Eközben a kisújszállási elkerülőtől Törökszentmiklós felé vezető útszakaszon a 110-es táblákat eltüntették és 90-esre cserélték. Vajon miért? Igaz, hogy az ott nem 2x2 sávos volt, de minimum 10 éve kint voltak a táblák. A közlekedési információkból nekem az jött le, hogy a növelt sebesség ellenére nem itt voltak a balesetek, hanem a 4-es főút Kisújszállás és Püspökladány közötti szakaszán, különösen Karcag térségében. Itt meg már jószerével 60-70-es táblák vannak végig.Jó gyorsan lehet haladni a 4-esen. :(
közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken az MTI-vel:
két bányából szállítják a helyszínre:
1. Igrici bányától induló szállítmányok esetében az M3 autópályát, a 33. számú főutat (Tiszafüredig), a 34. számú főutat (Tiszafüred és Fegyvernek között) és a 4. számú főutat (Törökszentmiklóstól Kisújszállásig) érintik.
2. Lőrinci bányától induló szállítmányok útja a 21. számú főúton, az M3 autópályán, a 32. számú főúton (Hatvan és Szolnok között), az M4 gyorsforgalmi úton (Szolnok és Törökszentmiklós között), a 4. számú főúton (Törökszentmiklós és Kisújszállás között)
Az Utinform félinformációja figyelemfelkeltésre volt alkalmas, vagy félrevezetésre.
Az ÉKM közlése annyival bővebb, hogy belőle lehet tudni: a 21. úton, az M4 autóúton, és a 4.főúton is"a következő 1-1,5 évben megnövekedett tehergépjármű-forgalomra kell számítani".
A magam részéről hosszútávú célként értem a dolgot: az ott lakóknak, különösen gyerekeknek és az idegenforgalomnak is jót tudna tenni. Amikor egy-egy német kisváros főteréről és oda vezető utakról ki vannak tiltva a nem ott lakók, és az üzleteknek meg van adva, melyik napszakban mehet be teherautó árut vinni, az egészen megváltoztatja a hangulatot.
Viszont nem ilyen hűbelebalázs módjára kellene csinálni a dolgot. Apránként kis utcákon egyesével pár hónaponta, a hidakkal meg akkor lenne érdemes próbálkozni is, amikor kész az M0 körben.
Addig meg legfeljebb azt a részét értem, és abból akár lehetne kompromisszum is, hogy a munkanap reggeli és délutáni csúcsban ne dugózzon a tömegközlekedés.
Én nem értem, minden áron valami sétálóövezetet akarnak faragni a belvárosból, miközben nem látszik rá a tömegigény. A rakpartokon is bőven elférnek egy sűrűbb napon is a gyalogosok a sétányon (ami egyébként jó, hogy van és szép is ahogy van).
Ez alapján a 100% kevesebb mint 616000 (mert akkor legalább 5% kellene legyen a Lánchíd. 4.5% felett) de több, mint 656000 (mert akkor legfeljebb 2% kellene legyen a Szabadság-híd, 2.5% alatt)...
Valami egységjárműsítésnél rossz oszlopból számoltak százalékot? vagy önkényesen hol erre, hol arra kerekítettek?
Gondolom a nagyon repedezett részeket javítják. Több méter hosszan, és akár 1 méter szélességben van kimarva az aszfalt 5-7 cm mélyen, aztán ezt a lyukat aszfaltozzák vissza.
A Két bükkfa-nyereg - Esztergom szakaszt három éve csinálták meg, akkor ment arra a mezőny. Ha most valamit dolgoznak az úton, akkor a másik oldalon, Pilisszentkereszt és Csobánka felé, mert idén arra megy az útvonal.
Szerintem a Tour de Hongrie-ra megcsinálják a legrosszabb részeket. Mégis ciki lenne, ha egy négyszeres Tour de France-győztes egy magyar kátyúban fejezné be a pályafutását...
