Egyébként az én benzines autómban sincs (EGR). Sok benzines autóm volt előtte, EGYIKBEN SEM VOLT.
Akkor neked autó-múzeumod volt...és bizonyára ma is egy OT rendszámmal jársz.
Ugyanis az EGR (vagyis a vezérelt kipufogógáz-visszavezetés) - a '70-es évek legelején jelent meg - annyira, hogy '73 után Kaliforniában Kötelezővé tették.
És ennek bizony lassan már 50 éve.
Nem tudom milyen (öreg) autód lehet neked most - de a '91-ben megjelent Daewoo Tico "limuzinban" alapfelszerelés volt az EGR-szelep - méghozzá (légy erős) nem is vákuum-, hanem elektromos vezérlésű volt.
A szintén '90-es évek Matizjairól nem is beszélve - ahol első körben vákuum-vezérlésű, de a második kiadásban már ECU-vezérelt elektromos EGR volt.
Egész biztos vagy te abban, hogy a te mostani autódban NINCS EGR? Mégis hányas Euro az az autó?
Kevered a kartrergáz visszavezetéssel. Az minden autóban még a Zsigulikban is volt.
A kipufogó gáz visszavezetés a mai értelemben azaz az EGR, MÉG dízel autóban SEM volt alkalmazott abban az időtávlatban amiben írsz nem benzines autóban. Egyébként az én benzines autómban sincs. Sok benzines autóm volt előtte, EGYIKBEN SEM VOLT.
Ugyan már, a fasorba se volt isis amikor már téma volt ez, Asszad nem járult hozzá és ki kerülni állítólag problémás lenne. Régi téma, csak most hallottál róla? Persze az orosz haditengerészeti támaszpont is asszad függő, ezért védték meg semmiféle vallási motiváltság nem volt benne. Az isisről az a véleményem hogy nagyon műanyag az egész, amilyennek a nyugati ember látni szeretné úgy lett jelmeztervezve, szereposztás, rendezés. Pont ott? Egy é-koreai típusú kommunistát könnyebb lenne megvalósítani mint valami vallásos akármit.
Nem vagyok autószerelő, tehát nem naponta csinálom, de mikor elromlott megcsináltuk itthon. Abban a nyomó ágban is volt egy szűrő, ilyen házba tokozott, hogy csak egybe lehetett cserélni.
Érdekes lenne az a gázvezeték, amelyik az ISIS területén megy keresztül. Mert Putyin nélkül az lenne. Egyébként már van Irán-Török gázvezeték, és szerintem Putyin se tudna megakadályozni egy Irán Török EU gázvezetéket.
Ha cserélni kell, akkor meg bontsd meg a tankot. Meg az a szűrő se örök életű, megadja magát aztán csak azt veszed észre hogy nem indul, volt ilyenek. Az EGR szelepet is beleteszi a gyár a dieselekbe, a tulaj meg előszeretettel vakolja le.
A jogszabályok nem változtatnak a véleményemen. Ez egy jelentéktelen mennyiség, egy jelentéktelen probléma. Például egy motorszereleskor, egy üzemanyagrendszer megbontaskor több olajszarmazek kijut a környezetbe, ráadásul nem elpárolog a levegőbe hanem a talajba jut.
Putyinnak hála, továbbra se lehet gázvezetékkel összekötni az eu.-t a közel-kelettel. erről szólt a beavatkozása, el is érte. az usa se tett soha mást, ha kellett katonai erővel megvédte az érdekeit, de a közel-keleten neki olyan már nem nagyon van, vagy annyit már nem érne meg.
Igen, tudjuk az agyatokban (((((((-: soha nem volt ilyesmi. irakban talán de ott is valójában délen van az olaj ahol a síiták érdekes szaudiban is, az olaj pont ott van ahol a síiták.
Mond már léci de konkrét példát olyan síita szunnita konfliktusra ami legalább megközelíti azt amikor 1985 körül itt is élőben láttuk a tv ben ahogy Bruxelleszben 39 halottal végződött a football meccs, az angol olasz összecsapás. Tényleg kíváncsi vagyok ha létezik ilyen.
Eleve a muszlimok nem különösképpen vallásosak, sose volt a történelmükben se ilyesmi....legalábbis én nem olvastam még róla, ha te igen majd megosztod. Zsidó, keresztény, budhista .... még az ateistát is simán eltűrik ha nem kezd hittéríteni agitálni nem provokál.
Évek óta CNG párti vagyok, amióta nálunk a van Hool CNG buszokat beállították, saját magam tapasztaltam mekkora előrelépés volt. Hát ezért volt nagy döbbenet nekem ez a cikk.
A tartálykérdés megoldható, tízévente cserélni kell. A technika érzékeny én legalábbis úgy olvastam.
Létezik (elvben) az LPG-vel kombinált diesel. Évekkel ezelőtt linkeltem erről cikkeket, és nagyon jó eredményeket hozott ki. Ismerősöd, Krézi írt még ezzel kapcsolatban, de Mo.-n nem engedélyezik ha jól tudom. Vagy így volt pár éve. Amúgy nagyon jó kompromisszumos megoldásnak tűnik.
A sima LPG is él és virul. Ezzel egy gond van, hogy a mennyisége véges, hiszen melléktermék. Legutóbb a Dacianal olvastam, hogy a cég gyárilag lpg-s autókat hoz forgalomba, hogy a flotta kibocsátást tartani tudja. Szóval kibocsátás szempontjából (szennyező) nem rossza a LPG sem.
Persze, hogyne. A szír demokratikus forradalom egyik fő célkitűzése a siiták kiirtása volt. Sajnos, a szír demokratikus forradalom Putyinnak hála elbukott, így a szír demokraták Frankfurtben meg Kölnben fikifikiznek inkább.
Ez a tankoláskori páravisszaszívós benzinkút megint az emberi baromság netovábbja lenne. Porszemnyi mennyiségekért, aminek hatása egyenlő a nullával, ennyire megbonyolítani valamit.
Amúgy meg olyan passzos az autók tankolója, hogy ott minimális párolog ki.
Rengeteg üatöltő elleni panasszal találkoztam még a szabályozás előtt.
Az irányelvnél (VOC) az eljárás adatainál megtalálható a szolgálati munkadokumentum. francia, görög máltai adatokat láttam szennyezettség mérésekről, stb. stb.
Olyasmi lehet. Megmondom őszintén ezzel soha nem foglalkoztam, csak most a hozzászólás után tűnt hogyha visszaszívja valami, akkor mi adja a szívóhatást.
Én most is azt mondom, ezzel a visszaszívós tankolópisztollyal nem érdemes foglalkozni.
És mi szívja vissza tankoláskor? Mert a motor olyankor legtöbbször áll.
Éppenséggel megoldható úgy, hogy a beömlő nafta folyadéksugarát egy Venturi-cső szerű szűkítésen vezetik át, ami gerjeszt némi vákuumot ami éppen visszaszívhatja a cső végén keletkező párát.
Amúgy meg olyan passzos az autók tankolója, hogy ott minimális párolog ki.
Hát itt nem igazán békés párolgásról beszélünk - mert a beáramló benzin gázt szorít ki a tartályból - ami enyhe, de mégis nyomással szökik ki a minimum 10 mm-es résen a cső és a betöltő-nyílás között.
Nem véletlen, hogy nyáron néha méter magas "délibáb" ficánkol az autók felett - tankoláskor.