Egyetlen info van csak: Siófok, vmi szálloda. Többet senki nem tud még :-(
A rászervezéssel: gyere el a Somogy-zalai kalandozásra előtte - Sárvi, Sziporka, Andorék már aszfaltoznak - elférsz akár ott is, akár az offroad-ban is :-)
A járatás sajna nem elég menni kell vele, hogy a váltó is forogjon! Vagy középállványon be teszed sebességbe és úgy húzod neki picit, de menet közben (minimum 4-5 km) hamarabb eléri az üzemi hőfokot. megállsz leveszed a sisakot előszedsz egy pzs-t, egyenesbe állítod a gépet, kicsavarod a pálcát (ha ekkor folyik ki az olaj, akkor túl van töltve), letörlöd és visszadugod anélkül, h becsavarnád. Kihúzod. Na ekkor kellene a szintet megnézni!
Oké. Hát igen ez az olajszint ellenőrzés igazából eléggé bonyolult, vagy tudományos. Áll ugye egy napot akkor eltűnik az olajbteljesen ugye. Beindítom járatom 10-15 percet ahogy a könyv írja, majd leállítom várok kicsit, igazaból azt nem tudom hogy ez a kicsit várok ez hány perc vagy másodperc hogy kétszer ugyanolyan szintet mérhessek. Majd kb 2-3 perc múlva kitekerem a nívót és folyik ki az olaj ha teljesen függőlegesen áll a motor. Várok 20 percet mondjuk akkor már nem folyik ki semmi. Lehet hogy kicsivel több van benne mint kellene? Az hogy folyik ki azt ne úgy képzeljétek el hogy ömlik mint a szökőkút, hanem teljesen fent van az olaj és csordogál kifele ha egyenesbe állítom. Megdöntöm 3-4 cebtit balra akkor már nem folyik belőle.
Egy tipp még ha esetleg szerelő (szervíz) közelébem jársz: méress egy comperssiot! 6,5-7,5 bar között ok. Megfelelő szelephézag, jó akksi ( min. 400 rpm) esetén teljesen nyitott gáznál! 6,5 bar compressios végnyomás alatt tehettek egy próbát kb 2 ml olaj hengerbe fecdkendezésével, ha a következő mérésnél jelentősen emelkedne a nyomás, a gyűrűk/henger fal/dugattyú vannak nagy valószínűséggel oda! Ha nem változik a szelepek tömítetlenségére utalhat.
Tedd rendbe a légszűrőházatés körmyékét! Járjál vele, használd bátran, de figyelj oda az olajszintre! A szint mérése inkább varázslás kategória, mint egzakt tudomány! 1dl/1000 km még nem probléma. 5000 rpm felett bámulatosan tud nőni az olajfogyi! Figyeld és őszre elválik milyen a belső állapot! A 10w-40-es olajat jobban fogja enni, ha a 20w-50-es olajat cdipegeti csak.
Télen nem használom a motort, szóval azért hagytam csak benne a 20-as olajt. Jövő télen ha használgatni fogom akkor nem lesz benne ilyen sűrű olaj. Annyi hogy mivel még új a motor számomra ezért indítottam be télen kb 3-szor mikor ilyen 5 fokos kinti hőmérséklet volt. Pontosan eddig kb 20 kmt mentem vele egy elhagyott útszakaszon. Most csinálom a jogosítványt 😁
Ezt a port kell megállítani. A kartelből nem nyom fel, mert nem állt semmi a házban, nagyon nagyon kevés kis olaj lehetett a házban vagy nem tudom mi volt, amiben meg volt ragadva a por. De azon kívűl "száraz"
A légszűrőház kívülről nálam kegyetlenül retkes - és onnan potyog be rengeteg homok, amikor széthúzom. :-) Az ülés alatti beömlőre ne szivacsot tegyél, hanem egy kuka szűrőről vedd le a fémszitát, abből "faragjál" a beömlőre szitát. A sasokat meg a kukoricát nagyszerűen megfogja :-)
Sztem ne szilikonnal fújd be, hanem csak kézzel, gépzsírral kend meg. A szilikontól szépen fog csillogni - de abba nem ragad bele semmi :-(
A 20-as olaj télen nem kóser, nyilván azért csörög, mert fel kell épülnie az olajnyomásnak mindenhol - ez pedig idő a jóóó sűrű olajjal.
A lánc-oldali kis vízgyűjtő nem kritikus :-) A kartergáz visszavazetésre nagyon figyelj, egyrészt, ha sok olajat nyom fel, akkor vagy az olaj vagy a levegő a karterben sok. A második eset megoldása drágább :-(
A rugóstag nem ereszt. Motorolajos lett a blokk mikor kivettem az olajszűrő ház felső csavarját, beindítottam, ott tartottam az ujjam de kijött egy kis olaj, egyből megjelent az olaj ahogy beindul. Aztán azt csapattam le vízzel a blokkról.
Az indulásával nem volt probléma, csak hidegen csörgött 8-10 mp ig, de akkor a kinti hőmérséklet max ilyen 5 fok volt. Ezt a 20w50-et meg 5 foktől felfele lehet használni ebben a motorban a könyve szerint. Most volt 10 fok körül, napon is állt, beindítottam, semmit nem csörgött, szél hangja volt.
Valami szivacsot én is teszek majd az ülés alatt a torokhoz, kicserélem a légszűrőt is, mindent átolajzok át zsírozom a tömítő felületeket. Aztán majd sűrűn figyelgetem hogy van e por. Remélem nem lesz baja.
Igen ez a szűrt oldalon van. Kissé olajos volt a ház, abban megragadt a por, igen a fedélen is volt homok, nem tudom hogy azon jutott e be. Most egyenlőre összeraktam, bezsíroztam azt a részt ahol a fedélnek tömítenie kell, de rendelek egy új szűrőt, azt belerakom aztán majd kifújom szilikon sprayel a légszűrőházat. Valamint. A légszűrőn az a szivacs szerűség ami tömít tömít az száraz volt, légszűrő olajjal bekentem vastagon, az most már tömít biztos. Valamint van az a kis cső a légszűrőházon amit ki kell tisztítani elvileg, a lánc felőli oldalon. Azt is kitakarítottam abban is volt ilyen por.
Munkatársamtól vettem a motort, jó pár éve nála volt már a motor, ő 10w40-el használta, legalább is azt mondta ugye, Néha ezzel jött be dolfozni, nézegettem már régóta a motort, néha megnéztem mikor elindul vele haza, füst meg ilyesmi nem jött sose, mindig indult egyből. Aztán beszéltük hogy megveszem, azt elvitte yamaha szervízbe hogy nézzék át, meg szelephézagot allítsanak ha kell, ilyesmik. Ott mondták neki hogy a repsol 10w40 szar .tegyen bele yamahalug 20w50-et. Azt így eladás előtt lecserélte.
Hát szerintem most még nincs baja. Rakok új szűrőt. Mindent átkenek átzsírozok, aztán majd sűrűn megnézem hogy van e por. Keveset akarom használni földes úton, de persze azért akarok menni ott is.