Mintha azt olvastam volna korábban valahol, hogy az Esztergom-Pomáz utat felújítják. Ha így van, mikorra tehető ez. Illetve a most folyó útjavítások lennének ez? Mert ezek a felmarások és újraaszfaltozások az útfelújítás kategóriától igen messze esnek.
Azt a lerakatot még simicskáék csinálták, aztán a G nap után elhordták a követ, de nem bontották el teljesen, mert számítottak rá, hogy egyszer majd újra megépítik az M4-et...
Pár éve, talán 19-ben voltam egy bányalátogatáson a Colas Északkő tállyai kőbányájában, és akkor volt egy lerakatuk Szolnokon, a személypályaudvar és a magasfogadó közötti háromszögben, aholvá vasúton szállították a különféle követ. Úgy néz ki, ez a lerakat már nem létezik, csak egy másik Debrecen-Apafánál.
Kérlek, ne egy "vágyott" állapotról írj. A vasúti szállítás akkor lenne elterjedtebb, ha már nem MÁV volna a neve. Például: MLV (M Lölő Vasút). De ehhez koncesszióba kellene adni a MÁV-ot is, mint az autópályákat. Erre még nincs "igény"...
MARADNÉK a napi Utinform hírnél, ez is olyan, mint az időjárás előrejelzés: vagy ott lesz (eső, ezesetben a nagytömegű szállítás), vagy nem.
Hiányos az információ, meg kellett volna jelölni, hogy melyik kilométerszelvények között releváns.
Ez olyan dolog, mint amikor még cukorrépa termelő "nagyhatalom" voltunk, hogy a vasúti szállításról áttértek a közútira, noha a cukorgyárban is és minden nagyobb településen ki volt építve a vasútállomáson a "répa placc". Érdekes módon évtizedekig jól működött a vasúti szállítás. Aztán egyik napról a másikra áttértek a közúti szállításra. Ezzel alaposan tönkretéve az amúgy is rossz minőségű mellékutakat. Nem beszélve a balesetekről. A teherautókon,pótkocsikon a magasítónak is magasítója volt. Aztán a hepehupás úton billegett jobbra-balra az egész szerelvény. Jobb esetben csak néhány répa indult meg a rakás tetejéről, aztán ha mindenkinek szerencséje volt, nem nyomta kupán a biciklist, vagy éppen egy autó szélvédőjét. Rosszabb esetben a billegéstől felborult jármű az út mellé feküdt. Nem beszélve arról, hogy a nedves őszi időben az út úgy nézett ki, mintha kovásszal lett volna felkenve. Ez úgy a nyolcvanas évek közepére tehető időszak volt.
Azért érdekes, hogy ilyenkor nem számít az útra előírt súlykorlátozás. Tönkre is teszik, aztán felújítás meg nincs. Valóban vannak dolgok, esetek, amikor bizony tényleg nem lenne szabad engedni, hogy közúton szállítsák, csak hát ugye az a fránya érdekek.
Útinform: "Az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszának további építéséhez kapcsolódóan, a 32-es, 33-as és 34-es főúton nagy tömegű anyagszállítási munkákra számítsanak, figyelmesen vezessenek! "
A jó ég mentsen meg minden közlekedőt az ilyen "pontosságú" Utinform-tól!
Addig releváns, hogy a 34. úton megközelíthető az építési szakasz, ám csak a 4. főút érintésével.
De a 32. útról csak az M4 autóúton (vagy Szolnokon keresztül a 4. főúton) lehet megközelíteni.
A "non plus ultra": a 33. út, aminek semmi köze az építési szakaszhoz, esetleg a 34-es folytatásaként Tiszafüred - Dormánd (M3) irányból.
Én pont fordítva vagyok ezzel, inkább kerülök, hogy ne kelljen 20 piros lámpánál megállni, minthogy a városban minden lehetséges és lehetetlen (pl. kerékpáros/rolleres a holttérből) irányból érkező forgalomra figyelni.
