Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 89505

Ales, köszi a meretet!

(gyk: 20 x 14,5 x 1,5)

Előzmény: Mistral1 (89502)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 89504

Sajnos még sehol :-(

 

A főszervező erősen összetörte a kocsiját, kicsit magát - de még nem adta fel a "dolgot", nem kellett B tervet életbeléptetni.

 

Amit eddig tudunk:

 

Helyszín: Siófok

Időpont: 2019.05.03-05

Ágyban, párnák között, sztem sátor nem lesz. Remélem, kaja is lesz :-)

Szombaton on meg off túrák.

 

Előtte kis "kalandozás" a Dél Dunántúlon:

05.01 - Szexárd-Zalakaros off

05.02 - Zkaros-Murakeresztúr off, maradék idő függvényében Őrség, valsz on - de korántsem biztos.

05.03 - Zkaros-Siófok off  (idegenvezető: a szombati off szervezője)

 

rossz idő esetén ON lesz az egész: Somogy, Őrség, Zalaság (vagy Karoson beülünk áztatni a...)

Előzmény: Popohun (89503)
Popohun Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89503

Dénes!

 

A klubos évadnyitóról hol lehet bővebb infot olvasni?

Mistral1 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89502

Tudja vki csípőből a blokk alsó olajleresztő csavarjához az alátét méreteit?

Mistral1 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89501

Mert ügyetlenül mérted!

Én mindig egyformát mérek: sosem ér bele a pálca az olajba... :-)))))

Előzmény: Gaborcz (89500)
Gaborcz Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89500

1 év alatt a 660-asomba sosem sikerül 2 egyforma szintet mérnem XD

Előzmény: kispéter1970 (89496)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89499

Oké. Köszi 😁

Előzmény: CsLacc (89497)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89498

2x egyformát biztosan nem fogsz mérni!

Előzmény: CsLacc (89497)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89497

A járatás sajna nem elég menni kell vele, hogy a váltó is forogjon! Vagy középállványon be teszed sebességbe és úgy húzod neki picit, de menet közben (minimum 4-5 km) hamarabb eléri az üzemi hőfokot. megállsz leveszed a sisakot előszedsz egy pzs-t, egyenesbe állítod a gépet, kicsavarod a pálcát (ha ekkor folyik ki az olaj, akkor túl van töltve), letörlöd és visszadugod anélkül, h becsavarnád. Kihúzod. Na ekkor kellene a szintet megnézni!

Ha a két jelzés közé esik, akkor yoo a szint.

Előzmény: kispéter1970 (89496)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89496

Oké. Hát igen ez az olajszint ellenőrzés igazából eléggé bonyolult, vagy tudományos. Áll ugye egy napot akkor eltűnik az olajbteljesen ugye. Beindítom járatom 10-15 percet ahogy a könyv írja, majd leállítom várok kicsit, igazaból azt nem tudom hogy ez a kicsit várok ez hány perc vagy másodperc hogy kétszer ugyanolyan szintet mérhessek.  Majd kb 2-3 perc múlva kitekerem a nívót és folyik ki az olaj ha teljesen függőlegesen áll a motor. Várok 20 percet mondjuk akkor már nem folyik ki semmi.  Lehet hogy kicsivel több van benne mint kellene?   Az hogy folyik ki azt ne úgy képzeljétek el hogy ömlik mint a szökőkút, hanem teljesen fent van az olaj és csordogál kifele ha egyenesbe állítom. Megdöntöm 3-4 cebtit balra akkor már nem folyik belőle.

