Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 7984
nem skoda,de egyik ismerösömnek a peugeot-ja csinálta gyujtás eloszto fedél belsejében a 4 érintkező volt el oxidálodva!finom vizes csiszolo papirral megcsiszoltam azóta nem rángat és jo az alapjárat is:D
Előzmény: Stevyy (7983)
Stevyy Creative Commons License 2010.01.05 0 0 7983

Sziasztok!

 

Egy olyan problémám lenne, hogy a motor nem jár egyenletesen. Mi lehet ennek az oka? Elvittem autóvillamosságihoz, aztmondta hogy ez a motor nagyon szépen jár, kár hozzányúlni a gyújtáshoz. Annyi az egész h alapjáraton kicsit hebeg habog, néha egyenletes haladáskor is érezni lehet. Gyújtáselosztóban rotor cserélve lett, ill a gyertyák is (nkg három pólusú, ha ez számít valamit).Valóban ilyenek a skoda motorok, remegősek? 1,3, '96, 40KW-os.

Válaszokat előre is köszi!

Üdv:Steven

arthur877 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 7982
Nagyon csörögve is kibírja évekig... :D
Egy Škoda lánc, szinte mindig csörög! :D
Előzmény: Bizso3 (7981)
Bizso3 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 7981
Sziasztok
A feliciámba picit csörög a vezérműlánc. Azonnal cserélni kell,vagy kibírja tavaszig?
FNG259 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 7980
Üdv Mindenkinek!
Már régóta figyelemmel kísérem a fórumot, sok hasznos dolgot tudtam meg innét. Én már lassan 2 éve egy 98'-as Felicia kombival járok, gyakorlatilag panasz mentesen. Ez közel 30000 km-t jelent. Csak az elhasználódó alkatrészeket kellett cserélnem, azokhoz is egész elfogadható áron lehet hozzá jutni.
Látom, hogy ez a hűtővíz hőmérséklet probléma központi kérdés, ezért leírom a saját tapasztalatomat.
Mikor megvettem az autót, már akkor sem ment nagyon feljebb a víz hőmérséklet óra szerint 70 fok fölé, még nyáron sem. 1,5 év után, most ősszel olyan hibája lett az autónak, hogy nehezen indult hidegen, csak 4-5 indítózás után. Egy ismerős autószerelő tanácsára kicseréltem a hőmérséklet jeladót, ami a termosztát házban van és azóta a hőmérő szerint is felmegy 90 fok környékére, még nagy hidegben is
Szóval nekem az a véleményem akinek ilyen gondja van, először ne termosztátot, hanem jeladót cseréljen. Az ára sem vészes, 1500 ft körül van Pesten a skodaradiusz.hu-n. Kicserélni meg kb 2 perc és nem igényel különösebb szaktudást.
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 7979
Nálam is van 1-2 liter minidig emiatt volt is problémám néha a munkahelyemen... Az őrök nem értékelték :) de aztán miután elkezdtek felismerni nem volt gond! :)
Előzmény: stemplis (7970)
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 7978
Szuper!

Köszönöm a leírást :)

