Viszont lenne egy másik kérdésem. Mégpedig, hideg indításnál hogyan kéne járnia a motornak?
Úgy értem, rögtön emelt alapjárata kell hogy legyen, és ha igen mennyi? Vagy jár egy pár másodpercet 750-en, és csak azután emeli meg?
Azelőtt 110-es Ladám volt, és annál már úgy 10 fok körül felment az alapjárata rögtön indítás után 1200-ra.
A Feliciámnál pedig még mínusz 5-nél is csak 750 az indítás után, és szegénykém majdnem meghal, és csak pár másodperc után "kap észbe" és emeli meg, de akkor is csak úgy 1000-re.
Szívesen várom a véleményeteket! Normális ez a jelenség? Nálatok is így van?
Nem tudtam belenyugodni ebbe a termosztátos témába, és elmentem a szerelőmhöz. Megmondtam neki, hogy a vízhőmérséklet először felmegy 90 fokra, aztán kinyit a termosztát, lemegy úgy 75-re és utána beáll rendszerint 82-83-ra.
A szerelőm azt felelte, ez tökéletes. Ugyanis egy motor üzemi hőmérséklete 80 és 85 között van.
nem skoda,de egyik ismerösömnek a peugeot-ja csinálta gyujtás eloszto fedél belsejében a 4 érintkező volt el oxidálodva!finom vizes csiszolo papirral megcsiszoltam azóta nem rángat és jo az alapjárat is:D
Egy olyan problémám lenne, hogy a motor nem jár egyenletesen. Mi lehet ennek az oka? Elvittem autóvillamosságihoz, aztmondta hogy ez a motor nagyon szépen jár, kár hozzányúlni a gyújtáshoz. Annyi az egész h alapjáraton kicsit hebeg habog, néha egyenletes haladáskor is érezni lehet. Gyújtáselosztóban rotor cserélve lett, ill a gyertyák is (nkg három pólusú, ha ez számít valamit).Valóban ilyenek a skoda motorok, remegősek? 1,3, '96, 40KW-os.
Üdv Mindenkinek! Már régóta figyelemmel kísérem a fórumot, sok hasznos dolgot tudtam meg innét. Én már lassan 2 éve egy 98'-as Felicia kombival járok, gyakorlatilag panasz mentesen. Ez közel 30000 km-t jelent. Csak az elhasználódó alkatrészeket kellett cserélnem, azokhoz is egész elfogadható áron lehet hozzá jutni. Látom, hogy ez a hűtővíz hőmérséklet probléma központi kérdés, ezért leírom a saját tapasztalatomat. Mikor megvettem az autót, már akkor sem ment nagyon feljebb a víz hőmérséklet óra szerint 70 fok fölé, még nyáron sem. 1,5 év után, most ősszel olyan hibája lett az autónak, hogy nehezen indult hidegen, csak 4-5 indítózás után. Egy ismerős autószerelő tanácsára kicseréltem a hőmérséklet jeladót, ami a termosztát házban van és azóta a hőmérő szerint is felmegy 90 fok környékére, még nagy hidegben is Szóval nekem az a véleményem akinek ilyen gondja van, először ne termosztátot, hanem jeladót cseréljen. Az ára sem vészes, 1500 ft körül van Pesten a skodaradiusz.hu-n. Kicserélni meg kb 2 perc és nem igényel különösebb szaktudást.