Előzmény: CsLacc (89494)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89495

Ha bírod majd libákkal, nekünk nagyon sok rettenetesen okos és még hasznosabb tanácsunk lesz ! :-))))

Előzmény: kispéter1970 (89491)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89494

Egy tipp még ha esetleg szerelő (szervíz) közelébem jársz: méress egy comperssiot! 6,5-7,5 bar között ok. Megfelelő szelephézag, jó akksi ( min. 400 rpm) esetén teljesen nyitott gáznál! 6,5 bar compressios végnyomás alatt tehettek egy próbát kb 2 ml olaj hengerbe fecdkendezésével, ha a következő mérésnél jelentősen emelkedne a nyomás, a gyűrűk/henger fal/dugattyú vannak nagy valószínűséggel oda! Ha nem változik a szelepek tömítetlenségére utalhat.

Előzmény: kispéter1970 (89492)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.06 0 0 89493

Tedd rendbe a légszűrőházatés körmyékét! Járjál vele, használd bátran, de figyelj oda az olajszintre! A szint mérése inkább varázslás kategória, mint egzakt tudomány! 1dl/1000 km még nem probléma. 5000 rpm felett bámulatosan tud nőni az olajfogyi! Figyeld és őszre elválik milyen a belső állapot! A 10w-40-es olajat jobban fogja enni, ha a 20w-50-es olajat cdipegeti csak.

Előzmény: kispéter1970 (89492)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89492

Télen nem használom a motort, szóval azért hagytam csak benne a 20-as olajt. Jövő télen ha használgatni fogom akkor nem lesz benne ilyen sűrű olaj.  Annyi hogy mivel még új a motor számomra ezért indítottam be télen kb 3-szor mikor ilyen 5 fokos kinti hőmérséklet volt.  Pontosan eddig kb 20 kmt mentem vele egy elhagyott útszakaszon. Most csinálom a jogosítványt 😁

Előzmény: Mistral1 (89490)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89491

Köszi mindenkinek a sok tanácsot. 

Hát nekem nem a kukoricát kéne felfognia 😂😂

Ezt a port kell megállítani.  A kartelből nem nyom fel, mert nem állt semmi a házban, nagyon nagyon kevés kis olaj lehetett a házban vagy nem tudom mi volt, amiben meg volt ragadva a por. De azon kívűl "száraz" 

Előzmény: Mistral1 (89490)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89490

A légszűrőház kívülről nálam kegyetlenül retkes - és onnan potyog be rengeteg homok, amikor széthúzom. :-)
Az ülés alatti beömlőre ne szivacsot tegyél, hanem egy kuka szűrőről vedd le a fémszitát, abből "faragjál" a beömlőre szitát. A sasokat meg a kukoricát nagyszerűen megfogja :-)

 

Sztem ne szilikonnal fújd be, hanem csak kézzel, gépzsírral kend meg. A szilikontól szépen fog csillogni - de abba nem ragad bele semmi :-(

 

A 20-as olaj télen nem kóser, nyilván azért csörög, mert fel kell épülnie az olajnyomásnak mindenhol - ez pedig idő a jóóó sűrű olajjal.

 

A lánc-oldali kis vízgyűjtő nem kritikus :-) A kartergáz visszavazetésre nagyon figyelj, egyrészt, ha sok olajat nyom fel, akkor vagy az olaj vagy a levegő a karterben  sok. A második eset megoldása drágább :-(

Előzmény: kispéter1970 (89488)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89489

A rugóstag nem ereszt. Motorolajos lett a blokk mikor kivettem az olajszűrő ház felső csavarját, beindítottam, ott tartottam az ujjam de kijött egy kis olaj, egyből megjelent az olaj ahogy beindul.  Aztán azt csapattam le vízzel a blokkról.

Előzmény: CsLacc (89483)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89488

Az indulásával nem volt probléma, csak hidegen csörgött 8-10 mp ig, de akkor a kinti hőmérséklet max ilyen 5 fok volt. Ezt a 20w50-et meg 5 foktől felfele lehet használni ebben a motorban a könyve szerint.  Most volt 10 fok körül, napon is állt, beindítottam, semmit nem csörgött, szél hangja volt. 

