Na ez az, amiről beszéltem. Én pontosan így jártam.
98-ban vettünk családilag egy 55le-s feliciát Újonan. Abban mindig beállt pontosan 90 fokra, ha esetleg nagyon dugó volt, akkor felment mondjuk 95-re. Abban is beszart egyszer, de az úgy esett szét, hogy zárva mardt, magasbb volt a hőfok, aztán megcsináltattuk, minden okés volt, úgy emlékszem. gondolom gyárit tettek bele. azzal is adtuk el.
Én 2 éve vettem egy ugyanilyen 55 lovas felit, csak 99 eset. Eleve szar volt a termosztát, de amúgy nagyon zsír állapotú kocsi. Kicseréltettem a termosztátot szerelőnél, házzal együtt. Mivel késő tavasszal történt, nem volt annyira feltűnő a dolog, melegdett szépen. Aztán télen ugyan ez, mint most, és nem kell hozzá -20. Tegnap előtt kipróbáltam +5 fokban is. Mész 90-100-110 körül, és beáll 80 egy-két fokra, onnan el nem mozdul. Ha fűtesz, akkor lejjebb is tud menni 1-2 fokkal. Ha megállok, és járatom a motort, akkor szépen lassan felkúszik. Szerintem vagy hamarabb nyit, vagy többbet ereszt át, mint kéne, mert a hűtő felé menő cső folyamatosan melegszik, a visszajövő meg langyos. Nem akarok én ezzel ennyit rinyálni, de ha egyszer évekig úgy használtunk feliciát, hogy 90 fok volt ez a kurv@ víz, akkor itt valami nem oké. Na. Amúgy meg lehet kapni 80 fokosat, meg 88 fokosat is. lehet, hogy anno 80-ast tett bele a szerelő. Viszont két fajta van. mindkettőből. Van ez a hagyományos kalapszerű, meg van valami félig műanyag hengeres.
Ez a kalapszerű: http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCodePictures/F/NWKEP/Q/QTH/QTH270.JPG
Bardiautonál kerestem rá, úgy hogy 1999-es évjárat. Azt írja, hogy 135, 136-os motorszám, 1994-1995-1996
Ez a hengeres: http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCodePictures/F/NWKEP/F/FE/FEBI17/FEBI17922.JPG
Ez szintén ugyan az a keresés, de AMG-s motorszámot ír, meg azt, hogy AUDI, VW, SKODA, SEAT-ba jó, és 87 fokon nyit. Akkor most mi a fene van. Az én autóm 99-es, de a motorszában 135M van. Ez megfelel az AMG-nek?? Mert ehogy itt látom, 98 utáni feliciák AMG, AMH,stb motorkódúak. Startauton is megnéztem. Kalapszerű mihez jó: Felicia I és II, favorit, 105, 120. Hengeres mihez jó: felicia (szerintük I és II is), Fabia, octavia, audi a2, stb, de nem szoci skodához
Ez egy kicsit hosszú lett. Összegezve: fingom sincs, de valószínűleg a drágábbik újabb skodákhoz valót fogom megvenni (ha jó ebbe a házba), mert valószínűleg modernebb, pontosabb, nem ereszt. Majd a végeredmény lesz a döntő.
De előbb a tömítést célszerű megnézni ami ereszt, meg esetleg az olajteknő tömítését. Ha ezek után fogy még az olaj akkor érdemes szerintem belenyúlni.
Szia! Vezérműlánc, vezérmű, szelepek, szelepszár szimeringek, esetleg a motor szimeringei. Az olajfogyás lehet amiatt is hogy már bekeményedett a szimeringe, lehet henger-dugó-gyűrű kopás is, de lehet sima tömítésnél való eresztés, ha jól tudom 1000 km-en 1-3 deci a normális fogyás.
Koszonom mindenkinek a jotanacsokat. es ahogy irtátok tankolás után kezdte ezt a csintalaságot csinálni. meg légyszi irjatokmán meg h azt a benzin filtert holtanálom.
Szia koszi a tanácsokat Hát a régebi felicia 96 os eloszto fejes.Tegnap levetem a filter tetejét és ojan volt mintha utángyujtása letvolna. meg az ijektornal valmi kattog ha mozgatom a gáz zsinort. ahogy babráltam ott aztán begyult. de ma megint roszalkodik.
A "szokásos" gyertya, olaj, szűrők.... ki lettek cserélve.
De szerintetek mi lenne az ami egy 10 éves 225.0000 km-es kocsiban még ellenőrzésre, cserére szorul? Úgy különösebb gondok nincsenek. (bár menet közben kicsit kopog ha jobbra kanyaradok, de remélem csak a féltengely) Csapágy lett cserélve, mert kopogott. Féltengely és a kuplung folyamatban.
Motor gyűrűzés? Vagy mi lenne? és milyen költségeket jelentene?
Amúgy a kocsi erős és megy.... Talán az olaj fogy egy kicsit, de az a blokk oldalán jön és álítólag csak egy tömítés...
