Keresés

Részletes keresés

Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.13 0 0 122
Igen, lámpás zebrákat a Blahára - ez tetszik. Szegény turistákat szoktam is sajnálni, amikor megakadnak valamelyik bp-i belvárosi megakereszteződésénél, és néznek ki a fejükből, hogy mi az, hogy nincs zebra. Mi az, hogy nincs lift az aluljáróhoz vagy a metróhoz.
Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.13 0 0 121
Nem azt mondtam, hogy mindenki árut és szerszámot szállít, de okkal ül autóba. Amíg az okot fel nem tárják és meg nem szüntetik, szűkítheted az utakat, támaszthatsz akadályokat, csak annyit ér, hogy többet fogak szennyezni.

Ezek az okok sokfélék, és a jelenlegi "megoldások" egyike sem az okok kezelésére irányul.
Előzmény: Dub Oddity (117)
bm613 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 120
Nem hát. Viszont a borzalmas tömegközlekedés miatt az emberek jelentős része fél vagy akár egy órát nyer, ha autóval megy munkába, még akkor is, ha dugóban teszi meg az út egy részét.
Előzmény: Dub Oddity (117)
bm613 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 119
Csak le ne szarja, mert az nem fog jól kinézni az üvegen :D
Előzmény: Dub Oddity (110)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.13 0 0 118
Nem tetszik? Akkor ereszd egymásra a gyalogost, a bringást és a rokkantkocsit a Blahán, szintben. Tedd emberi tartózkodásra alkalmatlanná az aluljárót, a régebben kétszintű kereszteződésből csinálj újra szintbelit,és légy boldog vele, hogy leráztad a múlt sötét emlékeit.

Lehet kialakítani egymástól elszigetelt csatornákat, de a kereszteződéseket nem lehet megúszni. Vagy meg.megállítod az egyik irányt lámpával, vagy térbe emeled. Legnormálisabb persze a közúti forgalom kiszakítása lenne a felszínből, alagutak, közúti felüljárók formájában. Ha a nagkörutat öt méterrel lesüllyesztenék, akkor talajszinten sétálni és bringázni lehetne, lejtők nélkül.

Három dimenzió híján maradnak a lámpás kereszteződések, az se rossz, feltéve, hogy mindenki betartja a játékszabályokat.
Előzmény: Dub Oddity (110)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.13 0 0 117
Nagyon-nagyon sok autósnak csak szimplán degradáló a tömegközlekedés, nem éri meg, vagy túl lassú neki. Nekem ne mondd, hogy az a tömeg, ami egy reggel megmozdul kocsival Budapesten, mind árut meg szerszámot szállít.
Előzmény: Törölt nick (112)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 116

Valahogy viszont közlekedni kell. A gyalogosokat terhelő légszennyezettség a járműveken belül is megvan, sőt tudtommal a metrólétesítményekben a legmagasabb a szállópor koncentrációja. Az autók pollenszűrője pedig csak a nagyobb (kevésbé veszélyes) porrészecskék egy részét szűri. Valószínűleg azoknak is csak kis részét, mert pollenszűrős autó műszerfala is láthatóan poros pár nap után, sőt, a menetszél valószínűleg csak segíti a por beáramlását. Talán a bringások (+ teherautósofőrök, buszsofőrök stb. :-)) fejmagasságában már valamivel alacsonyabb a porkoncentráció, mint a gyalogosokéban és az autósokéban, de ők sincsenek a "szmoghatár" felett. :-)

 

"sok régi városban a hztömbök belső udvarait nyitották meg, használták fel az autómentes gyalogos forgalom számára."

 

Ez Bp-n és egyes megyeszékhelyeken elég nehezen megvalósítható, mert Mo-n körbe vagy C-alakban beépítették a telkeket a zártsorú beépítésű városrészekben, így nem alakíthatók ki "belső utcák" a legtöbb helyen. Talán egyes átmenő, illetve egymással határos foghíjtelkeket lehetne "utcásítani", ahol ez a lehetőség fizikailag adott. Pl. Józsefvárosban a Víg utcát így össze lehetne kötni a Horváth Mihály térrel, csak éppen az ott működő zárt parkolót kéne ehhez felszámolni vagy legalábbis korlátozni. Még kisebb mélységű épületeket is lehetne építeni a két határoló tűzfalhoz csatlakozóan kereskedelmi egységekkel, vendéglátóhelyekkel, lakásokkal. Ezt a gondolatot továbbfűzve a Víg utcát teljes hosszában lehetne autómentesíteni. Persze ez ellenkezik a friss rendezési tervvel, miszerint a vásárcsarnok másik oldala lesz sétáló. A Víg utca vonala erre megfelelőbb lenne. Ezt lehetne folytatni a Csokonai, majd rendőrlámpás kereszteződéssel az Osváth utca felé.

Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.13 0 0 114
Nézz szét Bécsben, és csodálkozz! Mindenhová biztonságosan el lehet jutni bringával.

Az első egy Andrássy úthoz hasonlítható sugárút, a második képen közúti híd alá felfüggesztett szerkezet (Budapesten az Erzsébet híd alá elférne egy ilyen úgy, hogy a hajóforgalmat nem zavarja), a harmadik egy másik helyen az átkelőhelynél a bringás zebra. Az osztrákoknál, németeknél az úttest, a parkolósáv, a kerékpárút vagy sáv és a járda igen jól elkülönített. A bringás utakon, járdán parkolás, haladás alig ismert, és elég rendesen büntetik, ha mégis előfordul.





Előzmény: Törölt nick (4)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 113
Az oké, hogy egy vasútállomáson vagy egy gyár előtt felhúzol egy nagy acélhegyet a bringáknak, de ezt ugye nem tudod megcsinálni a zsinagóga előtt vagy bazilika előtt, mert az már ízlésterror lenne. A VII. kerben vannak ügyes bringatárolók, azt tovább lehetne építeni Budapesten, de amíg minden kerület egy kiskirályság, addig ez kivitelezhetetlen.
Előzmény: Törölt nick (109)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 112
Meggyőződésem, hogy már nagyon kevesen ülnek autóba puszta szórakozásból. AKi Budapesten magára veszi ezt a tortúrát, annak kocsival kell mennie valamiért. Ha akadályozod, attól nem szűnik meg az ok, amiért utaznia kell, csak az utat sokkal több kártétel árán teszi meg.

Ezért a fő közutak szúkítését, a forgalom akadályozását városgyilkosságnak tartom.

Alternatívát kell teremteni, nem elrontani azt, ami most van.
Előzmény: Dub Oddity (106)
ostoba oratorpe Creative Commons License 2010.01.12 0 0 111
OK, terjeszd elő a nulladik változatot! Térkép, vázlatosan megjelölt megoldások, első ütem, második ütem... A pénzről egyelőre ne nyilatkozz...
Ha csak szaporítjuk a szót, akkor csak vita a vita kedvéért, meg sérelmek hánytorgatása történik (mint pl. az én esetemben is).
Előzmény: Törölt nick (108)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 110
"Hosszú lejtőkkel segített alul- és felüljárók..."

Te most feltaláltad a szocialista, utópisztikus várostervezést, csak most a bringásokra és gyalogosokra lefordítva. Már látom is, ahol elszáll a békegalamb egy üvebúrával védett gyalogosfolyosó felett.
Előzmény: Törölt nick (108)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 109
Régen az Alföldön a vasútállomásoknál és a gyárak bejárata mellett nagy, dróthálóval kerített, zárt tárolók voltak, őr vigyázott rájuk. Ma ehhez még van térfigyelő kamera, és lehetne olyan zár is, amely nem a bringatulajdonosé, hanem az önkormányzaté. Rátolod a zárat a bringádra, ad egy zsetont, azzal tudod majd kiváltani a bringádat. Buherálás legisebb jelére riasztás, felvételek eltárolása, területőr vagy rendőr indítása.

