Milyen a tiéd, gyújtáselosztós? Mert lehet rossz az előgyújtás, vagy ha a gyertyáknak rossz volt a hőértéke, esetleg rossz benzin-levegő keverékarány. Vagy rendszeres közlekedés rövid távon, hideg motorral, alacson forudlaton.
Vagy ha nagyon trutymós, olajos és a motor is eszi az olajat, akkor ajánlott egy olajcsere...
De,ha most pöcröf, akkor közlekedj vele így és majd nézd meg később a gyertyákat. Lehetőleg azután, hogy mentél vele egy kicsit hosszabb távot, (kb. 40km. 90-100-as sebességgel,) hogy jól kilegyen égve a gyertya.
pityu3.2 tanácsára megcsiszoltam a szélső 4 szénkefét az elosztóban, de semmit sem változott az egész, még mindig nem jár egyenletesen, morotfelújítás után. Cserélve lett a rotor is az elosztóban,gyertyák meg minden ami kell, a gyertyakábelek nem. A motor felől hallok némi szelephangot, beállítás után kicsit halkabb lett, pedig a motorfelújítás után is be volt állítva, tehát 2x volt. Amikor levettük a hengerfejet 1-2 kipuff szelep nem zárt rendesen, fel lett polírozva az összes 8 szelep. Most viszont megint előjött a szelephang. Ez befolyásolhatja esetleg a motor járását. Mit kellene még tennem hogy jó legyen végre????
olvastam a vaterán mit irt a srác az átalakitóról!karburátorosnál elegendö nagyobb fuvóka és elö gyujtás állitás! irták,hogy az alkohol miatt alacsony A gyulladási hömérséklet,ezért kell az elö gyujtás!ha az injektorosnál is lenne állitva elö gyujtás,akkor lehet,hogy nem lenne betorpanás???vagy ez mindenképpen a befecskendezés eltolással lehet elérni?? szakik vélemények?:D:D
ma én is néztem A BAJA-i kuton átalakitót!tankoltam átalakitó nélkül ma!melegen alapjárat jó,hideg inditás még nem volt!finom gázzal jol gyorsul,hirtelen gázadásra betorban,majd megindul,olyan skoda 120-as hidegen szivató nélkül:D:D:D!jövöhéten átalakitó beszerelve:D cseréltem még termosztátot is ma!gates ,vizhöfok mint a cövek középröl,nem ingadozik:D
Én tisztán csak etanollal járok 97-es Feliciával /mpi/ .Legolcsóbban tudomásom szerintAvia kutakon a legolcsóbb berakatni az átalakítót /Baján 35500 Ft/ .
Tapasztalat:Hidegben nehezebben indul, 2. vagy3 . indításnál kapja el . De egy kis benzin sokat segit egy tank télen kb4-5 liter benzin , a többi etanol és máris pöcre indul. Állítólag lassabban melegszik be a motor , de nekem ez nem tünt fel viszont gyengébb az biztos ,lassabban gyorsul .
De az átalakítóban van 2 beállító pöcök amit csavarhúzóval lehet állítani , ha ott eltaláljuk a beállítást akkor viszont ugyanúgy megy , mint benzinnel . 50-50 be tankolva /az én gépem legalábbis/ sokkal jobban húzott mint benzinnel , a fogyasztás meg ugyanannyi volt , mintha benzinnel jártam volna .
Hátrány még , ha nem tudsz tankolni etanolt és csak benzin van a tankban akkor az átalakítóban a jobb oldali "pöcköt" érdemes teljesen balra tekerni , mert akkor van normális alapjárat , viszont ha etanolt tankolok bele akkor 3/4 állásba tekerni .
Hátrány tiszta etanolnál: Rossz beállításnál ingadozó alapjárat , nehéz indítás , ha kiveszed sebességből leáll a motor , extra olajos gyertyák .
Megfelelő beállításnál /amit mindenkinek kikell tapasznalinia , mert minden autó másképp reagál / kb 1 liter plussz fogyasztás , a kipufogó valamiért hamarabb kilyukad , plussz költség egy kis plussz kenőanyag , és ha már a tankban csak 5-6 liter etanol van az mivel keveredik a tank alján lévő vízzel /ami nálam szerintem a benzinből maradhatott,de lehet ,hogy rosszul gondolom /dadog .
Előnyei : + 1 literes fogyasztás ellenére lényegesen olcsóbb mint a 320-as benzin /217 Ft /liter/ , akinek számít : környezet barátabb , zöldkártyánál már túljó eredmények /voltak/ .
nekem a az átalakító árát gyorsan vissza hozta . És az átalakítóval tudunk finomítani pl alapjáratot .
Aki sokat kocsikázik és szeret egy kicsit bütykölgetni a Feliciáján annak megéri .
Tavaly szeptember környékén kérdeztem a soltvadkerti Skoda vw márkakereskedésben a kardánboxot- kíváncsiságból- akkor a gyárira újonnan 9.900- ft- ot mondott a beszerző csávó- ennyire felment volna az ára??
Nemrég megnéztem a lambda szonda lehúzása után mit csinál, semmi változás, de még hibát se jelez arra hogy nincs rákötve a szonda. Ez normális jelenség?
Ja, és amit kihagytam a hibajelenségek közül: nem mindíg, de az esetek 99%-ában hideg motoros 120-as feeling: alacsony fordulatról (<2000) bármekkora mértékű gázadáskor torpan, kivár pár másodpercet, utána pedig meglódul (reggeli dugóban elég érdekes...)
a motor vezérlö megoldás VEMS :D:D csak többe kerül mint az autó:D http://www.vems.hu/ http://www.dailymotion.com/video/x2z2xg_bmw-e30-turbo-lezsi_auto
hi!nem tudom egy lambda szonda mennyire dud megbibásodni!de idáig az ismeröseimnek akinek behalt,ott tulfogyasztás is volt!/ez BMW 328-i nél volt/ nem bonyolodtam bele az enyémbe még annyira,nem rég vettem!de a BMW-men volt légtömegmérö!el szennyezödhet,benzinnel átmosva helyre jött! de aki nagy skoda szaki irhatna mi a véleménye erröl a skodánál:D
Sziasztok! Kedden és szerdán letudtuk a nagyobb karbantartásokat (olajak, szűrők, vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgők cseréje). Kiderült, hogy az új BEHR termosztát is rossz volt, cserélték gyárira, számítógépet nullázták. De a 2000RPM alapjárat nem attól volt, hanem az előző tulaj előfeszítést adott a gázbowdennek. Ez is orvosolva. És akkor visszatértünk a gyökerekhez: hidegen tartani kell a gázt, különben nincs alapjárat, és hidegen egy az egyben olyan hangja van, mint a céges parkolónkban reggelente beinduló felicia 1.9D-nek. A szervizt hívtam, az alapjáratmentességre lambda vagy fojtószelep hiba volt a tippjük. Lambdát a hétvégén letesztelem. Lehúzom, megnézem, nélküle mit csinál. Írtátok régebben, hogy mérni is lehet, de nem emlékszem (és nem találom), hogy melyik pontokon kell mérni multiméterrel? Előre is köszönöm!