Az hogy most jelentették be, az nem azt jelenti hogy a bejelentés pillanatában döntöttek. És nem szabadság, hanem állásidő, az Audiban legalábbis az lesz a hírek szerint. A gyártásszervezés is egy külön szakma.
Régen, a szocializmusban csináltak olyat, hogy alkatrészhiányosan is összeraktak termékeket, így a terv papíron megvolt, nagyban is, meg a műszaknak is, a műszak dolgozói is lehozták a normát, megkapták a pénzüket. Aztán amikor megjött az alkatrész, akkor jött a szétszedés, majd a hiányzó alkatrésszel összerakás. Repasz résznek hívták az ilyet. Az ilyen nyilván plusz költség. Sokkal jobb nekik leállni mondjuk 2 hétre.
Ez a leglogikusabb magyarázat, bár én úgy vettem észre az ismeretségikörömben, hogy porosodnak a számítógépek és csak a telójukat babrálgatják. Az csak a találóskérdés, hogy az autógyárak nem fokozatosan csökkentették a termelésüket hanem előzetes bejelentés nélkül egyszer csak, hopsz, most kivesz mindenki 2 hét szabit januárban? Ez nem volt szokás eddig.
persze azért szép, hogy egyesek már-még aggódnak, de ez a hajó már elment kb. 10 évvel ezelőtt
Ráadásul az OECD országok zömében (kivétel a skandinávok és egyes észak-német tartományok) a lakosság többsége nem támogatna egy jelentős szigorítást a klímavédelem nevében...
Érdekes, ezzel ellentmondani látszik, hogy tavaly 20% al kevesebb telefont vásároltak világ összesen.
De érdekes, vagy nem? Miért ilyen hirtelenséggel, egyik napról másikra leállással történt? Autógyár nem tud olyat, hogy nem 1000 db készül el egy nap alatt hanem 999?
Nem a benzinesről volt szó fél nappal ezelőtt, hanem általánosan. Ezt írtad: "A kipufogó gáz visszavezetés a mai értelemben azaz az EGR, MÉG dízel autóban SEM volt alkalmazott abban az időtávlatban"
Azért messze nem a dízelek sajátossága az EGR, és a tisztább benzineseknél mindig van valamilyen kipufogógáz visszavezetés-visszatartás, de nem mindig EGR/AGR szeleppel megoldva.
Tény, hogy simán lehet, hogy egy benzinesben esetleg nincs - de például az általad is hivatkozott kis Matizban és Ticoban is van/volt.
Amúgy ha megnéztek egy F Astrának vagy A Vectrának a leömlőjét még helye sincs az EGR-nek. 4 cső összefut és megy le a katalizátorhoz. Még mindig BENZIN motorról van van szó.
Sz@r a kép felirata ha benzinesnek mondja. Még egyszer nekifutok: NEM VOLT A BENZINESEKBEN EGR VAGY AGR kinek hogy tetszik. Még a 2010 utániakban SEM! Megnéztem a GYÁRI JAVÍTÁSI KÖNYVET ÉS ALKATRÉSZ LISTÁT. A dízelekre hoz EGR szelepet.
Nem az innovációk miatt ment tönkre a Saab.
Biztos, hogy a Saabokról akarsz vitatkozni velem? 16 éve vannak Saab autóim.
Érdekes, a 444 szerint a számítógép és telefon gyártás annyira megnövekedett, hogy elszívja az autóipar elől a chipeket, de az infostar.hu szerint csökkent a chipek gyárott mennyisége. Különös mindenesetre.