Üdv.
Előzmény: glx16 (7968)
tiglinc Creative Commons License 2010.01.04 0 0 7977
1.6-os? Az tényleg kellemesen húz (120-as után nagyon durva). A BEHR termosztát 3200 volt nekem a Pink autósboltban, de úgy néz ki, az is rossz - szerelőm szerint rosszul berakni nem lehet, így mivel ezzel sem melegszik be, valszeg rossz - de ez holnap kiderül, mert nagyszerviz következik. Itt a fórumon a lengyel thermostarra esküdtek a régebbi hozzászólásokban, de azt nem tudom, hogy jó-e 1.6-ba, mert teljesen más a termosztátház. Azt meg tudnád mondani, hogy hol volt 800Ft-ért termosz, és milyen márka? Lenne egy ismerősöm, aki szeret gagyizni :-D
Előzmény: pityu3.2 (7976)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 7976
hali!most vettem a páromnak egy felicia-at 1995.5 havi. központi injektoros. termosztát gondok itt is jelentkeztek 70fok max!naivan vettem valami gagyi termosztátot 800 ft-volt!ezzel felmegy 80-ra ki nyit és lemegy 40 fok környékére!ennyit az olcso husnak hig a leve .....!BMW-mben anno behr-t vettem!azzal semmi gáz nem volt!BEHR termosztát milyen árban van?valaki beszerzési áron?:D kissebb hibák: válto rudazat gumihardi kopás,fütö venti lábra nem akar fujni,szélvédöre is csak langyos középen forro!véleményeket szivesen fogadok!köszi elöre is:D motorban kellemesen csalodtam alacsony fordulatrol is jol huz,nyomatékos!diesel fiat bravamat üti
Előzmény: tiglinc (7969)
potyi20 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7975
Erdekes dolog ez beazas!nekem 2 eve fullra szétt volt szedve a kocsim,mert festve volt !egyetlen egy ajtoba sem kerult semmifele folia,meg foliahoz hasonlo anyag sem!!Az autonak 2 ev alatt volt resze minden joban,esoben,sarban,hoban,kemeny automosoban,es meg soha sem tapasztaltam ,semmi beazast !!Lehet h csak eddig engem kerult el a dolog!!
arthur877 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7974

Egyszerre szigeteli neked a hőt, a hangot, és a vizet!

Az ablaknál van az ajtóban egy lehúzó gumi, de az nem tud teljesen vízmentesen zárni, ezért befolyik az ajtó belsejébe a víz, ami a gyárilag alúl lévő kifolyó nyilásokon távozik is!

Ez minden autóban így van megoldva emberemlékezet óta....

Előzmény: VGGV (7971)
VGGV Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7973
Köszi a kielégítő választ.
Nekem dettó ugyanezek a problémáim. Álló helyzetben a két első gumiszőnyeg alatt áll a víz nagy eső után. Komolyan mondom több van bent, mint kint... :)
Szerintem egyébként azért lehet ajtókéder (inkább), mert nekem 6 éve megvan az autó kb két hetesen lebarmolták ról a fóliákat, figyelek rá folyamatosan és most volt először ilyesmi. Biztosan észrevettem volna, ha már hamarabb is beázik elöl. Hátul más a helyzet. Ott a kis "titkos" oldalrekeszek áznak (kombim van). Mindent leszigeteletem már, új kéder került föl, locsolgattam, stb... Semmi. Még az is lehet, hogy simán az antennán át jön a víz. Az lesz a következő, amit erősen be fogok kenni valami jó kis pasztával belülről.
De visszatérve előre. Még nagyon régen volt, amikor az első szélvédő gumin jött be a víz, de azt kicserélték nekem márkaszervizben és azóta nem volt vele gond. Az típushiba, ha jól tudom egyszer kell a javításán túlesni.
Még az is lehet, hogy az első beázásnak köze van a hátsóhoz. Valaki azt is mondta, hogy azért nem lehet locsolgatásnál észrevenni az ázást, mert igazából azzal kéne kezdeni, hogy az ember lebontja a műínagokat, gumikat, stb, mert állítólag olyan hülyén vannak felszerelve, hogy minden elfolyik mögöttük észrevétlenül.
Ennek mondjuk némileg ellent mond az a tény, hogy nagyon brutál esőben az első gumiszőnyegek is vizesek felülről! Hát én ezt már nem értem.
Mindenesetre, ha bejön a jó idő én darabokra szedem a gépet és locsolgatom, nézegetem, tömítgetem, majd csak előjön a hiba. Csak addig bírja ki szegény valahogy ilyen vizesen. (Most is szerintem bele van fagyva az a sok víz a padlójába...)
Előzmény: glx16 (7972)
glx16 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7972
Sajnos ez nekem sem teljesen tiszta...
De az tény, hogy mióta az elektromos ablak szerelés miatt le kellett vennem a fóliát, történtek érdekes dolgok. Áll az autó az esőben éjszaka és reggelre ott vannak a vízcseppek a szőnyegen, vizes a gumiszőnyeg, stb. Egyszer felszedtem a szőnyeget, alatta állt a víz.
Amit még nem értek, hogy az ajtók alján miért vannak eltakarva gumipatentekkel a hosszúkás nyílások... ezek elvileg a víz leeresztésére szolgálnak (mert hiába a vízlehúzók kívül, azért egy nagyobb esőzésnél óhatatlanul kerül be víz az ajtó belsejébe).
Gyanakodhatnék az ajtókéderre, de az a tény, hogy álló helyzetben történik a beázás, szerintem ezt kizárja. Ha magasnyomásúval veretem kintről, egy csepp sem jelenik meg sehol.
A hátsó ajtónál azért egyértelműbb a helyzet, ott a díszkeret miatt lyukak vannak, és mivel esőben a hátulja nagyon koszos tud lenni, értelemszerűen több víz éri, több víz is tud befolyni. És mivel az ötödik ajtón csak két kis lyuk van, ahol el tud távozni (és a bőséges üregvédelem miatt ezek ilyen hideg időben el is tudnak tömődni), ezért könnyebben jut a csomagtérbe is.
Mindenesetre tavasszal megpróbálok gyári fóliát szerezni vagy ha nincs, vágok méretpontos erős fóliát és jól odaragasztom...
Előzmény: VGGV (7971)
VGGV Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7971
Valaki tudná nekem tisztázni, hogy mire is való a fólia az ajtók belsejében? Nekem egyik ajtóban sincs már meg. Ha jól tudom mind az 5-ben van gyárilag. (Ez a beázás dolog nekem azért sántít, mert ha jól emlékszem ez a fólia az ajtók közepén található (metszetileg), azaz, víznek ott semmi keresnivalója nem lehet egyik oldalon sem!)
Előzmény: glx16 (7968)
stemplis Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7970

