Szakadó hóesésben indultam el, 60-nal lerobogtam a pályáig, ahol beálltam egy kényelmesen 85-tel repesztő teherautó mögé, és így 30 perc alatt tettem meg az utat.
Lehetett volna ez akár 23 perc is, de nem kockáztattam. 😉
Mit néztél? Nekem 1,3 benzinesre és 1,5 dizelre is Tranself NFJ 75W-80-at hoz(Renault TL4 ajánlott olaj volt az őskorban is), illetve ennek megfelelő bármi más ami API GL-4+, mert az NFJ már csak emlék.
Ha a kamionokba is cserélni kell az automata olajat 300-350e km-ként, akkor jó eséllyel a személygépkocsikban is kellhet. Az elv ugyanaz, a fémpor szintén és örök életű váltó lehet hogy van, de örökélet olaj nincs, még.
Egyébként az automata WagonR+-ban szerviz előírás a csere, akkor nem biztos, hogy elrugaszkodott dolog.
A kézi váltónál nem annyira érzékeny a dolog, de azért egy 200e után lecserélt olajnál még a leginkább fakezű is érez változást, ha nem is érti mitől működik...
Évtizedeken keresztül csak azt hallottuk a gyártóktól, hogy a váltók "élettertam" olajjal vannak feltöltve, így cseréjük nem szükséges.
Aztán néhány éve változott a világ, jöttek a gyári ajánlások váltóolajcserékre különböző intervallumokkal.
Ezek eddig általában automata váltókra voltak érvényesek.
Nekem is volt sokáig automatám, volt is cserélve rendszeresen (a gyári ajánlás ellenére) szűrő ill. váltóolaj.
Manuális váltóra szintén nincs gyári előírás nemhogy ajánlás, utánanéztem én is néhányszor pl. a Castrol oldalán márka/típus szerint keresve még ajánlás sincs semmiféle olajra manuális váltómhoz.
Akkor ugyan milyen olajat is rendeljen hozzá az ember ha semmiféle tipp, ajánlás nincs hozzá.
Ha nem megfelelő olaj kerülne bele több lenne a kár, mintha nem cserélelm le a benne lévő "örök életű" váltóolajat amivel végülis hosszú évek óta működik .
Természetesen! Csak annyit akartam kifejezni: nem vagyok felelőtlen tömeggyilkos, mert 4 évszakost választottam, vagy mert nem 5 lengőkaros mundenttudó futómű van a kocsi alatt, ső tméga hátsó fék is dob :)
Amúgy állítólag most majd jön a hó. Valamivel kell riogatni és átlépni az ingerküszöböt.
Pláne ha megtehetem, hogy 0,66 havas nap/év esetén egyszerűen aznap nem autózom.
Sokan nem értik ezt meg. Nálunk pl. a mamataxikon 4évszakosok futnak, amikor térdig érő hó, 3 centi ónos esős jég van, akkor vagy nem megyünk, vagy tömegközlekedünk.
De a korlátait minden guminak ismerni kell, a 4 évszakos valóban nem jó mindenre csak a hazai helyzetek 99%-ra, de ez nem zárja ki, hogy valakinek kell a téli-nyári váltás.
Tapasztalataim szerint Mo-n nem nagyon van már havas tél, a klímaváltozással megjelent a téli aszály fogalma.
Bár minimum jó minőségű 4évszakos, vagy téli abroncsokkal járok, nem igazán indokolt. Pláne ha megtehetem, hogy 0,66 havas nap/év esetén egyszerűen aznap nem autózom. 2019, 2020, 2021 pl ilyen volt, szerintem utoljára 2018-ban mentem havas úton összesen 2 napot.
Off: 'Lapos Földön' nem nagy gond, de hegy/domb oldalaban lakni.. na itt okoz olyat pár centi hó, hogy gyalog jutsz csak haza még téligumi esetén is. Nem szerpentin út, hanem úgy nyílegyenesen fel a domboldalon... Ha 'meleg' van nem probléma, akkor hamar letyak lesz a megtaposott hóból, de hidegben pár kocsi után inkább lejegesedik, itt lehet tesztelni a téligumik kapaszkodó képességét. Az utóbbi 10 évben megduplázódott a környéken a parkoló verdák száma, így a domb aljának közelében hely sincs, (ilyenkor sokszor egy közeli supermarket parkolójában maradt éjszakára a kocsi. Aki meg mégis igyekszik a domb alján parkolni (a tapasztalatlanok), azzal megesik, hogy a visszacsúszó másik kocsi dodgem-eset játszik vele. Felfelé egy trükk van, tolatni, ez a legtöbbször bejön... hozzáteszem, idén még nem volt szükség ilyenre.