Valami szivacsot én is teszek majd az ülés alatt a torokhoz, kicserélem a légszűrőt is, mindent átolajzok át zsírozom a tömítő felületeket. Aztán majd sűrűn figyelgetem hogy van e por. Remélem nem lesz baja. 

Előzmény: Mistral1 (89485)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89487

Igen ez a szűrt oldalon van.  Kissé olajos volt a ház, abban megragadt a por, igen a fedélen is volt homok, nem tudom hogy azon jutott e be. Most egyenlőre összeraktam, bezsíroztam azt a részt ahol a fedélnek tömítenie kell, de rendelek egy új szűrőt, azt belerakom aztán majd kifújom szilikon sprayel a légszűrőházat. Valamint. A légszűrőn az a szivacs szerűség ami tömít tömít az száraz volt, légszűrő olajjal bekentem vastagon, az most már tömít biztos. Valamint van az a kis cső a légszűrőházon amit ki kell tisztítani elvileg, a lánc felőli oldalon. Azt is kitakarítottam abban is volt ilyen por. 

Munkatársamtól vettem a motort, jó pár éve nála volt már a motor,  ő 10w40-el használta, legalább is azt mondta ugye,  Néha ezzel jött be dolfozni, nézegettem már régóta a motort, néha megnéztem mikor elindul vele haza, füst meg ilyesmi nem jött sose, mindig indult egyből.  Aztán beszéltük hogy megveszem, azt elvitte yamaha szervízbe hogy nézzék át, meg szelephézagot allítsanak ha kell, ilyesmik. Ott mondták neki hogy a repsol 10w40 szar .tegyen bele yamahalug 20w50-et. Azt így eladás előtt lecserélte. 

Hát szerintem most még nincs baja.  Rakok új szűrőt. Mindent átkenek átzsírozok, aztán majd sűrűn megnézem hogy van e por.   Keveset akarom használni földes úton, de persze azért akarok menni ott is. 

Előzmény: CsLacc (89482)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89486

Lehet, hogy amikor levetted a fedelet, akkor kívülről potyogott bele a por! Kívánjuk, hogy így legyen...

Előzmény: Mistral1 (89485)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89485

Ezek nem apró por-szemcsék, hanem szikladarabok! :-((

 

Sajnos Csoki jól mondta - a 200-at is, meg a mindent is :-(

Amit először próbálj: megkeresni a lukat a rendszerben.
A HASZNÁLT legszűrőn a záró szivacsot nézd körbe - ha ott ereszt, akkor az látszódni fog. És ragasztottam egy 2mm vastag papír csíkor a szűrő BELSŐ oldali keretére, hogy a szivacsot jobban összenyomva erősebben nyomja neki a háznak. A fényképeden a szűrő JOBB oldalán körben, ahol a légszűrőházon a múanyag tok adja a keretet, ami tartja az egész szűrőt.

 

Ha ez rendben lesz, akkor : a házat belül TELJESEN bekenni olajjal, zsírral, akármivel, amibe az esetleg átjutó szúnyogok, szarvasbobarak, sasok (vagy a hasonló nagyságú miazmások) beleragadnak majd. (természetesen leginkább a por :-)

Ha homokozol - akkor a papírszűrő éllettartama max 150-200 km. Nincs kiporolgatás, nincs kifújogatás a másik oldalról - csakis csere, ahogy írtam is a minap.
Ha nem vagy homokos, akkor aszfalton elmehet egy szezont a szűrő.
Én cseréltem moshatóra - de azt meg keveselltem, ezért elétettem egy szivacsot. Így nézett ki fél év - kb 6-700 km homok múlva :-((
vmi 17 körül volt a K&N mostató cucc, a gyári szűrő 5-6, a Hiflo/Champion 3-4.
Elég hamar visszajött az ára!

--

Ha nem csinálod meg a cserét, akkor 1-2 ekm alatt elhajtod a vasat a teljes belső felújítást két napnyira megközelítő állapotba :-(

 

--

És akkor vissza az eredeti kérdéshez: most így a 10 fokban könnyen indult?

