Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.30 0 0 11053

ok, a mezei intersection is junction.

 

(sőt: az eszközváltóhely is... :-)

(http://en.wikipedia.org/wiki/Junction_%28traffic%29)

 

 

de asszem a legprecízebb definíció a következő:

 

az intechange gréd szeparált junction,

mig az intersection gréd szeparálás nélküli junction...

(http://en.wikipedia.org/wiki/Junction_%28road%29#Intersection_versus_interchange)

Előzmény: attus germanicus (11052)
attus germanicus Creative Commons License 2008.05.30 0 0 11052
Speciel a Longman szótárral vitázol, ami az egyik (ha nem A) legnagyobb tekintélyű angol szótár :-))
Előzmény: Törölt nick (11049)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.30 0 0 11051

én ez mán nem bírom követni...

 

esetleg célszerű lenne az AAFÁUÉB finaszírozási modell mellett maradni..

 

(Autósok Adót Fizetnek Állambácsi Utat Épít Belőle)

Előzmény: elemes2 (11050)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.30 0 0 11050
M5 saga.

2007 július 12
    http://index.hu/gazdasag/magyar/aka070712/

    Három pályázat érkezett a részvénycsomagra, ebből kettő határidőre. a harmadik ajánlat érvénytelen (a Brisa-t nem hívták meg), csakhogy ez az utóbbi ajánlat a másik kettőnél csaknem háromszor több pénzt kínált a részvénypakettért (10 mrd vs 30 mrd).
2007 augusztus 30
    http://www.hetivalasz.hu/cikk/0708/16503

    A Heti Válasz feltételezése szerint a sztrádatenderre meghívott pénzintézetek a Strabag strómanjának szerepét szánták. A Brisa a magasabb ajánlat mellett felnyomta a GKM-et brüsszelben. A botrányt elkerülendő a GKM - formai okokra hivatkozva - 2007 július 19-én sikertelennek nyilvánította a 40 százalékos AKA-csomag eladását célzó pályázatot. Aztán egy napra rá Kóka János bejelentette, hogy nincs is összenőve a miniszteri székkel.
2008 január 11
    http://index.hu/gazdasag/magyar/aka080111/

    Péntek este az Állami Autópálya Kezelő bejelentette: 28,7 milliárd forintért eladta a Raiffeisennek az M5-ös autópályát üzemeltető AKA Zrt. negyven százalékos részvénycsomagját.
2008 május 30
    http://index.hu/gazdasag/blog/2008/05/30/a_strabage_lesz_az_m5_os/

    Az ausztriai központú építőipari multi, a Strabag kizárólagos tulajdonosa lesz az M5-ös autópályát üzemeltetető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt.-nek, miután a társaság megszerezte a Raiffeisen PPP IB GmbH 40 százalékos részesedését
Tehát a Strabag, ugyan egy év késéssel, és a tervezet 10 milliárd helyett a reálishoz közelebb álló 30 milliárdért végül csak mexerezte az M5-öt (ez is olcsónak tűnik, de az M5/AKA-nak van még vagy 100 mrd adóssága is).

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.30 0 0 11049

én mondtam ezt szintén, nem én?

 

a mezei kereszteződésre magyarban is a "kereszteződés" szót használjuk nem a "csp."-ot...

(esetleg még a megggyesi féle útelgázosodás is alkalmazható.. :-)))

 

amivel vitáznék, az a "junction": tudtommal ez a csp./interchange BE megfelelője.

a sima kereszteződés BE változata a crossing...

Előzmény: attus germanicus (11047)
Fricy Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11048
Az aszfaltra biztos nem tesznek betont. Szerintem bontás, új építés lesz.
Előzmény: ICYBOY (11044)
attus germanicus Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11047
intersection noun
a place where roads, lines etc cross each other, especially where two roads meet [= junction British English]

interchange noun
a point where two or more motorways or main roads meet
Előzmény: Törölt nick (11045)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11046

most, hogy fel van festve, gyanúsan keskeny az új félpálya...

