Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89485

Ezek nem apró por-szemcsék, hanem szikladarabok! :-((

 

Sajnos Csoki jól mondta - a 200-at is, meg a mindent is :-(

Amit először próbálj: megkeresni a lukat a rendszerben.
A HASZNÁLT legszűrőn a záró szivacsot nézd körbe - ha ott ereszt, akkor az látszódni fog. És ragasztottam egy 2mm vastag papír csíkor a szűrő BELSŐ oldali keretére, hogy a szivacsot jobban összenyomva erősebben nyomja neki a háznak. A fényképeden a szűrő JOBB oldalán körben, ahol a légszűrőházon a múanyag tok adja a keretet, ami tartja az egész szűrőt.

 

Ha ez rendben lesz, akkor : a házat belül TELJESEN bekenni olajjal, zsírral, akármivel, amibe az esetleg átjutó szúnyogok, szarvasbobarak, sasok (vagy a hasonló nagyságú miazmások) beleragadnak majd. (természetesen leginkább a por :-)

Ha homokozol - akkor a papírszűrő éllettartama max 150-200 km. Nincs kiporolgatás, nincs kifújogatás a másik oldalról - csakis csere, ahogy írtam is a minap.
Ha nem vagy homokos, akkor aszfalton elmehet egy szezont a szűrő.
Én cseréltem moshatóra - de azt meg keveselltem, ezért elétettem egy szivacsot. Így nézett ki fél év - kb 6-700 km homok múlva :-((
vmi 17 körül volt a K&N mostató cucc, a gyári szűrő 5-6, a Hiflo/Champion 3-4.
Elég hamar visszajött az ára!

--

Ha nem csinálod meg a cserét, akkor 1-2 ekm alatt elhajtod a vasat a teljes belső felújítást két napnyira megközelítő állapotba :-(

 

--

És akkor vissza az eredeti kérdéshez: most így a 10 fokban könnyen indult?

Ha a gyertya törött, akkor nekem melegen is köszörült kicsit, 5-6 fordulatra indult csak, hidegen meg fél perc :-(

Előzmény: kispéter1970 (89481)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89484

És az asszony mennyit vert el ez idő alatt totál feleslegesen a lidilaldispartuskó-ban??? (esetleg online)

Előzmény: Mistral1 (89472)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89483

Kinagyítva is átböngésztem a képet. A légszűrő ház oldalfedele szerintem nem volt kellően tömítve (visszahúzva) mintha a tömítő felszínen is látnék porszemcséket. Ha zárna ott tisztának kellene lennie.

 

Lenne még egy kérdésem így a kép alapján: a teló rugóján mik azok a cseppek még a blokknál lévő csövön is látszanak? Nem ereszt véletlenül a hátsó rugóstag?

Előzmény: kispéter1970 (89481)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.05 0 1 89482

Ha ez már a szűrt oldalon van és az olajat is csipegetni fogja, akkor gondolatban már most búcsút vehetsz kb 200 ezernyi jó magyar forinttól (persze csak akkor, ha meg akarod csináltatni). Lehet, h. nem véletlenül csipegette a 10W-40-et és került bele a 20W-50-es olaj.

 

Az ok a beszívott levegő nem kellő megtisztítása!!!

Ezt több dolog is okozhatja:

 - szarul beszerelt légszűrő. (éngem ezzel szopattak meg)

 - nem megfelelő szűrőpapír minőség (utángyártott kula)

 - nagyon poros környezetben használták (homok pl) Igaz Mistral???

 - A légszűrő ház tömítettsége nem OK valahol.

 

Ezeket le kell csekkolni.

Megoldásként el lehet gondolkodni 2 lépcsős szűrés kialakításán. Az az igazi megoldás! Egy szivacsos (nedves) előszűrés és 2. lépcsőben papírszűrő.

A makita fűkaszámban gyárilag ilyen megoldás van! Ott a tervezők számítottak arra, hogy poros helyen fogják a gépet vég nélkül (CSONT HÜLYÉK) nyelezni!!! Egy off-roadra is alkalmas gépnél NEM gondoltak ilyenre a tervezők!!! (HIHETETLEN)

Előzmény: kispéter1970 (89481)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89481

Beindítottam most 10 fokban, állt a napon 2 órát, nem adott csörgő hangot, két hete volt beindítva kb, kivettem az olajszűrőn a csavart, egyből jött ki az olaj mint a szökőkút, és nem csörög. 

Viszont levettem a légszűrő fedelet és elég csúnyát láttam. Poros a légszűrőház, nagyon apró porszemek vannak benne. Miért?

