Nem sokkal kér többet mint az 1,3-as viszont 2 csapággyal több van a főtengelyen, erősebb is, ahogy hallom eddig strapabíróbb is, ha jól tudom II-es Golf motorja van benne.
Én is remélem, hogy megérte, de a vonohorog elírás, aminek részben örülök (mert talán nem cuccoltak vele), részben nem örülök (nekem jól jönne). Amúgy Baumax cégautó volt 5 évig, addig vezetve volt a szervizkönyv, utána egy hölgy tulaj (ami látszik is az autón, férfi ennyire nem horpasztgatja, és műszakilag jobban karbantartja :-D)
Gratula az új autóhoz! Jó választás az 1.6, könnyedén mozgatja ezt a könnyű karosszériát.
Az alapjárat minden Felicián ingadozik, az enyémen is. Ha már le is áll alapjáraton, érdemes első körben megpróbálni a fojtószelep tisztítást. Az akkut kösd le előtte, majd utána pár óráig még ne kösd vissza, különben fent marad a gáz kb. 2000-es fordulaton :)
Folytószelep szokott néha mocskos lenne akkor csinálja, nekem is csinálta még nem volt takarítva, takarítás után vagy 200km után teljesen megszűnt a baja, mert ugyebár a takarítás után 1 ideig még jobban ingadozott, de beállít.
Köszönöm a válaszokat a az autó karbantartásigényéről. Ha már eldöntöttem, vettem is egy Felicia kombit. 1,3-ast szerettem volna, de mivel áron alul, tűrhető állapotú (legalábbis remélem, hogy nem nagyon vertek át vele) 1,6-ost kaptam, így ez a kompromisszumos megoldás született. Vannak apróbb hibái, azok ügyében majd kérdezlek titeket, most első körben fékbetéteket és termosztátot kell cserélnem. Képeket majd teszek fel, ha egyszer világosban érek haza, addig egy link:
Egy műszaki kérdést bedobok azért: hidegen, indítás után 1-2 percig nincs alapjárat, tartani kell a gázt. Hőgombára tippelt az eladó, csak sárga volt kéznél, kicseréltem, ekkor láttam, hogy sárga volt benne eddig is, de a probléma nem oldódott meg. Az alapjárat is ingadozik 700-800 között (néha esetleg 650-ig leesik), de a termosztát cseréig még nem zárom ki, hogy a hideg motor miatt. Fogyasztók lekapcsolása esetén feljebb ugrik. Ez normális? (a 120-asban az volt, de remélem, ez más kategória) Más: a 120-asnál megszoktam, hogy egy csepp olaj sem fogyott két olajcsere között. Ezért nem is nagyon szoktam nézegetni. Ha fogy, akkor azt ki lehet küszöbölni, vagy így kell elfogadni, ez az élet rendje?
Előre is köszönöm a segítséget, és boldog, ikerekben gazdag új esztendőt kíVWánok.
Ha jól emlékszem a 120-as megengedett olaj fogyasztása EZER kilóméterenként 8 DECILITER volt... Pontosabban 0,5-0,8 liter/1000 Km... De jó, hogy nagyon rég volt 120-om, most drága lenne fenntartani... :D
Sziasztok Köszi a tippet,gyertyacsere meg lesz.Volna még itt valami.A motor (1.3 mpi) időnkén magától felpörög 1másodpercre többször egymás után,mintha gázfröccsött adnék.Gázra lépéskor a tünet megszűnik.Ezt mi okozhatja?
a szerelő a márkaszervizben a szemem láttára cserélte ki a termosztátot gyári újra, és most 90 fok fölé kúszik menet közben (1.6-os motor)
Mivel ez városban mindig jobban melegszik, lámpáról lámpára haladva észrevehetően nő a hőfok. Jó eséllyel, ha kitavaszodik, búgó ventillátorral fogok végig menni a városon, a nyárra nem is merek gondolni... (régebben, jó termosztáttal is, nyáron nagyon hamar felmelegedett)
Ezt mi okozhatja? Túl sokat ereszt át a termosztát? Legalább állandó 100-as tempónál állna be 90 fokra...
Az a termosztát nem jó, ki kellene cserélni... bár ahogy olvastam a fórumban, vannak egy páran, akiknek már 70-75 fokon nyit, hozzájuk képest te szerencsés is vagy;)
Már csak a fogyasztás és a motor élettartalma miatt is szerezz be egy másikat, de ahogy látom, elég sok olyat lehet kapni, ami már új korában is sz@r ..