Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stemplis Creative Commons License 2010.01.09 0 0 8074

Milyen a tiéd, gyújtáselosztós? Mert lehet rossz az előgyújtás, vagy ha a gyertyáknak rossz volt a hőértéke, esetleg rossz benzin-levegő keverékarány. Vagy rendszeres  közlekedés rövid távon, hideg motorral, alacson forudlaton.

Vagy ha nagyon trutymós, olajos  és a motor is eszi az olajat, akkor ajánlott egy olajcsere...

De,ha most pöcröf, akkor közlekedj vele így és majd nézd meg később a gyertyákat. Lehetőleg azután, hogy mentél vele egy kicsit hosszabb távot, (kb. 40km. 90-100-as sebességgel,)  hogy jól kilegyen égve a gyertya. 

Előzmény: Bizso3 (8073)
Bizso3 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 8073
Na kicseréltem a gyertyákat,azóta "pöcröff".csupa fekete kormos volt mind a 4.Mitől kormos a gyertya?
Stevyy Creative Commons License 2010.01.09 0 0 8072
Nem tudom mit értesz szénszálas alatt. De ennek réz vége van.
Előzmény: pityu3.2 (8071)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 8071
gyertya kábelek ugye nem ez a szénszálas retek van benne??
Előzmény: Stevyy (8070)
Stevyy Creative Commons License 2010.01.09 0 0 8070

Sziasztok!

pityu3.2 tanácsára megcsiszoltam a szélső 4 szénkefét az elosztóban, de semmit sem változott az egész, még mindig nem jár egyenletesen, morotfelújítás után. Cserélve lett a rotor is az elosztóban,gyertyák meg minden ami kell, a gyertyakábelek nem. A motor felől hallok némi szelephangot, beállítás után kicsit halkabb lett, pedig a motorfelújítás után is be volt állítva, tehát 2x volt. Amikor levettük a hengerfejet 1-2 kipuff szelep nem zárt rendesen, fel lett polírozva az összes 8 szelep. Most viszont megint előjött a szelephang. Ez befolyásolhatja esetleg a motor járását. Mit kellene még tennem hogy jó legyen végre????

stemplis Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8069

Valóban inkább 200 felett van egy kicsivel. Ha jól tudom talán még annyi van , hogy utána le kell vizsgáztatni.

Előzmény: kocoska007 (8065)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8068
olvastam a vaterán mit irt a srác az átalakitóról!karburátorosnál elegendö nagyobb fuvóka és elö gyujtás állitás! irták,hogy az alkohol miatt alacsony A gyulladási hömérséklet,ezért kell az elö gyujtás!ha az injektorosnál is lenne állitva elö gyujtás,akkor lehet,hogy nem lenne betorpanás???vagy ez mindenképpen a befecskendezés eltolással lehet elérni?? szakik vélemények?:D:D
Előzmény: drtuka (8067)
drtuka Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8067
Etanolhoz ajánlom a Flexpro dobozt.
Vaterán árulják:
http://www.vatera.hu/flex_pro_e85_bioetanol_elektronika_158001269.html

nekem ilyen van.
Nagyon jól működik és fele az ára az itthon kapható bármelyik elektronikának.
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8066
http://www.kontorgazauto.hu/araink.html

ez sincs 300.000...
kocoska007 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8065
http://www.molnarautogaz.hu/?page=kategoria&id=40

ezekre az árakra mi jön még rá?
amúgy ha lenne 300 kilóm megcsinálnám....
20 % megtakarítás tuti lenne! legalábbis tesztekben ezt olvastam :)
Előzmény: stemplis (8027)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8064
te kötötted be az átalakitót?
Előzmény: stunker (8061)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8063
ma én is néztem A BAJA-i kuton átalakitót!tankoltam átalakitó nélkül ma!melegen alapjárat jó,hideg inditás még nem volt!finom gázzal jol gyorsul,hirtelen gázadásra betorban,majd megindul,olyan skoda 120-as hidegen szivató nélkül:D:D:D!jövöhéten átalakitó beszerelve:D cseréltem még termosztátot is ma!gates ,vizhöfok mint a cövek középröl,nem ingadozik:D
Előzmény: stunker (8061)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8062
nem vagyok nagy szerelő guru!de elöfordulhat!nálam ilyen gond volt
Előzmény: PeterStyle (8052)
stunker Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8061

Én tisztán csak etanollal járok 97-es Feliciával /mpi/ .Legolcsóbban tudomásom szerintAvia kutakon a legolcsóbb berakatni az átalakítót /Baján 35500 Ft/ .

Tapasztalat:Hidegben  nehezebben indul, 2. vagy3 . indításnál kapja el . De egy kis benzin sokat segit egy tank télen kb4-5 liter benzin , a többi etanol és máris pöcre indul.  Állítólag lassabban melegszik be a motor , de nekem ez nem tünt fel viszont gyengébb az biztos ,lassabban gyorsul .

De az átalakítóban van 2 beállító pöcök amit csavarhúzóval lehet állítani , ha ott eltaláljuk a beállítást akkor viszont ugyanúgy megy , mint benzinnel . 50-50 be tankolva /az én gépem legalábbis/ sokkal jobban húzott mint benzinnel , a fogyasztás meg ugyanannyi volt , mintha benzinnel jártam volna .

Hátrány még , ha nem tudsz tankolni etanolt és csak benzin van a tankban akkor az átalakítóban a jobb oldali "pöcköt" érdemes teljesen balra tekerni , mert akkor van normális alapjárat , viszont ha etanolt tankolok bele akkor 3/4 állásba tekerni .

