a szerelő a márkaszervizben a szemem láttára cserélte ki a termosztátot gyári újra, és most 90 fok fölé kúszik menet közben (1.6-os motor)
Mivel ez városban mindig jobban melegszik, lámpáról lámpára haladva észrevehetően nő a hőfok. Jó eséllyel, ha kitavaszodik, búgó ventillátorral fogok végig menni a városon, a nyárra nem is merek gondolni... (régebben, jó termosztáttal is, nyáron nagyon hamar felmelegedett)
Ezt mi okozhatja? Túl sokat ereszt át a termosztát? Legalább állandó 100-as tempónál állna be 90 fokra...
Az a termosztát nem jó, ki kellene cserélni... bár ahogy olvastam a fórumban, vannak egy páran, akiknek már 70-75 fokon nyit, hozzájuk képest te szerencsés is vagy;)
Már csak a fogyasztás és a motor élettartalma miatt is szerezz be egy másikat, de ahogy látom, elég sok olyat lehet kapni, ami már új korában is sz@r ..
Ha jó a motor a felesleges szétszedni! Csináltass rajta egy kompressziómérést, abból kiderül, ha valamelyik hengerrel gond van.
Mit jelent az , hogy "talán fogy az olaj"? mennyit kell utántölteni 10ezer kilométer alatt?
Én elsősorban kicseréltetném azt a tömítést ahol folyik az olaj. Ha utána is fogyna, akkor kicseréltetném a szelepszárszimmeringeket, ahhoz nem kell szétbontani a motort.
Amúgy meg az "Üzemeltetési útmutató" ezt írja:
" A motor olajfogyasztása normális esetben 1000 kilométerenként a 0,5 litert is elérheti"
szép is lenne 10 ezernél 1, 3, liter olajat enne meg és aki 15 ezrenként cseréli az olajat az mire jön az olajcsere már nincs benne olaj nem??????? én 10 ezrenként cserélek olajat és semmit nem eszik 15w 40 castrol ugyanott ál a nivom mint mikor bele öntöttem :) B U É K
Na ez az, amiről beszéltem. Én pontosan így jártam.
98-ban vettünk családilag egy 55le-s feliciát Újonan. Abban mindig beállt pontosan 90 fokra, ha esetleg nagyon dugó volt, akkor felment mondjuk 95-re. Abban is beszart egyszer, de az úgy esett szét, hogy zárva mardt, magasbb volt a hőfok, aztán megcsináltattuk, minden okés volt, úgy emlékszem. gondolom gyárit tettek bele. azzal is adtuk el.
Én 2 éve vettem egy ugyanilyen 55 lovas felit, csak 99 eset. Eleve szar volt a termosztát, de amúgy nagyon zsír állapotú kocsi. Kicseréltettem a termosztátot szerelőnél, házzal együtt. Mivel késő tavasszal történt, nem volt annyira feltűnő a dolog, melegdett szépen. Aztán télen ugyan ez, mint most, és nem kell hozzá -20. Tegnap előtt kipróbáltam +5 fokban is. Mész 90-100-110 körül, és beáll 80 egy-két fokra, onnan el nem mozdul. Ha fűtesz, akkor lejjebb is tud menni 1-2 fokkal. Ha megállok, és járatom a motort, akkor szépen lassan felkúszik. Szerintem vagy hamarabb nyit, vagy többbet ereszt át, mint kéne, mert a hűtő felé menő cső folyamatosan melegszik, a visszajövő meg langyos. Nem akarok én ezzel ennyit rinyálni, de ha egyszer évekig úgy használtunk feliciát, hogy 90 fok volt ez a kurv@ víz, akkor itt valami nem oké. Na. Amúgy meg lehet kapni 80 fokosat, meg 88 fokosat is. lehet, hogy anno 80-ast tett bele a szerelő. Viszont két fajta van. mindkettőből. Van ez a hagyományos kalapszerű, meg van valami félig műanyag hengeres.
Ez a kalapszerű: http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCodePictures/F/NWKEP/Q/QTH/QTH270.JPG
Bardiautonál kerestem rá, úgy hogy 1999-es évjárat. Azt írja, hogy 135, 136-os motorszám, 1994-1995-1996
Ez a hengeres: http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCodePictures/F/NWKEP/F/FE/FEBI17/FEBI17922.JPG
Ez szintén ugyan az a keresés, de AMG-s motorszámot ír, meg azt, hogy AUDI, VW, SKODA, SEAT-ba jó, és 87 fokon nyit. Akkor most mi a fene van. Az én autóm 99-es, de a motorszában 135M van. Ez megfelel az AMG-nek?? Mert ehogy itt látom, 98 utáni feliciák AMG, AMH,stb motorkódúak. Startauton is megnéztem. Kalapszerű mihez jó: Felicia I és II, favorit, 105, 120. Hengeres mihez jó: felicia (szerintük I és II is), Fabia, octavia, audi a2, stb, de nem szoci skodához
Ez egy kicsit hosszú lett. Összegezve: fingom sincs, de valószínűleg a drágábbik újabb skodákhoz valót fogom megvenni (ha jó ebbe a házba), mert valószínűleg modernebb, pontosabb, nem ereszt. Majd a végeredmény lesz a döntő.
De előbb a tömítést célszerű megnézni ami ereszt, meg esetleg az olajteknő tömítését. Ha ezek után fogy még az olaj akkor érdemes szerintem belenyúlni.
