A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Köszönöm az infókat . Ezek szerint , tényleg egy saját teszt kellene , hogy konkrétan kiderüljön mennyi az annyi... Egyébként , én az R1150RS-t néztem ki , kimondottan a formája miatt . Az a modell elméletben ideális lenne , mert hosszú vég áttele van , és kb egy súlyban van az 1200RT-vel . 1,2-esből pedig az R - az alternatíva .
Ezt már mondták páran , de a K16-os marad ! :) Ami bevált nem adom el . Ez a mostani keresgélés csak a gyűjtögetésről szól , hogy legyen egy Boxer is , de kevés a pénzem az 1,2-esre...
Nem elbizonytalanitani akarlak, sem meggyőzni, csak leirom a tapasztalataimat:
Haverommal mentünk nyár elején egy Horvátországi többnapost, én a 2003-as 1150GSA-n nagy hátsó dobozzal, ő a 2004-es 1200G-en kis hátsó és gyári oldaldobozokkal. Egyik nap cseréltünk is (mentem ~150km-t szerpentinen az 1200-essel), a túra alatt mindig kattanásig és mindig egyszerre tankoltunk.
Az odaúton autópályatempónál egy kicsit többet evett az egyik, a szerpentinen kanyarogva alacsonyabb tempónál (itt már oldaldoboz nélkül jött az 1200 is) kicsit többet evett a másik, de nem volt jelentős egyszer sem a különbség, pár dl asszem, nem tulajdonitottunk neki jelentősséget, csak kiváncsiságból megnéztük. Nekem amúgy 90-es átlagtempónál 4.1l volt a legalacsonyabb fogyasztásom, minimális városozással túraátlagom inkább 5.2l szokott lenni, "csak városban" meg nem használom a motort.
A futóműve lehet csak a megszokás miatt, vagy h nem sima hanem Adventure, de érzésre kicsit kedvemrevalóbban lágy a sajátomnak.
Minden másban viszont éreztem már egy nap használat alatt is hogy miben fejlesztettek az 1200-re:
a motor érezhetően könnyebb, jobban fékezhető,
a gázkar egyenletes gázon tartásához és húzásához kissé kevesebb erő szükséges,
ez még a leggyengébb 1200-es ugye, de azért itt is érezni a lóerőtöbbletet.
Máshol, pl üléskomfortban nem vettem észre különbséget, és egyébként a fentiek sem akkorák a két motor közt, szinte pár perc után olyan volt érzésre mintha a sajátommal mennék, csak mindenhol tuningoltak volna rajta egy hangyafasznyit, hogy mégjobb legyen.
Ha fogyasztás a fő szempont akkor nézd meg mennyivel drágább egy 1200-es, és ha tudod mennyit mégy vele hamar kijön, hogy hány év után fog megtérülni. Én ha most vennék motort biztosan az 1200-est venném (fogyasztás nekem nem szempont csak az élmény), viszont ha most rá kéne fizetnem mondjuk akár csak 500e Ft-ot a sajátomra, akkor biztosan nem mennék bele.
Zöldi nem számolta bele a benzint. Mondjuk a hatósági árasat nem is érdemes.:)
A másodikból még jóváírok egy pályamatricát, végülis ingázásnál jól jöhet, bár én arra nem szoktam költeni. :)
(El nekem eddig egy gyújtáskapcsoló romlott, az 1150-eken semmi. Amiről tudom, hogy el fog kopni, azt meg beleszámoltam. 1200-nál nyilván másabb a helyzet, már azért is, mert minden drágább hozzá, de a téma az 1150.)
Mechanikailag is rengeteg különbség van a két blokk között egyébként. Nem beszélve az agyukról. Az 1100/1150 vezérlők egy kavrcjátékba is kevesek lennének, kopogásérzékelőjük nincs, a bemenő levegő hőmérsékletét meg kb. az érdeklődés szintjén mérik.
Bótba' vettem vazze. 98 volt a kettő, mondjuk tényleg 6 ezerért rakták volna fel (nekem ingyen volt, de annyi lett volna). Úgy nézem, hogy most ugyanaz a pár 102 ezer.
Nekem az 1150-re a teljesítményadó és a biztosítás együtt 17600 forint. Az ugye nincs másfél tank.
A szervizt sem úgy írtam, hogy nem tudom, hogy mennyi.:) Otthon meg ugye olcsóbb. És ha pl. úgy számolom, hogy 3 liter Transmax, ami magában 16 ezer, meg a drágábbik Bosch gyertyák, amiből 8 a pár..
Szóval most ott tartunk, hogy még vagy 120 ezret meg kellene magyaráznod.:)
Két gumi jelenleg 140 felrakva, lehet nálatok nem kell, de nálunk van teljesítményadó, meg biztosítas, meg műszaki, meg annyibol, amit írtal, nem jön ki egy szervíz sem :)
Tudom , volt már többször téma ez , hogy kinek , mért számít a fogyasztás , de ez egyénfüggő . Én arra lennék kíváncsi , hogy mivel mechanikailag , nem sok különbség van a két blokk között ... De ha nem lehet , akkor inkább hagyom . Azt semmiképp nem szeretném , hogy drágább legyen üzemeltetni , mint a K16-ost .
Hozzáadod a 10e km alatt az 5l/100 km-es fogyasztással számolt 500 liter hatósági áras benzinre elköltött 240e forintot és meg is érkeztél a 400e helyett az 500e forinthoz. ;)
És akkor még ott van a kötelező, az autópálya matrica, a teljesítményadó, a műszaki vizsga időarányos része, akinek van, a tárolás költsége és időnként azért ez-az elromlik/elkopik, arra is áldozni kell...