Nálam is van 1-2 liter minidig emiatt volt is problémám néha a munkahelyemen... Az őrök nem értékelték :) de aztán miután elkezdtek felismerni nem volt gond! :)
1.6-os? Az tényleg kellemesen húz (120-as után nagyon durva). A BEHR termosztát 3200 volt nekem a Pink autósboltban, de úgy néz ki, az is rossz - szerelőm szerint rosszul berakni nem lehet, így mivel ezzel sem melegszik be, valszeg rossz - de ez holnap kiderül, mert nagyszerviz következik. Itt a fórumon a lengyel thermostarra esküdtek a régebbi hozzászólásokban, de azt nem tudom, hogy jó-e 1.6-ba, mert teljesen más a termosztátház. Azt meg tudnád mondani, hogy hol volt 800Ft-ért termosz, és milyen márka? Lenne egy ismerősöm, aki szeret gagyizni :-D
hali!most vettem a páromnak egy felicia-at 1995.5 havi. központi injektoros. termosztát gondok itt is jelentkeztek 70fok max!naivan vettem valami gagyi termosztátot 800 ft-volt!ezzel felmegy 80-ra ki nyit és lemegy 40 fok környékére!ennyit az olcso husnak hig a leve .....!BMW-mben anno behr-t vettem!azzal semmi gáz nem volt!BEHR termosztát milyen árban van?valaki beszerzési áron?:D kissebb hibák: válto rudazat gumihardi kopás,fütö venti lábra nem akar fujni,szélvédöre is csak langyos középen forro!véleményeket szivesen fogadok!köszi elöre is:D motorban kellemesen csalodtam alacsony fordulatrol is jol huz,nyomatékos!diesel fiat bravamat üti
Erdekes dolog ez beazas!nekem 2 eve fullra szétt volt szedve a kocsim,mert festve volt !egyetlen egy ajtoba sem kerult semmifele folia,meg foliahoz hasonlo anyag sem!!Az autonak 2 ev alatt volt resze minden joban,esoben,sarban,hoban,kemeny automosoban,es meg soha sem tapasztaltam ,semmi beazast !!Lehet h csak eddig engem kerult el a dolog!!
Egyszerre szigeteli neked a hőt, a hangot, és a vizet!
Az ablaknál van az ajtóban egy lehúzó gumi, de az nem tud teljesen vízmentesen zárni, ezért befolyik az ajtó belsejébe a víz, ami a gyárilag alúl lévő kifolyó nyilásokon távozik is!
Ez minden autóban így van megoldva emberemlékezet óta....
Köszi a kielégítő választ. Nekem dettó ugyanezek a problémáim. Álló helyzetben a két első gumiszőnyeg alatt áll a víz nagy eső után. Komolyan mondom több van bent, mint kint... :) Szerintem egyébként azért lehet ajtókéder (inkább), mert nekem 6 éve megvan az autó kb két hetesen lebarmolták ról a fóliákat, figyelek rá folyamatosan és most volt először ilyesmi. Biztosan észrevettem volna, ha már hamarabb is beázik elöl. Hátul más a helyzet. Ott a kis "titkos" oldalrekeszek áznak (kombim van). Mindent leszigeteletem már, új kéder került föl, locsolgattam, stb... Semmi. Még az is lehet, hogy simán az antennán át jön a víz. Az lesz a következő, amit erősen be fogok kenni valami jó kis pasztával belülről. De visszatérve előre. Még nagyon régen volt, amikor az első szélvédő gumin jött be a víz, de azt kicserélték nekem márkaszervizben és azóta nem volt vele gond. Az típushiba, ha jól tudom egyszer kell a javításán túlesni. Még az is lehet, hogy az első beázásnak köze van a hátsóhoz. Valaki azt is mondta, hogy azért nem lehet locsolgatásnál észrevenni az ázást, mert igazából azzal kéne kezdeni, hogy az ember lebontja a műínagokat, gumikat, stb, mert állítólag olyan hülyén vannak felszerelve, hogy minden elfolyik mögöttük észrevétlenül. Ennek mondjuk némileg ellent mond az a tény, hogy nagyon brutál esőben az első gumiszőnyegek is vizesek felülről! Hát én ezt már nem értem. Mindenesetre, ha bejön a jó idő én darabokra szedem a gépet és locsolgatom, nézegetem, tömítgetem, majd csak előjön a hiba. Csak addig bírja ki szegény valahogy ilyen vizesen. (Most is szerintem bele van fagyva az a sok víz a padlójába...)