 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=982IMG_20190305_104153.jpg

CsLacc Creative Commons License 2019.03.04 0 1 89480

Tegnap nekünk is megvolt az első guriga idén. 144 km DRZ full terep + békési enduro pálya. Még sohasem élveztem így a körbe-körbe menést!😋

Hogy meglegyen a nap szépsége ez Dobra szerzeménye! De vakszeleppel hazament! Ferdén keresztbeszúrta át a gumit a felni mellett figyelt ki a vége!

Éter. Creative Commons License 2019.03.04 0 1 89479

 Amíg lesz Garminom filléres megoldásként így rajzolok. (persze csak ha nem takarózok közben) 

Előzmény: Mistral1 (89420)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 89478

Ennyi ünnep egy rakáson...

Kellemes Nevednapját Pénius Maximus - alias Lucius!

Előzmény: Buchokid (89477)
Buchokid Creative Commons License 2019.03.03 0 0 89477

Köszönöm!! :-)

Előzmény: Mistral1 (89475)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 89476

Bocsi de nem voltam itthon hogy kitoljam.  Muszáj lesz megvárni az állandó 15-20 fokot 😁

Előzmény: CsLacc (89462)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.28 0 1 89475

Bucóka!

Amennyi még jólesik!

ronya1 Creative Commons License 2019.02.28 0 3 89474

aktívabb koromban mentem évi 3-4 ezeret átlagban, néha volt 5 is

volt olyan ami evett 4 litert meg olyan is ami 7 litert ( husky képes volt 10 litert is de az más felhasználás)

szóval egy 5 literes átlaggal lehet számolni

évi 4 ezer az 200 liter benzin, legyen kb 70ezer forint

múlt évben mentem kb 500km távot ami még 10ezer sincs, és ha hiszed ha nem nincs a pénztárcámban 60 ezer megtakarítás

nem tudom ez miért van de az tény hogy most is olyan csóró vagyok mint régebben amikor többet motoroztam

tehát én ebből arra a következtetésre jutottam hogy a motorozás nem káros  a költségvetésre :))

Előzmény: Mistral1 (89472)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 89473

te nagyon szereted kinozni magad... :)

 

Ha nem hianyzik a kasszabol az a penz, akkor megyek, ha hianyzik, akkor nem ;)

 

Erdekes ez... mert mikor sokkal kevesebb penzem volt, tobbet motoroztam, mint most... jobban raertem :D

Előzmény: Mistral1 (89472)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.28 0 3 89472

Igen, de Te itt most típusidegen vagy :-) csak a 3YF-es blokkok játszanak ebben a ligában :-))
Szattissal egy télen volt a felújításunk, a 13-as körmendi nyitóra menet döbbentünk le, hogy Szeged után Tapolcán kellett tankolászni.

 

AMúgy, 100ekm-re pontosan 5,0 az átlagfogyasztásom :-) (ebben benne van az alkatrészmosásokra levett sokszor 1-2-5 lityi is :-)
Bakker, 1,95 mFt-t pöfögtem el 2010 óta 5 köbméter benya formájában. Úristen, szegény bébifókák :-(

Ha a Zasszony megtalálja ezt az ekcelt' - nekem annyi...

 

És jubilálhatok is, 2010 május 16-án vettem a vasat - és most léptem át a 100.000 beletolt km-t vele, egészen pontosan 101.000 :-)

Előzmény: dzoltan82 (89471)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 89471

Balaton felvidek Shevi turan ket szemellyel 4 ala ment! :)

Persze kenyelmes, nezelodos tempoban.

 

Előzmény: Mistral1 (89470)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.28 0 1 89470

Hoppá, szívócsonk! Azt én is cseréltem már, vmi 15 eFt körül volt a CMA-nál.

 

Ha nem megy hidegen, akkor vagy kevés a benya, vagy sok a levegő... (vagy nincs rendes szikra... :-)))))

 

Az 5/100 tökéletes érték! Városban 5,6-6, terepen nyilván ugyanennyi, de hosszú aszfalton  be tud állni 5 alá: 4,8  körülre (Szögedin-Gyöngyös, oda-vissza, tétre, befutóra)

(bejáratós korában, a felújítás után, 80-nal, sikerült a 4,5-4,7 is :-)

 

 

Előzmény: Doomedsrac (89468)
laccika77 Creative Commons License 2019.02.27 0 1 89469

Szia! Nézd meg a szívócsonkok mennyire vannak elöregedve! Nekem kb ugyanezt produkálta, (ideiglenesen lett javítva) . Ha motorféken hirtelen visszaengeded a gázt durrog, mert sok fals levegőt szìv és elszegényedik a keverék! Az akapjárat is bizonytalan lesz ezért fentebb állítod, igy meg a hideginditás lesz körűlményes, ördögi kör...