Tönlrement boltokban - van elég :-( - akár zárt tárolók is kialakíthatók.
Előzmény: Dub Oddity (107)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 108
A kerékpározás ma nem reális lehetőség Budapesten, csak egy speciális kisebbség részére. Épülnek a bringás "megoldások", ezekkel a többség teljesen elgedetlen,akár autós, akár bringás, akár gyalogos. Az általad leírt útvonal kerékpáros akadálymentesítése szerintem akkor lenne reális, ha a Nagykörúton belüli, és attól kifelé néhány utcányi rész bringásítása, illetve a belváros biztonságos átjárhatósága már megoldott lenne. Hosszú lejtőkkel segített alul- és felüljárók, illetve a fő vasút- és közútvonalak többszöri, felesleges keresztezésének megszüntetése tehetnék reálissá a megoldást.
Előzmény: ostoba oratorpe (103)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 107
De én téged kérdezlek, a nagy látnokot ;o) hogy milyen az az utcai védett kerékpártároló. Én "jó lakat"-nak nevezem, kíváncsi vagyok, te miben gondolkozol.
Előzmény: Törölt nick (105)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 106
Te, nem lenne egyszerűbb akkor inkább hosszú távon gondolkodni? Ahelyett, hogy gyalogos-bringás főutcákat vizionálsz - csak tudnám, hova -, inkább azon kellene iparkodni, hogy akinek nincs szüksége autóra a munkába járáshoz, az váltson tömegközlekedése, bringára, lábra, és akkor nem lesz büdős a körút, és akkor lehet végre használni a járdát, lesz hely bringaútnak. Ehhez olyan színvonalú tömegközlekedés kell, ami meggyőzi a még autózókat.
Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 105
1) Attól, hogy nem tudod elképzelni, még lehetne kerékpárparkolókat építeni. Nem neked kell kitalálni, vannak erre szakemberek.

2) Disney vonal: magától biztosan nem fog élhetővé válni Budapest, különösen, ha folytatódik a húszéves trend, mindenkit mindenki ellen ugrasztani. Nem lehetetlen, amiről írok, a szükséges pénz sokszorosát eltapsoltuk már hülyeségekre és szétosztottuk rablóknak.

Sokkal olcsóbb egy autümentes nyomvonal kiépítése, mint egy autósé, egészen más terhelésre van méretezve, és persze kevésbé is rongálódik a szabályos használattól. Nem beszélve arról, hogy a ma okádék, szürke, használhatatlan mellékutcákból élhető és értékes városi terület válna. Az ingatlanok árának növekedéséből, az üzletek, kis cégek feléledéséből és a gonosz externáliák elmaradásából összejönne a rávaló.
Előzmény: Dub Oddity (100)
ostoba oratorpe Creative Commons License 2010.01.12 0 0 103
Mondjuk a jelen állapotokat tekintve az úttest mindkét oldalán haladó kerékpársáv egyrészt olcsó, másrészt a kerékpáros haladása szempontjából előnyös és biztonságos, ráadásul az autósnak is megnyugtatóbb, mert nem kell attól félnie, hogy elé dől egy bringás. Való igaz, hogy a 100 méterenként elférő kb. 15-20 autónak rossz, hogy nem parkolhatnak kedvükre az út szélén (ezzel is szűkítve a rendelkezésre álló felületet)...

No, a terveid nem lennének rosszak (ki adna rá annyi pénzt, amiből meg is lehetne csinálni?), feltéve, hogy kétirányú, összefüggő utakból állna és nem az történne, ami mondjuk az Üllői úttal párhuzamosan dirib-darbokból álló kerékpár-"izéknél" látható: A Határ úttól van 50 méter kerékpárút (felfestve a járdára+egy lámpás kereszteződéssel!), majd lépcsőkön föl és le gyalogos átjárón át az Üllői út felett, ott először semmi, majd pár száz méter múlva újabb kerékpárút (ezúttel kb. 250m hosszú), aztán újra semmi (kivéve újabb lámpát) az Ecseri útig! Na ott át kell menni a lámpás kereszteződésen ismét a túloldalra, ahol aztán van egy Népligeten is átvezető kb. 250m az újabb lámpáig. Ott megint át a túloldalra! Végül a Nagyvárad térnél ünnepélyesen megszűnik a bicikliút. Mindenki menjen, amerre lát!
Na, ezen kellene munkába igyekezve -többek közt nekem- végigmenni (Te is kipróbálhatod). Nem megyek.
Mutasd meg kérlek, hogy tudnád ezt a szörnyeteget kiváltani, máris melléd állok!
Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 102
Ekkora távokat szívesen gyaloglok, de nem Budapesten. A kétszer kétsávos autós főútvonalak mentén senkinek nem ajánlanám a napi kétszer húsz perc intenzív sétát. A mellékutcákban pedig olyan bűz és mocsok van, hogy azt ép gyomrú ember nem bírja ki okádás nélkül.