Az még nagyon jó! Az enyém is hasonló... én úgy szoktam csinálni, hogy addig megyek vele, amíg a nívópálcán le nem megy a minimumig (kb. 10-12ezer km) olyankor meg már nem töltök rá, hanem egyből cserélem. Persze van mindig nálam tartalékba 1 liter, mert az a biztos.

 

Előzmény: kocoska007 (7965)
tiglinc Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7969
Sziasztok!

24 óra akksi nélkül, indítás, alapjárat 800, ööm-bódottá, aztán emelkedik, és emelkedik, és emelkedik, és visszaáll 2000-re. A víz meg csak álló helyzetben melegszik, országúton visszahűl, új termosztát ide vagy oda... Asszem ezt az autót sem én fogom szervizelni. (Mindenki hülyének nézett, hogy a 120-ashoz minek szerelő - hát az ilyen apró, de bosszantó, és pénztárcaapasztó dolgok miatt.)
glx16 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7968
Belül le kell pattintani a kárpitot, alatta lesz eg réteg fólia. Vigyázz rá, hogy egyben vissza tudd tenni, mert különben beázhat a csomagtartó. A külső díszkeretet belül egy-egy műanyag csavar fogja. Én a fóliát nem bontottam meg, csak átlyukasztottam és hosszabbítóval egy 10-es krowát dugtam bele, lecsavarás után pedig kibűvészkedtem.
Ha ez megvan, kívül is vannak lemezcsavaroka, ami fogják. Ha minden csavar kijött, csak oldalirányba el kell tolni a jármű széle fele és lejön.
Én epoxygyanta alapú korróziógátlóval festettem le és alvázvédőt fújtam rá száradás után.
Összerakás fordított sorrendben, miután visszaraktam a műanyag csavart, a fólián a lyukakat vízzáró szalaggal fedtem le.
Előzmény: kocoska007 (7967)
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7967
Még egy kérdést hadd engedjek meg magamnak.
Ma vettem észre, hogy az 5. ajtó a közepén keresztül futó műanyag alatt elkezdett rohadni. Na, az pont egy olyan terület, amit ha meg tudok "közelíteni" akkor lekezelem és lesz amilyen ronda lesz :) a műanyag vissza kerül rá. a kérdés annyi lenne, hogy le lehet-e szedni egyben és vissza is lehet-e tenni később? és hogyan?
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7966
Köszi az ötleteket!
Vezérműlánc szett már a csomagtartóban van, a többinek is utána nézek!

