😊 mint a DOXA, olyan szépen jár....... kicsit poros, de fedett helyen nem lesz saras...... nem fázik, nem ázik....... a gazda + csak dógozik....... jövőre remélhetőleg már idő is lesz arra, hogy a felújítás után használatba tudjam végre venni....... 😊
Sok-sok élményt a motorral!! (igen, pár negatív is férjen ebbe bele - mert ezkből tanulni lehet és KELL!! A pozitívaknál meg nyilván teli lesz a szád-arcod mosollyal :-) :-) )
Nem természetes. Nem derült ki, hogy használtan vetted-e vagy echte original - de valsz igen gyatrán van kiegyensúlyozva az első kereked. 99%-ban a szeleppel szembeni oldalon 1-2-3 db küllőn vannak ólom súlyok - abból csak az látszik, hogy valaha, legalább egyszer foglalkoztak már a dologgal - de hogy mennyire jó, mennyire "aktuális", az nincs ráírva - csak ha Te csinálod-csináltatod.
Olcsó és házi módszer: kiveszed a kereket és egy hosszabb tengelyre feltéve és a tangelyt két oldalt alátamasztva szabadon tudjon forogni. Ha gyengéden, érzéssel, óvatosan... elforgatod, akkor a legnehezebb pontja forog alulra. Ha az alulra törekvés intenzív - akkor nagyos szar a súlyozás, ha lassan, ide-oda himbálózva áll be, vagy szépen forog lassan és nem akar himbálózni - akkor meg jó, és akkor máshol kell keresni a bajt (és drágább is lesz az orvoslás valsz...)
Pontosan! Nekem egyszer "szakadt el" a láncom - de szerencsére csak a patentszem esett ki/szét és emiatt történt a "sajnálatos esemény". Eszméletlen mákom volt, hogy 25-tel éppen indultam egy körforgalomban és nem 10 sec-cel előtte-utána 110-nél!!
Igen, a szar szerelés - és semmi más oka nem lehet - ahogy Dani is kétkedik. Bohó koromban (is...) ütöttem-vágtam a mocit-láncot - SOHA nem volt hátrányom a patent miatt, ellenben jóval egyszerűbben és olcsóbban lehet cserélni, mint nittelni. Én nem fogok váltani a patentszemesről.
nem a patentszem a gyengébb hanem aki összeszereli........
persze a patentszemnek megvan az a hátránya hogy a bisztosító lemez kiakadhat, főleg terepen ahol minden is hozzáérhet a lánchoz, de ez nagyon elméleti sík gyakorlatilag ha a helyén van és nem barbár módon lett rá felfeszegetve akkor az nagyjából sosem jön le, épp elég macera leszedni otthon mindenféle szerszámokkal
de az hogy jobban kopna egy megfelelően felszeretl patentszem azt nem hiszem el
a nittelő az még esetleg mert azt még el tudom képzelni hogy nagyon bénán felhelyezve szétveri az ember a hidegvágóval
Elmegy annyit, többet is - ha nem kened az erdélyi tengely fölé érő pocsolyákban :-) :-)
--
Mondjuk ez RK volt, és nem tudom, hogy X-gyűrűs-e, ilyesmik. A rozsda is furi - ha belül jobban aláment a törött részen az elkönnyíthette. Most már tökmind1, kuka és kész.
--
ManóÚrnak egy VX2 520-as két hónapos korában szakadt el a Bélesi tarolónál - senki nem látott még olyat :-( :-( Joci megpróbálta gariban - de nem tudom mi lett a vége. (vmi olyasmi volt, hogy régen lett vásárolva, csak most lett kibontva-feltéve, és nem nagyon tetszett a gyárnak :-( Kolozsvárra be kellett gyalogolni másnap új láncért.
a láncon/képen az van, hogy "JT520 X1R".... szóval az.
A pesti rokonnyak anno - ha jól emlékszem - mikor bacott feszegetni a láncot az XT660X-en és túl laza volt már, akkor nem elszakadt neki, hanem csak "ledobta" a láncot ...
-A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ? Nem tartom valószínűnek - de más tipus miatt ebben nem tudok segíteni sajnos, majd a tulajok súgnak.
-Szerintetek a fogaskerekek cserések ? Indulj tiszta lappal, nem egy atomerőmű ára egy lánc-szet (még...) - cserélj mindent. Az első mondjuk elmehet még - így látványra.
-Ha csak elég a láncot cserélni, akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ? A nittelős elvileg jobb - de nekem 10 év alatt egyetlen problémám volt csak patentossal, én nem nittelek. A teljesítményszint is pont a határon van - az egyhenger' miatt meg egyébként sem sokat számít egy sornégyre definiált LE-kW :-(
Amúgy DID :-) A kerekekre jó a JT.
-jaa . az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ? Nem, nagyon nem valószínű. Ellenben ha letekeredik az anya és leugrik az első fogaskereked - abból drága mulatság egy lehetséges blokk-törés :-( SZóval, ezt komolyan venni!! Anyát oldható menetragasztóval feltenni és rendesen meghúzni, majd PROFIN biztosítani a lemezzel!! (én megjártam: nem tudott lecsavarodni, ellenebem a rázkódástól lekopott a menet és egyszerűen leesett a tengelyről :-( Eltörte a blokkot ...)
-Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen. -Az úgy jó, úgy kell lennie? Igen.
Ugyan nem tenere, hanem XT600... de már volt, hogy segítettetek.
Lánc probléma.. a hétvégén elszakadt, a képen látható módon/helyen.
A lánc JT... volt.
Jól be is szorult a hátsó fogaskerék és a lengőkar közé. Szerencsére nem voltunk messze az "otthontól" (kb 40 km) , lassan mentünk, egy elindulás után történt egyesből-kettesbe kapcsolás közben... és ami még nagyobb szerencse, hogy 2 percen belül megállt egy motoros kollega, aki arra járt kocsival, ( látván a probléma mértékét....) felajánlotta, hogy hazaugrik, kipakol a dobozos kocsiból ( tele volt hőszigeteléssel..) ....és fél óra múlva visszajött szerszámokkal.... Hozott pallót is, és hazafuvarozott minket.
És nem fogadott el semmit cserébe...pedig tukmáltam "tankolást", pénzt, süteményt, ajándék spanifert... így egybe az összeset is..
Na a lényeg.. és a kérdések.
A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ?
Az orvoslásához ki kell szedni a hátsó kereket ?
A motort használtan vettem pár éve, szóval fogalmam sincs mikor lett cserélve a lánc....de szemre anno nem láttam kopottnak a fogaskerekeket.
A LÁNC beállítva 2 éve volt, amikor gumit cseréltek.... azóta nem mentem vele sokat ( kb 1500 km ) , közúton, nem kínozva.. csak lazán Nézegettem, de szerintem nem volt nagyon megnyúlva... illetve kis fordulaton nem "csapkodta" nagyon a láncot...
Szerintetek a fogaskerekek cserések ?
Ha csak elég a láncot cserélni, akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ?
Előre is köszi a választ.
A fogaskerekek...
jaa . az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ?
Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen. Az úgy jó(l volt), úgy kell lennie ?
Majd, ha megöregszel - megtudod :-) Sokat átéltek az öregek - és mindennek az ellenkezőjét is. Látták a világ és a percek mulandóságát - és sok esetben (de nem mindenben persze) érdemes figyelni rájuk. Pontosan a hosszabb távra gondolkodást lehet tőlük elsajátítani -
írom ezt most úgy, hogy egyet sem néztem meg, ez csak általános véleményem.