És ez nem jó, ezen kell változtatni. Ki kell alakítani azokat az útvonalakat, amelyek autómentesek. És ezt kifejezetten nem a jelenlegi közúti főútvonalak tönkretételével kell tenni. Meggyőződésem, hogy Budapesten ember szórakozásból autóba nem ül. Ha mennie kell, akkor menni fog. Minél jobban akadályozzák, annál több oxigént fogyaszt el, több füstöt okád, zajt és épületkárt okoz. Nem akadályozni kell tehát, hanem hajtani, hogy menjen Isten hírével, mielőbb.

Ugyanakkor ki kell alakítani azokat az útvonalakat, amelyek élő emberek,gyalogosok és maximum emberi erő hajtotta kerékpárok számára készülnek. Ki kell pucolni az ehhez szükséges útvonalakat. Sok helyen akár az épületek (árkádok) áttörésével is megoldható, sok régi városban a hztömbök belső udvarait nyitották meg, használták fel az autómentes gyalogos forgalom számára. Ha építeni vagy fúrni kell az akadálymentesítéshez, a gyalogossal, kerékpárossal sokkal könnyebb, hiszen nem olyan léptékű építményeket igényel, mint az autóforgalom, amit buszra, kukésautóra, kamionra kell méretezni.

Ha bejönne Budapestnek a gyalogos-brongás tengelyek és gyűrűk rendszere, akár könnyű hidak is épülhetnének a Dunán, kizárólag gyalogosoknak és bringáknak. Előbb összejönne a rávaló, mint egy új autópályahídra.
Előzmény: Wauhaus (99)
Nagylexikon Creative Commons License 2010.01.12 0 0 101
"Viszont egy átlagos munkába, iskolába járó ember általában nincs ilyen körülmények között, bátran gyalogolhat."

mit nevezel átlagosanak, és miért mentesülnének a körülményektől?

Rájuk is esik az eső, őket is éri a viharos szél, ők is megfagynak/ megsülnek. te pedig valószínű nem "sétálrtál" túl sokat két kicsi gyerekkel délután meló után. Miközben útbaejtetted a boltot.

van olyan amikor a 20 perc gyaloglás nem megeröltetö/ problémás, és van amikor indokolt felszállni a buszra arra a pár megállóra.

ha te úgy érzed, hogy gyalog jobban jársz, tedd azt nem gátol senki benne, de ne csak magadból indulj ki.
Előzmény: Wauhaus (99)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 100
"...védett kerékpárparkolókról..."

A védettséget hogyan képzeled el? Az Astorián két metrólejáró közé odanyomorítunk 40 bringatárolót, és odaültetünk egy bácsit egy fabódéban? Vagy mitől lesz védett az a kerékpártároló?


"Csak akarat kérdése."

Igen, mint Disney ifjúsági sorozataiban. Ha nagyon koncentrálsz tündér leszel. Az ötleted aranyos, de amennyi győzködést és pénzt igényelne, abból rendbe lehetne rakni a várost bevált módszerekkel is.
Előzmény: Törölt nick (98)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 99

3 buszmegállónyi távolság - bár valamiért soha nem tudtam együtt gondolkodni azon budapestiekkel, akik megállószámban számolják a távolságokat :-)) - általában nincs 20 perc gyaloglás (kivéve mondjuk a piros hetest). 20 perc gyaloglás az mondjuk egy Oktogon-Baross utca távolság. Méghozzá nem futólépésben.

 

"Ez lehet kellemes séta egy tavaszi napon, de nem szakadó esőben, -20 fokban, +30 fokban, két tömött szatyorral, 2 kisgyerekkel, stb."

 

A -20 foknak van "ellenszere" (ruha), a + 30 valóban necces, annak nincs közvetlen ellenszere, de akkor minden légkondi nélküli zárt térben is necces, nemcsak kint (sőt). Két tömött szatyorral ritkán indokolt ekkora távolságot Bp-n és megyeszékhelyeken megtenni. A két kisgyerek (ha már tudnak járni) pedig lehet, hogy jobban örül a sétának, mint mogorva emberek közé heringeskedni, vagy autóban unatkozni ekkora távolságon. Mindezek nem zárják ki, hogy vannak olyan körülmények, amikor valóban indokolt a gépi közlekedés igénybevétele kis távra is. Viszont egy átlagos munkába, iskolába járó ember általában nincs ilyen körülmények között, bátran gyalogolhat.

