Általában a design oltárán feláldozott műszaki hiányosság, a hőelvezetés teljes hiánya, főleg a búrába besütő nyári napmeleg + izzó hőtermelése együtt.
Az olcsó, gagyi LED lötyög a H7-es izzófoglalatban, sose lesz a foncsor fókuszában a fénykibocsájtó felület, ezért vakít és nem látsz vele, kidobott pénz, tehát drága.
Az Osram stabil foglalattal, pontosan a fókuszba helyezi a LED diódákat, és Németországban már engedélyezték is. Valószínűleg azért magas az ára, mert a termék tudja, amit szeretnél: nem vakítani és jól látni.
Arra vigyázz, hogy létezik többféle Osram LEDdriving égő is, amik offrode célokra készültek, vagyis nem közútra.
Egyedül az Osram Nigthbraker LED H7, aminek van közúti jóváhagyása bizonyos országokban, bizonyos típusokhoz... és talán nem vakít és még látsz is vele.
A tompítottnak az a hátránya, hogy bár láttatni akarja az autót a szembe jövővel, közben pont úgy van megtervezve és kitakarva, hogy a szembejövőt a lehető legkevésbé vakítsa el sötétben. Vagyis minél kevesebb fény jusson a szembejövő szemébe. Az izzós vagy ledes menetfényeknél nincs kitakarás, megy a fény egyenesen a szembejövő szemébe, ezért jobban látszik.
Abban egyetértek, hogy a hátsó lámpákat is felkapcsoltatnám a menetfénnyel együtt.
Amikor az említett izzókat használtam csak hosszú távokat ( akkor is ) vezettem, éjjeli indulás, és minél előbb, időre a célállomásra jutni 700-730 km-re.
Ez összejött akár 7 óra alatt is, de lehetett akár 9-10 óra is, ilyen távokon sokminden közbejöhet.
Én nem taxiztam sosem városban így nem üzemórában mérem az autóhasználatomat hanem km-ekben. :)
" De ezt remélem érzed, hogy nem normális és két év tompított izzó befektetéséből már egy villanyász megnézhette volna, hogy mi a gond."
Nem sima gyertyafényű izzókat használtam, és a km-ek sem voltak kevesek állandó tompítottal, mit nézett volna a villanyász?
Húgom újonnan vett garanciális Ford autóin marékszámra cserélte márkaszervíz is a tompítottakat...azt mondták arra a kérdésre, hogy ezek ugyan miért égnek ki állandóan...ez ilyen....teljesen normális, nincs semmi gond az autóval.
Mielőtt elindult németből haza cseréltek izzót, mire hazaért már jött hozzám, hogy kicserélném-e a kiégett izzót, kérdeztem van izzód...persze van, elővett egy marékkal.
A Duster is már LED-es, izzócserék megszűntek, és legalább már lehet is látni velük sötétben.
Mikor még én is sima tompítottat használtam majd 2 havonta kellett cserélnem izzókat, párom kisautója ( H7-es ?) alig fut évi 6 ezret, de 3x biztosan cserélni kell évente tompított izzót.
De ezt remélem érzed, hogy nem normális és két év tompított izzó befektetéséből már egy villanyász megnézhette volna, hogy mi a gond.
Ettől persze a LED a jövő ebben is, csak ha az összes tompított is LED lesz, akkor mi szól még a menetfény mellett? ;-)
Mikor még én is sima tompítottat használtam majd 2 havonta kellett cserélnem izzókat, párom kisautója ( H7-es ?) alig fut évi 6 ezret, de 3x biztosan cserélni kell évente tompított izzót.
Xenonnal ez egészen másképp alakult, 280 ezer km alatt 1 azaz 1 db izzó égett ki, amit persze párban cseréltem.
A LED valószínüleg még tartósabb lesz, hiszen a LED-es menetfények sem szoktak gyakran kiégni.
A tompított ott volt, nem kellett semmi hozzá, betöltötte a funkcióját. Kezdetben a menetfények is izzósak voltak. A tompított izzót nagyjából két évente cserélem, mindig párban, nem érzem óriási erőfeszítésnek.
Érdekes, hogy egy csomó funkció miatt kiakadtok, de egy funkció felesleges megduplázása miatt most véditek a mundért és töritek a fejeteket, hogy a funkció valóban úgy működjön, ahogy a formális logika alapján elvárnád.