 

biztos, hogy megvan 3+3x3,75=14,25 széles?

 

(vagy nem is akarnak itt ilyen szélességet, csak monnyuk 2,5+3x3,5=13m-t?)

Előzmény: Fricy (11039)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11045

frankó.

 

(the english for "csp" is not intersection... it is INTERCHANGE... :-)

Előzmény: Fricy (11039)
ICYBOY Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11044

http://www.freeweb.hu/friedlf/images2/m6-2008-28.jpg

 

Ebből a képből nézve régi...Majd lehet elbontani a bővítésnél, mert pont útba lesz:) Mondjuk bárcsak ott tartanánk már, hogy bontani kellene a bővítéshez...

 

Amúgy nekem az nem világos csak, hogy a másik oldalon a régi aszfaltot felszedik teljesen az útalapokaig és helyére építenek 1 teljesen új betonpályát, vagy a régi aszfaltra tesznek x cm vastag betonréteget?

Előzmény: Rooger Preed (11041)
Fricy Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11043
Igen, az új pálya már itt is betonból készült.
A vízelvezető szerintem új.
Előzmény: Rooger Preed (11042)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11042
Másik kérdés, hogy ami most van a szélesítésnél felső réteg az már beton?
Előzmény: Rooger Preed (11041)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11041
http://www.freeweb.hu/friedlf/images2/m6-2008-29.jpg

A kép jobb alján lévő vízelvezető új vagy régi?
Előzmény: Fricy (11039)
mestska Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11040

ja, vicces így havasan.

Előzmény: RadiX (11036)
Fricy Creative Commons License 2008.05.29 0 0 11039
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11038

hát a földszállító kamion, meg az országúti között van egy kis különbség... :-))

 

(az előbbiek összkerekesek, és talán még negyedelő is van bennük, szóval brutál meredek emelkedőn fel tudnak menni...)

 

 

amúgy azzal egyetértek, hogy a kapaszkodósávval engedélyezett 6%-ig el lehetne menni, ha az jelentős megtakarítást eredményez, de itt olyan sűrűn váltják egymást a dombok-völgyek, hogy a függőleges ívsugár minimuma nem teszi lehetővé ezek követését...

 

persze ahol a felszín hullámhossza megfelelően nagy, ott elég jól lekövetik azt a magassági vonalvezetéssel...

 

lásd itt: M6:161-192

 

 

aztán hogy lösz esetében milyen magasságnál van a gazdaságossági vízválasztó a töltés kontra viadukt kérdésben azt nem tudom...

(látatlanban elhiszem hogy 20m felett már a viadukt az olcsóbb...)

 

olyan érvek viszont nem hatnak meg, hogy:

 

- sok a konszolidációs idő...

(hova a faxba sietünkmán?, ne a zépítéssel siessenek, hanem az aktatoligatással, baxxák meg! ottbezzeg nemporblemma az évtizedes hereverés...)

 

- a töltés/bevágás = tájrombolás (sztem: tájépítés :-)))

 

-  elveszi a helyiek megélhetését az a néhány hektár felhasznált mezgé terület (szerintem meg csökkenti az állami mezgé dotácijó igényt... :-))

 

-stb.stb.stb.

Előzmény: ICYBOY (11037)
ICYBOY Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11037

Nem keveslem, csak szerintem oda bőven elég lenne 1 kapaszkodósáv a kamionoknak, legalábbis képekből nem tűnik olyan vészes emelkedőkek...(gondolom most is ott járkálnak felfele a földszállító kamionokkal) Deh biztos olcsóbb völgyhidat építeni, mint mellérakni még 1 sávot ...M1,M3, vagy éppen az M0-áson is vannak sokkal komolyabb völgyek, mégse építettek oda völgyhidat, hanem megoldották emelkedőkkel/kapaszkodósávokkal vagy 1 kis bevágással/töltéssel...

 

Bevágással nem lehetett volna olcsóbban megépíteni?

