Keresés

Részletes keresés

Taip Creative Commons License 2004.01.09 0 0 382
Szintén Világgazdaság.hu:

Az állam csak átmenetileg lesz a tulajdonosa a sztrádának
PPP alapon épülne az M5-ös
[2004-01-09]

Az M5-ös továbbépítése várhatóan állami-magánvállalkozói (PPP) konstrukcióban történik – értesültünk. Az állam csak átmenetileg vásárolná ki a koncessziós társaságot, majd a szükséges garanciák kikötésével továbbadná a kivitelezőnek.

Információnk szerint az állam csak rövid időre tervezi megvenni az M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. részvényeit, majd tovább kívánja azokat adni. A kivásárlással az állam „helyzetbe kerül”, azaz az M5-öst bevonhatja a matricás rendszerbe, és dönteni tud arról, hogy ki és mennyiért építse tovább a sztrádát Szegedig. A továbbépítőnek pedig felelősséget kell majd vállalnia a Kiskunfélegyházáig meglévő szakasz üzemeltetésére, valamint fenn kell tartania a matricás rendszert. Azaz állami-magánvállalkozói (Public-Private-Partnership: PPP) konstrukció jönne létre. Ez a megoldás egyébként már a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről tavaly márciusban született kormányhatározatban is felmerült.

Abban az M5-ös kapcsán a közigazgatási-magánvállalkozói társulás elemeinek erősödését szorgalmazták.

A megoldás részletein pénzügyi és jogi szakértők dolgoznak. A fő problémát az okozza – értesült lapunk –, hogy miképpen bonyolítható le a tranzakció a legrövidebben. Hiszen az idő sürget, mert az építést még az idén meg kell kezdeni és a beruházást legkésőbb 2005. december 31-ig be kell fejezni.

Információk szerint a kivásárlás mintegy 70 milliárd forintba kerül, és ezt a Postabank privatizációs bevételéből fedeznék. Ezt követően az elképzelések szerint felkínálnák a majdani kivitelezőnek az építés lehetőségét, és ezért, illetve a részvénycsomagért az állam visszakapná a pénzt.

A mostani elképzeléssel ugyan az M5-ös magánkézbe kerül ismét, de azzal a feltétellel, hogy marad a matricás rendszer, nemcsak a meglévő szakaszon, hanem az újon is.

Értesüléseink szerint a kapuk lebontását nem tervezik. A matricás rendszer bevezetését követően azokat ellenőrzésre kívánják felhasználni. A kapuk nélküli autópályákon ugyanis nem kellő hatékonyságú az ellenőrzés, sok a bliccelő.

Előzmény: Taip (381)
Taip Creative Commons License 2004.01.09 0 0 381
Egy kis lapzsemle az M5-ről:
Világgazdaság.hu

Több javaslat a kormánynak az M5-ös kivásárlásra
[2004-01-09]

Az M5-ös autópályát üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. az előzetes tárgyalások során több javaslatot is tett a kormánynak a társaság részvényeinek kivásárlásával kapcsolatban - mondta Garai Viktória, a társaság szóvivője az MTI-nek.

A kivásárlás melletti javaslatok részletei nem ismertek.

A vállalat szóvivője sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta a Magyar Hírlap információit, amely szerint az AKA Rt. képviselői 75 milliárd forint körüli összeget neveztek meg a cég részvényeiért a korábbi tárgyalási fordulókon. Az autópálya-ügylet részleteivel kapcsolatban a gazdasági tárca sem kívánt nyilatkozni.

Mint ismeretes, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak január végéig kell megállapodnia az AKA Rt.-vel a cég részvényeinek kivásárlásáról. Az üzlet megkötéséig az árat üzleti titokként kezelik a felek. Gál J. Zoltán kormányszóvivő szerdai közlése alapján az ügylethez elegendő fedezetet nyújt a Postabank eladásából befolyt 101 milliárd forint.

A Magyar Nemzet szerint a kormány már minden bizonnyal megállapodott az AKÁ-val, hiszen megállapodás nélkül nagyon kockázatos lenne a kormány számára az a bejelentés, hogy mindenképpen kivásárolják az autópályát, hiszen ez esetben a tulajdonosok feljebb vihetnék az árakat.

