körülkeríti a várost, és néhány éve elkészült a város körül is a majdnem teljesen bezáródó kör. Debrecenben is kiszabályozták a körút nagyrészét már jó rég, az egykori sánc helyén.
Dél-Budán is kiszabályozták a körutat elvileg, más kérdés hogy ezt később felülírták.
Nekem ezekből az jön le, hogy magyarországon történelmileg elég jellemző ez a gyűrűs sugaras szerkezet, amire a múlt század erőteljes városfejlődése még ráerősített az újabb koncentrikus körökkel. De sezrintem te nem erre gondolsz, és épp azt mnem írod le hogy mire?
Itt sincs teljes gyűrű sehol (ugye az a fránya Tisza :-) ); emellett pl. a Nagykörútra is elmondható, hogy egyáltalán nem egységes. Míg a Mars tér környékén kimondottan nagyforgalmú (és: nagy forgalmat vonzó), és az Új-híd előtt, ha a 2x2 sávból az egyiket épp aszfaltozzák, időnként rendőri forgalomirányítás kell a "kidugítására", addig a másik oldalon néha majdhogynem falusias a légkör (pl. körforgalom van a Nagykörút-Szentháromság u. keresztjében, ezt akkor vessük össze a rendőri irányításra szoruló résszel).
A gyűrűirány utak (és igaz ez tömegközlekedésre is) arra jók, hogy az egyes sugárirányú utak között a forgalom egyenletesebben eloszoljon. Pusztán sugáriányú utak (feltételezve, hogy azok metszéspontja a város kisszámú pontjára mutat) erre csak akkor lennének alkalmasak, ha kellően nagy számban lennének kialakítva, de az akkor szépen oda is vágná az élhető várost.
Sopron: a Várkerület valóban egy olyan út, ami a várfalak körül vezet, akárcsak kőszegen, ezen az elhanyagolható kis részen kívül azonban a város négyzethálós, illetve nyilthálós, különböző lokáslis csomósodási pontokkal fűszerezve.
Szombathely:...hát igen, valóban megtévesztő, hogy a négyzetrácsban egy utcát több helyen ívesen alakítottak ki, és még csak nem is zárul be....
Debrecenben a belváros körül tangenciális utak metsződnek, amin az aktuális forgalomtechnikai kialakítással éppen gyűrűalakban is lehet haladni, de azért ez egy sugaras-gyűrűs szerkezettől távol áll.
Egyébként igaz, a hajdúsági halmaztelepülések nagyon közel állnak egy sugaras-gyűrűs állapothoz, ezt belátom (Hajdúböszörmény)
A nagykörút bezáródik Budán? arra a Villányi útra gondolsz, ami a Körtérnél átjárhatatlan, egyébként meg egy harmadrendű városi út? Vagy a Bocskai-Karolinára, ami egy tangenciális tengely?
Azért én még tudnék néhány gyűrűs elrendezésű települést mondani, mondjuk Sopron, Szombathely, Debrecen, Nyíregyháza, Kecskemét, hogy csak a nagyobbakat említsem...és a nagykörút is frankón bezáródik Budán...szóval valami hézag van ezzel az elmélettel, de talán ha kicsit bővebben leírnád...
Kicsit böngészgettem, hogy milyen forrásokból épül az M43. Ha jók az információim, ez kizárólag kormányzati pénzből, hazai finanszírozással fog készülni, így ez egy kormányváltás esetén jó eséllyel pályázna a leállításra. Nincsenek infóid roadrunner a többi pálya finanszírozásáról, és az M6 rendelekzésreállási díjfizetésének az ütemezéséről?
Tudom, miért használják. Azért, mert íróasztal mellől gyűrűirányú és sugárirányú sztereoptípiákban lehet csak gondolkodni. Ezért nyilvánvaló, hogy sugárirányú eljutások esetében is részben a gyűrűirányokat fogják használni, hiszen arra vezet az út. Azt, hogy ezzel gyakorlatilag bilincsbe vertük a településeinket, nyilván nagyon nehéz megérteni.
Meg kellene érteni, hogy egy településünk sem sugaras-gyűrűs. Talán Szeged az egyetlen kivétel. Szeretném, ha mondana nekem valaki egy teljes körutat pl. Budapestről.