Keresés

Részletes keresés

SiriusBlack Creative Commons License 2010.01.04 0 0 122
a magas glikémiás indexű kaják növelik a vérben a triglicerid szintet, és csökkentik a HDL szintjét. valamint tünetmentes hiperglikémiát okoznak. összességében a kardiovaszkuláris halálozási kockázatot növelik. nem csak túlsúlyosság esetében.
Előzmény: Evicke (109)
malócz Creative Commons License 2010.01.04 0 0 121
(azt hittem elveszett az előző hozzászólásom ezért újra írtam).
Előzmény: olvaso2010 (115)
malócz Creative Commons License 2010.01.04 0 0 120

pucrosnál a helyes link.

 

Mindenhol esznek szemét kaját (csoki+csipsz+burger), de ahol van tenger, ott a halfogyasztás is jelentősebb. Hogy ez népegyésségügyen mit jelent, illetve megerősíti-e az állításomat... nos majd keresgélek statisztikákat, ha lesz időm.

 

Nálunk karácsonykor fogy az évi halfogyasztás negyede, az ünnepek előtti hírekben volt, fel is kaptam rá a fejemet. Valami évi 4 kiló, amiben a csecsemők és a halutálók is benne vannak.

Előzmény: olvaso2010 (115)
malócz Creative Commons License 2010.01.04 0 0 119

ismét a link:

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2102rank.html

 

ahol tenger van, ott esznek is belőle. a fogyasztási statisztikák pedig megválaszolják, hogy mennyit. ezt pedig érdemes lenne összevetni a betegségekkel és pl. az elhízás elterjedségével. majd kutatok kicsit, ha lesz időm.

Előzmény: olvaso2010 (115)
pucros Creative Commons License 2010.01.04 0 0 118
Én itt találtam meg a listát.
Elég rosszul állunk.
Előzmény: malócz (113)
Evicke Creative Commons License 2010.01.04 0 0 117

írtam, hogy tudom, hosszú távon ártalmas, mellesleg szív- és cukorbetegségre inkább a túlsúlyosak hajlamosak.

a blogon nem emlékszem hízós példára, csak arra, hogy a zsírok majd hizlalnak ill. a mozgás miatt a háj helyét izom foglalja el.

a barna cuccok közül én csak a rizst írtam, de úgy tudom, a búzánál is értékes anyagok vannak a korpában. ahogy a durva tengeri só is egészségesebb a finomított, vákuumosnál.

cukrot nem tudom, de az nem is érdekel, ill. valami azt súgja, a barna se lehet egészségesebb. :-)

Előzmény: olvaso2010 (111)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 116
Ezzel kapcsolatban a zsiradék miatt a Sz. G. freeblogon is tanácstalanság van.
Előzmény: malócz (114)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 115
Azt a linket nem tudom megnyitni, de gondolod lehetne állítani, hogy bármely civilizált ország, tengerparttal, népessége szintjén a halat eszi, és nem műzlit, csokit+ mcdonaldsben ül?
Előzmény: malócz (113)
malócz Creative Commons License 2010.01.04 0 0 114

Nézeget a kajaszállítókat, hogy a munkahelyen az ebédet hogyan lehetne megoldani. Eddig egyet találtam, ami felkeltette a figyelmemet (de még nem próbáltam, nem tudom ár/érték/íz arányban hogyan produkál):

http://www.totalfood.hu/etlapok.php

 

A "T" katógóriában a főétel lényegében teljesen megfelel.

Ez nem a reklám helye, ha valaki talál még ilyet más cégnél, az tegye be szerintem.

malócz Creative Commons License 2010.01.04 0 0 113

A fő kifogás a burgonyával is a rizzsel szemben csupán a vércukorszint emelése.

A csicsóka azért lehet jobb a krumplinál, mert keményítő helyett inulin van benne (bár fruktóz is, ami még rosszabb, mert inzulinreakció nélkül szívódik fel).

A wiki szépen részletezi: http://hu.wikipedia.org/wiki/Csics%C3%B3ka

 

A rizs kapcsán nem lettem teljesen meggyőzve.

http://piackutatas.blogspot.com/2008/05/rizs-statisztikk.html

"2006-ban a japánok fejenként 61 kg rizst ettek, a tajvaniak pedig 48 kg-ot.[4]"

Érdemes böngészni a hivatkozásokat is.

 

 

Továbbá:

Országok lakóinak várható élettartama: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2102rank.htm

 

Érdekes lenne összevetni az vezető országok gabona és tejfogyaztását mondjuk a miénkkel (106.) és a mondjuk az USÁ-éval (50.).

 

Illetve az úgynevezett civilizációs betegségek gyakoriságával, amelyek ellen véd a paleo kaja.

 

Megjegyezném, hogy a Top10-ben 9 olyan ország van, amely tengerparttal rendelkezik (hal és egyéb tengeri kala fogyasztás mekkora náluk?).