Előzmény: Doomedsrac (89461)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89468

Neked is köszi :) a fogyasztás nekem olyan 5l/100km körül mozog vegyes használat mellet, nem tudom amúgy se, hogy mennyi az ideális :D a youtubo-os srác (talán ide is be volt linkelve) 6l fölötti fogyasztást ír felújítás után :O

Előzmény: Mistral1 (89466)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89467

Mikor elhoztam, a tulaj előtte nemsokkal csinálta(csináltatta) a szelephézagot, a karbiban is cserélte a fúvókák egy részét mert nem gyári volt benne. Akkor majd szétkapom megint :D

 

Azóta lépet fel a durrogás mióta nem feszül a szivató bowden és ki lett tisztítva a levegőszűrő. Mikor megvettem nem néztem egyből, de 1-2 hét múlva teljesen szétszedtem és kicseréltem majdnem mindent (olaj-olaszűrő, hűtőfolyadék, igazgattam a kábeleket, csatlakozókat tisztítottam ez meg is oldotta a ventilátor gondott) levegő szűrőt akkor még csak kipucoltam, mert az még nem jött meg, elég retkes volt. Akkor még viszonylag meleg volt így jól indult. Jött a "hideg" és azóta csak nehézkesen indul. Akkor cseréltem gyertyát, hátha az a gond, de nem segített. Benzin kijáratás se. Elvileg az olajat még nem eszi mert mindig van szint :) Füst se látszik még melegszik, menet közbe meg nem látom.

 

Köszi a segítséget.

Előzmény: CsLacc (89463)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.27 0 3 89466

Én is jártam így :-(

Menjünk sorban:

1. hidegen nem indul
Csoki is pedzegeti - kompresszió. Ha tényleg ez, az nem lesz olcsó :-( Nekem a henger-fúrás, dugó, gyűrűk, szelepek tömítés készlet + meló 13-ban volt egy laza kétszázas.

Kívülről meleg vízzel rásegítve - egyből indult. (ha emlékszik még valaki: a kunfehértói BIGES második évadzárón betoltuk a házba - és reggel egyből ment)

Ezt csak mérni tudod. Ha kivársz vele - akkor hamarosan megkopik annyira, hogy elkezdi enni az olajkát - amit bodor füstfelhőket kanyarítva hoz a tudomásodra. Az is jelzés lesz, hogy a túra-sorban mindenki meg fog előzni - mert olyan büdös leszel hátra, hogy - nagyon :-((

 

Gyertya is lehet. Ezt legalább könnyű diagnoszizálni...

Vedd ki és ESTE próbálj ráindítani. Jó helyen szikrázik? Nekem belül volt eltörve a porcelán szigetelés és nagyon felül, mélyen szikrázott, alig ment oda a keverék. Ha ilyen lesz, az is motorfelújítás szagú - az olaj-égés miatt törik így el (a harmadik gyertyánál jöttem rá)

 

2. durrog

Keveset kap, nem ég el rendesen és egy kis üzemanyag kimegy a kipuba. Ez kizárólag a porlasztó miatt lehet, a csészében van egy átömlő - engem is megtréfált már párszor!

A "keveset kap" relatív - nem csak a benzin hiány okozhatja, hanem a sok a levegő is - ide viszont bejön a kipu átalakítása...

Az enyyém is durrog most - de "cserébe" 25%-kal kevesebbet fogyaszt! Lassan annyi benzint megsspóroltam már, hogy kijön belőle a felújítás...

Előzmény: Doomedsrac (89461)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89465

Te milyen naptárat nézel!?

Mert az enyémben sem... :-((((

KÖSZ!

Előzmény: dzoltan82 (89464)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89464

Denes, nezd meg a napokat, az en naptarammal nem klappol a Juli 14, mint hetfo.

Előzmény: Mistral1 (89460)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89463

Szelephézag, kompresszió megfelelő? Voltak ilyenek mostanában csekkolva? A karbit gondolom volt átnézve, gári értékekre beállítva!

Előzmény: Doomedsrac (89461)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89462

Told ki csüt. reggel jó napsütötte helyre. Hahyd ott délutánig. Bőven 10 celsius feletti hőmérsékletet ígérnek. Majd jól felmelegedve nyomass egy videót újra a hidegindításról! Kíváncsi lennék az eredményre!