Üdv minden Felicia tulajnak! Olvasgatom itt a fórumot és a termosztátos dologról lenne 1 kérdésem? Milyen termosztát kell az autóba ahhoz hogy az üzemi hőmérsékletem normálisan meg legyen 90 fok körül? Ugyanis mikor megvettem az autóm (2000es évjáratú 1.3 MPI) 6 évvel ezelőtt, nem volt semmi gondom a vízhőfokkal. Menet közben normálisan beállt a mutató a középső vonalra. De 1 évvel ezelőtt kicserélték benne a termosztátot mert az előzőnek gatter lett és azóta az a gondom, hogy csak 80 fok körül van a hőfok! Kérlek Titeket segítsetek, hogy mitévő legyek!
Egy jó autósbolt ahol feliciához minden van: komárom felől le a hídon, majd rögtön a híd lábánál balra. az első keresztutca betorkollásánál van a bolt. Nagyon tudom ajánlani!
stemplis! Köszi az insrukciókat, kiszedtem az eredeti termosztátot, de már az újat tettem vissza ha már bagóért adták :) de megtartom a preparált régit is tartaléknak! ;) AHhoz mindenképpen jól jött a leírásod, hogy szét tudjam szedni a házat, vagy egyáltalán megtaláljam merre van. Most az a gáz, hogy alul ereszt a leresztőcsavarnál, pedig először finoman húztam meg rézalátéttel, majd határozottan, de még mindig szivárog :( Köszi mindenkinek a hozzászólásokat!
Ui: Egyébként már tényleg hamarabb felkúszik a mutató 80ig s az fölé. :)
Sziasztok. Segítséget kérnék.Van egy 1.3mpi feliciám.A -20fok után nehezen indul,mintha csak 3 henger menne,menet közben meg időnként elkezd rángatni.Hidegen a motortérből meg olyan puffogást lehet hallani,mint a hagyományos motornál nem jó a gyújtás.De ezt nem mindég csinálja.Ha van valami tippetek,segítsetek. Köszönöm.
Jelentem nem volt elég a szénkefék befujása, szét kellett kapnom az egész betlehemet.. Ventit szétkapni amennyire lehetett, és a kis csapágycsészék, és a tengely találkozásánál- síppal dobbal, nádihegedűvel- meg WD40 el és teflonos zsírsprayel megfujtam, azóta kuss van. Jó buli volt élveztem, kicseréltem az elporladt szivacs tömítést is igaz mivel a ház girbe- gurba nem sok értelme volt...
A ventillátro siemens gyártmány- jó kis cuccokból áll össze ez a kis autó!
Ez a kulcs elengedésre beröffen picit dolog tipikusan a trafó nem kap elég áramot indítózásnál hibára utal... Régen ilyenkor a trafó alatt lévő előtét ellenállás elégése volt a gond, de neked nem tudni milyen a gyújtásod...? Osztófejes régi? Esetleg gyújtás kapcsoló betét is okozhat ilyen hibát... Meg még sok-sok csatlakozó, benzin szivattyú megdöglés(ez is így néz ki ám) stb...
Nekem egyszer volt olyan az 1.3-asnál, hogy nyáron magasnyomásúval kimosattam a motorteret, és egyszer csak január közepén nem indult be. Addigra oxidosodtak a csatlakozók...
Szerintem húzogasd le a motortérben azokat a csatikat, amiknek közük lehet a dologhoz, és fújd át kontaktspray-vel. Nem biztos, hogy ez a baja, de ártani nem árthat...
én első tulajtól vettem a kocsit 128000 km volt benne női tulaj volt sérült volt a jobb eleje meg a bal hátsó ajtó utolag derült ki szépen ki lett javitva nekemcsak a küszöbön van egy 100 forintos rozsda folt még a hátsó ajtó se rozsdás
Az enyémen is van 1-2 kisebb sérülés, de a legidegesítőbb a rozsda. A hátsó ajtón a díszlécnél és felett a VW system matrica alatt nagyon rohad. Látni hogy próbálták már festegetni, de jön ki újra. Valamivel meg lehet ezt állítani ? Vagy folyton festegetni?
Siasztok. nagyon nagy az én bajom. amiota megtankoltam a feldámat szinig . azota nemakar gyulni, mán az aksitis lemerítetem. mikor gyujtom hajtani hajtde nemgyul. és ahogy fordítom visza a kulcsot akkor egy kicsit beroffen. tegnap feltoltotem az asit akkor begyult,most reggel meg mán nemakar. kérlek tikteket adjatok valamilyen tip. hogy mit csináljak
Abba szeretnék érdeklődni hogy a Feliciákat tényleg fűzik szálak a Golfokhoz vagy csak tévhit? Azt tudom hogy az 1,6-os és 1,9-es motorok II Golfból vannak, de más köze van még hozzá?
Az nem baj ha az alsó is langyos nyitás előtt, mert a termosztát gyárilag ereszt át 1 kis mennyiséget, de érezhető mikor nyit meg mert akkor pillanatok alatt átforrósodik az alsó is.