Magam is sokszor választom a várost. 2 perc nyereségért nem autózom körbe a fél világot főleg késő este vagy hétvégén ha nincsenek durva lezárások (futóversenyre figyelni kell pl.)
Olyankor elég jól lehet haladni pl a rakpartokon is (egyelőre legalábbis...)
Durván nagy érdekellentétek vannak. A budaligetieket, remeteszőlősieket, a solymári Kökörcsin utca lakóit abszolút megértem, főleg azokat, akik már a 80-as években meglévő ingatlant laknak.
A TEN-T hálózatot szerintem őrültség ott átvezetni, akkor már inkább M10-M1133-M100. (a mostani 1133 felújítás nyomvonal alkalmatlan erre a célra! Amennyire értem, a helyi vezetőknek fontosabb volt az, hogy az állam finanszírozza a leendő ipari park bekötését...). Ez Piliscsabánál valamennyi alagútfúrást jelentene, jó eséllyel messze kevesebbet.
Az agglomerációs forgalommal, szgk. és kisteher főleg, attól függetlenül kell kezdeni valamit. Kb M0NY nyomvonalon egy szintbeni kereszteződés nélküli elkerülő út nagyon nem lenne hülyeség -- csak sokkal ügyesebben tervezett csopontokkal, a nyomvonalat szükség szerint az ideális csomópontkialakításhoz újraillesztve -- akár 2x1 sávon 2+1 szakaszokkal 70-es sebességre tervezve.
Budakeszi elkerülővel kezdve, ott szégyen, hogy 2x1 sáv se épült meg máig.
Szerintem elhanyagolható lenne az M0 forgalom-növekedése. Aki az autópályáról jön vagy valamelyik bevezetőn akar bemenni Budapestre, annak egyébként is van már matricája, neki nem számít. Aztán az M0 majdnem teljesen ingyenes így is, csak olyan "extrém" eset jut eszembe, hogy valaki a 11-es út felöl jön, az M3 bevezető lenne jó neki, de inkább a Váci úton jön be, hogy spóroljon éves szinten kevesebb, mint 10 liter benzin árát...
"Esetleg egy kimutatás arról is jó lehetne, hogy az M3 felől az M1 irányába utazók hány %-a megy át a városon, illetve kerüli el Pestet dél felől az M0-án."
Az útvonaltervező szerint 25 kilométerrel hosszabb, de csak éjszaka lassabb körbemenni. Azt számolgatom, hogy a városi magasabb fogyasztás miatt még az is kijöhet, hogy az M0-n kevesebb benzin megy el.
"Ha teljesen körbeérné a fővárost a körgyűrű, az is sok terhet levenne a déli részről, hiszen akkor nyilvánvalóan észak felől kerülnék meg a fővárost."
Viszont felmerül a kérdés, hogy jó-e az nekünk, ha 30 km nyereségért átfurkáljuk a Pilist és a Budai-hegységet, hogy az uralkodó szélirányba tereljük a forgalmat...
Mondjuk azért arra is kíváncsi lennék, mennyivel nőne az M0 forgalma, ha teljes egészében ingyenes lenne a használata. Sokszor így is káosz van, ezen csak rontana az ingyenesség. Véleményem szerint az alapvető probléma magának a kör félgyűrűnek is a szűkös áteresztő képessége. Esetleg egy kimutatás arról is jó lehetne, hogy az M3 felől az M1 irányába utazók hány %-a megy át a városon, illetve kerüli el Pestet dél felől az M0-án. Ha teljesen körbeérné a fővárost a körgyűrű, az is sok terhet levenne a déli részről, hiszen akkor nyilvánvalóan észak felől kerülnék meg a fővárost. De ez a fordított C betű csak amolyan fél megoldás. Tudom, már korábban szóba került hogy teljesen körbe venné a várost. De szerintem az lesz a második M4, ami a kálváriát illeti.