Sajnos ez nekem sem teljesen tiszta... De az tény, hogy mióta az elektromos ablak szerelés miatt le kellett vennem a fóliát, történtek érdekes dolgok. Áll az autó az esőben éjszaka és reggelre ott vannak a vízcseppek a szőnyegen, vizes a gumiszőnyeg, stb. Egyszer felszedtem a szőnyeget, alatta állt a víz. Amit még nem értek, hogy az ajtók alján miért vannak eltakarva gumipatentekkel a hosszúkás nyílások... ezek elvileg a víz leeresztésére szolgálnak (mert hiába a vízlehúzók kívül, azért egy nagyobb esőzésnél óhatatlanul kerül be víz az ajtó belsejébe). Gyanakodhatnék az ajtókéderre, de az a tény, hogy álló helyzetben történik a beázás, szerintem ezt kizárja. Ha magasnyomásúval veretem kintről, egy csepp sem jelenik meg sehol. A hátsó ajtónál azért egyértelműbb a helyzet, ott a díszkeret miatt lyukak vannak, és mivel esőben a hátulja nagyon koszos tud lenni, értelemszerűen több víz éri, több víz is tud befolyni. És mivel az ötödik ajtón csak két kis lyuk van, ahol el tud távozni (és a bőséges üregvédelem miatt ezek ilyen hideg időben el is tudnak tömődni), ezért könnyebben jut a csomagtérbe is. Mindenesetre tavasszal megpróbálok gyári fóliát szerezni vagy ha nincs, vágok méretpontos erős fóliát és jól odaragasztom...
Valaki tudná nekem tisztázni, hogy mire is való a fólia az ajtók belsejében? Nekem egyik ajtóban sincs már meg. Ha jól tudom mind az 5-ben van gyárilag. (Ez a beázás dolog nekem azért sántít, mert ha jól emlékszem ez a fólia az ajtók közepén található (metszetileg), azaz, víznek ott semmi keresnivalója nem lehet egyik oldalon sem!)
Az még nagyon jó! Az enyém is hasonló... én úgy szoktam csinálni, hogy addig megyek vele, amíg a nívópálcán le nem megy a minimumig (kb. 10-12ezer km) olyankor meg már nem töltök rá, hanem egyből cserélem. Persze van mindig nálam tartalékba 1 liter, mert az a biztos.
24 óra akksi nélkül, indítás, alapjárat 800, ööm-bódottá, aztán emelkedik, és emelkedik, és emelkedik, és visszaáll 2000-re. A víz meg csak álló helyzetben melegszik, országúton visszahűl, új termosztát ide vagy oda... Asszem ezt az autót sem én fogom szervizelni. (Mindenki hülyének nézett, hogy a 120-ashoz minek szerelő - hát az ilyen apró, de bosszantó, és pénztárcaapasztó dolgok miatt.)
Belül le kell pattintani a kárpitot, alatta lesz eg réteg fólia. Vigyázz rá, hogy egyben vissza tudd tenni, mert különben beázhat a csomagtartó. A külső díszkeretet belül egy-egy műanyag csavar fogja. Én a fóliát nem bontottam meg, csak átlyukasztottam és hosszabbítóval egy 10-es krowát dugtam bele, lecsavarás után pedig kibűvészkedtem. Ha ez megvan, kívül is vannak lemezcsavaroka, ami fogják. Ha minden csavar kijött, csak oldalirányba el kell tolni a jármű széle fele és lejön. Én epoxygyanta alapú korróziógátlóval festettem le és alvázvédőt fújtam rá száradás után. Összerakás fordított sorrendben, miután visszaraktam a műanyag csavart, a fólián a lyukakat vízzáró szalaggal fedtem le.
Még egy kérdést hadd engedjek meg magamnak. Ma vettem észre, hogy az 5. ajtó a közepén keresztül futó műanyag alatt elkezdett rohadni. Na, az pont egy olyan terület, amit ha meg tudok "közelíteni" akkor lekezelem és lesz amilyen ronda lesz :) a műanyag vissza kerül rá. a kérdés annyi lenne, hogy le lehet-e szedni egyben és vissza is lehet-e tenni később? és hogyan?
Nekem a hátsó keréknél csak menetközben ázott be, gondolom a felverődés miatt.
Viszont volt amikor nekem is beázott a jobb első ajtónál , álló helyzetben. Az volt a baja, hogy az ajtótömítő gumi alatt ment be a víz. Le kellett szednem és összenyomkodnom, hogy jobban rászoruljon. De nálam csak 1-2 liter volt benne, nem 75!
Nekem az új lengyellel ue. mint írtad fischi, haamar beáll stabil 85 köré. :) Eddig leesett az állam, ha 70 felé kúszott. Tök más most, ha leállítom egy 30-40p-re és beindítom, még nem hűl le, mint a régivel. Istanbiza, mintha finomabban járna, s jobban is húzna, bár lehet már bebeszélem magamnak! :p Minden esetre örülök, hogy kicseréltem. :) Egyébként sokszor nagyon irigylem a szervós felicia tulajokat! :)