A lap szerint az is lehetséges, hogy a közbeszerzési eljárás ellenére az AKA építheti az M6-os autópályát, hiszen a koncessziós beruházáshoz jelentős tőkeerő és banki háttér szükséges, ilyen referenciákkal azonban az AKA Rt. jelenlegi tulajdonosai rendelkeznek, így nagy valószínűséggel ez a csoport szinte egyedüli esélyesként vehet majd részt az M6-os autópálya építésében.

Az AKA szóvivője erre reagálva az MTI-nek hangsúlyozta, hogy az AKA Rt. egy, kizárólagosan az M5-ös autópálya üzemeltetésére létrehozott társaság. Az M6-os autópálya kérdése nem szerepelt a kormánnyal folytatott tárgyalásokon - tette hozzá. (MTI)

mestska Creative Commons License 2004.01.09 0 0 380
De S. és V. akkor is fordítva van. :)

ööö... milyen igaz :))És ráadásul a másik is elírás. Hol hagytam a fejem? :(( (csak úgy zárójelben: vazzeg, ezt nagyon elírkáltam..) de azért köszi :)

tehát helyesen: 58. sz. főút-Siklós-Villány-M6-(56. sz. főút)

de egyébként ugyanarról beszélünk, csak az az út, ami egykor az M56 volt, ma az M6 nevet viseli az országhatárig, a Pécs fele menő pedig az M57.

Előzmény: Taip (379)
Taip Creative Commons License 2004.01.09 0 0 379
Most nem ilyenekkel foglalkozok, de nem inkább 58.sz. főút - Siklós - Villány - M56 ?
Mert ilyet láttam már úgy saccperkábé. :)

Vagy a mai 5701.j. lesz főút? Mert akkor jogos, hogy az 57-esig tarthat. De S. és V. akkor is fordítva van. :)

Előzmény: mestska (378)
mestska Creative Commons License 2004.01.09 0 0 378
neem :)

de mostmár lelövöm:

58. sz. főút - Villány - Siklós - M6 - (57. sz. főút)

Előzmény: Taip (377)
Taip Creative Commons License 2004.01.09 0 0 377
Esetleg Szexárd keleti részén, mondjuk délen a körforgalomba visszakötve?

(Buék, topik)

Előzmény: mestska (374)
mestska Creative Commons License 2004.01.08 0 0 376
neem :) de várjuk meg, míg tippel más is:)
Előzmény: RadiX (375)
RadiX Creative Commons License 2004.01.08 0 0 375
Tipp: M9 osszekotese az 56-tal Szexard elkerulesevel
Előzmény: mestska (374)
mestska Creative Commons License 2004.01.08 0 0 374
azért a 2005. dec. 31-i átadást megnézem.

Tök más: most épp az 561-es utat nézegettem, lehet tippelgetni, hol lesz?

Előzmény: RadiX (372)
RadiX Creative Commons License 2004.01.07 0 0 373
mellesleg vettem egy uj Budapest terkepet (MOL-os, Dimap es Szarvas Andras Terkepeszeti Ugynokseg), es abban mar epulokent van berajzolva az M0 delkeleti szakasza (az 51-estol a 31-esig) es a 4-es Vecses+Ullo elkerulo szakasza, ami a Ferihegy-2 bejarat atvarialasat is magaban foglalja. A multkor repulogeprol lattam is, hogy Ullo mellett csinaljak a regeszeti feltarast.
RadiX Creative Commons License 2004.01.07 0 0 372
novegre...
Előzmény: mestska (371)
mestska Creative Commons License 2004.01.07 0 0 371
némmá:

Márciustól matricás az M5-ös

Január 31-ig kell kivásárolnia az államnak az M5-öst, mert nem sikerült megegyezni az autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel - derült ki a kormány szerdai ülése után. A kabinet arról is döntött, hogy március 12-től matricás lesz az M5-ös.

Fricy Creative Commons License 2003.12.23 0 0 370
Ha valaki erre járna, akkor boldog karácsonyt mindenkinek!
ÜDv: Fricy
Fricy Creative Commons License 2003.12.19 0 0 369
Hi!
Ma 10 körül csak egy vágányt lehetett használni a 4-es végállomásán, mert a piac felőli vágányon egy Liaz állt és a felsővezetéken babráltak valamit.
Mailt megkaptam, köszi!
Üdv: Fricy
Előzmény: Taip (368)
Taip Creative Commons License 2003.12.19 0 0 368
Ja, a piacról jól lehet fényképezni, de csak ha nem süt szembe a nap, mert akkor az üvegben visszatükröződik a piac árukínálata. :)) Jópár képet ki kellett ezért selejteznem, mert nem értettem, hogy kerül a képre egy ruhabolt kínálata. :)