Illetve hogy az andorrai halhatatalanok mi a titkuk? :D

 

 

Előzmény: Evicke (109)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 112
Ja, és én kérdezném, hogy a rizs barnában miért is jó? Vagy akármi másban, cukor, kenyér, extra kiőrlés, stb... ugyanott vagyunk.
Én is elfogadtam régebben néhány információt, de most ezzel kapcsolatban lehet, hogy tudsz valami újat? És milyen pozitív anyagra gondolsz, ami bármelyikben van, és egyéb étel formájában nem tudjuk bevinni?
Előzmény: Evicke (109)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 111
Amit Te is leírsz az nem elég rossz? :-)
Ezek az anyagok rövid vagy hosszútávon a nagytöbséggel valamilyen formában kikezdenek. Fontos az előrelátás, és szerintem nem is hiányoznak.
A blogon azt hiszem vot fent paleo-hízós példa.
A gyümölcscukor is hízlal. :-)
És a jól működő anyagcsere is minden súlyingadozást elősegíthet.
A választ én is várom!
Előzmény: Evicke (109)
Evicke Creative Commons License 2010.01.04 0 0 110

nagyon sok paleós recept található a lap.hu oldalakon, persze eredetileg liszt- és tejérzékenyeknek szólnak :-)
http://liszterzekeny.lap.hu
http://taplalekallergia.lap.hu

 

inkább csak a gluténmentesek használhatók, azok viszont legtöbbször egy az egyben, a laktózérzékenyneknak valók már sokkal kevésbé, mert sokkal több a lisztes, mint a tejes recept.

Evicke Creative Commons License 2010.01.04 0 0 109
nagyon járatosnak tűnsz a témában, ezért tőled is megkérdezem:
a krumpli és a rizs ugye gluténmentesek (amiről persze tudjuk, mennyire káros), de milyen káros hatásaik vannak azon túl, hogy hizlalnak, megemelik a vércukorszintet és közvetve szív- és cukorbetegséget okoznak? tudom, hosszú távon mindenkit elérhet különböző súlyosságban, de akit momentán ilyesmi egyáltalán nem fenyeget, még csak nem is túlsúlyos, esetleg éppenhogy hízna...? vagy pl. gyerekek sem ehetik? nagyon sok hasznos anyag van bennük, rizsnél persze inkább csak a barnarizsben.
Előzmény: SiriusBlack (108)
SiriusBlack Creative Commons License 2010.01.04 0 0 108

a paleo étrend az, amihez az ember evolúciósan adaptálódott. az evolúció más számokban gondolkodik, mint  az egész kárpát-medence benépesedése. gabonát többezer éve eszünk, de ennyi nem elég ahhoz, hogy alkalmazkodjon a szervezeteünk hozzá. a szervezetünk a cro magnoni emberével azonos kb., aki 30.000 évvel ezelőtt élt. a gyorsan felszívódó szénhidrátok (gabonák, cukor, burgonya) meg a tej nagyjából ugyanolyan károsak mindenféle népnek. 

 

 

Előzmény: taptapo (103)
tyafi16 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 107
A rizsliszt gluténmentes, és igaz, nem paleo.
Előzmény: Evicke (104)
taptapo Creative Commons License 2010.01.04 0 0 106
OK! köszi
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 105

Szia!

 

A bármilyen gabonával való helyettesítősdi valóban csak félmegoldás, egyébként szerintem jól csinálod.

Tapasztald ki, hogy a Te fizikai, szellemi, lelki egyensúlyodhoz mi a legmegfelelőbb Én azt látom, hogy ezt sokan tudják magukon alkalmazni.

Az egyéb (pl.epe) félelmek okát és megoldását célszerű kinyomozni, mindemellett - Kárpát medence ide vagy oda - az én szememben igazán egyszerű az egész. A belinkelt oldalakon sok mindent megtalálsz :-)

A vércsoport véleményem szerint egy tényező, de önmagában csak egy.

üdv,

Előzmény: taptapo (103)
Evicke Creative Commons License 2010.01.04 0 0 104
szia!

a rizsliszt és a tönkölykenyér nem paleo, mert glutén van bennük.

szerintem elhízott, szív- és cukor- és autoimmunbeteg a Kárpát-medencében is van jó sok, a könyv nagy részben pedig erről szól.
szerintem skizofréniát nem is nagyon említ, ámde depressziót igen. és az is van bőven, nem?

a többihez olvasgass itt:
http://www.tenyek-tevhitek.hu/paleolit-taplalkozas.htm
sok recept is fenn van már
és itt:
http://szendigabor.freeblog.hu/archives/2009/11/28/Paleolit_taplalkozas/
itt szóba került pl. a vércsoport-diéta is

és itt van összeszedve a legtöbb hasznos infó:
http://www.tenyek-tevhitek.hu/paleo-taplalkozasi-tanacsok-mit-mivel-helyettesitsek.htm
Előzmény: taptapo (103)
taptapo Creative Commons License 2010.01.04 0 0 103

Kedves fórumozók!

elolvastam a könyvet.