Ha a gyertya törött, akkor nekem melegen is köszörült kicsit, 5-6 fordulatra indult csak, hidegen meg fél perc :-(

Előzmény: kispéter1970 (89481)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89484

És az asszony mennyit vert el ez idő alatt totál feleslegesen a lidilaldispartuskó-ban??? (esetleg online)

Előzmény: Mistral1 (89472)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89483

Kinagyítva is átböngésztem a képet. A légszűrő ház oldalfedele szerintem nem volt kellően tömítve (visszahúzva) mintha a tömítő felszínen is látnék porszemcséket. Ha zárna ott tisztának kellene lennie.

 

Lenne még egy kérdésem így a kép alapján: a teló rugóján mik azok a cseppek még a blokknál lévő csövön is látszanak? Nem ereszt véletlenül a hátsó rugóstag?

Előzmény: kispéter1970 (89481)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.05 0 1 89482

Ha ez már a szűrt oldalon van és az olajat is csipegetni fogja, akkor gondolatban már most búcsút vehetsz kb 200 ezernyi jó magyar forinttól (persze csak akkor, ha meg akarod csináltatni). Lehet, h. nem véletlenül csipegette a 10W-40-et és került bele a 20W-50-es olaj.

 

Az ok a beszívott levegő nem kellő megtisztítása!!!

Ezt több dolog is okozhatja:

 - szarul beszerelt légszűrő. (éngem ezzel szopattak meg)

 - nem megfelelő szűrőpapír minőség (utángyártott kula)

 - nagyon poros környezetben használták (homok pl) Igaz Mistral???

 - A légszűrő ház tömítettsége nem OK valahol.

 

Ezeket le kell csekkolni.

Megoldásként el lehet gondolkodni 2 lépcsős szűrés kialakításán. Az az igazi megoldás! Egy szivacsos (nedves) előszűrés és 2. lépcsőben papírszűrő.

A makita fűkaszámban gyárilag ilyen megoldás van! Ott a tervezők számítottak arra, hogy poros helyen fogják a gépet vég nélkül (CSONT HÜLYÉK) nyelezni!!! Egy off-roadra is alkalmas gépnél NEM gondoltak ilyenre a tervezők!!! (HIHETETLEN)

Előzmény: kispéter1970 (89481)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 89481

Beindítottam most 10 fokban, állt a napon 2 órát, nem adott csörgő hangot, két hete volt beindítva kb, kivettem az olajszűrőn a csavart, egyből jött ki az olaj mint a szökőkút, és nem csörög. 

Viszont levettem a légszűrő fedelet és elég csúnyát láttam. Poros a légszűrőház, nagyon apró porszemek vannak benne. Miért?

 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=982IMG_20190305_104153.jpg

CsLacc Creative Commons License 2019.03.04 0 1 89480

Tegnap nekünk is megvolt az első guriga idén. 144 km DRZ full terep + békési enduro pálya. Még sohasem élveztem így a körbe-körbe menést!😋

Hogy meglegyen a nap szépsége ez Dobra szerzeménye! De vakszeleppel hazament! Ferdén keresztbeszúrta át a gumit a felni mellett figyelt ki a vége!

Éter. Creative Commons License 2019.03.04 0 1 89479

 Amíg lesz Garminom filléres megoldásként így rajzolok. (persze csak ha nem takarózok közben) 

Előzmény: Mistral1 (89420)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 89478

Ennyi ünnep egy rakáson...

Kellemes Nevednapját Pénius Maximus - alias Lucius!

Előzmény: Buchokid (89477)
Buchokid Creative Commons License 2019.03.03 0 0 89477

Köszönöm!! :-)

Előzmény: Mistral1 (89475)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 89476

Bocsi de nem voltam itthon hogy kitoljam.  Muszáj lesz megvárni az állandó 15-20 fokot 😁

Előzmény: CsLacc (89462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!