 

Azokat soha nem értettem, akik képesek a gyaloglás időigényénél többet is várni a tömegközlekedési eszközre, hogy egy megálló után leszálljanak. Feltűnt, hogy ezt nem fáradt öregemberek űzik, hanem tizen-huszonévesek, főleg lányok (de mások is). Nem értem ezt a gyaloglásellenes hozzáállást. Volt, aki teljesen el volt képedve, hogy a Rákóczi tér környékéről gyalog megyek az Egyetem térre. Ő ezt úgy oldotta meg, hogy 47-es villamossal az Astoriáig, onnan metró a Blaháig, onnan pedig 4-6-os. Ez elképesztő. Gyalog 14 perc.

Előzmény: Nagylexikon (93)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 98
Az, hogy a bringád nincs biztonságban, ugyanúgy érvényes az autódra vagy a pénztárcádra.

A pénztárcád mindig veled marad, és ha eszed van, jól elrejted a ruházatoban. Ha a kerékpárt otthagyod valahol, azzal teljesen elveszíted a kapcsolatodat. Valószínűleg örökre :-(. Mindaddig, amíg a város nem gondoskodik megfelelően védett kerékpárparkolókról.

Az, hogy a jelen megoldás nem jó, nem azt jelenti, hogy van jobb per pillanat. A tiéd is elég futurisztikusan hangzik. Nem abszurd, csak nem budapesti belvárosára lett kitalálva.

Csak akarat kérdése. Budapesten most szinte sehol nem lehet gyalogolni, és különösen nem lehet eljutni A-ból B-be gyalog, súlyos vizuális sérelem és egyéb inzultusok nélkül. Kerékpár vagy nem kerékpár, muszáj kialakítani az élhető, gyalogolható ösvényeket. Ésszerűnek tűnik ebben helyet kínálni a kerékpárosoknak is, de a mostani hangadókat ez nem nagyon villanyozza fel, van ötletem, hogy miért.
Előzmény: Dub Oddity (90)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 97
De, nyáron szerintem van zsúfoltság. Főleg, amikor a turistabuszok ontják magukból a bringaútra a turistákat. (Jó, a turisták a világon mindenhol kergebirkák.) De akkor is... A tervezőasztalon tudni kell, hogy a turisták kergebirkák.
Előzmény: bm613 (95)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 95
De nem is hátrányos, ha a fél járda is elég. Szoktam ott járni, hidd el, nincs zsúfoltság.
Előzmény: Dub Oddity (91)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 94
Négyes metró helyett autóút és/vagy bringaút az alagútban...? :-)
Előzmény: Törölt nick (92)
Nagylexikon Creative Commons License 2010.01.12 0 0 93
20 perc az kb 1,5 km, 3 buszmegállónyi távolság. Ez lehet kellemes séta egy tavaszi napon, de nem szakadó esőben, -20 fokban, +30 fokban, két tömött szatyorral, 2 kisgyerekkel, stb.
Előzmény: Wauhaus (85)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 92
Az út tulajdonképpen már megvan, csak autómentessé kell tenni.

Ezt a hozzáállást nevezik vandalizmusnak. Amikor valaki a maga előnyét csak egy meglévő érték elpusztításával tudja megszerezni. Persze az ínyenc vandál arra is ügyel, hogy a maga minimális előnyéért a másiknak maximális kárt okozzon.

Az én verzióm: az autós útvonal már megvan. Ideje kialakítani az autómentest is. Máshol.
Előzmény: Friczy (81)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 91
Olyan nehéz lenne elismerni, hogy a gyalogosok szempontjából nem ideális, ha megfelezik egy járda szélességét? :o)
Előzmény: bm613 (87)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 90
Amíg Pesten tekertem, használtam az új infrastruktúrát. Akár jó volt, akár necces.

Az, hogy a bringád nincs biztonságban, ugyanúgy érvényes az autódra vagy a pénztárcádra. Szóval ez egy kicsit tágabb probléma.

Az, hogy a jelen megoldás nem jó, nem azt jelenti, hogy van jobb per pillanat. A tiéd is elég futurisztikusan hangzik. Nem abszurd, csak nem budapesti belvárosára lett kitalálva.

Nos, itt a berlini átlagpolgárok egész jól megvannak munkahelyi zuhanyzók nélkül. Nem tudom, hogy csinálják. A magyarok biztos izzadékonyabbak.
Előzmény: Törölt nick (76)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!