A végállomást nem használom napi rendszerességgel, egyelőre nem tudok róla mit mondani.
Legutóbb nem működött semmilyen utastájékoztató rendszer, ezért nem lehetett tudni, melyik villamos fog indulni. Persze, hogy a rosszra szálltam fel. :)

Egyébként én sem értem, miért kellett elvágni végleg a továbbvezetésnek még a lehetőségét is.
Meg persze azt sem értem, miért kell egyáltalán ide metrómegálló, de ez már egy más kérdés.

(Mail ment.)

Előzmény: Fricy (367)
Fricy Creative Commons License 2003.12.18 0 0 367
Hali!
Jó képek! Látom te is felfedezted az új piac fényképezést elősegítő szegletét! :) Nekem ez tetszett a legjobban. Elég mókás. Valahogy furcsának tűnik az új végállomás. Nem tudom igazán mi bajom van vele. Egyet tudok csak: olyan hülyén helyezték el a korlátokat, hogy az autósok fel tudnak parkolni a szigetperonra. A gyalogosoknak meg így kétszer kell keresztezniük a síneket.
Az aluljáró lejárója meg eleve roszz helyen van, elvágták a továbbvezetés lehetőségét... De lehet, hogy egyszer a túloldalon fog - a semmibe - kijönni a 4-es, ha nem tudna megállni és az ütköző sem lenne elég erős! :)
Ja, mail ment!
Üdv: Fricy
Előzmény: Taip (366)
Taip Creative Commons License 2003.12.18 0 0 366
Na, felraktam egy pár képet a honlapomra az elmúlt 1,5 hónap terméséből az Október 23. utcai építkezésekről. (Fehérvári-Bocskai csp.)

A többi témát majd később. (?)

(Picipuha böngészőt használók ide kattintsanak.)

Előzmény: Taip (361)
RadiX Creative Commons License 2003.12.18 0 0 365
Index.hu:

...
Az NA Rt. összesen nyolc útszakaszra, 192 kilométer hosszúságban írt ki nyílt közbeszerzési eljárást előminősítéssel - írja a lap. A legnagyobb lendületet az ország keleti részében veszi a sztrádafejlesztés, összesen 110 kilométer megépítése kezdődik el.

A tervek szerint 2006 végéig megépülne az M3-as Nyíregyházáig, valamint Debrecenig tartó szakasza, az M7-es 57 kilométerrel bővülne, hosszabb lesz az M0-ás körgyűrű, 2005-ig összekötnék az M5-ös és a 4-es főutat is.

Taip Creative Commons License 2003.12.17 0 0 364
Szia Fricy!

Most töltöm az anyagodat le, ha lesz időm elolvasom. Kár, hogy nem mentem el az előadásra.
Úgy néz ki, hogy mostanában fel tudok tölteni néhány képet a "szokásos" témakörökben. Ha van konkrét kérdésed, ha szükséged van valamilyen képre, akkor szólj, hátha tudok segíteni. Akár mailben is írhatod.

Üdv.

Előzmény: Fricy (363)
Fricy Creative Commons License 2003.12.16 0 0 363
Elkészült a TDK dolgozatom pdf változata. A linkre kattintva bejön egy honlap, itt keressetek:
Közlekedésépítőmérnöki szekció: 5. Friedl Ferenc: A 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni beruházások
Kicsit lassan jön be, mert nagy méretű a fájl!
Üdv: Fricy
Fricy Creative Commons License 2003.12.12 0 0 362
Hi!
4-es vili építéséről kellene igazából kép egy újabb tanulmányomhoz. (De a többit is várom.) Én is csináltam egy párat, jövő 7re lesz kész és ha lesz időm beszkennelem és felteszem a honlapomra.
Egyébként neked mi a véleményed az új végállomásról?
Üdv: Fricy
Előzmény: Taip (361)
Taip Creative Commons License 2003.12.12 0 0 361
Hali!

Sajnos mostanában nincs időm fotózni.
Pár hete, még építés közben csináltam egy pár képet, remélem a jövő héten fel tudom tenni. Csak már nagyon nagy a lemaradásom, több száz képet kellene átnézni és felpakolni Szerémi út, Körtér, ill. Bocskai út témában.