Azért lenne egy-két kérdésem, talán tudtok segíteni!

 - több hónapja tej, tejterrmék, és cukor mentesen étkezem.

 -főzelékeket rizsliszttel sűrítem, házilag sütött tönkölykenyeret eszem, ezt is minimálisat.

Az igy alklamazott étrend jó közérzetet ad.

 

Nem kaptam választ a könyvben, hogyan alkalmazzuk ezt az étrendet pl. epe problémák esetén, amikor is a nyers gyümölcsöt, illetve zöldséget rosszul tolerálja a szervezet ?

 

Konkrét recepteket  tudtok adni ?  Esetleg egy kidolgozott heti menüt ?

 

A vércsoport szerinti étkezés is teljesen alaptalan? Ha egy kicsit belegondolok, hogy rendben van a  vadászat-halászat-bogyók, de a szárazföld belsejében nyilván a hal kevesebb volt, a az erdős-hegyes részen, a vad, a gomba, a bogyók többségben, a sík vidéken megint más táplálékhoz, esetleg füvek terméséhez, gumókhoz férhetett hozzá az ősember.

Ez nem számít ?

A mi őseinket kellene alapul venni és a Kárpát-medencei egészségügyi problémákat, abból is a széleskörben érintetteket nem pedig a skizofrének satisztikáját.

 

Hogyan egyszerűsítsem le az egészet?

 

olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 102
szerintem is :-)
Előzmény: SiriusBlack (100)
pucros Creative Commons License 2010.01.04 0 0 101
Szerintem a vitaminevés a paleolittól független kérdés.

Amikor a C-vitamin szükséges dózisát keressük, akkor kiindulási alap, hogy az állatok általában mennyi C-vitamint szintetizálnak maguknak - ebből vélelmezzük, hogy távoli őseink is így tettek, továbbegyenlő hogy az minekünk is segíthet 100+ évig élni.

Hogy mit csináltak őseink C-vitamin szintézis nélkül de mezőgazdaság előtt, ahhoz gondolom elég annyi, hogy skorbutot nem kaptak mielőtt gyerekük született. Ahogy mi se nagyon kapunk. Na de hát lehet az ember ambíciózusabb is annál, mint egyszerűen csak megúszni skorbut nélkül amíg gyereke nem lesz.
Előzmény: bm613 (96)
SiriusBlack Creative Commons License 2010.01.03 0 0 100
szerintem a mai paleolit táplálkozás a régi paleo előnyeit ötvözi a mai tudomány eredményeivel. szentgyörgyi is rengeteg c vitamint evett, linus pauling is, szóval nem a leghülyébbek esküdtek rá. részemről az omega3 és a d vitamin megadózisáról is sok meggyőzőt olvastam. nem a paleo ember vitaminfogyasztását kell utánozni, nem is tudjuk mennyit evett belőlük, hanem amikről ma tudhatjuk hogy jobb éltminőséget adhatnak.
Előzmény: olvaso2010 (99)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 99
És ha akkor annyi elég volt? Az egyebekben (húson kívül) bizonyára több volt, mint ma. Most talán a fokozott immungyengeség, stressz, stb miatt kell több? Mint írtam, én a C-t pont nem a legfontosabbnak tarom. Viszont mára ismertek pozitív hatásai.
Előzmény: bm613 (98)
bm613 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 98
Valami kevés van, persze. De az őskorban se nagyon lehetett több ezen a húsos étrenden élve. Pláne nem egy-két nagyságrenddel több.
Előzmény: olvaso2010 (97)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 97
Szerintem egyrészt most is van valamennyi C-vitaminunk, másrészt viszont az alapanyagok minőségi romlásával (akár túltisztításával) kevesebb jut be a táplálékkal.
Előzmény: bm613 (96)
bm613 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 96
Én is így gondoltam. Akkor viszont a földművelés előtti kor embere honnan is szerzett be nagy adagot, ami indokolná a hatalmas dózisok fogyasztását, ahogy Szendi javasolja?
Előzmény: pucros (95)
pucros Creative Commons License 2010.01.03 0 0 95
Nem tudom, szerintem biztosan sokkal régebben.
Előzmény: bm613 (94)
bm613 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 94
Mennyire távoli ősök? 10 000 évvel ezelőtt még megvolt, vagy sokkal régebben szűnt meg?
Előzmény: pucros (93)
pucros Creative Commons License 2010.01.03 0 0 93
A C vitamint távoli őseik saját szervezetükben szintetizálták.
(Az jó kérdés minek hagytuk abba.)

Egyébként meg a modern élet velejárója a stressz meg megannyi méreg aminek ki vagyunk téve, ezek tompítására kell még vitamin.
Előzmény: bm613 (79)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!