Előzmény: Törölt nick (11033)
RadiX Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11036
Debrecen fekete-feherben erdekesen nez ki.
Előzmény: LeX (11032)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11035
...40-50 ÉV-re...
Előzmény: Törölt nick (11034)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11034

wow, ha lassan is de haladunk...

(azé a germán lefedettségtől még kb. 40-50-re vagyunk ilyen tempóban...)

 

nincs a guglinak valami hírlevele, amin a frissítésről tájékoztat?

Előzmény: LeX (11032)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11033

kevesled a szintkülönbséget?

 

a múltkor linkelt hosszmetszeten látszik, hogy van kb. 20m, úgyhogy valószinű, hogy a töltés drágább lenne, pláne, hogy nem túl frankó a helyi anyag...

 

a fotós meg valóban elég dilettáns

az még hagyján, hogy nem tud fotózni, de válogatás nélkül bexarja a képeket a galeribe...

Előzmény: ICYBOY (11029)
LeX Creative Commons License 2008.05.28 0 0 11032
GEarth/Maps epp frissul:
Pecs/Mecsek, Szombathely, Debrecen, Varpalota
Aladár46 Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11031
De, völgyhíd épül:
DSCF1734.JPG: Hímesházai völgyhíd: 491m
DSCF1692.JPG: Belvárdgyulai völgyhíd: 440m (M60)
DSCF1743.JPG: System error :)
Előzmény: ICYBOY (11029)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11030

A probléma azóta jelentkezik, amióta megépült a kagylós kútnál a kihajtó, így a belváros, és az itteni lehajtó között megnőt a forgalom. Ezt tetézi még a Kökin becsatlakozó forgalom, ami a rövid gyorsító sáv miatt további lassításokat okoz. Harmadik elem, hogy pár éve beterelték a BKV buszokat (200-as is) Kökitől a kagylós kútig a gyorsforgalmira, így a vmax 50-el cammogó buszok a felüljáróra felcafflatva (főleg a csuklós) okoz szép is torlódást. Ja hab a tortán a Volánbusz is itt jár már, ami szintén Kökin csatlakozik be, és a jó kis szakadt csuklós ikaruszok is döcögnek ám még itt.

 

Előzmény: Törölt nick (11026)
ICYBOY Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11029

Ugye ezeken a helyeken nem völgyhíd fog épülni?

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/135/DSCF1734.JPG

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/135/DSCF1692.JPG

 

Melyik dilettáns barmot küldik ki fényképeket készíteni?(ilyen baromságokra senki se kíváncsi szerintem)

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/135/DSCF1743.JPG

 

 

 

 

M43 Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11028
Valszeg sokat javítana a helyzeten ha jópár évtized után 2*2-be nyomnák át a gyorsforgalmit. A jelenlegi forgalom a belső 2*1-et mindenképpen kinőtte. Persze aztán lehet hogy hiányoznának a néhanapján az aluljáróba beszoruló kamionok okozta izgalmak...
Előzmény: Törölt nick (11026)
anteus Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11027
megvilágosító erejű cikk és válasz a kérdésedre :-)
Előzmény: Törölt nick (11026)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11026

aprópopó:

 

van valakinek elképzelése, hogy a ferihegyi gyf-n mitől lassul le kifele menet a kocsisor? (akár a megállásig)

 

ugyanis ezt renceresen tapasztalom.

meg azt is, hogy a végén (FH1-nél) a lámpánál sosincs torlódás, tehát az nem torlaszt vissza...

 

ezenkívül a kökinél van egy felhajtás meg utána a shell kútnál egy le/fel.

ezeknél viszont olyan kicsi a bejövő forgalom, hogy az nem kéne hogy zavart okozzon...

 

Előzmény: mestska (11024)
ghosty9 Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11025
"inkább attól, hogy megmagyarázod, hogy milyen férfias dolog extrasarcot fizetni..."

Dehát nem. Hisz mondom, sokszor én se fizetek.
Előzmény: Törölt nick (11023)
mestska Creative Commons License 2008.05.27 0 0 11024

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!