Előzmény: Fricy (359)
mzdude Creative Commons License 2003.12.12 0 0 360
http://index.hu/politika/belfold/1211m0/

Vajon erről mi a véleményetek? A felszíni csőalagút azt jelenti, hogy leraknak a földre egy csövet, és abban megy a forgalom? Az mókás egy dolog lehet.

Fricy Creative Commons License 2003.12.11 0 0 359
Hű de kihalt ez a topic! :(

Ma vetíttek egy filmet az egyetemen a 44-es út próbaszakaszáról. Elég komoly volt! Nem semmi vasat tettek be a betonpályába!
Azt mondták, hogy valószínű az M0-áson kompozit pályaszerkezet fog épülni az új szakaszon. Kíváncsi leszek, hogyen fog bevállni, ha tényleg alkalmazzák.

Taip! Van esetleg képed a 4-es vili új végállomásáról?

Üdv: Fricy

mestska Creative Commons License 2003.12.04 0 0 358
És értelemszerűen kell építeni egy új utat, amelyiken az autóútról kitiltandó lassú járművek fognak közlekedni, ugyebár...

igen, ez nagyon jól meg volt tervezve hozzá :)

Előzmény: Taip (357)
Taip Creative Commons License 2003.12.04 0 0 357
...értelemszerűen a főút megszünik.

És értelemszerűen kell építeni egy új utat, amelyiken az autóútról kitiltandó lassú járművek fognak közlekedni, ugyebár...

Előzmény: mestska (356)
mestska Creative Commons License 2003.12.04 0 0 356
Arra én személy szerint még nem láttam konkrét terveket.

Én láttam. Láttam olyat ami egy csomó helyen a mai 8-ast használja fel (értelemszerűen a főút megszünik), és láttam olyat, ami tökúj nyomvonalon hald. Hog ymelyik fog megvalósulni? Az a jövő zenéje...

Előzmény: Taip (354)
Carpy Creative Commons License 2003.12.03 0 0 355
Koszonom a valaszokat. Akkor ezekszerint nem csak en latok egy "ici-pici" koncepciotlansagot a kerdesben...
Taip Creative Commons License 2003.12.03 0 0 354
Az attól is függ, hogy mi a tervezett távlati kiépítési állapot. Leginkább olyan "joker" kifejezés. Mindenki mást ért alatta. És itt nem az újságírókra, politikusokra kell gondolni, hanem a témához közelálló szakemberekre is akár.

Van az a kifejezés, hogy "autópályává fejleszthető autóút". Ezzel van tele pl. a kormányhatározat is. Ez első ütemben irányonként 1 sávos, gyakorlatilag a leendő autópálya egyik pályája. Ezzel az a probléma, hogy egy 2x2 sávos autópályán nem kell törődni az előzési lehetőségekkel, a vonalvezetést nem az határozza meg. Ha ennek az egyik pályálya megépül, mint kétirányú autóút, abból gondok lehetnek. (Az előzési lehetőségek hiánya miatt, ill. azért, mert autópályára tervezett vonalvezetésen zajlik a kétirányú forgalom.)
Szerintem az új 2-es és 15-ös út az ebbe a kategóriába tartozik.

Aztán vannak olyan utak, amelyekből a jelen állás szerint nem lesz autópálya, mint pl. az M9. Lásd: szekszárdi híd környéke, ill. kaposvári elkerülő.

És akkor ott van pl. a 8-as út.
A Veszprém-Székesfehérvár szakaszán egyre hosszabb az autóútként kijelölt 4 sávos szakasz, de ennek ez a végállapota.
Viszont ott van a Veszprémtől nyugatra eső rész, aminél nem egészen világos, hogy hogyan lesz. Arra én személy szerint még nem láttam konkrét terveket. Némi kétkedéssel fogadtam Csillag úr szavait is, miszerint a most átadott szakasz része lesz a majdani M8-nak. Nem tudom.

Előzmény: Carpy (352)
mestska Creative Commons License 2003.12.03 0 0 353
Az autóút elvileg autóút paramétereket fed. Ennek paramétereit szerintem ismered ;)

Arról meg nem tehetünk, hogy a politikának kösztönhetően ma már minden kis szakaszkára kirakják az autóút táblát. Ma a főútakon jónéhány olyan szakasz van, ami autóutabb, mint pl. a szekszárdi híd.

Előzmény: Carpy (352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!