Előzmény: kispéter1970 (89456)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89461

újabb kérdés :)

XTZ660 95ből: karbiból kijáratás nem segített, hidegen nehezen indul még mindig, pedig új gyertya is benne van már. Az szokott segíteni ha indítása közbe befogom a kipufogót (ezt nem tudom számít-e, de leírtam). A másik plusz infó, hogy motorféken durrog, nem olyan egetverően KTM-esen, de jobban mint a kis TT-m (pedig azon egy aludob van és nem durrog). XTZ-n a kipufogó gyári, de már farigcsálták, van benne db killer. Holnap kiveszem a gyertyát és megnézem milyen színű, félek, hogy nem lesz barna :( A kérdés az, hogy egy ilyen 660-as egy hengeres gépeknél mennyire szokványos a durrogás? Lehet csak én lihegem túl (mint mindent), de nem szeretném ha baja lenne mert épp szarok rá :)

Mistral1 Creative Commons License 2019.02.27 0 2 89460

Egy kis ismétlés:

 

TOT 2019 - Tenere Offroad Trip

A Hungarian Ténéré Owners Club által 2019-ben is megrendezésre kerül a kétévenkénti offroad túra Erdély gyönyörű tájain.
Az időpont: 2019.július 15-20. Változás az eddigiekhez képest a félpanziós ellátás és a csillagtúra.
A hagyományoknak megfelelően két rendezvényt kötünk egybe: hétközben az Offroad Trip, hétvégén a Nemzetközi Tenere Találkozó.
Az ütemezés:
TOT:    Mezőberény - Erdély - Mberény
07.14     hétfő    érkezés, ismerkedés
07.15-18 erdélyi offroad túra
07.18    este visszaérkezés Mo-ra

ITM:     Mezőberény
07.19    off és on-road túra dél-kelet Mo-on
07.20    táborbontás, búcsú

További infók folyamatosan.

 

Regisztráció:
http://tenere.hu/esemenyek/tot-erdelyorszag-hegyvolgyei-es-rengetegei/

 

Adatok:    4 nap, ~1.000km
Max létszám: 30 fő
ellátás: szállás+félpanzió, hideg ebédre megállunk napközben boltoknál
Hétfő         - MBerény    : vacs, szállás, reggeli
K, Sz, Cs    - Erdély       : vacs, szállás, reggeli
P, Szo         - Mberény   : vacs, szállás, reggeli

Árak: pontosabban később.    MAX: TOT+ITM: 6 nap félpanzió: ~42-50eFt (+póló...)


Benzinkutak közötti távok:
150km    Mberény-Remetea
250km    Remetea-Rasca    (esetleg csökkenthető 200-ra, de kb 65 km kerülő:Pádis-Pietroasa-Pádis-IC Ponor)
180km    Rasca-Campeni
  70km    Rasca-Garda del Sus (nagyon kicsi)
110km    Garda del Sus-Campeni
210km    Campeni-Remeti (Jádremete)
180km    Remeti-Mberény
-----
Távolságok - szintkülönbségek:
1.nap    : 230km         2.700m
2.nap    : 200km         8.600m
3.nap    : 220km        10.200m
4.nap    : 280km         6.000m

ronya1 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89459

a vizesbe feltétlen kell a 20w olaj? 

mert a nagyobb illesztésű levegősbe nem árt, mert ott hidegen megy az olaj mindenfelé

de én eddig abban a hitben voltam hogy a vizes kisebb illesztés abba nem kell a (hidegen) sűrűbb olaj

kispéter1970 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89458

Oké. Köszi a válaszokat.  Kíváncsi leszek hogy nyáron milyen lesz. 

CsLacc Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89457

Simán maradhat én 2 szezomt mentem 20w-50-nel! 10 fok külső hőmérséklet alatt jelentkeznek ilyen hangok. Bár nekem csak a himbák ciccegtek! Most 15w-50-et hasznalok.(elf)

Előzmény: kispéter1970 (89456)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89456

Értem. Köszi a választ.  Ismerőstől vettem a motort, ő előtte azt hosem repsol 10w40-el használta, de azt mondták neki hogy az nem az igazi. Aztan a yamaha szervízben mondták neko tegyen bele yamahalugot 20w50-et.   De szerintem eléggé sűrű olaj ez.  Zsír új amúgy benne az olaj, úgy adta el hogy lecserélte, de ez ilyen kimérős olaj volt a szervízben.   Gondoltam rá hogy lecserélem lecserélem majd ezt az olajat, de elég drága is ez az olaj elvileg, meg teljesen új is. Nem tudom hogymaradjon e vagy tegyek bele hígabbat.  Igazából télen nem használom, csak tegnap már beindítottam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!