Az olajfogyás végül is akkor még a normális szinten van!
Előzmény: PeterStyle (7896)
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7965
10.000-n fél liter belemegy... de ezek szerint tömítés ide vagy oda ez még a normális szint!

Köszönöm a tippeket!
Előzmény: stemplis (7901)
tomi 01 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7964
motortérben
Előzmény: ricskó71 (7963)
ricskó71 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 7963
Pontosan melyik az izzító relé, ami a kesztyűtartó alatt van vagy ami a motortérben?
Mert szinte ugyan az csak 2 láb vastagabb az egyiken.
Előzmény: András52 (7958)
tiglinc Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7962
Újabb műszaki kérdéseim lennének:

Van-e egy 1.6-os Cicában:

- Keskenysávú lambda?

- gáz(folytószelep)poti?

e85power ügyben érdekelne a dolog. Előre is köszönöm!
stemplis Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7961
Nem beszéled be magadnak, tényleg finomabban jár és jobban húz! A fogyasztásod is csökkeni fog szerintem.
Előzmény: Pogi78 (7959)
stemplis Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7960

Nekem a hátsó keréknél csak menetközben ázott be, gondolom a felverődés miatt.

Viszont volt amikor nekem is beázott a jobb első ajtónál , álló helyzetben. Az volt a baja, hogy az ajtótömítő gumi alatt ment be a víz. Le kellett szednem és összenyomkodnom, hogy jobban rászoruljon. De nálam csak 1-2 liter volt benne, nem 75!

Előzmény: VGGV (7955)
Pogi78 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7959
Sziasztok Skacok,

Nekem az új lengyellel ue. mint írtad fischi, haamar beáll stabil 85 köré. :)
Eddig leesett az állam, ha 70 felé kúszott. Tök más most, ha leállítom egy 30-40p-re és beindítom, még nem hűl le, mint a régivel. Istanbiza, mintha finomabban járna, s jobban is húzna, bár lehet már bebeszélem magamnak! :p Minden esetre örülök, hogy kicseréltem. :)
Egyébként sokszor nagyon irigylem a szervós felicia tulajokat! :)
Előzmény: Fischi (7899)
András52 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7958
Az izzitó biztije 10 szer nagyobb, mint egy normál bizti-nézd meg jó-e,
az enyém 60 A-es már volt cserélve.
Relé: gyujtás ráadásakor hallani kell a kattanást, vagy valaki tegye rá a kezét közben és erősen érezni kell a kattanást-ha jó.
Előzmény: ricskó71 (7932)
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7957
Nekem a régi van benne és kb. 86-88 fok körül nyit.
Előzmény: bordoLX (7935)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7956
Most már értem.Köszönöm a felvilágosítást.
Előzmény: Adm (7951)
VGGV Creative Commons License 2010.01.02 0 0 7955
Illetve elnézést rosszul tettem fel a kérdést. Gondolom az a műanyag cucc, ami a kerékívben van a kaszni alatt. Az az érdekes, hogy az enyém simán állóhelyzetben is beázik, anélkül, hogy egy centit is mennék a kocsival. Gondolod, hogy egy új dobbetét az ilyen jellegű beázásra is jó lenne? (Tehát nem felverődik a víz vagy ilyesmi.)
Előzmény: stemplis (7946)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!