Lófasz lófasz lófasz. Ne rinyáljál. Leszállsz, lefotózod a kombájnt, szólsz a rendőrségnek, szólsz a kombájnosnak, szólsz az illetékes elvátrsnak, ajd szépen leszállsz arróla lófasz bringáról eltolod a kombájn mellett felülsz és bringázol tovább.
Budapesten, a Szabadság hídra Pestről csak az autós forgalmi sávból tudok felhajtani, hiszen a kerékpársáv az felmegy a járdára, ahol észak és dél felé elágazik, de pont a hídra nem megy fel. (Illetve lehet parasztozni a gyalogosok között, ahogy a többség csinálja.)
Persze, minden önérzetes kis lator megsértődik, hogy a lámpánál már az úticélomnak megfelelően nem a kerékpársávban állok.
A kurvaanyázás abban az esetben is áll, ha pl. az út mellett megy a kerékpárút, de mondjuk én, az egyszeri kerékpáros olyan helyen hajtok fel a főútra, ahonnét nem lehet átmenni a kerékpárútra, mert korlát van, dzsinzsa van etc. Mondjuk kell menni 500 métert az első lehetőségig, ezalatt garantáltan szóba kerül a felmenő.
Ja. Pl. a Velencére vezető lófasz, valahol Martonvásár után, egy tsz. környékén rendszeresen áll rajta valami kombájn, traktor. Alig 7-800 métert kell visszamenni, és kimenni a főútra, hogy megkerülhesd. Aztán ott a Budafoki út melletti lófasz, ami még MTB-vel is veszélyes annyira kinyomták a fák gyökerei a 3 centis betont. És azt is fel szokták túrni, mert gátat, kikötőt, akármit építenek rajta, és nem tudsz máshol elmenni, mint a főúton.
Érdre be sem mehetsz kerékpárral, mert mindenhol tiltja a tábla. Ott mi legyen? Visszamész, vagy megkerülöd a várost, vagy eladod a bringát?
Pontosan. Így van. Aki ezt képtelen felfogni azt teljesen jogoson fogják elküldeni a kurvaanyjába, ahogy lentebb valaki már írta.
Városon kívül más van, de ha oda kikúrják a lentebb látható táblát akkor ott sem fog senki biciklizgetni. Direkt azért lett a kerékpárút, hogy ott menjenek. Aki országútiskodni akar, keressen olyan helyet ahol nincs kitiltva, addig pedig ő is gyökkettővel kerékpározzon, vagy menjen el oda autóval-vonattal. Evvan.
Nem feltétlenül. Ezzel együtt nekem az a tapasztalatom, hogy ha kerékpárút megy az út mellett, és az úton merészelek haladni, elképesztő indulatokat képes kiváltani ez a jelenség. Statisztikailag: garantált, hogy tíz autósból egy el fog küldeni a keserves retkes kurva anyádba.
(11) * Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.
Kb két hete ezt írták, h nem lesz kötelező az infra használata.
.........
a kerékpárutak vagy az úttest is szóba jöhet, mint lehetséges közlekedési színtér.
Tehát a kerékpárutak maradnak?
Természetesen, viszont nem lesz kötelező használni őket. Ha valaki úgy ítéli meg, hogy a kerékpárút nincs abban az állapotban, hogy használni lehessen, vagy lakott területen belül a kerékpáros úgy véli, hogy biztonságosabb neki az úttesten, vagy csak szimplán túl nagy a forgalom a gyalog- és kerékpárúton, akkor választhatja ezt a lehetőséget is. Ebben az esetben nem lesz büntethető. ......
Ma is volt egy kerékpáros az Árpád híd úttestjén, Pestről Budára, 7:15 körül.
Vékony gumi, mez, versenyző testtartás.
Mentségére legyen szólva, hogy a Szigetnél a buszmegállóban megállt, és felrakta a bringát, és onnan a járdán folytatta. De azért adódik a kérdés - hogy került oda?
Na látod, PONT ezért utálják olyan sokan az ún. versenybicikliseket.
Menjél te is a főútvonal melletti kerékpárúton, NEM FOGSZ BELEHALNI! Olyan pedig nincs, hogy az úton mész, ha kicsit is rossz, mert ki vagy tiltva olyankor arról az útról. NEM mehetsz ott és kész. Autópályán sem mehetsz, autóúton sem, metróalagútban sem, Árpád hídon sem mehetsz az úton, ha tök üres akkor sem.
Jó, akkor: ha úgy érzem, hogy számomra ott nem biztonságos haladni, akkor nem vagyok köteles igénybe venni. Valamelyik kerékpáros portálon olvastam, egy szakértőt idéztek.
És hol menjek, ha a méhészribanc által megalkotott kerékpársáv mellett kerékpárút is van? Mármint más hol menjen, mert én az úton.
"... Nincs olyan szabály, hogy kötelező a kerékpárútnak nevezett szaron haladni...."
Sajnos jelenleg van.
Érdemes tanulmányozni az igen sokszor módosított, de jelenleg is hatályos 1/1975( II.5.) KPM-BM együttes rendelet 54 § paragrafust (1) és (11) bekezdését.
Mi lehet az ok? Talán hogy a kerékpárútnak csúfolt szaron MTB gumikkal lehet közlekedni, és nem 8,5 bar nyomású külsőkkel a gödrökben ugrálni. Az úton nem kell kerülgetni a random vektorú gyalogost, babakocsit tolókat, rolleres és görkorcsolyás kreténeket, gyereket és kutyákat sétáltatókat, turistákat, csövest, üvegcserepeket, stb.
A kerékpár jármű, és mint ilyen az úton a helye. Ráadásul az úton csak bal/hátulról jöhet másik jármű, míg a bringaút jellegű szarokon bárhonnan, bármikor előkerülhet valaki kapualjból, üzletből, kinő a földből.
Ha nincs kint a főútvonal tábla városban, de van mellette kerékpárút és nincsenek külön kitiltva a lovaskocsiva, traktorral szentháromságban a biciklik, akkor tekerhet az úton is. A lényeg, ha főútvonal mellett van egy kerékpárút is, akkor mindenképpen ott kell mennie.
Márpedig, ha városban a főútvonal mellett van kerékpárút is, de nincs egyéb kijelölt kerékpáros alternatíva az úton, akkor bizony a versenybiciklistás is a kerékpárúton fog tekerni, vagy szarrá lesz dudálva és anyázva, majd hatóságilag megcsekkezve.
Nálunk a polgibácsi is keresztülmegy a járdán úgy ahogy 100-ból 120-an plusz a rollerosok is. Merthát épelméjű útvonalvezetést soha nem sikerül csinálni.