Engedjétek meg, hogy ezen fórumot is felhasználjam, hogy további jó forgást kívánjak a sírjában Zakai Furamaki úrnak, az AKAI Corp. érdemdús néhai főkonstruktőrének!!!
Ma javítást kellett eszközöljek élete egyik főművében, a GX-255-ös szalagos magnóban. A szalagbevezető görgő tengelyéről egyszerűen leesett a lendkerék, pontosabban meglazult a lendkereket a tengelyre rögzítő két csavar és a bevezetőgörgő egyszerűen a kezemben maradt, a tengelye kicsusszant a lendkerékből.
Szétkaptam a magnót, mint a rendőrség a BKV-t, de azt láttam, hogy ezt a problémát leginkább a magnóba beülve, belülről tudná egy törpe elhárítani :-(((
A tengelyre merőlegesen álló csavarok meghúzásához egyszerűen nincs elég hely :-(((
Nincs olyan kicsi csavarhúzó, ami elég erős, de elég vékony és rövid, hogy ide berakjam. Arról nem is beszélve, hogy miközben a csavarhúzót tekerem, a másik kezemmel a magnó előlapja felől fogni kellene a görgőt, hogy ne forduljon el az egész miskulancia (balkezesek előnyben, hát én persze jobb kezes vagyok :-))
Végül barbár módon, egy fogóval húztam meg a csavarokat....
Persze az összeszerelés nem lett teljesen jó, mert valamit túlhúztam és most alig tudja a szalag forgatni a bevezetőgörgőt :-(((
Magát a ferdére fordított kis hidat levenni nem tudtam, csak elfordítani. Kérdem, hogy a bekarikázott részben mi van? Ha az közelebb van a tengelyvéghez a kelleténél, akkor tudja valamilyen módon fékezni a tengely forgását? Nem mechanikusan gondolom, mert nem ér oda semmi, azt próbáltam...