Szia! Vezérműlánc, vezérmű, szelepek, szelepszár szimeringek, esetleg a motor szimeringei. Az olajfogyás lehet amiatt is hogy már bekeményedett a szimeringe, lehet henger-dugó-gyűrű kopás is, de lehet sima tömítésnél való eresztés, ha jól tudom 1000 km-en 1-3 deci a normális fogyás.
Koszonom mindenkinek a jotanacsokat. es ahogy irtátok tankolás után kezdte ezt a csintalaságot csinálni. meg légyszi irjatokmán meg h azt a benzin filtert holtanálom.
Szia koszi a tanácsokat Hát a régebi felicia 96 os eloszto fejes.Tegnap levetem a filter tetejét és ojan volt mintha utángyujtása letvolna. meg az ijektornal valmi kattog ha mozgatom a gáz zsinort. ahogy babráltam ott aztán begyult. de ma megint roszalkodik.
A "szokásos" gyertya, olaj, szűrők.... ki lettek cserélve.
De szerintetek mi lenne az ami egy 10 éves 225.0000 km-es kocsiban még ellenőrzésre, cserére szorul? Úgy különösebb gondok nincsenek. (bár menet közben kicsit kopog ha jobbra kanyaradok, de remélem csak a féltengely) Csapágy lett cserélve, mert kopogott. Féltengely és a kuplung folyamatban.
Motor gyűrűzés? Vagy mi lenne? és milyen költségeket jelentene?
Amúgy a kocsi erős és megy.... Talán az olaj fogy egy kicsit, de az a blokk oldalán jön és álítólag csak egy tömítés...
Üdv minden Felicia tulajnak! Olvasgatom itt a fórumot és a termosztátos dologról lenne 1 kérdésem? Milyen termosztát kell az autóba ahhoz hogy az üzemi hőmérsékletem normálisan meg legyen 90 fok körül? Ugyanis mikor megvettem az autóm (2000es évjáratú 1.3 MPI) 6 évvel ezelőtt, nem volt semmi gondom a vízhőfokkal. Menet közben normálisan beállt a mutató a középső vonalra. De 1 évvel ezelőtt kicserélték benne a termosztátot mert az előzőnek gatter lett és azóta az a gondom, hogy csak 80 fok körül van a hőfok! Kérlek Titeket segítsetek, hogy mitévő legyek!
Egy jó autósbolt ahol feliciához minden van: komárom felől le a hídon, majd rögtön a híd lábánál balra. az első keresztutca betorkollásánál van a bolt. Nagyon tudom ajánlani!
stemplis! Köszi az insrukciókat, kiszedtem az eredeti termosztátot, de már az újat tettem vissza ha már bagóért adták :) de megtartom a preparált régit is tartaléknak! ;) AHhoz mindenképpen jól jött a leírásod, hogy szét tudjam szedni a házat, vagy egyáltalán megtaláljam merre van. Most az a gáz, hogy alul ereszt a leresztőcsavarnál, pedig először finoman húztam meg rézalátéttel, majd határozottan, de még mindig szivárog :( Köszi mindenkinek a hozzászólásokat!
Ui: Egyébként már tényleg hamarabb felkúszik a mutató 80ig s az fölé. :)
Sziasztok. Segítséget kérnék.Van egy 1.3mpi feliciám.A -20fok után nehezen indul,mintha csak 3 henger menne,menet közben meg időnként elkezd rángatni.Hidegen a motortérből meg olyan puffogást lehet hallani,mint a hagyományos motornál nem jó a gyújtás.De ezt nem mindég csinálja.Ha van valami tippetek,segítsetek. Köszönöm.
Jelentem nem volt elég a szénkefék befujása, szét kellett kapnom az egész betlehemet.. Ventit szétkapni amennyire lehetett, és a kis csapágycsészék, és a tengely találkozásánál- síppal dobbal, nádihegedűvel- meg WD40 el és teflonos zsírsprayel megfujtam, azóta kuss van. Jó buli volt élveztem, kicseréltem az elporladt szivacs tömítést is igaz mivel a ház girbe- gurba nem sok értelme volt...
A ventillátro siemens gyártmány- jó kis cuccokból áll össze ez a kis autó!
Ez a kulcs elengedésre beröffen picit dolog tipikusan a trafó nem kap elég áramot indítózásnál hibára utal... Régen ilyenkor a trafó alatt lévő előtét ellenállás elégése volt a gond, de neked nem tudni milyen a gyújtásod...? Osztófejes régi? Esetleg gyújtás kapcsoló betét is okozhat ilyen hibát... Meg még sok-sok csatlakozó, benzin szivattyú megdöglés(ez is így néz ki ám) stb...
Nekem egyszer volt olyan az 1.3-asnál, hogy nyáron magasnyomásúval kimosattam a motorteret, és egyszer csak január közepén nem indult be. Addigra oxidosodtak a csatlakozók...
Szerintem húzogasd le a motortérben azokat a csatikat, amiknek közük lehet a dologhoz, és fújd át kontaktspray-vel. Nem biztos, hogy ez a baja, de ártani nem árthat...
én első tulajtól vettem a kocsit 128000 km volt benne női tulaj volt sérült volt a jobb eleje meg a bal hátsó ajtó utolag derült ki szépen ki lett javitva nekemcsak a küszöbön van egy 100 forintos rozsda folt még a hátsó ajtó se rozsdás