Három pályázat érkezett a részvénycsomagra, ebből kettő határidőre. a harmadik ajánlat érvénytelen (a Brisa-t nem hívták meg), csakhogy ez az utóbbi ajánlat a másik kettőnél csaknem háromszor több pénzt kínált a részvénypakettért (10 mrd vs 30 mrd).
2007 augusztus 30
http://www.hetivalasz.hu/cikk/0708/16503
A Heti Válasz feltételezése szerint a sztrádatenderre meghívott pénzintézetek a Strabag strómanjának szerepét szánták. A Brisa a magasabb ajánlat mellett felnyomta a GKM-et brüsszelben. A botrányt elkerülendő a GKM - formai okokra hivatkozva - 2007 július 19-én sikertelennek nyilvánította a 40 százalékos AKA-csomag eladását célzó pályázatot. Aztán egy napra rá Kóka János bejelentette, hogy nincs is összenőve a miniszteri székkel.
2008 január 11
http://index.hu/gazdasag/magyar/aka080111/
Péntek este az Állami Autópálya Kezelő bejelentette: 28,7 milliárd forintért eladta a Raiffeisennek az M5-ös autópályát üzemeltető AKA Zrt. negyven százalékos részvénycsomagját.
Az ausztriai központú építőipari multi, a Strabag kizárólagos tulajdonosa lesz az M5-ös autópályát üzemeltetető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt.-nek, miután a társaság megszerezte a Raiffeisen PPP IB GmbH 40 százalékos részesedését
Tehát a Strabag, ugyan egy év késéssel, és a tervezet 10 milliárd helyett a reálishoz közelebb álló 30 milliárdért végül csak mexerezte az M5-öt (ez is olcsónak tűnik, de az M5/AKA-nak van még vagy 100 mrd adóssága is).
Ebből a képből nézve régi...Majd lehet elbontani a bővítésnél, mert pont útba lesz:) Mondjuk bárcsak ott tartanánk már, hogy bontani kellene a bővítéshez...
Amúgy nekem az nem világos csak, hogy a másik oldalon a régi aszfaltot felszedik teljesen az útalapokaig és helyére építenek 1 teljesen új betonpályát, vagy a régi aszfaltra tesznek x cm vastag betonréteget?
hát a földszállító kamion, meg az országúti között van egy kis különbség... :-))
(az előbbiek összkerekesek, és talán még negyedelő is van bennük, szóval brutál meredek emelkedőn fel tudnak menni...)
amúgy azzal egyetértek, hogy a kapaszkodósávval engedélyezett 6%-ig el lehetne menni, ha az jelentős megtakarítást eredményez, de itt olyan sűrűn váltják egymást a dombok-völgyek, hogy a függőleges ívsugár minimuma nem teszi lehetővé ezek követését...
persze ahol a felszín hullámhossza megfelelően nagy, ott elég jól lekövetik azt a magassági vonalvezetéssel...
Nem keveslem, csak szerintem oda bőven elég lenne 1 kapaszkodósáv a kamionoknak, legalábbis képekből nem tűnik olyan vészes emelkedőkek...(gondolom most is ott járkálnak felfele a földszállító kamionokkal) Deh biztos olcsóbb völgyhidat építeni, mint mellérakni még 1 sávot ...M1,M3, vagy éppen az M0-áson is vannak sokkal komolyabb völgyek, mégse építettek oda völgyhidat, hanem megoldották emelkedőkkel/kapaszkodósávokkal vagy 1 kis bevágással/töltéssel...
Bevágással nem lehetett volna olcsóbban megépíteni?
a múltkor linkelt hosszmetszeten látszik, hogy van kb. 20m, úgyhogy valószinű, hogy a töltés drágább lenne, pláne, hogy nem túl frankó a helyi anyag...
a fotós meg valóban elég dilettáns
az még hagyján, hogy nem tud fotózni, de válogatás nélkül bexarja a képeket a galeribe...
A probléma azóta jelentkezik, amióta megépült a kagylós kútnál a kihajtó, így a belváros, és az itteni lehajtó között megnőt a forgalom. Ezt tetézi még a Kökin becsatlakozó forgalom, ami a rövid gyorsító sáv miatt további lassításokat okoz. Harmadik elem, hogy pár éve beterelték a BKV buszokat (200-as is) Kökitől a kagylós kútig a gyorsforgalmira, így a vmax 50-el cammogó buszok a felüljáróra felcafflatva (főleg a csuklós) okoz szép is torlódást. Ja hab a tortán a Volánbusz is itt jár már, ami szintén Kökin csatlakozik be, és a jó kis szakadt csuklós ikaruszok is döcögnek ám még itt.
Valszeg sokat javítana a helyzeten ha jópár évtized után 2*2-be nyomnák át a gyorsforgalmit. A jelenlegi forgalom a belső 2*1-et mindenképpen kinőtte. Persze aztán lehet hogy hiányoznának a néhanapján az aluljáróba beszoruló kamionok okozta izgalmak...