Hátrány tiszta etanolnál: Rossz beállításnál ingadozó alapjárat , nehéz indítás , ha kiveszed sebességből leáll a motor , extra olajos gyertyák .

Megfelelő beállításnál /amit mindenkinek kikell tapasznalinia , mert minden autó másképp reagál / kb 1 liter  plussz fogyasztás , a kipufogó valamiért hamarabb kilyukad ,   plussz költség egy kis plussz kenőanyag , és ha már a tankban csak 5-6 liter etanol van az mivel keveredik a tank alján lévő vízzel /ami nálam szerintem a benzinből maradhatott,de lehet ,hogy rosszul gondolom /dadog .

Előnyei : + 1 literes fogyasztás ellenére lényegesen olcsóbb mint a 320-as benzin /217 Ft /liter/  , akinek számít : környezet barátabb , zöldkártyánál már túljó eredmények /voltak/ .

nekem a az átalakító árát gyorsan vissza hozta . És az átalakítóval tudunk finomítani pl alapjáratot .

Aki sokat kocsikázik és szeret egy kicsit bütykölgetni a Feliciáján annak megéri .

Ez az én tapasztalatom .

 

Fischi Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8060
A szivattyút hallod ahogy tölti fel a rendszert benyával... :)
Előzmény: PeterStyle (8041)
Fischi Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8059
Tavaly szeptember környékén kérdeztem a soltvadkerti Skoda vw márkakereskedésben a kardánboxot- kíváncsiságból- akkor a gyárira újonnan 9.900- ft- ot mondott a beszerző csávó- ennyire felment volna az ára??
Előzmény: bordoLX (8018)
tux4 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8058
Lambda szondát elvileg így letudod tesztelni:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=88959321&t=9147137

Illetve lehet, hogy a termosztátban lévő hőfokjeladó ad téves információt az ECU-nak és ezért ad kevesebb vagy több benzint a kelleténél. Ezt pedig így tudod megvizsgálni:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=95246973&t=9147137
Előzmény: PeterStyle (8057)
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8057
Azt miből tudom meg hogy jó-e a lambda szonda?
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8056
Esetleg gyújtógyertya nem lehet a baj? Nem rég volt cserélve ilyenre: Bosch FR7DC+ sima 1 elektródás.
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8055
Nemrég megnéztem a lambda szonda lehúzása után mit csinál, semmi változás, de még hibát se jelez arra hogy nincs rákötve a szonda. Ez normális jelenség?
tiglinc Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8054
Ja, és amit kihagytam a hibajelenségek közül: nem mindíg, de az esetek 99%-ában hideg motoros 120-as feeling: alacsony fordulatról (<2000) bármekkora mértékű gázadáskor torpan, kivár pár másodpercet, utána pedig meglódul (reggeli dugóban elég érdekes...)
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8053
Amúgy azt a lambda szondát szokták tisztítani vagy jó helyen van a helyén ?
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8052
Elvileg okozhatja nekem is valami szenzornak a piszkossága?
Előzmény: pityu3.2 (8046)
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8051
Mondjuk azt még nem mertem megnézni hogy úgy jó-e, ha kikötöm.
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8050
Ha esetleg lehúzom a lambda szondát azt nem veszi hibakódnak?
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8049
Nem lesz etanolos Feliciám az biztos :D
Előzmény: pityu3.2 (8047)
PeterStyle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8048
Csak azt nem tudom akkor az indítási problémát minek a hibája csinálja? Az a lambda szonda el szokott mocskosodni esetleg, vagy nincs köze hozzá.
Előzmény: P.Motorsport (8043)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8047
a motor vezérlö megoldás VEMS :D:D csak többe kerül mint az autó:D http://www.vems.hu/ http://www.dailymotion.com/video/x2z2xg_bmw-e30-turbo-lezsi_auto
Előzmény: PeterStyle (8030)
pityu3.2 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8046
hi!nem tudom egy lambda szonda mennyire dud megbibásodni!de idáig az ismeröseimnek akinek behalt,ott tulfogyasztás is volt!/ez BMW 328-i nél volt/ nem bonyolodtam bele az enyémbe még annyira,nem rég vettem!de a BMW-men volt légtömegmérö!el szennyezödhet,benzinnel átmosva helyre jött! de aki nagy skoda szaki irhatna mi a véleménye erröl a skodánál:D
Előzmény: tiglinc (8045)
tiglinc Creative Commons License 2010.01.08 0 0 8045
Sziasztok! Kedden és szerdán letudtuk a nagyobb karbantartásokat (olajak, szűrők, vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgők cseréje). Kiderült, hogy az új BEHR termosztát is rossz volt, cserélték gyárira, számítógépet nullázták. De a 2000RPM alapjárat nem attól volt, hanem az előző tulaj előfeszítést adott a gázbowdennek. Ez is orvosolva. És akkor visszatértünk a gyökerekhez: hidegen tartani kell a gázt, különben nincs alapjárat, és hidegen egy az egyben olyan hangja van, mint a céges parkolónkban reggelente beinduló felicia 1.9D-nek. A szervizt hívtam, az alapjáratmentességre lambda vagy fojtószelep hiba volt a tippjük. Lambdát a hétvégén letesztelem. Lehúzom, megnézem, nélküle mit csinál. Írtátok régebben, hogy mérni is lehet, de nem emlékszem (és nem találom), hogy melyik pontokon kell mérni multiméterrel? Előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!